Jag har kört detta i ca 1 vecka drygt (köpte spelet över Steam för 500:-)
Jag har spelat FPS spel sen tidigt 90-tal då jag började köra Doom och Dukenukem för att sedan få uppleva det stora genombrotten med Quake på modem mot andra spelare, därefter var jag såld. Har efter det spelat aktivt i Quake1 Soldier of fortune2 och Call of duty4, så innan jag köpte detta var jag osäker på om jag hade tid mer ett nytt spel men jag var nyfiken för hela spelidén är lite nytänk ändå, coop på M-player nivå känns kul.
Jag ska försöke återge min upplevelse, det jag recenserar är PC versionen och framför allt spelalternativet "VERSUS" mode (4 coop mot 4 coop)
Jag kan mycket väl tänka mig att spela endast 4st coop mot datorn är kul ett tag men blir nog snabbt långtråkigt.
Och resultatet är 4/5, spelet är SKITKUL!! det är SJUKT välbalanserat när du spelar 8personer (4 survivors vs 4 infected) man måste köra coop för att lyckas annars är det mer eller mindre kört, du klarar inte av 200 infekterade döingar som rusar mot dig under en bana plus diverse lite "tyngre" motståndare.
Och precis tvärtom klarar du inte av 4st människor som skall gå igenom en bana fullrustade med vapen/granater o.s.v OM du inte kommunicerar med dina 3 medspelare när ni kör infected. så galet kul att alla andra spel nu blir lidande då jag inte kör ngt annat.
man kan börja spela som antingen överlevare eller infekterade och som överlevare skall du då klara av att ta dig en etapp på en bana in i ett sk "saferoom" därefter byter man sida och du spelar nu infekterade som skall stoppa det andra laget från att ta sig samma etapp, till din hjälp har du som infekterad en hel hord datorstyrda zoombies som bistår dig med hjälp.
att spelet inte får 5 av 5 är pga en del barnsjukdomar.
1) banorna när man spelat "versus" (4 mot 4) är för få ( 2 olika scenarion) alldeles för lite.
2) jättebekymmer med servrar, du kan starta en lokalserver eller välja att koppla upp dig mot en dedikerad server, här har jag inte full koll på hur fan man väljer server, men man har jätteproblem med lagg på 8/10 sevrar du blir uppkopplad mot. känns som du allt som oftast kommer till en server i senegal eller en 486:a ståendes i en källare i maroco. och av 6 försök att spela kommer du till 4 ospelbara servrar där folk kopplar ner sig och kvar blir du med en hög datorspelare.
3) ostrukturerade menyer som behöver ordnas till, lättare att starta egna servrar, möjlighet att filtrera servar o.s.v
Jag sitter på 50/10 uppkoppling så jag kan tänka mig att folk med sämre uppkoppling har stora problem.
Men med lite patchar så är detta spel snudd på 5/5
edit: felstavning
Redigerat av ferran, 24 November 2008 - 11:14.