Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Golvhögtalare!

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 October 2007 - 00:43

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Alltså att som säljare ha en åsikt om det ena och det andra är ju en sak. Det skall vara en ytterst väldokumenterad åsikt som dessutom enligt reglerna inte få peka på den produkt man säljer. Jag tror du är tvungen att upplysa med information i din avatar ellert liknande om att du är just säljare.

Ytterst väldokumenterad åsikt?? Du måste skämta? ;)
Jag har haft en signatur i min avatar där det står att vi är ett företag och vad vi är ÅF för. Sen att den signaturen försvann efter att minhembio.com ändra sidan är självklart ett problem för sig...

Men att komma med felaktiga påståenden som man hugger i sten och sedan försvara sig med en massa svamel är ju ingen hit?

Du har självklart rätt till din åsikt, precis som alla andra.

Jag har för mej att du tidigare skrivit att du är "Amatör" i ngn tråd här på forumet.

Nope, har jag inget minne av

Återigen undrar jag hur man känner igen en oseriös entusiast? Bifoga gärna foto.

Varför är du så intresserad av hur vår "affärsrörelse" rörs av detta? Har du inget bättre för dig B)
Behöver jag verkligen bifoga bild på en oseriös entusiast?

Postad 28 October 2007 - 02:33

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

...
Behöver jag verkligen bifoga bild på en oseriös entusiast?

Jepp! För jag har aldrig träffat en oseriös entusiast

Citerat från susning. nu "Entusiast, person med stort och kärleksfullt privat intresse för en hobby eller företeelse." -> Hur kan man vara oseriös om man har ett "stort och kärleksfullt intresse" för något? ;)
Eller har benämningen entusiast precis som ett mynt: dubbla sidor?

Postad 28 October 2007 - 03:14

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Ja foto vore bra, det låter ju som en ren sagofigur i mina öron.

Man skulle kunna vara entusiatiskt oseriös men en oseriös entusiast låter ju en del orimligt.

Summa summarum, håll igen lite på "sanningar" som du vill få det att verka som. Självklart har du rätt till en åsikt men du bör tänka dej extra noga för innan du släpper dylika uttalanden som inte har ens en gnutta verklighet med.

Postad 28 October 2007 - 09:11

Unregistered7cde3c8f
  • Unregistered7cde3c8f
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Hörrni nu börjar det spåra ut med en massa OT!

Till trådskaparen: Hur gick det med provlyssningen?

Postad 28 October 2007 - 13:26

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Ja foto vore bra, det låter ju som en ren sagofigur i mina öron.

Man skulle kunna vara entusiatiskt oseriös men en oseriös entusiast låter ju en del orimligt.

Summa summarum, håll igen lite på "sanningar" som du vill få det att verka som. Självklart har du rätt till en åsikt men du bör tänka dej extra noga för innan du släpper dylika uttalanden som inte har ens en gnutta verklighet med.

Inte en gnutta verklighet? Är det för att du tycker annorlunda eller? :P

Postad 28 October 2007 - 13:27

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Jotack, det känner jag oxå :P

Postad 28 October 2007 - 15:02

Unregistered69476454
  • Unregistered69476454
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Till trådskaparen: Hur gick det med provlyssningen?

Har uteslutet cerwin vega för att diskant och mellanregistret inte riktigt är bra nog ^^
Lyssnade på dali concept 6 fast jag tyckte att det var inget märkvärdigt alls med dem utan då föredrar jag två sateliter och en halvsjaskig baslåda :P

Men det jag antagligen beställer är ett par QLN artech 8 walnät från fynda.se

Postad 28 October 2007 - 15:44

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Men det jag antagligen beställer är ett par QLN artech 8 walnät från fynda.se

Har inte hört dem, men tror att det blir en fin högtalare till dig. Priset är ju inte alltförhögt om jag inte misstar mig och de verkar ju vara ett par "spela högt" högtalare.

// Sat

Postad 29 October 2007 - 14:21

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Hej,vill du ha en högtalare som kan spela högt samtidigt som dom inte gör bort sig på andra områden,köp ett par beg cerwin vega DC-15.Vet att det är många som inte gillar cv men denna modell håller faktiskt hög kvalite rakt igenom.Lätt bästa högtalarna jag haft i alla fall.Kan spela vansinnigt högt med bibehållen ljudkvalitet ock med en djupbas som får allt i gungning.bilder i galleriet.Mvh.

Postad 29 October 2007 - 16:09

Unregistered69476454
  • Unregistered69476454
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hej,vill du ha en högtalare som kan spela högt samtidigt som dom inte gör bort sig på andra områden,köp ett par beg cerwin vega DC-15.Vet att det är många som inte gillar cv men denna modell håller faktiskt hög kvalite rakt igenom.Lätt bästa högtalarna jag haft i alla fall.Kan spela vansinnigt högt med bibehållen ljudkvalitet ock med en djupbas som får allt i gungning.bilder i galleriet.Mvh.

Högtalarna för tyvärr högst vara 105cm höga så det går inte med cw dc-15 :)

Postad 29 October 2007 - 17:08

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Högtalarna för tyvärr högst vara 105cm höga så det går inte med cw dc-15 :)

Hej,DC-15 är 103 cm höga,du får ett par fina för 4000 brukar väl dom ligga nånstans,gillar du dom inte så är det bara att sälja dom för samma man köpte dom för.Kan man inte göra om man köper nya,dessa har bra 2 handsvärde.Mvh.

Postad 29 October 2007 - 17:38

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Oley ett udda uttalande, det kanske är dina kriterier som inte går ihop med andras?

Lägger man ner lite energi på ett 2.1 system och faktiskt sätter sig in i hur det fungerar med sub så kan man bli rikligt belönad.

<{POST_SNAPBACK}>

Udda? Nja, jag tror faktiskt inte det.
Som sagt, det beror på hur höga krav man har på sin anläggning. Jag har kanske ganska höga krav på min, men jag tycker man ska söka efter bästa möjliga ljud i vilken prisklass man än väljer och 2 högtalare spelar alltid bättre än ett 2.1 system.

Alltså jag kör ju typ ett 2.1 system... Elller nja, 2.4 då kanske eftersom jag kör med 4 basmoduler (2+2 i stereo
som delas aktivt vid 80 Hz med branta filter).

Har väldigt svårt att tro att 2 st fullrange-högtalare skulle kunna bli lika bra integrerade med rummet som mitt
topp-/basmoduls-system (tror ingen som varit o lyssnat på mitt system säger annorlunda heller).

Och visst har jag provat olika fullrange-system.
I mitt nuvarande lyssningsrum har jag provat piP som fullrange och även pi60 men basintegrationen (alltså riktigt
snygg artikulerad bas) har varit sämre än mitt system med i28 + Profundus X-4.
Men visst, det tar tid att få det riktigt bra och vill man ha det alldeles super duper bra så får man ta mätinstrument
till hjälp.

Fördelen med ett topp/basmoduls system är just att man kan kompensera för de brister som rummet har i
lågfrekvens området, och det brukar vara rätt stora brister i de flesta fall.
Fördel nummer två är att man inte behöver kompromissa med placering av topparna utan de kan ställas optimalt
utifrån en så bra ljudbild som möjligt och rumsintegrationen tar man hand om med basarna.
Det bästa från två världar :)
Fördel nummer tre är att man avlastar "front" högtalarna från lågbasen och därmed vinner en återgivning med
lägre distorsion.

Hade över en kille i förra veckan som är en gammal vän som tyckte att det var omöjligt att få en sub eller två att
spela bra med andra högtalare, därför använde han bara sin sub (eller om det var två subbar, minns inte) till
.1 kanal vid film. Han har ett par Monitor Audio GS-60 och Velodyne sub (eller subbar).
Han har en annan uppfattning idag... :lol:

Förresten, de allra flesta riktigt stora kapabla högtalarsystem är 2-delade med separata bas-system... ;)

EDIT: Nackdelen med delade system är att de tenderar till att bli dyrare... Det krävs ju fler slutsteg, ett aktivt
delningsfilter och så kostar ju bas-systemen en del pengar också.

Redigerat av Unregisteredff90150f, 29 October 2007 - 17:39.

Postad 01 November 2007 - 11:33

Unregistered69476454
  • Unregistered69476454
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Nu står det emellan två paket/högtalare

Audio pro stereo one http://www.onoff.com...P...ent&markID=
och QLN artech 8+ Luxman förstärkare http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2515

Prisskillnaden blir ca 2500kr (QLN är billigare)

Audio pro paketet är litet och kompakt vilket jag gillar och det lät också väldigt bra men det är som sagt lite väl dyrt ^^
QLN artech 8+luxman förstärkaren är väldigt stort och ljudet blir nog skitbra, men jag är lite osäker på att en så pass gammal stärkare hanterar in-datorsignalerna så bra som den nya (audio pro paketet).

Vilket skulle ni valt?

Rummet jag har är ca 20kvm (men eventuellt flytt kan ju bidra till rummet blir större så detta blir då en fördel för QLN som fyller upp större rum med ljud än vad Audio Pro klarar av)

Postad 04 November 2007 - 03:27

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Kopplar du analogt så blir det ingen skillnad alls på hur dom hanterar signalen in från datorn.

Postad 05 November 2007 - 20:11

Unregistered69476454
  • Unregistered69476454
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Nu har jag gjort köpet av ett par Cerwin Vega CLSC-15 som jag driver med en Luxman förstärkare och jag är extremt nöjd :wub:
tack för hjälpen allihopa

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.