ComHem: Humax Icord HD Entavio
Postad 15 November 2007 - 22:19
Postad 16 November 2007 - 08:02
Nä nu måste nån allvarligt påtala detta för comhem. Kanske man ska anlita en advokat å stämma dom för nått? Finns säkert nått man kan göra det på.. om inte annat för att dom är så jäävla ruttna så man mår illa
Postad 18 November 2007 - 15:33
dillen: Säljare på comhem vet knappt vad de levererar för tjänster. Det är sagt att en HDbox med inspelning kommer innan jul av deras boxleverantör och det tror jag benhårt på.
Postad 20 November 2007 - 01:10
Vore skönt med ett officiellt uttalande från ComHem vad som pågår egentligen. Sitter bara å väntar på att de ska släppa en HD-box som har inspelningsmöjligheter så jag kan beställa ett abonnemang.rzr: I USA kanske, i Sverige... Glöm det. Förövrigt så kom ju CD nyss ut med en HDbox och det är comhems enda konkurrent med HDtv så de ligger ju inte ljusår efter...
dillen: Säljare på comhem vet knappt vad de levererar för tjänster. Det är sagt att en HDbox med inspelning kommer innan jul av deras boxleverantör och det tror jag benhårt på.
Postad 28 November 2007 - 23:04
Kom igen ComHem! -vill ni ha några nya kunder eller???
(känner mig som bretnér)
Postad 28 November 2007 - 23:30
Postad 29 November 2007 - 15:52
"Jag har ingen information om det kommer någon ny HD box."
de är helt knasiga i bollen juh...
Postad 29 November 2007 - 19:20
comHems kundtjänst svarade idag på frågan när de ska släppa en ny hd-box:
"Jag har ingen information om det kommer någon ny HD box."
de är helt knasiga i bollen juh...
Men du. Kundtjänst följer manus. Det står förmodligen inget i manus om någon pvr box.
Postad 29 November 2007 - 19:50
sitter också o väntar på ComHems nya HD-box... bryr mig inte heller såå mycket om hd, vill helst ha en som fungerar som den ska! Har väntat sedan de släppte den första, nu får det för sjutton vara dax!
Kom igen ComHem! -vill ni ha några nya kunder eller???
(känner mig som bretnér)
Om du har en Samsung PVR så kanske du blir glad av:
http://www.comhem.se...omhem/tv_nyhet3
Iom den uppdateringen tycker jag den boxen är i princip fullgod om det inte infinner sig några elaka buggar...
Postad 30 November 2007 - 11:25
Redigerat av Unregistered9c12a290, 01 December 2007 - 10:36.
Postad 03 December 2007 - 15:23
"Hej!
Jag har länge väntat på att bli kund hos ComHem, väntar på att ni ska släppa en HDTV-Box som fungerar som den ska, så nu till min fråga:
När ska ni släppa en ny HD-box??"
Svar:
"Jag har ingen information om det kommer någon ny HD box.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
*namn*"
"Hej namn!
Finns det ingen möjlighet för Er att ta reda på detta? Jag undrar om ni arbetar för ComHem överhuvudettaget, Ni verkar i alla fall inte intresserade av nya kunder."
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Idagsläget finns det inga planer på att lansera en ny digital box.
Det har cirkulerat rykten om att vi ska lansera en HD-Box med inspelnings möjlighet men i dagsläget är det enbart rykten det finns inget datum eller information om vilken tillverkare det blir.
Jo, vi jobbar på comhem men om det inte finns nån information om nån ny box så kan vi tyvärr inte ge dig någon information heller.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
*annat namn*"
så där har vi svaret... dax att övertala min bostadsrättsförening att byta leverantör...
Postad 03 December 2007 - 22:16
Jag fick härom dagen beskedet av deras kundtjänst att boxen skulle komma i december (i år) men att det inte var helt säkert.
Man förstår att alltfler föreningar lämnar Com hem och väljer Tele2 istället.
Redigerat av Unregistered9c12a290, 03 December 2007 - 22:32.
Postad 04 December 2007 - 08:10
Inte konstigt att det går rykten om en ny hd-box när det är comhems kundservice som själva sprider den.
Postad 04 December 2007 - 08:18
När kommer en PVR som klarar HDTV?
Vår förhoppning är att den kommer under 2007.
http://kundservice.c...s...5&Question=
Postad 04 December 2007 - 13:45
Vilken soppa!
Jag fick härom dagen beskedet av deras kundtjänst att boxen skulle komma i december (i år) men att det inte var helt säkert.
Man förstår att alltfler föreningar lämnar Com hem och väljer Tele2 istället.
Ja då lär du ju bli nöjd. Bedrövligare finns inte. Flyttade just från en Tele2-fastighet till comhem-fastighet och det är som natt och dag... Märks tydligt att Tele2 nyss börjat med dtv på hur det fungerade, deras kabel-internet vet jag dock inget om anat än att de ej levererar samma speed som comhem.
Postad 04 December 2007 - 13:49
Har betydligt bättre erfarenheter av Tele2:s kundtjänst än Comhems! Som natt och dag!
Postad 09 December 2007 - 11:42
!
Jag flyttade i oktober och kontaktade comhem för bb & digital-TV, har sedan förrut löpande 8 favoriter och V.s sport och golf, hyr(!!) en gammal sagembox. Min fråga till kundtjänst var vad jag hade för alternativ samt när det kommer en HD-PVR. jag ville främst få igåg bb.
Svaret blev som för många andra, "den kommer strax före jul med olika erbjudanden, tycker att du ska vänta in den kampanjen, och efterssom du har löpande abb. så kan du nytekna ett comboabb. när det kommer, förresten! Nu när du tecknat bb och redan har tv så får du ju telefon på köpet!"
Tiden har gått och inget dykt upp och jag tänkte hoppa på julcombon istället, 495:- är ju trots allt inte så mycket att kasta i sjön. ringde comhem och lyckades otroligt nog få prata med samme kundtjänst..hmm pojke... (han såg det på sin logg).
comhem:
"tyvärr kan du inte teckna dig för julcombon eftersom du tackade ja till telefon på köpet när vi pratade sist, du är således redan combokund..."
jag:
"va f*n säger du? enda anledningen till att jag väntade med att binda mig var ju att jag skulle ha kvar möjligheten att teckna comboabb i framtiden, det var ju du som sa det!!??
comhem:
" Ser det och tyvärr har jag missat lite där, det är tyvärr inte möjligt. Jag inser mitt misstag och ser att du varit kund väldgt länge, jag ska se vad jag kan göra, dröj kvar"
5min senare:
" Nu har jag fixat så du kan få rabbat på HDTV- boxen från oss, Om du tecknar dig för 12mån med 8 favoriter får du köpa boxen av oss för 2499! Det är det bästa jag kan göra!"
jag:
"Tack för mig"--
Jag HATAR att prata med comhems kundtjänst, ytterst få gånger som man får prata med nån som vet nått om nått..
Tröttnade på hela skiten och köpte ett PS 3 fär pengarna istället.
Postad 09 December 2007 - 14:47
Comhem har rätt i sin reklam, "en jul utan överraskningar". CH har helt enkelt lagt allt på is.
En ny ägare med framtidsvisioner efterlyses. Mindre kvantitet och mer kvalitet. Som det ser ut i dag är det 90% skit som bubblar i Comhems nät.......minst.
/Mats K
Postad 09 December 2007 - 14:53
Jag HATAR att prata med comhems kundtjänst, ytterst få gånger som man får prata med nån som vet nått om nått..
Tröttnade på hela skiten och köpte ett PS 3 fär pengarna istället.
Hehe de gjorde du rätt i
roligare än humax hd boxen
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 09 December 2007 - 14:54.
Postad 10 December 2007 - 07:58
Man kan krasst konstatera att Comhem har tagit död på sin HD satsning. Ingenting är på gång, ingen vet någonting och det är allmänt tyst från deras sida. Tidigare bubblades det om HDTV, men det är som sagt ett bra tag sedan det senaste livstecknet kom. Man bryr sig inte om att uppdatera mjukvaran i tomte-hd boxen.
Comhem har rätt i sin reklam, "en jul utan överraskningar". CH har helt enkelt lagt allt på is.
En ny ägare med framtidsvisioner efterlyses. Mindre kvantitet och mer kvalitet. Som det ser ut i dag är det 90% skit som bubblar i Comhems nät.......minst.
/Mats K
Problemet är bara att dom går som tåget och tjänar sanslösa pengar. Tyvärr... Det gör att dom knappast behöver lyssna på sina kunder, förhoppningsvis straffar det sig i framtiden.
Postad 10 December 2007 - 16:46
Postad 16 December 2007 - 22:21
Postad 17 December 2007 - 00:02
Postad 18 December 2007 - 23:52
Min bostadsrättsförening har möte med en säljare från Comhem i morgon kväll. Ska fråga honom ifall det kan tänkas komma en sådan box.
Citerar mig själv...
På mötet frågade jag naturligtvis när boxen kan tänkas komma. Svaret jag fick var att dom har tagit in boxar som dom testar tydligen men kunde inte säga när den kommer men troligtvis under detta år. Med det svaret så blir jag lite tveksam till om det verkligen kommer att komma under 2008 med tanke på Comhems snabbhet...
Så med andra ord, det var inte mycket till svar tyvärr.
Postad 19 December 2007 - 09:00
Min bostadsrättsförening har möte med en säljare från Comhem i morgon kväll. Ska fråga honom ifall det kan tänkas komma en sådan box.
Citerar mig själv...
På mötet frågade jag naturligtvis när boxen kan tänkas komma. Svaret jag fick var att dom har tagit in boxar som dom testar tydligen men kunde inte säga när den kommer men troligtvis under detta år. Med det svaret så blir jag lite tveksam till om det verkligen kommer att komma under 2008 med tanke på Comhems snabbhet...
Med tanke på hur oerhört mycket strul det var i början med Samsung PVR-boxen från Comhem ska man kanske vara glad för att de testar den nya boxen ordentligt.
Postad 19 December 2007 - 09:30
Citerar mig själv...
Med "under detta år" menas väl 2007, eller menade de 2008? Kan de inte ens lova att det kommer en HD-PVR box under 2008 så går jag i taket :/
Postad 19 December 2007 - 11:33
Citerar mig själv...
Med "under detta år" menas väl 2007, eller menade de 2008? Kan de inte ens lova att det kommer en HD-PVR box under 2008 så går jag i taket :/
Då föreslår jag att du sätter på dig en hjälm så du är väl förberedd då du lyfter från golvet
/Mats K
Postad 22 December 2007 - 11:34
Vår nuvarande Humax har gått sönder (dålig elektronik) och vi fundera på att köpa nytt - men vill ha båda PVR och HDTV men det verkar som comhem klara inte av det..
Jag vill gärna bli av med comhem (vi gick 3 veckor utan internet , telefoni på hela gatan en gång innan comhem brydde sig att skicka ut någon att fixa det). dom har t.o.m väldig dålig attityd mot kunderna. Jag är en engelsmann som hade kabeltv i England med mycket bättre resultat (flera kannaler , billigare , bättre teknik). comhem verkar inte intresserad av att har kvar mig som 3-spel kund overhuvudtaget.
vi har vår egen optisk kabel i områden men vi har inte kopplat upp det till stamnätet (formodligen alla andra i områden är "nöjd" med comhem och orka inte driva egen nätverk).
Fråga till experterna i denna forum, finns det ett bättre alternativ för att få HDTV med PVR idag (kanske nån annan levernatör som har icord HD eller liknande).
Jag köpt en HTPC nyligen också men det fungerade inte pga Vista så jag fick skicka tillbaka det..
Digital revolution my elbow, bring back analog
Postad 12 January 2008 - 15:51
Phunky: Finns det något mer nytt från boxleverantören som du snappat upp nu när julen passerats?rzr: I USA kanske, i Sverige... Glöm det. Förövrigt så kom ju CD nyss ut med en HDbox och det är comhems enda konkurrent med HDtv så de ligger ju inte ljusår efter...
Postad 12 January 2008 - 15:55
Redigerat av ruhe, 12 January 2008 - 15:56.
Postad 12 January 2008 - 20:14
Postad 13 January 2008 - 12:00
Postad 16 January 2008 - 13:26
Vi kommer lansera en sådan framöver, vi har inget datum för det ännu, men det bör inte ta allt för lång tid.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Kundservice: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
Du skrev:
Datum: 2008-01-16 13:05:04
Ämne: ny digitalbox
Meddelande:
Hej com hem,
Jag undrar när ni kommer med en PVR-HD-digitalbox?
Någon övrig info angående denna?
Hälsningar,
Marcus
Postad 17 January 2008 - 12:46
Dagens svar blev såhär:
Vi kommer lansera en sådan framöver, vi har inget datum för det ännu, men det bör inte ta allt för lång tid.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se
Du skrev:
Datum: 2008-01-16 13:05:04
Ämne: ny digitalbox
Meddelande:
Hej com hem,
Hälsningar,
Marcus
Fick detta svar idag.
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Tyvärr så har vi idagsläget inget svar på när denna box kommer att lanseras. Vi håller nu på med sluttesterna på denna box och vår förhoppning är att vi ska kunna lansera denna box så snart som möjligt.
Vi kommer i februari att lansera 2 stycken nya HD kanaler, TV1000 HD och Viasat Sport HD. Viasat Sport HD kommer att ingå utan kostnad i Viasat sport paketet för 59 kronor per månad. TV1000 HD kommer att ligga med i TV1000 paketet som numer kostar endast 119 kronor per månad.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Jessica Hörnberg
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se"
Du skrev:
Datum: 2008-01-16 18:33:21
Ämne: HDTV
Meddelande:
Hej com hem,
När kommer ni att lansera fler HD-kanaler?
Vilka kommer dessa att bli?
XXXXXXX
Postad 17 January 2008 - 18:06
Vi kommer i februari att lansera 2 stycken nya HD kanaler, TV1000 HD och Viasat Sport HD. Viasat Sport HD kommer att ingå utan kostnad i Viasat sport paketet för 59 kronor per månad. TV1000 HD kommer att ligga med i TV1000 paketet som numer kostar endast 119 kronor per månad.
Hoppas att dom även kan ingå i HD-paketet oxå så man ej behöver betala för hela viasat sport och tv1000 paketet !
Postad 18 January 2008 - 13:23
Hoppas att dom även kan ingå i HD-paketet oxå så man ej behöver betala för hela viasat sport och tv1000 paketet !
Jag tycker att det står ganska tydligt att man behöver TV1000-paketet för att se TV1000 HD och Viasat Sport-paketet för att se Viasat Sport HD.
Postad 18 January 2008 - 20:35
Jag tycker att det står ganska tydligt att man behöver TV1000-paketet för att se TV1000 HD och Viasat Sport-paketet för att se Viasat Sport HD.
På samma sätt som du måste ha Canal+ Total för att se Canal+ HD Film (och sport HD när dom nu får tummen ur)
Postad 18 January 2008 - 20:59
På samma sätt som du måste ha Canal+ Total för att se Canal+ HD Film (och sport HD när dom nu får tummen ur)
Jo jag vet. Men det kanske var lite mer av en önskning
Postad 19 January 2008 - 02:52
Hur mycket, och vad för sport i HD tror ni det kommer att bli?
Postad 19 January 2008 - 10:20
Väldigt trevligt. Jag har funderat ett tag på att beställa Viasat Sport för att då se Ryska Superligan. Ingår Viasat Sport HD i paketet för 59 kr så är det ingen tvekan längre.
Enligt deras nyhetsbrev, superbowl (får hoppas comhem startar sändningen innan 3:e februari), champions league, pga tour, tyska och danska fotbollsligan. Kommer inte ihåg om de nämnde någon motorsport.
Postad 19 January 2008 - 14:37
Jag har inte fått nyhetsbrevet eftersom jag haft det avstängt i mina inställningar på CH-sajten. Kan någon lägga ut ett utdrag med texten som rör Viasat Sport HD? Det skulle vara om bara ett par veckor, alltså !Väldigt trevligt. Jag har funderat ett tag på att beställa Viasat Sport för att då se Ryska Superligan. Ingår Viasat Sport HD i paketet för 59 kr så är det ingen tvekan längre.
Enligt deras nyhetsbrev, superbowl (får hoppas comhem startar sändningen innan 3:e februari), champions league, pga tour, tyska och danska fotbollsligan. Kommer inte ihåg om de nämnde någon motorsport.
Postad 19 January 2008 - 14:40
Postad 20 January 2008 - 11:13
förhoppningsvis innan årets slut
Postad 20 January 2008 - 11:19
Jag återgår till Humax tråden med kanaler som skall komma och inte komma
då den boxen finns men inte denna
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 20 January 2008 - 11:23.
Postad 20 January 2008 - 20:06
för att inte tala om hockey VM!Väldigt trevligt. Jag har funderat ett tag på att beställa Viasat Sport för att då se Ryska Superligan. Ingår Viasat Sport HD i paketet för 59 kr så är det ingen tvekan längre.
Postad 23 January 2008 - 10:58
Postad 25 February 2008 - 14:00
Är det den här vi ska ha?
![]()
<a href="http://www.humaxdigital.com/global/products/icordhd.asp" target="_blank">http://www.humaxdigital.com/global/products/icordhd.asp</a>
Står ju iofs under "satellite" och inte "cable" men all övrig info verkar ju stämma tom namnet...
Icord verkar vara en riktigt bra box och har det man vill ha men den är gjord för Satellite och inte cable. På Humax sidor finns ingen HD-PVR box ännu men förhoppningsvis kommer en sådan snart.
Har också bredbandsbolaget fiber men vet inget om deras boxar samt dom verkar inte ha något HD-tv utbud alls.
Postad 31 March 2008 - 12:39
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
73 bilder
66 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?