Kan ni inte ta bort NetSuperstore?
66 svar till detta ämne
Postad 08 February 2008 - 23:37
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
... Filtreringsfunktionen är inte på något sätt bortglömd, den kommer (vi måste bara vara lite försiktiga) ... //Jonas
Denna försår jag inte riktigt!? Försiktig med vad? Om funktionen kommer och jag vill filtrera bort något - vad har det med prisjakt att göra?
Postad 13 February 2008 - 13:02
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Antagligen så måste de ha rejält med datakapacitet först, inte bara lite mer än idag å då vill man inte lansera något som gör att sidan kraschar i parti å minut.
Det är ju inte svårare än att bortse från Netsuperstore, eller? Eller nån annan oseriös handlare som kanske är 5:e billigaste affär?
EDIT:
När jag söker på en vara så ser jag först billigaste priset, ahah tänker jag då. Sen kollar jag den billigaste affären som jag skulle kunna tänka mig att handla av, Webhallen, Inwarehouse, Siba etc. Sedan jämför jag.
Var Ex. Siba mycket dyrare än den billigaste? Jamän då kan man ju skicka ett mail å påpeka det. Det har lönat sig för mig ett flertal gånger, när jag frågat varför en viss affär är dyrare än en annan. Kanske inte Siba men Fyndbörsen, Technistore etc. har sänkt pris efter påpekande. Enklare en att hålla på att haka upp sig på att en affär som man ändå inte skulle handla hos är billigast.
Det finns ju billigare i EU många gånger men jag handlar iaf inte därifrån.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 13 February 2008 - 15:47.
Postad 13 February 2008 - 15:21
Unregistered44b9fd0c
-
Unregistered44b9fd0c
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nu har väl denna funktion varit på gång i nästan 6 månader om man ska tro det som skrivs.
Har ni ingen aning om när den kan tänkas implementeras, vilket kvartal eller liknande?
Man kan ju tycka att detta borde vara viktigt för er då avsaknaden av den gör sidan helt missvisande många gånger.
Vad ska man tro som användare när detta tar så lång tid, visst man har förstått att det är knepigt och att det kräver stora resurser osv men trots det kommer en mängd andra funktioner. Det är ju väldigt lätt att tolka detta som att ni givit vika för andra intressen än konsumentens.
Postad 13 February 2008 - 16:20
Franz
-
Franz
-
Veteran
-
-
2127 inlägg
Det finns två stycken orsaker till att inget skett än och att det tar så lång tid...
För det första är koden konstruerad på ett sådant sätt att det krävs ganska stora förändringar för att få till det hela. Vi har prövat på några ställen men det är tyvärr en hel del att ändra på.
För det andra går det inte att få samma prestanda i systemet med den här sorterns filtreringar. Vi har under lång tid haft "problem" med att vår besökstillväxt var så hög. Optimeringar och ny hårdvara har bara hjälpt ett tag innan ännu fler besökare ställt nya krav på vår utrustning. 100% tillväxt om året gör att man får ligga i  .
Det finns inga som helst kommersiella skäl till att inte ha en sådan här funktion. Prisjakt tjänar pengar på att skicka folk till olika sidor. Det finns ingen som betalar för att ligga med på Prisjakt. Således skulle det vara mindre troligt, att en besökare som valt att filtrera bort en butik, ändå skulle klicka på just den butiken i våra prislistor. Tvärtom ser vi det hela som en konkurrensfördel eftersom Prisjakt, med en sådan funktion, vore en bättre tjänst.
Projektet har fått skjutas framåt i tiden ett antal gånger men ligger med i en större omskrivning, av vår programkod, som pågår i några månader framöver.
Postad 16 February 2008 - 02:49
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1868 inlägg
Att ta bort butiker för att de är dåliga tycker jag inte ni skall göra men, när dom gång på gång lurar sina kunder och Prisjakt. Igentligen så är det prisjakt som indirekt lurar sina besökare om de presenterar falska priser som tydligen netsuperstore har gjort vid ett flertal tillfällen. Detta borde inte få förekomma.
Pratar av egenerfarenhet då jag skulle beställa en mp3 spelare men fick snabbt ett mail att den tyvärr hade gått upp i pris och priset på prisjakt inte stämde. De sa också att de hade reserverat sig mot eventuella prishöjningar från leverantören som de nu sa att var problemet.
Ett företag som sätter i system att fara med osanningar och priser som inte stämmer borde inte finnas med på denna sida. Detta skadar bara prisjakts förtroende. 10 granskade anmärkningar sedan är det hejdå tycker jag eller något i den stilen.
En funktion för oss användare att banna vissa företag hade nog varit den viktigaste funktionen för prisjakt just nu. Jag vill inte få upp Netsuperstore i listan över bästa pris.
Postad 05 March 2008 - 07:29
Unregisteredc220c3eb
-
Unregisteredc220c3eb
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Att ta bort butiker för att de är dåliga tycker jag inte ni skall göra men, när dom gång på gång lurar sina kunder och Prisjakt. Igentligen så är det prisjakt som indirekt lurar sina besökare om de presenterar falska priser som tydligen netsuperstore har gjort vid ett flertal tillfällen. Detta borde inte få förekomma.
Pratar av egenerfarenhet då jag skulle beställa en mp3 spelare men fick snabbt ett mail att den tyvärr hade gått upp i pris och priset på prisjakt inte stämde. De sa också att de hade reserverat sig mot eventuella prishöjningar från leverantören som de nu sa att var problemet.
Ett företag som sätter i system att fara med osanningar och priser som inte stämmer borde inte finnas med på denna sida. Detta skadar bara prisjakts förtroende. 10 granskade anmärkningar sedan är det hejdå tycker jag eller något i den stilen.
En funktion för oss användare att banna vissa företag hade nog varit den viktigaste funktionen för prisjakt just nu. Jag vill inte få upp Netsuperstore i listan över bästa pris.
Håller med fullständigt! Butiker som fått dålig kritik mm pga dålig service och så gör mig inget om de är med men Netsuperstore går ju ut med priser som inte finns i verkligheten i 90% av fallen!!! Vem som helst förstår ju att ett vinst drivande företag inte kan vara t.ex 4400kr billigare( https://www.prisjakt...kt.php?p=279986 ) än alla andra på en helt ny modell av plasma! Ta bort eller varana företag som far med osanna priser tycker jag!!
Postad 13 March 2008 - 05:35
Unregisteredab349fae
-
Unregisteredab349fae
-
Användare
-
-
244 inlägg
Man kan säga både det ena och det andra om valet att ta bort butiker. Min personliga åsikt är att Netsuperstore är i en helt annan klass än de andra butikerna och borde sorteras in under skämtbutik och därav ej få vara på en hårdvarusida. Jag är så less på att aldrig kunna se vilka priser som gäller utan att klicka in mig på varje vara, bara för att se att det står netsuperstore överst och efter all skit man hört om dom skulle jag aldrig vilja köpa nåot dyrare än en godispåse där.
Postad 13 March 2008 - 13:31
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Precis att netsuperstore får vara kvar är för mig ett mysterie med sina bluffpriser.
Postad 13 March 2008 - 14:11
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Och deras bluffiga lagersaldo.
Postad 17 March 2008 - 05:14
Konung
-
Konung
-
Användare
-
-
140 inlägg
Projektet har fått skjutas framåt i tiden ett antal gånger men ligger med i en större omskrivning, av vår programkod, som pågår i några månader framöver.
Men hur lång tid behövs det egentligen? Jag vet att vi diskuterade detta för över ett år sen och att ni även då sa att det var på gång. Så jobbig kan väl inte databasen vara?  Jag tycker det är synd eftersom ni är Sveriges i särklass bästa prisjämförelse-sajt, att ett företag ska få förstöra(ja jag vet att vi har olika åsikter där) eller åtminstone försämra sidan så radikalt som i detta fallet, där ett företag faktiskt har förstört och gjort många av era besökare förbannade i över 1 år. Min uppfattning är att netsuperstore tjänar bra med pengar på prisjakt, utan tvekan. Det är enligt mig naivt att säga att ha kvar dom på sidan ska göra att folk får upp ögonen för den dåliga supporten dom har och därefter låta bli att handla från dom. Människor är giriga, ser människan ett pris som är flera tusen kronor billigare än konkurenternas så är det alltför många som väljer att ta risken. Trots att dom är medvetna om att många har problem med dom. Dom fifflar med priserna, som det har sagts tidigare är det folk som fått varan och då till ett högre pris än vad det först var angett, då är det nog tyvärr många som inte orkar med 1 månads tjafs och betalar dom extra hundralapparna/tusenlappen som det kanske handlar om. Företagen är gärna lite fula och försöker säga att man ska ta ut paketet ändå och sen så blir man tvungen att ringa till dom i värsta fall månader för att få återbetalning. Där tröttnar nog ofta folk och kanske, om det inte handlar om så mycket bara låter det vara, eller går till kronofogden som tar 500 kr för besväret eller man kanske väljer att göra en polisanmälan, en anmälan som läggs underst i högen och som till slut läggs ner i brist på resurser. Eller ta det till ARN, denna tandlösa instans(kollade deras sida och kan inte en längre hitta svarta listan på företag som inte följer råden). Vi är bland dom främsta i världen på detta området, ändå så kan tvivelaktiga företag lura vanliga människor i åratal utan att man kan göra ett jota. Skamligt för Sverige är vad det är. Men för att avsluta så vill jag återigen poängtera att jag verkligen tycker ni är Sveriges bästa prisjämförelse-sajt, men det betyder inte att sidan är fullbordad. Är man inte vaksam på sina besökares intressen så springer någon snart ikapp en.
Postad 17 March 2008 - 06:44
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Kan ju vara eftersom jag handlar i butik hos dem och därför inga problem haft med dem..
Billiga priser, de som jag varit intresserad av och de inte har varit billigast på har de direkt sänkt priset på.
Så som butik är det helt okey.. Möjligt att deras "internet" sida har andra problem.
Postad 04 April 2008 - 15:30
MalcolmX7
-
MalcolmX7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Var intresserad av att köpa en filmskanner ( https://www.prisjakt...kt.php?p=203775) och Netsuperstore var billigast, tätt följt av Pixmania. På grund av de dåliga recensionerna som Netsuperstore har fått så kontaktade jag Pixmania först. Deras hemsida var inte speciellt detaljerad gällande vilken mjukvara som medföljde skannern (vilket är ganska viktigt för att kunna utnyttja skannerns alla funktioner) så jag var tvungen att ringa dem. Men deras telefonsupport kunde ej erbjuda någon information utöver den som redan fanns på hemsidan, vilket är ganska dåligt och torde göra produktinformationssupporten ganska överflödig enligt min mening.
Så därför tänkte jag ta en chansning och anlita Netsuperstore. Men innan jag lade min beställning så kontaktade jag Netsuperstore per telefon och mejl. Jag pratade med dem tre gånger innan jag beställde skannern och det var inga som helst problem att komma fram och jag frick svar på mina frågor, inklusive mejlet. Det jag främst undrade över var om de hade skanner i lager i butiken i Huddinge (alltså inte hos deras centrallager). Det hade de och de lovade att ta ett exemplar därifrån och skicka det idag. Nu blir det intressant och se vad som händer, tänkte jag, med tanke på vad som hänt en hel del andra som postat här. Men 25 minuter efter att jag fått min orderbekräftelse så fick jag ett mejl där det stod att skanner var packad, 10 minuter senare så var den skickad och två timmar senare var försändelsen registrerad hos posten och är nu på väg hem till mig.
Följaktligen så kan jag konstatera, om man nu kan dra några konkreta slutsatser från detta enstaka inköpstillfälle, att det verkar fungera bra att beställa från Netsuperstore om de har varan i lager hos butiken. Även om man inte ska åka dit och hämta den utan få den levererad per post som i mitt fall. Så ring först till dem och kolla om varan finns i butiken är mitt tips. Jag sparade tusen kronor på att slippa köpa produkten från Dustinhome eller Scandinavian Photo vilka hade varit de återstående realistiska alternativen. Det är ändå ganska mycket pengar för en produkt som kostar 3 000 SEK.
Nu återstår dock att se om de har skickat mig rätt produkt, men jag får väl återkomma gällande den saken längre fram....
Postad 04 April 2008 - 20:03
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Så trött på denna butik....
Jag håller med om att det är bra att visa upp även de butiker som inte får bra betyg! Det fyller verkligen sin funktion, MEN det förstör alla seriösa försök att bevaka priser etc.!!! När man väl lärt sig vilka affärer man inte vill handla av så måste det gå att filtrera bort dom i sina bevakningar etc.! Jag ser det som en nödvändig åtgärd för att inte döda användbarheten i prisjakt!!!
Postad 09 April 2008 - 21:48
Gundam
-
Gundam
-
Amatör
-
-
91 inlägg
super  nu kan man söka lite vettigare
Postad 24 June 2008 - 16:00
riksby40
-
riksby40
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,för att ni inte ska tro att jag jobbar/eller har något som helst samröre med netsuperstore,så vill jag iaf säja följande.Jag beställde en 42 TUM LG LCD den 4/6,det skulle ta 10-16 arbetsdagar,efter en vecka så mailade jag dom,därför det stog på orderhistoriken att den skulle avhämtas (kungens kurva),jag bor i blekinge,så det vore ju lite långt att åka då,ringde ett par ggr,inget svar,kollade då igen min order,samma sak,ringde igen,inget svar,MEN den 20/6 ringde dom från butiken till mej,och sa att den kommit,och att dom tyckte det var konstigt att jag skulle hämta den i butik,men vi löste detta,igår hämtade jag den på schenker i karlshamn,han som jag pratade med i butiken var hur trevlig som helst,OCH JAG FICK EN SKITBILLIG O BRA TV,deras kundtjänst kunde vara bättre,men jag kommer att försöka handla där igen,sen om ni inte tror mej/eller att jag bara haft tur,det kan jag inte säja något om,men jag är skitnöjd iaf,glenn bräknehoby 0733627357
Postad 25 June 2008 - 12:39
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Hej,för att ni inte ska tro att jag jobbar/eller har något som helst samröre med netsuperstore,så vill jag iaf säja följande.Jag beställde en 42 TUM LG LCD den 4/6,det skulle ta 10-16 arbetsdagar,efter en vecka så mailade jag dom,därför det stog på orderhistoriken att den skulle avhämtas (kungens kurva),jag bor i blekinge,så det vore ju lite långt att åka då,ringde ett par ggr,inget svar,kollade då igen min order,samma sak,ringde igen,inget svar,MEN den 20/6 ringde dom från butiken till mej,och sa att den kommit,och att dom tyckte det var konstigt att jag skulle hämta den i butik,men vi löste detta,igår hämtade jag den på schenker i karlshamn,han som jag pratade med i butiken var hur trevlig som helst,OCH JAG FICK EN SKITBILLIG O BRA TV,deras kundtjänst kunde vara bättre,men jag kommer att försöka handla där igen,sen om ni inte tror mej/eller att jag bara haft tur,det kan jag inte säja något om,men jag är skitnöjd iaf,glenn bräknehoby 0733627357
Då hoppas vi för din skull att det aldrig blir problem med TVn för då kommer du stå med problem 2 problem.
Postad 18 November 2008 - 13:50
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Netsuperstore Baltic AB försattes den 17 oktober i konkurs. Eventuella tankar om detta i separat tråd. *** Tråd låst
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Minhembio & Prisjakt
-
→
Kommentera & Felrapportera
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|