Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

videogamesplus.ca

92 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 May 2008 - 13:37

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Vad som ska betalas om grejorna fastnar i tullen är svensk moms dvs 25%. Det är i nuläget ingen tull på konsoller/spel/tillbehör. Varans värde ska styrkas med faktura. Momsen betalas på hela beloppet, dvs varans värde (inkl utländsk moms) + frakt + ev försäkring.

Länk till tullens "varuregister"

OM det mot förmodan skulle fastna i tullen.

Vänta här nu, så det är ingen tull på spel/konsoller? 25% moms måste väl ändå betalas, det är väl bara att de inte tar någon tullavgift?

EDIT: Sorry, lite trött, skummade lite bara och missförstod :)

Redigerat av Unregistered40880, 20 May 2008 - 14:22.

Postad 30 September 2008 - 23:20

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte bara höra ifall nån beställt från vg+ på ett tag o ifall tullen har börjat plocka paket... funderar nämligen på att lägga en order på en ps3:a

Postad 01 October 2008 - 13:36

perl11
  • perl11
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
köpte för någon vecka sedan, inga problem alls. Spelet dök upp efter 7 dagar och allt var frid och fröjd!

Postad 11 October 2008 - 01:49

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
har precis lagt en beställning på en ps3:a, men sen kom jag o tänka på en sak.. hur har ni som köpt tidigare löst det med strömmen, eftersom det är import så måste man väl skaffa nån sorts adapter eller är jag helt fel ute?

Tacksam för svar:-)

MVH/Patrik

Postad 11 October 2008 - 08:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

har precis lagt en beställning på en ps3:a, men sen kom jag o tänka på en sak.. hur har ni som köpt tidigare löst det med strömmen, eftersom det är import så måste man väl skaffa nån sorts adapter eller är jag helt fel ute?

Tacksam för svar:-)

MVH/Patrik

Nej det är en vanlig PC kabel. Nätagget klarar 110-240V

Postad 12 November 2008 - 17:37

mazart
  • mazart
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
hejsan, funderar på att lägga en order på lbp och i kassan började jag kolla priset i andra valutor man kunde välja
och kom fram till att engelska pund blir billigast. nån som testat at beställa i en annan valuta än can?

Postad 12 November 2008 - 18:30

mrbean99
  • mrbean99
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
ja, jag beställde i australiska dollar en gång :)

Postad 19 November 2008 - 17:49

Lord_Kohn
  • Lord_Kohn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag beställde ett stort lass med spel och konsoller från videogamesplus i slutet av förra månaden, (en wii och en ps3 med några spel till), för det verkade billigt och alla har lovprisat sidan överallt jag sökt.
Men nu har det gått snart en månad (beställde den 27:e oktober), och de har fortfarande inte skickat det eller gett mig några detaljer om varför det tar så lång tid. Och sen så svarar de inte på mina mail. Har skickat tre mail, och har fått automatiska svar som säger att de mottagit mitt mail, men jag har fortfarande inte fått något svar alls.

Någon mer som har haft problem med att inte få svar? Jag som trodde det här skulle gå snabbt och smidigt ^^;;

Postad 19 November 2008 - 18:44

olofbr
  • olofbr
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har de dragit pengar från dig?

Postad 19 November 2008 - 18:51

Lord_Kohn
  • Lord_Kohn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ja, jag har betalt via paypal, det gjorde jag på direkten när jag beställde.

Postad 24 November 2008 - 19:27

Mikro1979
  • Mikro1979
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har fått problem med Videogameplus.ca. I oktober beställde jag en vara som dem inte kunde leverera till mig och jag gick med på det. Men ändå har dem dragit pengar från mitt konto trots överenskommelsen. Är det svårt att få tillbaka pengarna?

Postad 26 November 2008 - 03:05

Lord_Kohn
  • Lord_Kohn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Angående min order på videogamesplus jag skrev om förut så gick det iallafall att avboka den, det svarade de på. Mina tidigare mail ignorerade de ändå, dock. Men men, huvudsaken är att jag fick pengarna tillbaka. Får se om man vågar använda den onlineaffären igen, ska testa någon annan istället nu.

Postad 30 November 2008 - 02:14

Lunna
  • Lunna
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Är nu uppe i 4st beställda spel plus en DS3 kontroll. Allt har levererats enligt förväntan ;) Kanon sida.

Förut kunde jag välja valuta men dom två senaste spelen har blivit i canadensiska även fast jag haft annan valuta på sidan och under beställning.

Postad 30 November 2008 - 10:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ja, jag har betalt via paypal, det gjorde jag på direkten när jag beställde.

Dumt. Finns ett val att betala när de skickar grejjerna. Välj det nästa gång så blir det mycket lättare att avboka.

Märkligt du inte fick svar på dina mail. JAg brukar få svar inom ett par minuter.

Postad 04 December 2008 - 20:51

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har länge varit sugen att beställa från VG+. Men är lite osäker gällande tull och frakt.
tänkte beställa hem God of War I o II till PS2 (tänkte lira dessa innan 3:an kommer). Vad brukar fraktkostnad och tull ligga på? Fast av döma tidigare inlägg så verkar de flesta slippa tullavgift
Tack på förhand!
//Pejau

Postad 05 December 2008 - 16:48

Razer89
  • Razer89
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tull brukar man slippa eftersom de skriver att paketets innehåll är värt $20 om jag inte minns fel. På det sättet går paketet igenom tullen utan att undersökas (eller? :()

Frakten beror på vikten men ett spel brukar kosta ca $7,49. Du ser fraktkostnaden innan du betalar.

Tänk också på att PS2-spel är regionskodade så du måste ha en PS2 som är från Amerika och kan spela upp NTSC-spel eller en moddad PS2 som är regionsfri.

Postad 05 December 2008 - 17:44

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Tull brukar man slippa eftersom de skriver att paketets innehåll är värt $20 om jag inte minns fel. På det sättet går paketet igenom tullen utan att undersökas (eller? ;))

Frakten beror på vikten men ett spel brukar kosta ca $7,49. Du ser fraktkostnaden innan du betalar.

Tänk också på att PS2-spel är regionskodade så du måste ha en PS2 som är från Amerika och kan spela upp NTSC-spel eller en moddad PS2 som är regionsfri.

Självklart har jag koll ;D Min PS3:a är importerad från USA och är bakåtkompitabel. Så därför blir det en NTSC utgåva. Men tack för svaret Razer89 :(

Postad 05 December 2008 - 17:52

Razer89
  • Razer89
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hehe, okej. :( Men då är det ju bara att köra på ;)

Postad 27 August 2009 - 11:15

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Tänkte liva upp denna surdegstråden liten.

Nu vankas det ju PS3 Slim. 1950kr exkl frakten då.
Någon som beställt där på senaste och fått problem?

Postad 28 August 2009 - 16:43

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag blev faktiskt sjukt sugen! Men frakten äter ju upp all den härliga mellanskillnad som gjör ett köp från kanada aktuellt. Annars har jag beställt en gång och det gick bra, men det tog lite tid innan de meddelade att ett spel var slut, men sedan löste de det alldeles utmärkt.

Postad 28 August 2009 - 17:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
$350,09 US, eller 2583 SEK. (m frakt)

Sen kan man nog åka på tull och sådana extra-avgifter. En maskin därifrån spelar bara region A av BD och 1 av DVD. Kan vara värt att komma ihåg.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 August 2009 - 17:58.

Postad 30 August 2009 - 06:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Av någon anledning brukar folk slippa tull från VG+ även när de köper PS3:or. Jag köpte själv en PS3 tullfritt därifrån.

Postad 30 August 2009 - 22:20

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jag är också sjukt sugen på att beställa från vg+. Jag menar ps3 slim med en extra ds3 för 2800kr ink frakt. I sverige blir det ca 4000kr.

Men det är just garantin och att man inte kan se alla svenska bluray filmer.

Postad 09 September 2009 - 20:07

lutt95
  • lutt95
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sidan ser bra ut, men är det några problem med regionsgrejjer? Har hört att det inte ska vara några problem med spel till ps3 slim från usa men filmer? Hur funkar det?

Postad 10 September 2009 - 14:40

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Sidan ser bra ut, men är det några problem med regionsgrejjer? Har hört att det inte ska vara några problem med spel till ps3 slim från usa men filmer? Hur funkar det?

Spel fungerar bra, Blu-ray och DVD är regionskodade. (Flesta Blu-ray är dock inte regionskodade, se http://bluray.liesinc.net/ för mer info).

Går även att få fram samma information som jag postade via sökfunktionen!

Postad 23 September 2009 - 13:56

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jag köper för att få kunna göra importerade blurayarna. Svenska utgåvar är inte värda ett skit liksom.
Ska beställa här i veckan tror jag. Slim och nåt spel

Postad 19 October 2009 - 17:43

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Har ett väldigt stort dilema just nu..
Jag har köpt 1x ps3 slim 120 gb 1x dual shock 3 1x MGS 4 och 2x Wii motion plus från VG+ för 3400 kr med frakt. Jag köpte detta paket för cirka 3 veckor sedan, fick ett mail där dom ville ha ID bekräftelse?!

Så jag gjorde det dom bad mig om, maila över en faktura, körkortet och kontokortet ( där jag tog bort flera nummer ) . Fortfarande har jag inte fått hem någon PS3 utan det står fotfarande på deras hemsida Processing. Så jag frågade dom vad som var felet och då vill dom att jag sa skicka ID, vilket jag precis gjorde för några dagar sen.. Så jag skickar igen samma bilder och igen så säger dom att de inte har fått in något.... Så nu börjar jag bli lite otålig, såg sedan att de hade en fax adress. Så jag försökte faxa över, men det funkar inte ständigt upptaget.

Vad ska man göra nu, känns nästan som att jag måste avboka ordern men det var till ett väldigt billigt pris dock. Är det någon mer som har haft problem med deras tjänst?

Postad 19 October 2009 - 18:19

Mikro1979
  • Mikro1979
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har ett väldigt stort dilema just nu..
Jag har köpt 1x ps3 slim 120 gb 1x dual shock 3 1x MGS 4 och 2x Wii motion plus från VG+ för 3400 kr med frakt. Jag köpte detta paket för cirka 3 veckor sedan, fick ett mail där dom ville ha ID bekräftelse?!

Så jag gjorde det dom bad mig om, maila över en faktura, körkortet och kontokortet ( där jag tog bort flera nummer ) . Fortfarande har jag inte fått hem någon PS3 utan det står fotfarande på deras hemsida Processing. Så jag frågade dom vad som var felet och då vill dom att jag sa skicka ID, vilket jag precis gjorde för några dagar sen.. Så jag skickar igen samma bilder och igen så säger dom att de inte har fått in något.... Så nu börjar jag bli lite otålig, såg sedan att de hade en fax adress. Så jag försökte faxa över, men det funkar inte ständigt upptaget.

Vad ska man göra nu, känns nästan som att jag måste avboka ordern men det var till ett väldigt billigt pris dock. Är det någon mer som har haft problem med deras tjänst?

Det där känner jag igen. För min del slutade det med att min bank fick utöva påtryckning för att jag skulle få tillbaka pengarna. Tog nästan tre månader innan jag fick tillbaka pengarna.

Postad 20 October 2009 - 09:34

Unregistered35722960
  • Unregistered35722960
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Hrmm, finns det någon fördel med att beställa från VG+ jämfört med Axelmusic?

Tycker det är billigare överlag, bättre pris på frakt, bättre hemsida och bättre leveranstider från axelmusic. Plus att spelen skickas från EU, även om det är NA utgåvor de säljer. Vilket innebär ingen moms och ingen tull.
Så vad är egentligen grejen med vg+?

Postad 20 October 2009 - 17:52

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Hrmm, finns det någon fördel med att beställa från VG+ jämfört med Axelmusic?

Tycker det är billigare överlag, bättre pris på frakt, bättre hemsida och bättre leveranstider från axelmusic. Plus att spelen skickas från EU, även om det är NA utgåvor de säljer. Vilket innebär ingen moms och ingen tull.
Så vad är egentligen grejen med vg+?

Jag tror vg+ har bättre leveranstider på pre-orders. För att axelmusic ska slippa tullen.. så skriver de att de först hämtar varan från deras leverantör till dom i USA, sedan skickas varan till en lokal aktör i Europa där det delklareras och sedan skickas det till oss. Så det hela kan ta flera dagar med andra ord. Har precs gjort en beställning på axelmusic, sitter i valet och kvalet att avboka och köra på vg+ istället.. efter att ha fått ett mail från axelmusic där de förklarar hur lång tid leveransen blev jag lite fundersam.

Postad 21 October 2009 - 10:13

Unregistered35722960
  • Unregistered35722960
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Jag tror vg+ har bättre leveranstider på pre-orders. För att axelmusic ska slippa tullen.. så skriver de att de först hämtar varan från deras leverantör till dom i USA, sedan skickas varan till en lokal aktör i Europa där det delklareras och sedan skickas det till oss. Så det hela kan ta flera dagar med andra ord. Har precs gjort en beställning på axelmusic, sitter i valet och kvalet att avboka och köra på vg+ istället.. efter att ha fått ett mail från axelmusic där de förklarar hur lång tid leveransen blev jag lite fundersam.

Ok. Hur lång tid tar det att få förbeställningar via vg+? Axelmusic tog ganska precis en vecka att leverera mina 2 senaste förbeställningar (brutal legend kom idag tex), när jag beställde från vg+ tog det aningen lite längre tid även om det är 2 år sedan nu.

Är det viktigt att få spelet på releasedatum så brukar jag för övrigt beställa från .se =)

Postad 21 October 2009 - 14:36

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
jag har inte själv beställt något från något ut av sajterna.. men har läst här på forumet att vissa har fått spelen vid release datumet hos vg+. Jag köper oftast mina produkter här i Sverige, dels för att det inte skiljer sig så mycket prismässigt.. men främst för regions problemet, visserligen är det regionfri just nu men det har ett sämre värde ifall man bestämmer sig för att sälja spelet eller byta in det hos någon spelbutik.

Men vissa saker går ej att köpa i Sverige... därför söker man sig till dessa butiker :angry: Den beställning jag gjort kan man inte få tag i europa, iaf inte under detta år.

Redigerat av Unregistered1232, 21 October 2009 - 14:39.

Postad 23 October 2009 - 08:13

Unregistered35722960
  • Unregistered35722960
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

jag har inte själv beställt något från något ut av sajterna.. men har läst här på forumet att vissa har fått spelen vid release datumet hos vg+. Jag köper oftast mina produkter här i Sverige, dels för att det inte skiljer sig så mycket prismässigt.. men främst för regions problemet, visserligen är det regionfri just nu men det har ett sämre värde ifall man bestämmer sig för att sälja spelet eller byta in det hos någon spelbutik.

Men vissa saker går ej att köpa i Sverige... därför söker man sig till dessa butiker :) Den beställning jag gjort kan man inte få tag i europa, iaf inte under detta år.

Jag förbeställde Ratchet från Axelmusic, den skickades igår. Jag kommer garanterat att ha spelet innan release datum i sverige, och för 200:- mindre än om jag beställt i Sverige (webhallen). Jag ser definitivt fler fördelar än du med att beställa utomlands =)

Postad 23 October 2009 - 09:40

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Den nya ratchet? Släpps den inte.. vid slutet på den här månaden... lr 6:e november lr nåt?

Redigerat av Unregistered1232, 23 October 2009 - 09:41.

Postad 23 October 2009 - 10:01

Unregistered35722960
  • Unregistered35722960
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Den nya ratchet? Släpps den inte.. vid slutet på den här månaden... lr 6:e november lr nåt?

Jo, men det släpps den 27:e i NA. Jag antar att leveransen når mig omkring nästa torsdag. Om någon beställt från VG+ vore det nice att veta när ni får era spel, för jämförelsen.

Postad 09 November 2009 - 11:59

Unregistered26508
  • Unregistered26508
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att VGP brukar ta hänsyn till leveranstid vid förbokningar. Fick till exempel Uncharted 2 på releasedagen, vilket innebär att de måste ha skickat det så mycket som 3-5 dagar i förväg. Det har även stått på deras blogg, har jag för mig.

Redigerat av Unregistered26508, 09 November 2009 - 12:22.

Postad 30 June 2010 - 08:46

Jens25
  • Jens25
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har beställt ett par spel från VGP och idag ringde de från DHL och bad mig maila ett kvitto eller orderbekräftelse som visar vad jag betalat för mitt paket. Innebär detta att man mest troligt kommer åka på moms + tull för den summan som står på kvittot?

Postad 30 June 2010 - 11:16

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Ja det är väl ganska troligt tyvärr

Postad 30 June 2010 - 11:19

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
om man bara beställer något spel eller så, går det ju som brev och då lär riskerna vara minimala för tull osv

Postad 01 July 2010 - 09:27

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Aldrig kollat in denna sajt, såg precis att de tar ca' 200 dollar för ett PSP GO.. Ca' 1500 spänn! Halva priset än sverige.. Kanske ska skaffa sig ett..

Postad 24 February 2011 - 12:50

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Har beställt massa ggr och det kommer alltid på 4-5 arbetsdagar, nu har ja beställt ett spel som skickades från vgp den 14/2 men har inte dykt upp ännu, kom inget idag heller, någon som varit med om att det tagit så lång tid, börjar kännas som man inte ska få ngt, har säkert 15 lyckade beställningar därifrån : (

Postad 24 February 2011 - 12:59

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Har beställt massa ggr och det kommer alltid på 4-5 arbetsdagar, nu har ja beställt ett spel som skickades från vgp den 14/2 men har inte dykt upp ännu, kom inget idag heller, någon som varit med om att det tagit så lång tid, börjar kännas som man inte ska få ngt, har säkert 15 lyckade beställningar därifrån : (

Har med stor sannolikhet fastnat i tullen. Har använt dem i typ 5 år. Dom enda gångerna det drar ut på tiden är när tullen fingrar paketen.

Postad 24 February 2011 - 13:03

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jo det kan väl vara så, skiter i vilket bara det kommer : )

Men hur mycket mer får man pynta isåfall?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.