Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia E51

100 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E51 (with Camera) (Mobiltelefoner) 1 9.166666 (29) 221:-
1 relaterade trådar

Postad 08 January 2008 - 15:06

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1372 inlägg
  • 0
Plockade ut min lur i går och är så långt mycket nöjd. Snygg (i mina ögon), bra format trots stor display och rejäla knappar. Massor av funktioner. Snabb. Håller med om power-knappen, måste odla en lång nagel för att komma år knappen.

Headsetet låter riktigt dåligt. Någon som vet om tex HS-20 låter bättre? MP3 delen lät hyggligt (om än lite brusigt)med bra lurar som enkelt kan anslutas via en billig 2,5 till 3,5 mm adapter.

Nått som saknas är PIN kod's minnet som fanns i min K750. Jag vill inte låsa hela telefonen. Tips på program som gör detta?

Postad 08 January 2008 - 21:48

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag ser vilken typ det är på samtalen i loggarna på min e51.
Det är olika ikoner för de olika typerna, dock så måste du regga nummren som en viss typ under personen i kontakt boken.

Jag har nu äntligen fått min andra E51:a, vilken tid det tog, beror det på för små volymer eller på att det är en populär telefon måntro?

Jag får fortfarande inte till det med samtalsloggarna, det är samma mobilsymbol oavsett om det är ett hemnummer eller mobilnummer. I adressboken är det de olika symbolerna. Hur "reggar" man de olika numrena till de olika typerna?

Postad 18 January 2008 - 12:56

myrn
  • myrn
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

http://www.skal-man.se/ och http://www.skalshop.se/ brukar vara hjälpsamma. Prova att maila dem!

Skalshop svarade:
>Ja,dessa ligger pa bestallningslistan och bor vara oss tillhanda forsta
>veckan efter uppehallet(2feb).Vi aterkommer med mail till er nar dessa
>finns i lager.

Postad 18 January 2008 - 19:49

KarlF
  • KarlF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har haft denna mobil i ett par dagar nu men retar mig på en sak. Jag vet inte om det är mitt exemplar som det är fel på, men det känns mer som ett mjukvarufel.

När jag matar in snabbt, t.ex. skriver ett sms, så registreras ibland inte alla knapptryckningar. En del ord blir inte fullständiga, utan någon bokstav saknas.

Är det någon mer än jag som haft samma problem?

Postad 18 January 2008 - 20:50

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag har haft denna mobil i ett par dagar nu men retar mig på en sak. Jag vet inte om det är mitt exemplar som det är fel på, men det känns mer som ett mjukvarufel.

När jag matar in snabbt, t.ex. skriver ett sms, så registreras ibland inte alla knapptryckningar. En del ord blir inte fullständiga, utan någon bokstav saknas.

Nej det är inget problem som jag känner igen, men å andra sidan är jag ingen fantom på att skriva snabbt heller. ;)

Postad 18 January 2008 - 20:59

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Nått som saknas är PIN kod's minnet som fanns i min K750. Jag vill inte låsa hela telefonen. Tips på program som gör detta?

Håller på att testa ett program som heter HandySafe som håller reda på det mesta av uppgifter som man inte vill glömma. Det verkar bra men det kostar pengar (39 dollar tror jag), men det finns en 14 dagars fullt fungerade trial att ladda ner till telefonen.

Handy Safe hos Handango

Postad 19 January 2008 - 14:42

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1372 inlägg
  • 0

Håller på att testa ett program som heter HandySafe som håller reda på det mesta av uppgifter som man inte vill glömma. Det verkar bra men det kostar pengar (39 dollar tror jag), men det finns en 14 dagars fullt fungerade trial att ladda ner till telefonen.

Handy Safe hos Handango

Kom på ett annat om än lite krångligt sätt. Skapa ett litet Excel dokument i PC'n med alla pinkoder, flytta över till telefonen. Använda telefonens zip program och spara med lösenord. Ta bort orginaldokumenten. Nu kan man öppna Excel filen från zip progremmet med lösenord. Bökigt men gratis och det går inte att editera Excel i telefonen utan uppgradering.

Postad 20 January 2008 - 17:43

Pedda_
  • Pedda_
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Wlan fungerar perfekt. Eftersom jag har statisk IP hemma så fick jag ändra lite i inställningarna men det finns en utmärkt guide för detta inbyggt. Jag ställde in luren på att alltid fråga vad den skall koppla upp mot vilket gör att jag hela tiden har full koll på om det är 3G, Gprs eller wlan jag använder (kan bli dyrt annars).

Hur ställer man in luren på att fråga efter vad den ska koppla upp sig mot?

Postad 21 January 2008 - 08:30

-ix-
  • -ix-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min E51. Jag är supernöjd. Vilken kvalitetskänsla! Tyvärr tänker jag nog snart packa in den i en väska från Krusell så att den håller ett par år. Nåväl.

Det enda jag stör mig på är sms-funktionen. Otroligt mycket sämre än Sony Ericsson. Ingen lista med ord dyker (som kanske de flesta vet) upp på Nokia utan man får skriva in alla bokstäver och sedan se ett ordalternativ i taget. Sjukt ineffektivt. När man sen är klar kan man inte välja mellan senast använda nummer utan måste härja runt i telefonboken. Har löst detta någotsånär genom att lägga en punkt framför min flickväns namn. På toppen av detta finns inte grafiska smilies...ingen stor grej, men spär på missnöjet. Synd att de bommat så rejält på en av de viktigaste funktionerna. Hoppas verkligen att 3:e-partsprogrammet Adaptxt (som ska släppas snart) lyckas bättre.

Använder också HandySafe. Tycker det funkar bra och känner mig trygg med blowfish-krypteringen.

För övrigt rekommenderar jag verkligen programmet SkyeQuiKey. Svårt att förklara vad det gör, men snabbar upp användningen av telefonen nåt enormt. Tänk nåt liknande sökfunktionen i Vistas startmeny. Prova och du vill aldrig vara utan!

Har aldrig behövt ställa in att telefonen ska fråga efter anslutningspunkt. Var så som standard. För övrigt tycker jag mottagningskänsligheten för WLAN är imponerande.

Övriga positiva saker:
- Sa jag kvalitetskänslan? :)
- Batteritiden är enormt bra.
- Knappsatsen är state of the art.
- Den lilla blinkande lampan som indikerar missat samtal/SMS/MMS/Email
- Skärmen är grym, speciellt i viloläge då man kan se klocka, profil, missade samtal etc (Ersättningsskärmsläckaren "cclock" rekommenderas mycket varmt!
- Snabbknappar för de viktigaste funktionerna
- Ljudkvaliteten vid röstsamtal. Visste inte att GSM kunde låta så bra!
- Tycker mottagningen (GSM/WLAN etc) är klart över medel.
- Mycket ledigt RAM-minne (40+ MB) som standard.

Några minus:
- Av/på-knappen är på tok för dålig. Man måste använda nageln, vilket man befarar sliter på knappen i längden.
- Uschianemej vad SMS-funktionen känns åldersstigen.
- Alarmfunktionen är okej, men inte mer.
- Kameran (både foto- och videofunktionen) är helkass. Allt blir spygrönt.

Redigerat av -ix-, 21 January 2008 - 08:34.

Postad 22 January 2008 - 22:24

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hur ställer man in luren på att fråga efter vad den ska koppla upp sig mot?

I inställningar i de olika programmen brukar det finnas ett alternativ som heter kopplingspunkt, där kan man ställa in vilken kopplingspunkt man vill använda alternativt att den alltid ska fråga.

Postad 25 January 2008 - 12:23

KarlF
  • KarlF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Nej det är inget problem som jag känner igen, men å andra sidan är jag ingen fantom på att skriva snabbt heller. :)

Jag fick skickat tillbaka min mobil och fick en helt ny.

Postad 21 February 2008 - 23:32

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Någon som vet om det kommer en uppdatering till denna telefon snart? Det brukar ju alltid komma efter en stund...

Postad 26 February 2008 - 21:45

darkniss
  • darkniss
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Går det att ladda telefonen via usb kabeln?

Postad 26 February 2008 - 23:32

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Går det att ladda telefonen via usb kabeln?

Nej det går inte att ladda den med anslutningskabeln, men det finns en laddare som man kopplar till usb-porten och sen in i laddningshålet på telefonen.
Nokia USB-laddare

Postad 26 February 2008 - 23:38

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Någon som vet om det kommer en uppdatering till denna telefon snart? Det brukar ju alltid komma efter en stund...

Kollade precis och det hade inte kommit någon ännu i alla fall....

Postad 05 March 2008 - 21:28

darkniss
  • darkniss
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Om man kopplar datorn via usbkontakten kommer telefonen upp som en flyttbar disk eller måste man använda nokias program för att föra över filer?

Redigerat av darkniss, 05 March 2008 - 21:28.

Postad 05 March 2008 - 22:50

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Om man kopplar datorn via usbkontakten kommer telefonen upp som en flyttbar disk eller måste man använda nokias program för att föra över filer?

Den kommer upp som en flyttbar disk.

//Andreas

Postad 06 March 2008 - 11:06

Unregisteredbcfe30b3
  • Unregisteredbcfe30b3
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nöjd användare i 3 månader!
Efter några månader med en utmärkt bra E51 telefon har jag nu kommit till ett mycket irriterande problem. Undrar om fler har samma problem...

Fakta: En telefon E51 (svart), Ett minneskort på 8GB, En Bluetooth GPS.

Telefonen med minneskort har jag använt nu i någon månad och det har fungerat bra med både musikuppspelning o lagraing av filer. Sedan någon vecka tillbaka har jag även lagt in kartor i minneskortet som använts tillsammans med GPs:n.
Men sedan igår så startar telefonen om när jag gör en GPS kontakt via Bluetooth. Men bara om jag har minneskortet i. När jag tagit ut kortet så startar telefonen inte om utan fungerar som vanligt.

Jag formaterade minneskortet (insatt imobilen) för att vara säker på att det inte är något på den som stör... men det verkar inte hjälpa!

Nån mer som har samma problem eller tips på vad man ska göra åt det?
Tacksam för svar!

Postad 06 March 2008 - 22:55

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Efter några månader med en utmärkt bra E51 telefon har jag nu kommit till ett mycket irriterande problem. Undrar om fler har samma problem...

Telefonen med minneskort har jag använt nu i någon månad och det har fungerat bra med både musikuppspelning o lagraing av filer. Sedan någon vecka tillbaka har jag även lagt in kartor i minneskortet som använts tillsammans med GPs:n.
Men sedan igår så startar telefonen om när jag gör en GPS kontakt via Bluetooth. Men bara om jag har minneskortet i. När jag tagit ut kortet så startar telefonen inte om utan fungerar som vanligt.

Jag formaterade minneskortet (insatt imobilen) för att vara säker på att det inte är något på den som stör... men det verkar inte hjälpa!

Tacksam för svar!

Det enda jag kan tänka mig skulle kunna hjälpa är att installera om gps-programmet (om det är något annat än nokia maps), testa ett annat minneskort (förslagsvis med mindre minne), testa att göra en fabriksåterställning (tråkigt jag vet), annars är det nog bara att lämna in den på garantin. Har själv kört med 2 gigs minneskort och gps-mottagare via bluetooth och det har inte varit några problem.

//Andreas

Postad 11 March 2008 - 19:25

joll
  • joll
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag har installerat Youtube på min E51 men när jag ser på klipp blir den ruggigt varm efter bara några minuter.
Har ni upptäckt något sånt på era E51:or?
Kan bero på att ljuset på telefonen ställs upp på 100% när man ser på klipp.

Här finns programmet: http://mynokiamobile...obilewatch.html

Sen kan jag tillägga att Tele2 har ett datapaket för 39kr/mån där man får dra ner 1000mb till telefonen, väldigt bra!

Redigerat av joll, 11 March 2008 - 19:26.

Postad 13 March 2008 - 11:32

Unregisteredbcfe30b3
  • Unregisteredbcfe30b3
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tacksam för svar!

Det enda jag kan tänka mig skulle kunna hjälpa är att installera om gps-programmet (om det är något annat än nokia maps), testa ett annat minneskort (förslagsvis med mindre minne), testa att göra en fabriksåterställning (tråkigt jag vet), annars är det nog bara att lämna in den på garantin. Har själv kört med 2 gigs minneskort och gps-mottagare via bluetooth och det har inte varit några problem.

//Andreas

Det har löst sig med telefonen. Så jag vill berätta hur jag gjorde om andra får samma problem.
Jag började med att använda Nokias PC Suite och göra ytterligare en säkerhetskopia, (gör det typ 1ggr i veckan ändå annars).
Sedan så gick jag in på Nokias hemsida och ominstallerade mjukvaran. Då raderades allt i telefonen!
Sedan återställde jag det från säkerhetskopian. I praktiken allt blev då som innan problemet.

Det hade inget med GPS programmet att göra då jag provat med dels de två GPS programmen som följer med (GPS-data och Kartor) samt Nokias Sports Tracker och Google Maps.

(Kan för övrigt starkt rekommendera Nokias Sports Tacker, det är ett underbart bra program.)

Postad 20 March 2008 - 15:55

-ix-
  • -ix-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag har installerat Youtube på min E51 men när jag ser på klipp blir den ruggigt varm efter bara några minuter.
Har ni upptäckt något sånt på era E51:or?

Testa programmet emTube istället. Funkar klockrent på min E51:a och jag har inte märkt problemet du beskriver.

Däremot har jag ett annar problem som jag är osäker på om det är relaterat till E51:an eller nåt annat. Av och till (ofta nån gång per samtal) så hör inte folk mig. Som att jag försvinner helt i några sekunder, men jag hör fortfarande dem.
Något som ni har upplevt?

Postad 21 March 2008 - 19:06

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Finns det någon sms software....Tycker att sms funktionaliteten suger rejält!

Varför ligger inte senaste kontakterna kvar i en lista....måste in i telefonboken hela tiden!!! Kasst....

Postad 24 March 2008 - 19:34

joll
  • joll
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tryck på gröna knappen så kommer senaste samtalen upp, ingående och utgående.

Vad saknas i sms-funktionen? man kan mata in telefonnr eller kontakt, skriva ett meddelande, känns som det är vad sms betyder.

Sen får man tänka på att mobilen heter E51, E-serien är inte någon fjortismobil.

Postad 24 March 2008 - 21:46

-ix-
  • -ix-
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Varför ligger inte senaste kontakterna kvar i en lista....måste in i telefonboken hela tiden!!! Kasst....

Håller med om att SMS-funktionen är under all kritik. Finns några sätt att göra den lite bättre (om än inte helt bra) dock.

För listan på senast (eller snarare mest SMSade) installera TextQuick.
Själv har jag gjort så det startas automatiskt när jag håller in SMS-knappen. Funkar fint.

Snart (men det har de sagt ett tag) ska AdapTxt släppas till S60v3. Då kommer Nokias uråldriga implementation av T9 kunna ersättas med en variant som mer liknar Sony Ericssons, fast verkar faktsikt ännu lite bättre.

Smileys verkar de inte kunna få till på S60. Finns ett par program som klarar det, t.ex ThreadSMS och Animated SMS. Vore ju dock fint om de kunde läggas till i standardprogrammet.

Om du vill ha ett helt annorlunda grepp på hela SMS-biten finns också Nokias eget Conversations och ett annat program som heter SMS Chat...

Nåt mer? Hmm...ja, det allra enklaste tipset är att spara din mest använda kontakt med en punkt framför, alltså t.ex ".Ragnhild". Då behöver du bara trycka 1 + OK för att få rätt namn ifyllt (förutsatt att fältet är inställt på textinmatning). Så har jag gjort med min flickväns nummer.

Lycka till!

Postad 01 May 2008 - 20:05

nilsnils
  • nilsnils
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Wlan fungerar perfekt. Eftersom jag har statisk IP hemma så fick jag ändra lite i inställningarna men det finns en utmärkt guide för detta inbyggt. Jag ställde in luren på att alltid fråga vad den skall koppla upp mot vilket gör att jag hela tiden har full koll på om det är 3G, Gprs eller wlan jag använder (kan bli dyrt annars).

Tja jag undrar vart man ställer in det så att man kan välja vad det ska kopplas upp mot

Postad 02 May 2008 - 21:57

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Tja jag undrar vart man ställer in det så att man kan välja vad det ska kopplas upp mot

I inställningsmenyn för de program som har möjlighet att koppla upp sig mot nätet brukar det finnas ett alternativ som heter kopplingspunkt, där kan du ställa in att den alltid ska använda en viss uppkoppling alternativt ställa in den på att den alltid ska fråga vad den ska koppla upp sig emot.

Postad 04 May 2008 - 22:12

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Var glad att den inte är som min gamla Samsung z400 som jag hade innan min nya Nokia E51. Där fanns det plats för vad jag trodde var de 3 senaste kontakterna man messat.. dock visade detta vara en slags roulette funktion där slumpvis kontakter dök upp titt som tätt....
Dessutom glömde den alla mina eget tillagda ord varje gång jag stängde av mobilen... klart irriterande.. så min E5 är 1000 ggr bättre redan..

Postad 05 May 2008 - 21:20

abaader77
  • abaader77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nybliven E51 ägare här. Mycket nöjd förutom att jag på ngt sätt fått in ett litet dammstrå bakom glaset på displayen samt ett annat problem:

Telefonen visar inte namnet på vissa personer som ringer, trots att dennes nummer finns inlagt i telefonboken? För en del nummer så fungerar det dock.
Telefonboken synkas med Exchangeservern på jobbet via programmet Mail for Exchange. Kan detta ha någon betydelse?

Redigerat av abaader77, 06 May 2008 - 07:45.

Postad 06 May 2008 - 12:52

abaader77
  • abaader77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Verkar vara ngt med formaten på nummren som strular: I Outlook (pga nummerformatering) så ligger tex ett av mina mobilnummer som +46 70XXXXXX. När det sen synkas över till E51:an så ligger även nummret där med ett blanksteg mellan +46 och 70XXXXXX. När nummret sedan ringer så visas +4670XXXXXX i displayen och inte namnet på personen.

Är det alltså så illa att E51:an inte klarar av att förstå att nummren är lika, med eller utan blanksteg?

Provade även att lägga in nummret som 004670XXXXXX resp 070XXXXXX i Outlook och synka till E51 men inte heller det klarar E51:an av att koppla till +4670XXXXXX när det ringer.

Edit: Testade även att spara ett uppringande nummer som en kontakt med namn och sen låta det ringa upp igen. Samma resultat...

Redigerat av abaader77, 06 May 2008 - 18:43.

Postad 08 May 2008 - 09:05

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har någon telefon stöd för nummer med mellanslag egentligen?
Personligen så lägger jag in alla mina nummer antingen som 070XXXX eller +4670XXXX... 0046 använder jag bara om jag slår nummret på en vanlig telefon.

Är kalas nöjd med telefonen själv, dock så tänkte jag efterlysa någon kul programvara att lägga in.
Har fått in Fring så man kan skypa vilket verkade funka relativ ok.
Är väldigt förvånad över hur många människor som har oskyddade WLAN nätverk, de hittar man illa kvickt nu när man är ute och går :unsure:

Postad 08 May 2008 - 09:11

abaader77
  • abaader77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Det visade sig tydligen vara ett klassiskt nokia "problem", nämligen att om man har flera kontakter med samma nummer så visar Nokian alltid bara nummer. I mitt fall hade jag en ICE (in case of emergency" -kontakt med samma mobilnummer som min fru samt även mig själv inlagd som kontakt med samma hemnummer som min fru :-)

Hur min gamla SonyEricsson W800 löste problemet vet jag inte men jag antar att den visade kontaktnamnet för den kontakt som man använder oftast?

Postad 08 May 2008 - 15:12

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Även jag är en nybliven E51 ägare. Ville egentligen köpa 6220 Classic men kan inte vänta till september.
Jag är imponerad av E51. Den känns inte som en Smartphone, den är liten och snabb som en S40 telefon. Jag har haft Nokias N73 och nu senast SonyEricsson P1i och kan säga att E51 är dubbelt så snabb i menyerna och att starta applikationer.
Jag undrar om Nokia 6220 Classic kommer att bli lika snabb?

Mycket bra jobbat Nokia! :)

Postad 14 May 2008 - 13:27

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Det visade sig tydligen vara ett klassiskt nokia "problem", nämligen att om man har flera kontakter med samma nummer så visar Nokian alltid bara nummer. I mitt fall hade jag en ICE (in case of emergency" -kontakt med samma mobilnummer som min fru samt även mig själv inlagd som kontakt med samma hemnummer som min fru :-)

Hur min gamla SonyEricsson W800 löste problemet vet jag inte men jag antar att den visade kontaktnamnet för den kontakt som man använder oftast?

I mina gamla nokia har det varit den senast inlagda kontakten som visats, det funkar inte så här?

Postad 22 May 2008 - 07:28

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Även jag är en nybliven E51 ägare. Ville egentligen köpa 6220 Classic men kan inte vänta till september.
Jag är imponerad av E51. Den känns inte som en Smartphone, den är liten och snabb som en S40 telefon. Jag har haft Nokias N73 och nu senast SonyEricsson P1i och kan säga att E51 är dubbelt så snabb i menyerna och att starta applikationer.
Jag undrar om Nokia 6220 Classic kommer att bli lika snabb?

Mycket bra jobbat Nokia! :)

Troligtvis så är 6220 Classic lika snabb då de har samma processor osv.

Är också väldigt intresserad av 6220 Classic, men hoppas att Nokia släpper någon liknande E-series snart. Förra sommaren så kom 6120 Classic och några månader senare så såg vi E51 vilket är ungefär samma telefon fast snyggare, större batteri och wifi. Så jag hoppas samma sak händer i år också med 6220 Classic. Skulle bli ett självklart köp för min del.

Postad 23 May 2008 - 23:22

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av denna telefon främst då denna stödjer Wifi. Skulle man kunna ha denna mobil för att köra msn på samt hotmail på mitt wifi nätverk hemma? Läste: "Stöd för snabbmeddelanden via Yahoo, AOL, OMA 1.2, MSN". Skulle dock specifikt vilja köra på Wifi då det skulle bli bra kostsamt annars.

Hur fungerar denna telefon som en media telefon annars? Vet att det är en "affärsinriktad" telefon, men denna verkar mer intressant då den är kapabel att köra alla möjliga programvara.

Mycket tacksam för svar av någon mer insatt i denna telefon!

"Edit" Glömde fråga, är det möjligt att lyssna på musik streams från nätet med denna mobil? Isf stödjer den det via webbläsaren eller finns det programvara för att t.ex. lyssna på shoutcasts?

Redigerat av belgarn^, 23 May 2008 - 23:33.

Postad 24 May 2008 - 01:30

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

"Edit" Glömde fråga, är det möjligt att lyssna på musik streams från nätet med denna mobil? Isf stödjer den det via webbläsaren eller finns det programvara för att t.ex. lyssna på shoutcasts?

Verkar som om senaste betan av OggPlay klarar av det där.
http://symbianoggplay.sourceforge.net/
http://sourceforge.n...forum_id=294908

Postad 26 May 2008 - 19:04

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Verkar som om senaste betan av OggPlay klarar av det där.
http://symbianoggplay.sourceforge.net/
http://sourceforge.n...forum_id=294908

Intressant! Måste dock ta en tur på stan och försöka hitta någon butik som låter mig prov lyssna mp3 funktionen i denna.

Postad 29 June 2008 - 15:01

Atenza
  • Atenza
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej, har tänkt beställa en E51, verkar vara en mkt bra telefon. Kommer det nån datakabel med eller måste man beställa den skillt?

Postad 29 June 2008 - 22:00

Peter233
  • Peter233
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hej, har tänkt beställa en E51, verkar vara en mkt bra telefon. Kommer det nån datakabel med eller måste man beställa den skillt?

Den följer med, vanlig mini-usbkabel.

Postad 30 June 2008 - 13:49

Atenza
  • Atenza
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Den följer med, vanlig mini-usbkabel.

Okej, som jag trodde då. Den borde komma inom några dagar. :)

Redigerat av Atenza, 30 June 2008 - 13:50.

Postad 07 July 2008 - 20:21

Atenza
  • Atenza
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej

Har lite problem när jag ska ansluta till WLAN.
"Ogiltigt delad WPA-nyckel", vad är det för fel då?

Postad 11 July 2008 - 11:22

spenstberg
  • spenstberg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Varför finns det inga teman för E51 att ladda ner. Nån som laddat ner nått någonstans?

Postad 17 July 2008 - 22:04

Zooltrix
  • Zooltrix
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Mer WiFi funderingar:

Är det någon som vet om man kan köra denna som router för ett trådlöst nätverk och använda 3G kopplingen för trafik mot internet? Jag vill med andra ord kunna ansluta ett par bärbara datorer till telefonen och surfa via 3G.

Alternativet är ju att koppla in telefonen till en dator som sedan delar ut uppkopplingen, men det är ju inte riktigt lika kul...

Postad 18 July 2008 - 08:25

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Har hört att det finns program som gör att man kan göra sin telefon till en router men jag vet inte vad det heter eller om det funkar till E51.
Det var kanske onödigt av mig att skriva om något jag inte vet. ;)

Postad 19 July 2008 - 12:32

Unregistered29b826d1
  • Unregistered29b826d1
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Har hört att det finns program som gör att man kan göra sin telefon till en router men jag vet inte vad det heter eller om det funkar till E51.
Det var kanske onödigt av mig att skriva om något jag inte vet. :)

Det går alldeles utmärkt att göra den till en WiFi hotspot. JoikuSpot heter programmet, och det fungerar mkt bra.
http://www.joiku.com/

/seb

Postad 07 September 2008 - 13:14

Unregisteredaeafd641
  • Unregisteredaeafd641
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt E51 i färgen Rose steel? Jag undrar om den är mera koppar/brons färgad, en rosa?

Man vill ju inte att den ska vara rosa. på bilderna ser den ju mera kopparfärgad ut, jag tänker beställa den via postorder så jag har ingen möjlighet att se den.
/Martin

Redigerat av Unregisteredaeafd641, 07 September 2008 - 14:36.

Postad 25 November 2008 - 00:12

Unregisteredc0d8ecf7
  • Unregisteredc0d8ecf7
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag har haft min E51a i ett år nu och är jätte nöjd, inga problem alls med denna lur, om ni vill ha lite roligare teman så finner ni några riktigt bra på denna sida:
http://www.pizero.net/

Mvh Jimmy

Postad 18 December 2008 - 12:10

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns en bordsladdare till denna telefonen som man både kör sync och som samtidigt laddar den, hade vart perfekt på jobbet. Sen undra jag om det går att få större bilder på dom personer som ringer, just nu är bilderna minimala.

Postad 14 April 2009 - 19:40

anteh
  • anteh
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Går det att spola fram och åter i en mp3 fil. I musikspelaren hittar jag bara funktionen att byta spår. Lyssnar man på långa mp3 filer så är det helt nödvändigt att kunna spola / fast forward i inom resp fil.
/Ante

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.