Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Left 4 Dead

228 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Left 4 Dead (PC) (PC-spel) 1 9.062498 (15) Inga priser
Left 4 Dead (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.142856 (6) Inga priser

Postad 06 November 2008 - 10:40

suazio
  • suazio
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Ja ok. Jag menade inte att jämföra spelen mot varandra, även om jag hoppas och tror att L4D blir bättre, roligare och allt det där. Menade inte direkt något med det. Tycker själv att DS är grymt, har bara spelat det på kvällar/nätter, helt nedsläckt med hörlurar och det är på gränsen att nerverna klarar av det ibland :) , har däremot inte spelat det nu på ett tag, är på chapter 9 tror jag, och jag kan inte sätta fingret på vad det är som inte får mig att vilja spela det hela tiden - så som man ofta kan göra med spel som man tycker är riktigt bvra. Så som sagt, inget illa menat mot DS, det är ett bra spel med grym atmosfär osv. Personligen tror jag zombieköttar konceptet faller mig bättre i smaken än rymdskepps/alien konceptet. Smaksak där.

Det jag ville framföra med förra inlägget var egentligen den ganska så nya trailern -(som inte är en trailer utan bara opening cinematics) jag länkade till, som fick mig att bli riktigt sugen. Så kolla in den om ni inte gjort det redan. :P

Redigerat av suazio, 06 November 2008 - 19:28.

Postad 06 November 2008 - 18:07

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Och för att låta ännu mer gnällig :blink:
Det är ingen trailer direkt, det är opening cinematics till spelet, och spelfilmer som inte utspelar sig "i spelet" gör tyvärr ingenting för mig i hur mycket jag ser fram emot spelet då det inte säger någonting om spelet egentligen :(

Postad 06 November 2008 - 18:45

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

då det inte säger någonting om spelet egentligen :(

Jag gissar att man kommer att skjuta zombies till höger och vänster. :blink:

Helt ärligt är detta det spel jag ser fram emot mest under 2008. Gears 2, GTA4 inräknade. Det måste bara bli superbra helt enkelt! Filmen som nämns ovan fick mig bara ännu mer sugen.

Redigerat av iohan, 06 November 2008 - 18:45.

Postad 06 November 2008 - 19:16

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jag gissar att man kommer att skjuta zombies till höger och vänster. :blink:

Visste man inte det innan så har man nog inte varit särskilt intresserad av spelet :(

Postad 06 November 2008 - 19:31

suazio
  • suazio
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Nämenvafan :( jag som trodde att gnälla var din huvudsakliga uppgift här på minhembio :blink: nä skämt å sido, rätt ska väl vara rätt så jag editerade mitt inlägg just for you derpious.

Postad 06 November 2008 - 21:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det har dock kommit RÄTT mycket gameplayfilmer från detta spel tidigare så åtminstone jag har en god uppfattning om hur det kommer utspela sig.

Postad 06 November 2008 - 23:40

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det har dock kommit RÄTT mycket gameplayfilmer från detta spel tidigare så åtminstone jag har en god uppfattning om hur det kommer utspela sig.

Det jag skrev var inte menat mot dig.
Jag har fått för mig att det kommer finnas hoppa-till-skrämseleffekter i L4D också, om jag sett det i nån trailer för längesen kanske, typ som öppna en garderob och någonting kommer utflygandes. "The Director" som jag har för mig att AIn heter ska väl balansera så det ska bli lagom med panikmoment blandat med lugna moment, den kanske också fixar nån överraskning här och var.

Postad 07 November 2008 - 01:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det jag skrev var inte menat mot dig.

Och det jag skrev var inte riktat mot dig, utan mer som en generell indikation på att det funnits mycket media (bättre att titta på än openin cinematic tycker jag) om man vill bilda sig en uppfattning.

Postad 07 November 2008 - 07:56

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Så detta är mer kötta-zombies ala Dead Rising än Du-ska-vara-rädd-din-j?vel ala Dead Space?

Hoppas på det första, då jag är för feg för att kunna spela något spel med minsta skräckmoment i.

Postad 07 November 2008 - 07:57

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
bara online co-op? Det är ju ett klart minus. detta hade man ju velat sitta hemma i soffan och gibba med någon kompis. Så dåligt med offline co-op spel, det är ändå det jag tycker är det klart roligaste. Blir nog ett köp ändå. GIllar zombies. ;)

Postad 07 November 2008 - 08:14

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jag älskar dead rising ;)

Postad 07 November 2008 - 10:01

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Så detta är mer kötta-zombies ala Dead Rising än Du-ska-vara-rädd-din-j?vel ala Dead Space?

Hoppas på det första, då jag är för feg för att kunna spela något spel med minsta skräckmoment i.

Nja, det är ju survival-horror så det kommer nog ta lite på nerverna med stressiga situationer och galna underlägen.

bara online co-op? Det är ju ett klart minus. detta hade man ju velat sitta hemma i soffan och gibba med någon kompis. Så dåligt med offline co-op spel, det är ändå det jag tycker är det klart roligaste. Blir nog ett köp ändå. GIllar zombies. ;)

Även till xbox360? Det låter väldigt tråkigt, vore ju skönare om man kunde sitta 4 polare vid krysslådan och kötta tillsammans.

Postad 07 November 2008 - 12:27

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Nja, det är ju survival-horror så det kommer nog ta lite på nerverna med stressiga situationer och galna underlägen.

Även till xbox360? Det låter väldigt tråkigt, vore ju skönare om man kunde sitta 4 polare vid krysslådan och kötta tillsammans.

Ska nog vara offline co-op(2spelare) också, har för mig jag har sett en gameplay video iaf på det :S tror det var ing.com
har för mig att det var en prewiev så det är ju inte säkert att det finns med i den slutgiltiga versionen

Postad 07 November 2008 - 12:40

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Usch känner rysningarna och håren reser sig i nacken ;)

Postad 08 November 2008 - 01:26

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Testade demot på Steam (PC) nyss och det var jäkligt kul, lite orolig för att det ska bli enformigt dock, demot var ganska kort så just nu vill jag bara spela mer iaf.

Postad 08 November 2008 - 11:36

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Blir det något xbox demo??

Postad 08 November 2008 - 13:20

zees
  • zees
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Finns ifall du har kod

Postad 08 November 2008 - 13:21

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0
Japp. Tror det ligger uppe redan för folk som bokat, och kommer upp till resten av oss i början/mitten på nästa vecka.

Postad 09 November 2008 - 20:06

zees
  • zees
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Håller på att ladda ner demot till min xbox nu. Kör en edit senare med åsikter

Postad 09 November 2008 - 23:36

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Spelade demot idag. Väääääääääldigt långa laddningstider, men vad väntar man sig, det är ju Valve som gjort det...

Gameplay var väl hyfsat, "råkade" skjuta på en übertjock tant som exploderade och täckte mig och mina lagkamrater med nåt grönt smet. Kunde knappt se något men skjöt som ******** runt om mig ändå, ganska coolt faktiskt.

En liten sak som jag inte vet om man ska hata eller gilla, är att man kan gå rakt igenom sina lagkamrater, alltså de är som spöken. Skönt är väl att de inte kan komma framför en och stoppa ens framfart, så dumma som AI kan vara ibland.

Lär nog bli väldigt kul om man är 4 som spelar coop, jag spelade bara en bana själv.

Postad 10 November 2008 - 10:07

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Spelade demot idag. Väääääääääldigt långa laddningstider, men vad väntar man sig, det är ju Valve som gjort det...

Gameplay var väl hyfsat, "råkade" skjuta på en übertjock tant som exploderade och täckte mig och mina lagkamrater med nåt grönt smet. Kunde knappt se något men skjöt som ******** runt om mig ändå, ganska coolt faktiskt.

En liten sak som jag inte vet om man ska hata eller gilla, är att man kan gå rakt igenom sina lagkamrater, alltså de är som spöken. Skönt är väl att de inte kan komma framför en och stoppa ens framfart, så dumma som AI kan vara ibland.

Lär nog bli väldigt kul om man är 4 som spelar coop, jag spelade bara en bana själv.

Jag tror det kommer vara en väldig skillnad att spela flera personer istället för botar. Sen är det nog ganska medvetet att man ska kunna springa igenom sina polare, det skulle bli så sjukt många frustrerande situationer med teamblocking i trånga korridorer, folk som blir förbannad på varandra för att någon har varit lite ivägen när en tank stormar osv. Känns som ett vettigt beslut, du får väl se det som att man inte är lika stenaktigt fyrkantig som i andra spel utan att dom bara är smidiga på att ta sig förbi varandra vilket är lite verkligare även om dom gjort det som att man bara springer rakt igenom folk.

Postad 10 November 2008 - 10:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kan man hoppas på kortare laddningstider när man kan lägga in spelet på hårddisken ?

Postad 10 November 2008 - 21:39

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Kan man hoppas på kortare laddningstider när man kan lägga in spelet på hårddisken ?

Det blir det väl i alla spel då den inte måste läsa från skivan.

Postad 10 November 2008 - 22:08

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Men vadå? Han spelade väl demot från hårddisken med?

Postad 10 November 2008 - 22:23

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Men vadå? Han spelade väl demot från hårddisken med?

Jo iofs, men i fullversionen lär det bli kortare jämfört med att spela från skivan.

Postad 12 November 2008 - 09:55

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja jag kan ju tänka mig hur laddningstiderna blir på skiva om de var såhär pass långa i ett demo.

Jag ska försöka hitta nån att spela coop med idag. Jag har för mig att demot är fritt från igår att ladda ner på Marketplace.

Postad 12 November 2008 - 11:57

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Känns som ett spel som släpptes runt 05, Source motorn är inte glödhet direkt. Kan tänka mig ett köp när priset går mot budget och man har ett par vänner som vill lira runt spelet med mig. Kan säkert vara kul ett tag om är flera.

Postad 12 November 2008 - 16:54

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Demot är hemtankat, nu blir det hem och äntligen prova det här spelet. Iofs hade jag verkligen velat köra till PC men tyvärr är kraften i den väldigt begränsad.

Postad 12 November 2008 - 18:58

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Har lirat lite idag och tyckte det var helt ok, enkelt och kanske inte det mest nyskapande rent visuellt men gillade stämningen och gillade att det var rejält med action.

Kan bli ett köp för mig om det blir någorlunda populärt så det finns folk online.

Postad 12 November 2008 - 19:27

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
spelade igår och tyckte det var skitkul i början, men är lite orolig att det kommer bli väldigt långtråkigt i längden. Jag gillar verkligen ideen, allting påminner väldigt mycket om filmen "I am Legend". Grafiken var däremot en besvikelse, det var otroligt fult och när man skjuter en zombie så är det lite DOOM varning på del hela (första DOOM spelet till PC).

Postad 12 November 2008 - 21:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Cool stämning, lite halvpaniskt när det kommer 25st zombier som springer mot mig :unsure:
CoOp var skoj som fan och det märks verkligen att det är Valve som gjort spelet.

Blir nog ett köp så småningom!

Postad 13 November 2008 - 00:16

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja visst var det mycket roligare när man körde coop. Spelade ju som flest 4st där ett tag tillsammans :unsure:

Men jag tror också det blir uttjatat, samma saker händer hela tiden och jag själv kommer tröttna väldigt fort tror jag.

Alltså blir det inget köp vid release... kanske senare.. starkt Kanske

Postad 13 November 2008 - 10:08

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Personligen tyckte jag att det sög. Nu spelade jag på xbox där jag hyfsat ofta kör shooters men jag tyckte kontrollen kändes dålig av någon anledning, kanske för att man verkligen känner gamepadens begränsning när det krävs riktigt snabba rörelser. I övrigt, grafiken är ganska dålig vilket de flesta vet och jag tyckte inte heller spelkänslan var något speciellt. Det känns för arkad av någon anledning, tex den extrema hastigheten man har när man rör sig och andra saker gjorde att det blev tråkigt... Jag hade hellre haft s###### spelstilen närmare tex condemned med lite långsammare osv. Nu blev det bara Run N' Gun

Postad 13 November 2008 - 15:45

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
official xbox magazine har gett det 95%. jag ät sugen men lite tveksam blir man ju efter att ha läst alla åsikter om spelet här =)

Postad 19 November 2008 - 22:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
IGN gillade Left 4 Dead iaf :)

Closing Comments
There's absolutely no doubt that Left 4 Dead is one of the most social and exciting multiplayer games that we've ever played. It's almost pitch perfect in how it captures the tension and the action of a Hollywood zombie movie. This is an incredible and highly replayable multiplayer experience that's definitely worth checking out, especially if you're looking to prepare yourself for the inevitable zombie apocalypse. Just make sure you bring your friends.

Fick skapligt betyg ;)

Postad 21 November 2008 - 09:37

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Spelade fullversion igår för första gången.
Körde med en polare och 2 bots.
Drog igenom en av kampanjerna "Death Toll" och vi älskade det. Mycket stressande och panik. Det tog oss 1h 47min och ta oss igenom hela denna kampanj (tror det finns 5), sluttotal var 3002 dödade zombies :)

Postad 21 November 2008 - 10:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh..Fasen va kul det låter :-)
Kanske får önska det av tomten :)

Postad 24 November 2008 - 11:08

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Jag har kört detta i ca 1 vecka drygt (köpte spelet över Steam för 500:-)
Jag har spelat FPS spel sen tidigt 90-tal då jag började köra Doom och Dukenukem för att sedan få uppleva det stora genombrotten med Quake på modem mot andra spelare, därefter var jag såld. Har efter det spelat aktivt i Quake1 Soldier of fortune2 och Call of duty4, så innan jag köpte detta var jag osäker på om jag hade tid mer ett nytt spel men jag var nyfiken för hela spelidén är lite nytänk ändå, coop på M-player nivå känns kul.

Jag ska försöke återge min upplevelse, det jag recenserar är PC versionen och framför allt spelalternativet "VERSUS" mode (4 coop mot 4 coop)
Jag kan mycket väl tänka mig att spela endast 4st coop mot datorn är kul ett tag men blir nog snabbt långtråkigt.

Och resultatet är 4/5, spelet är SKITKUL!! det är SJUKT välbalanserat när du spelar 8personer (4 survivors vs 4 infected) man måste köra coop för att lyckas annars är det mer eller mindre kört, du klarar inte av 200 infekterade döingar som rusar mot dig under en bana plus diverse lite "tyngre" motståndare.
Och precis tvärtom klarar du inte av 4st människor som skall gå igenom en bana fullrustade med vapen/granater o.s.v OM du inte kommunicerar med dina 3 medspelare när ni kör infected. så galet kul att alla andra spel nu blir lidande då jag inte kör ngt annat.

man kan börja spela som antingen överlevare eller infekterade och som överlevare skall du då klara av att ta dig en etapp på en bana in i ett sk "saferoom" därefter byter man sida och du spelar nu infekterade som skall stoppa det andra laget från att ta sig samma etapp, till din hjälp har du som infekterad en hel hord datorstyrda zoombies som bistår dig med hjälp.

att spelet inte får 5 av 5 är pga en del barnsjukdomar.
1) banorna när man spelat "versus" (4 mot 4) är för få ( 2 olika scenarion) alldeles för lite.
2) jättebekymmer med servrar, du kan starta en lokalserver eller välja att koppla upp dig mot en dedikerad server, här har jag inte full koll på hur fan man väljer server, men man har jätteproblem med lagg på 8/10 sevrar du blir uppkopplad mot. känns som du allt som oftast kommer till en server i senegal eller en 486:a ståendes i en källare i maroco. och av 6 försök att spela kommer du till 4 ospelbara servrar där folk kopplar ner sig och kvar blir du med en hög datorspelare.
3) ostrukturerade menyer som behöver ordnas till, lättare att starta egna servrar, möjlighet att filtrera servar o.s.v

Jag sitter på 50/10 uppkoppling så jag kan tänka mig att folk med sämre uppkoppling har stora problem.

Men med lite patchar så är detta spel snudd på 5/5

edit: felstavning

Redigerat av ferran, 24 November 2008 - 11:14.

Postad 24 November 2008 - 18:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Det här är helt klart på min radar. Laddade ner trailern och det påminner en del of remaken av Dawn of the Dead med alla kutande zombies.

Postad 24 November 2008 - 18:54

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Detta blir nästa inköp för mig. Klarade precis alla achievements på Fable II och Mirrors Edge kommer i min låda imorgon... Snart L4D!!!

Postad 25 November 2008 - 02:38

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
jag måste nog allt ha detta också, det låter riktigt nice faktiskt.

Postad 25 November 2008 - 22:20

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Verkligen ett fantastiskt spel!

Någon som vill lira co-op? Lägg till mig isåfall.

Min GamerTag : Leftt Behind

Ciao!

Postad 26 November 2008 - 22:31

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Köpte mitt från play-asia.com idag för 425kr med frakt. Så hör av mig när jag fått det så får vi dra ihop några och spela!

Postad 01 December 2008 - 12:46

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Nån som vill lira med mig och min polare adda Mineur och Teamtrucken

Postad 02 December 2008 - 13:08

Christian12
  • Christian12
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Verkligen ett fantastiskt spel!

Någon som vill lira co-op? Lägg till mig isåfall.

Min GamerTag : Leftt Behind

Ciao!

Ja det var roligt näst senast, senaste gången på Expert var bara frustrerande. Men vi får lira igen :ph34r: (Cratz btw)

Postad 06 December 2008 - 12:16

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Grymt kul! Givet köp för alla FPS-fantaster. Men det måste spelas online... Lägg till "uid" som era vänner så kör vi någon kväll!

Postad 06 December 2008 - 13:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Grymt kul! Givet köp för alla FPS-fantaster. Men det måste spelas online... Lägg till "uid" som era vänner så kör vi någon kväll!

Jag e på, PalmiNio. Vilken tid?

Postad 06 December 2008 - 13:40

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jag e på, PalmiNio. Vilken tid?

Ska bort ikväll så jag kan vara på att lira strax. Invita mig till ett spel.

Postad 07 December 2008 - 11:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Svinkul igår.

Fick upp både Unbreakable och Stand Tall. Nästa mål är Expert, om någon vill försöka ikväll så säg bara till.

Postad 07 December 2008 - 11:38

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Svinkul igår.

Fick upp både Unbreakable och Stand Tall. Nästa mål är Expert, om någon vill försöka ikväll så säg bara till.

Jag spelar nu på Expert. Bara hänga på! Är bortbjuden ikväll så då blir det inget lir tyvärr...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.