Postad 15 August 2009 - 10:37
Postad 20 September 2009 - 14:58
Redigerat av Fredrik HL, 20 September 2009 - 14:59.
Postad 24 November 2009 - 00:52
har tagit mig en funderare och tobo verkar intressant för min nye tv...
är lite fundersam över hur högt tv´n kommer upp...
någon som har en tv monterad i mitten på en tobo och kan mäta till underkanten av tv´n?
Postad 02 March 2010 - 20:23
Jag tänkte passa på att bumpa tråden (och skriva mitt första inlägg!) i förhoppning om att någon av er som sedan tidigare är ägare till en Tobo-bänk ska kunna hjälpa mig med min fråga. Jag köpte för någon vecka sedan en begagnad och färdigmonterad Tobo-bänk (modellen med två glasdörrar + bakstycke för tvmontering). Då ingen monteringsanvisning medföljde (jag har heller inte funnit den på IKEAs hemsida) och den tidigare ägaren inte använt sig av glasdörrarna har jag nu stött på patrull vid monteringen. Det jag har är tolv stycken små genomskinliga "plastbitar" samt de två dörrarna, inte mer än så.
Frågan är: har jag sådan tur att någon sitter med monteringsanvisningarna + en scanner, alternativt kan förklara på ett begripligt sätt hur de ska monteras?
Tack på förhand!
Postad 02 March 2010 - 20:42
Det jag har är tolv stycken små genomskinliga "plastbitar" samt de två dörrarna, inte mer än så.
De där små plastbitarna (som bör vara totalt 16 till antalet) är till glashyllorna i skåpet (4 st till varje hylla), inte till dörrarna.
Har tyvärr ingen scanner, men ring till IKEA så kan de säkert skicka en ny monteringsanvisning. Om du inte har så långt till ett varuhus är det ännu bättre att åka dit, kolla på monteringsanvisningen där (och få en kopia) samt komplettera med eventuellt saknade bitar.
Postad 03 March 2010 - 08:13
De där små plastbitarna (som bör vara totalt 16 till antalet) är till glashyllorna i skåpet (4 st till varje hylla), inte till dörrarna.
Har tyvärr ingen scanner, men ring till IKEA så kan de säkert skicka en ny monteringsanvisning. Om du inte har så långt till ett varuhus är det ännu bättre att åka dit, kolla på monteringsanvisningen där (och få en kopia) samt komplettera med eventuellt saknade bitar.
Tackar för tipset. Tyvärr bor jag inte allt för nära ett varuhus, annars hade det varit den uppenbara lösningen. Kanon att du visste vad de små plastbitarna var till för, dock.
Postad 03 March 2010 - 17:29
Postad 03 March 2010 - 19:12
Tackar för tipset. Tyvärr bor jag inte allt för nära ett varuhus, annars hade det varit den uppenbara lösningen. Kanon att du visste vad de små plastbitarna var till för, dock.
Frågan som kvarstår är då (nu när jag bara har dörrarna att tillgå) - saknar jag några delar eller går det att montera på något finurligt vis?
Om du ringer kundtjänst brukar dom skicka hem grejer också, ibland mot avgift ibland utan.
Postad 03 March 2010 - 21:09
Postad 09 April 2010 - 10:16
Postad 02 October 2010 - 11:14
Själv tycker att priset ligger något högt då möbeln sviktar på mitten efter ca 3månader (1cm) + fästen till glasskivorna är dåliga.
Jag har en 42" tv och HTPC + 5.1 Förstärkare. Vikt ca 50kg.
Möbeln ska klara 65kg enl. spec.
Jag svetsade ihop ben och avlastade möbeln på mitten samt tog bort den övre lådan och byggde en platta så HTPC'n kunde stå där. Sedan monterade jag den borttagna lådan innanför den vänstra glasdörren för förvaring av diverse tillbehör till två xbox360.
Summa:
Pris: högt
Kvalitet: under medel (sviktar i mitten, samt glasskivornas fästen)
Utseende: bra
Förvaring: bra
jag ger den 6/10
Slutord: Ska du lasta på fler saker på möbeln än en 42" lcd, så glöm det om du inte stadgar upp med extra ben mittunder.
Redigerat av square_eye, 02 October 2010 - 11:16.
Postad 08 February 2011 - 20:40
Postad 05 June 2011 - 10:40
Titta i mitt galleri.
Bifogad fil(er)
Postad 02 August 2011 - 08:12
Postad 14 August 2011 - 23:31
Köpte ikea tobo och moddade denna med andra ben och fläktar i bakkanten, tycker detta blev hur bra som helst.
Titta i mitt galleri.
Trevliga ben! var har du fått tag på dem?
Postad 15 August 2011 - 09:13
Trevliga ben! var har du fått tag på dem?
Frågade Nisse69 samma sak. Han använde sig av Ikea benen CAPITA, 4st för 99 kr. Var själv och köpte denna kombo förra veckan men har inte monterat det ännu.
Postad 19 August 2011 - 13:09
Postad 15 September 2011 - 07:23
Ute efter ny mediamöbel och denna verkar passa in. Har ett par frågor som jag inte sett svar på här i tråden och
hoppas någon kan hjälpa till (det är 170 cm modellen som är intressant)
1. Hur hög e den utan ben?
2. Hur högt är mittenfacket, vill få in center och reciever ( xtz + onkyo 1008 = ~47 cm )
Tack för hjälpen
//Mike
Redigerat av fristil, 15 September 2011 - 07:24.
Postad 11 December 2011 - 18:17
Hej,
Ute efter ny mediamöbel och denna verkar passa in. Har ett par frågor som jag inte sett svar på här i tråden och
hoppas någon kan hjälpa till (det är 170 cm modellen som är intressant)
1. Hur hög e den utan ben?
2. Hur högt är mittenfacket, vill få in center och reciever ( xtz + onkyo 1008 = ~47 cm )
Tack för hjälpen
//Mike
1. 47,5 cm
2. 43,5 cm
Nisse69
Postad 15 December 2011 - 10:58
Är det någon som vet om fjärrkontrollen fungerar genom glaset om man tonar det med en mörk bilrute-film?
//Jön
Postad 19 December 2011 - 14:33
Postad 21 December 2011 - 11:20
Finns det att få tag i sådana fästen som skall hantera glasdörrarna? Har inte haft dom på under ett tag och vid sista flytten så har jag ingen aning om vart dom tagit vägen
ring till IKEA, dom brukar ha reservdelar för en billig peng...
Postad 04 January 2012 - 12:37
Really cool designs....i never seen this before....Köpte ikea tobo och moddade denna med andra ben och fläktar i bakkanten, tycker detta blev hur bra som helst.
Titta i mitt galleri.
I sure will must be visited there and bought from there in future....i like it.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
376 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?