Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips SRU 8015

99 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2008 - 15:08

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Ringde philips nu och de svarade faktiskt på en gång, inte ens en minut fick jag vänta.

Här är telefonnummret för de som undrar..
Universal remote controls
08 750 5196

På frågan om hur man ändrade ordningen så sa hon att det visst var möjligt, enligt de hon sa skulle man göra följande:
"ändra ordningen =
håll in setupknappen
välj aktiviteter
tryckt "v" (bock-knappen)"

Sedan skulle man kunna flytta både enheter och aktiviteter, jag är skeptisk om det fungerar men vem vet?!
(hon skulle maila ett dokument med instruktioner..)

sedan hade hon inget direkt svar på min andra fråga om text som är skrivet i grått på fjärren t.ex "Replay" som står ovanför "Skip-vänster" knappen. Hon skulle återkomma med det.

min sista fråga var vilka belysning/fjärrströmsprodukter som var kompatibla med fjärren. Detta skulle hon också höra av sig om. Så jag väntar med spänning!!

/Hans

Postad 10 January 2008 - 17:46

PerraDJ
  • PerraDJ
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kanon! Jag väntar med spänning.
Ska beställa en 8015 nu.
Verkar på nåt vis vettigare än Logitechen mer rejäl.

Om man inte kan få in Nexan så överleverjag nog ändå men få bort de andra 5... Va skönt.

/Perra

Postad 10 January 2008 - 17:58

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Kanon! Jag väntar med spänning.
Ska beställa en 8015 nu.
Verkar på nåt vis vettigare än Logitechen mer rejäl.

Om man inte kan få in Nexan så överleverjag nog ändå men få bort de andra 5... Va skönt.

/Perra

Ja, knapparna är mkt mer distinkta på Philipsen, sedan är skärmen mycket mycket bättre. Gillar funktionen med favoritkanaler också, faktiskt mer användbart än man tror.

Sedan är den mest populära funktionen aktiviteter som hela familjen älskar, t.ex "Spela Wii", "Titta på digital-tv", "Titta på DVD" osv osv.. :-D

Ett tips när du får den är att börja med att lägga in de enheter (devices) som du använder oftast, i den ordningen lixom. Sedan lägga till aktiviteter..

Tror att du kommer bli nöjd, fördelarna överväger småfelen. Faktiskt.

/Hans

Postad 11 January 2008 - 20:08

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Fick svar på min mailfråga (som jag skrev för en vecka sen till philips...)

Verkar som om den svenska supporten inte hade nån koll alls, tyvärr..

Min fråga var:

"Jag vill ändra ordningen på de enheter / aktiviteter som jag har lagt in i min fjärrkontroll. Nu när jag t.ex köpt en ny DVD spelare så hamnar den allra längst ned under alla andra enheter / aktiviteter jag lagt in och så vill jag inte ha. Vill ändra ordningen."

"Thank you for your email regarding SRU8015/10

The devices/ activitys come in the order installation was made, only way to change the order is to reset the remote
and install in correct order.

Så gäller att planera VÄL innan man lägger in sina enheter. Om man köper en ny enhet så är det till att resetta fjärren och börja om. :-/

Men men, är nöjd ändå.. Dock tycker jag att det borde vara en skitsak att fixa.

Skrev en till fråga till dem ang ljusstyrning:

Är Philips SRU 8015 fjärrkontroll kompatibel med One For All:s fjärrströmbrytare (IR) som heter HC 8300 Light Control ??

Om inte vilken fjärrströmbrytare som använder IR rekommenderar ni till Philips SRU 8015 fjärrkontroll?

Svar:

Om det finns en original fjärrkontrol till One For All:s fjärrströmbrytare kan du kopiera över kommandon till SRU 8015.
Vi har ingen information om någon annan fjärrströmbrytare som skulle vara kompatibel.

Vänliga hälsningar,
Philips kundtjänst.

Den sista raden är intressant, "Vi har ingen information om någon annan fjärrströmbrytare skulle vara kompatibel."

Vad ska man säga?... *öh*..

Skrev detta som svar..

"
Hallå där, alltså i er reklam för fjärren på sajten så använder ni en
flashfilm där man klart o tydligt ser fjärren kontrollera ljuset vid
tvn och visas hur ljuset i rummet slås av och sedan tänds en mindre
lampa och sedan kör filmen igång på tvn.

Så det bör ju gå att kontrollera ljus med fjärren. Min fråga är då
vilka fjärrstyrningsenheter för ljus som finns och vilka man skall
köpa för att kunna styra ljuset med fjärrkontrollen precis som i
filmen på er sajt. Ni måste ju veta vilka fjärrströmbrytare som
fungerar tillsammans med fjärrkontrollen då ni lagt stöd för detta??"

Får se vad de svarar..

/H

Postad 12 January 2008 - 01:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Hans: Väntar med spänning på deras svar :)

Postad 12 January 2008 - 02:18

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Det kändes mest som om de tagit mitt mail o bara översatt det från svenska till engelska, jag vet inte. Kändes inte som om de riktigt läst min fråga (eller förstått den ordentligt..). The story continues :-D

/H

Postad 14 January 2008 - 13:21

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Väldigt dåligt svar..

"Vi har tyvärr ingen lista över enheter som är kompatibla. Om det finns en IR mottagare så är det
möjligt att fjärrkontrollen fungerar.

För ytterligare frågor är Du välkommen att kontakta vår tekniska support på tel 08-632 00 16.

Vänliga hälsningar,
Philips kundtjänst."

Skall ringa dem o höra vad de säger..

/Hans

Postad 15 January 2008 - 02:17

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Väldigt dåligt svar..

"Vi har tyvärr ingen lista över enheter som är kompatibla. Om det finns en IR mottagare så är det

För ytterligare frågor är Du välkommen att kontakta vår tekniska support på tel 08-632 00 16.

Vänliga hälsningar,
Philips kundtjänst."

Skall ringa dem o höra vad de säger..

/Hans

Standard support-svar; "Vi vet inte riktigt....".

Postad 25 January 2008 - 19:48

PerraDJ
  • PerraDJ
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jaha! Då va den bestäld från THB.se. :)
Den kommer vellan till nästa helg, så då har man att göra med att lägga in alla enheter och försöka fintrimma.
Ska bli kul.
Nåt man ska tänka på när man programerar?

/Perra :)

Postad 25 January 2008 - 23:25

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Jaha! Då va den bestäld från THB.se. :blink:
Den kommer vellan till nästa helg, så då har man att göra med att lägga in alla enheter och försöka fintrimma.
Ska bli kul.
Nåt man ska tänka på när man programerar?

/Perra :blink:

Tänk på att lägga in de enhter du använder oftast först.
När du är klar med enheterna så lägger du in de aktiviteter (macron) som du vill göra.
T.ex Spela Wii, Se på DVD, Se på Digital-tv osv.
Komihåg att vara noga när du lägger upp aktiviterer så att macrona fungerar som du vill
om du tar bort en aktivitet för att ändra nåt eller om nåt blir fel så hamnar den LÄNGST ned om du fortsätter att lägga till saker.

Sedan är själva hjulet som du snurrar för att välja enhet/aktivitet lite för känsligt vilket gör att när du väljer enhet/aktivitet och t.ex skall använda piltangenterna (som är inneanför hjulet) så är det lätt att komma åt hjulet så att man helt plötsligt styr en annan enhet.

Vet inte om du sett Logitechs nya Harmony One? Den verkar betydligt mer ergonomisk än Philips fjärr, vet dock ej hur den presterar eftersom att den är helt färsk. Fräsh är den dock.
Den har dessutom en touchscreen där du kan välja vilken enhet du styr eller vilken aktivitet du vill köra igång.

Kostar lika mycket som Phlipsen. Komplett.se är billigast. Här har du en recension:

http://www.i4u.com/f...review-364.html
http://www.logitech..../...98&cl=us,en

Du kan alltid stoppa / returnera beställningen från thb.se :-)

Ville bara göra dig uppmärksam på dett iaf. Så slipper du leva med dessa störiga begränsningar på Philipsen. Du kan alltid ångra ditt köp :-)

/H

Redigerat av DiSNEY, 25 January 2008 - 23:28.

Postad 26 January 2008 - 13:22

PerraDJ
  • PerraDJ
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Disney, är du missnöjd?

När jag knappat på andra loggar är inte kvaliteten nå bra tycker jag.
När min kompis läste in Yamaha recivern fick han typ 10sidor med knappar i displayen och han hade svårt att bli av me dom...

Philipsen verkar bettur...
Men va vet jag, ja har ju ingen ännu...

Funkar det inte för dig?

/Perra

Postad 26 January 2008 - 19:36

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Disney, är du missnöjd?

När jag knappat på andra loggar är inte kvaliteten nå bra tycker jag.
När min kompis läste in Yamaha recivern fick han typ 10sidor med knappar i displayen och han hade svårt att bli av me dom...

Philipsen verkar bettur...
Men va vet jag, ja har ju ingen ännu...

Funkar det inte för dig?

/Perra

Alltså, jag är väl inte direkt missnöjd, men irreterar mig på småsaker som är så grundläggande, som att editera och flytta saker i menyerna som inte fungerar. Utan säg att du köper en ny enhet eller byter ut t.ex dvdn eller tv till en annan av ett annat märke så måste du RESETTA fjärren och börja om på nytt (om du inte vill leva med att den nya enheten som du lagt till läggs allra längst ned så att du med hjulet måste scrolla längst ned för att använda det.)

För mig ser det ut såhär:

TV
Receiver
SliMP3
Boxer/DVD
Xbox
Scartbox
VCR
DVD-R/HDD2
Spela Wii
Se DVD
Paus PVR
Listen to Radio
Lyssna Mp3
- Cinema Studio EX.A -
- Cinema Studio EX.B -
- Cinema Studio EX.C -

Så ser det ut för mig.

Det som jag KAN ändra i denna lista är bara namnet på enheterna/aktiviteterna som går att döpa om
samt kan jag ta bort en enhet/aktivitet, men om jag då lägger in en ny enhet/aktivitet så kommer denna hamna längst ned i listan. Har frågat Philips support hur jag gör om jag t.ex vill lägga in en ny enhet och lägga in den som t.ex Nr 2 i listan, svaret jag fick var då: Det är bara att göra en återställning av fjärrkontrollen och lägga in allt igen. Hur svårt kan det vara att göra en funktion för att ändra ordningen i listan?

Jag har inte testat någon harmony fjärr, men jag reagerade på deras tidigare modeller att knapparna såg så fyrkantiga och oergonomiska (på deras tidigare modeller) dock verar deras nya Logitech Harmony One vara riktigt bra i ergonomisnypunkt.

Sedan så är det extremt irreternde att de lagt ett hjulet där man skiftar mellan enheter/aktiviteter runt om piltangenterna så att man helatiden kommer åt hjulet och byter enhet av misstag, helt plötlisgt så svarar inte den apparaten man kontrollerade och när man kollar i listan så upptäcker man att man bytt enhet utan att man visste om det. Det skulle vara ett hårdare "klick" när man snurrar på hjulet så att man inte bytte av misstag.

Det låter ju inte bra det där med att han fick 10 sidor med funktioner, men lite så är det ju med philipsen också, på "More" knappen så dyker alla extrafunktioner upp och på både min tv o receiver så är det en hel del. Dock så kan man ju radera de funktioner man inte använder och sedan lägga in egna funktioner under moremenyn genom att lära fjärren med hjälp av orginalfjärren. Men samma här, allt du lägger in hamnar LÄNGST ned och det är omöjligt att ändra ordningen.

Jag är fortfarande nöjd med min fjärrkontroll, men jag vill göra er andra uppmärksamma om bristerna så att ni har en möjligthet att ta med det i beräkningen och planera installationen och vara medveten om fjärrens ergonomiska brister. O eventuellt ta en titt på bättre alternativ som t.ex Logitech One?

/Hans

Postad 28 January 2008 - 21:09

jonsvn
  • jonsvn
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ett tips för att slippa komma åt hjulet, och byta enhet. Är att trycka på t.ex. fav knappen då funkar alla knappar
som man programerat för ex tv men ändrar inte enhet med hjulet.
/Jonas

Postad 28 January 2008 - 21:26

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Ett tips för att slippa komma åt hjulet, och byta enhet. Är att trycka på t.ex. fav knappen då funkar alla knappar
som man programerat för ex tv men ändrar inte enhet med hjulet.
/Jonas

Tack så mycket, det var en bra workaround för det irreterande problemet med att man ibland kommer åt hjulet av misstag!. Fungerar Kanon även när fjärren "sommnat" och man väcker den med ett nytt kommando.
Fungerar dock bara (såklart) på de enheter där man har lagt in favoriter. TACK!

Har du nån lösning för att ändra ordning/aktivitet på enheter som man lägger in? ;-) t.ex om man köper en ny enhet (och inte vill att den hamnar längst ned..) eller vill ändra om ordningen i listan :-) (resetta fjärren och börja om är _inte_ ett alternativ :-) )

/Hans

Postad 28 January 2008 - 21:40

jonsvn
  • jonsvn
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nej Tyvärr
Jonas

Postad 31 January 2008 - 06:38

PerraDJ
  • PerraDJ
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ja nu har den och programerat den! :P
Det som förvånar mig är att min Philips DVD inte finns med utan den fick jag lära in... :P
Annars funkar den bra. men jag förstår nu vad du menar Disney men att de ligger där de ligger, enheter & aktiviteter.
Hjulet har jag dock inga problem med uppvakningen stör mig inte nämnvärt.
Det jag känner som är en stor nackdel är att den inte har uppdatering via nätet.

Återkommer med mera erfarenheter efter helgen För nu ska det testas.

/Perra

Postad 31 January 2008 - 16:45

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Ja nu har den och programerat den! :lol:
Det som förvånar mig är att min Philips DVD inte finns med utan den fick jag lära in... ;)
Annars funkar den bra. men jag förstår nu vad du menar Disney men att de ligger där de ligger, enheter & aktiviteter.
Hjulet har jag dock inga problem med uppvakningen stör mig inte nämnvärt.
Det jag känner som är en stor nackdel är att den inte har uppdatering via nätet.

Återkommer med mera erfarenheter efter helgen För nu ska det testas.

/Perra

Min nya Pioneer DVB-T/DVD-R brännare fanns inte heller med, så den fick jag också lära in.. Den var nog för ny ;-)
Har föressten kommit på en liten workaround på det där med att man inte kan flytta enheter. Säg att man köper en ny DVD-spelare och inte vill ändra om i ordningen. Då finns ju alternativet med att man helt enkelt lär om den nya dvd-enheten:s fjärr knapp för knapp, istället för att ta bort dvd helt från menyn. Förstår ni hur jag menar??

Hjulet kommer du att störa dig på tids nog, hade inte heller nåt problem med det ibörjan ;-)

/Hans
Detta fungerar ju dock bara på om man skall ta bort något befintligt och ersätta det med en annan produkt.

/Hans

Postad 03 February 2008 - 10:25

Unregisteredcc3fbaa3
  • Unregisteredcc3fbaa3
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kan inte rekommendera denna fjärr pga rullhjulet som är alldeles för lätt att komma åt vilket ställer till allting eftersom du då tror att du är på tex TV.n men i själva verket kan vara på receivern.

Vidare fungerar inte programmeringen av knappar klockrent. När jag skulle lägga in aktivitet så fick jag lägga en funktion på en knapp istället för under menyn "more" annars funkade inte aktiviteten

Fjärren till TVIX fanns inte med utan den fick jag programmera uppifrån o ner men ändå strular det tex när man skall trycka ja för att bekräfta åker den tillbaka till nej automatiskt så jag får i det läget plocka fram tvix fjärren.

Fjärren känns gedigen och hade varit bra om de tagit bort snurr hjulet som både känns och fungerar som en leksak

Postad 03 February 2008 - 11:05

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Kan inte rekommendera denna fjärr pga rullhjulet som är alldeles för lätt att komma åt vilket ställer till allting eftersom du då tror att du är på tex TV.n men i själva verket kan vara på receivern.

Har du provat jonsvn tips? Är en workaround men det fungerar. (Se inlägget hans längre upp)

Vidare fungerar inte programmeringen av knappar klockrent. När jag skulle lägga in aktivitet så fick jag lägga en funktion på en knapp istället för under menyn "more" annars funkade inte aktiviteten

Jag har flera aktvitieter där jag använder mig av funktioner som finns under "more" utan problem. Kontakta Philips support. Det måste vara nåt fel med din fjärr isf.

Fjärren till TVIX fanns inte med utan den fick jag programmera uppifrån o ner men ändå strular det tex när man skall trycka ja för att bekräfta åker den tillbaka till nej automatiskt så jag får i det läget plocka fram tvix fjärren.

Ja det var många av mina enheter som inte fanns med i databasen, t.ex mitt XBOX och min nya DVD-R/HDD /DVB-T Brännare från Pioneer. Så databasen kändes inte så uppdaterad tyvärr. Dock kan nämnas att det ibland tar flera försök innan fjärren lär sig vissa knappar korrekt. Om det är någon knapp som krånglar så rekommenderar jag dig att använda "Fix a key" tills du får den att reagera som du vill.

Fjärren känns gedigen och hade varit bra om de tagit bort snurr hjulet som både känns och fungerar som en leksak

Ja, där håller jag med dig. Det kunde haft snurrhjulet kvar, MEN då skulle det varit mycket trögare så att man inte kunnat komma åt det av misstag. Sedan vet jag inte om du tänkt på det men det är URBOTA idiotiskt att man varken kan editera eller flytta enheter / aktivteter som man lägger in. Om du t.ex tar bort en enhet för att lägga till en ny så hamnar den längst ned i listan och det ENDA sättet som finns att få enheten där man vill ha den är att göra en RESET av fjärren och börja om FRÅN BÖRJAN... Ja vad säger man? Det känns som en så enkel funktion att implementera så det blir bara dumt. Nåja. Det är IRRETERANDE!

Själv har jag beställt One For All HC 8300 Fjärrströmbrytarkit från netonnet för att se om det fungerar med Philipsfjärren, mailade philips support för att höra om det stämde att det fanns stöd i fjärren för den produkten (finns med i listan när man kollar under Devices / Light..) Fick detta urbota dumma svar..

"Herr Hans

Du har nyligen skickat en efterfråga

Vi har tyvärr ingen lista över enheter som är kompatibla. Om det finns en IR mottagare så är det

Vänliga hälsningar,
Philips kundtjänst."

Känns bra att de har stenkoll.. NOT!

Suck..

/Hans

Postad 10 February 2008 - 11:35

PerraDJ
  • PerraDJ
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jodå nu har man provat i en dryg vecka!

Ska försöka ge lite feedback.

På plussidan:
Snygg.
Ergonomisk.
Lättjobbad.
Alla kan använda den.
Funktionen Activities.
Favoriter är nice.
Den har färgknapparna till texttv, HDD. (Det har inte Harmony One vad ja kan få fram).

På minussidan:
Batterikapaciteten.
Inte ändra ordningen på det man lagt in. (Faktiskt mycket irriterande).
Uppvaknandet...
Philipssupporten, har noll koll.

Jag är oerhört nöjd med att få bort alla andra fjärrisar från bordet och att man verkligen får in alla funktioner i fjärren.

Disney, har du fått hem One For All ljusstyrningen ännu?
Om så är fallet, funkar den?

En kompis har eller skall beställa Harmony One, ska bli kul och se den och testa den...

/Perra

Postad 10 February 2008 - 13:49

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Jodå nu har man provat i en dryg vecka!

Ska försöka ge lite feedback.

På plussidan:
Snygg.
Ergonomisk.
Lättjobbad.
Alla kan använda den.
Funktionen Activities.
Favoriter är nice.
Den har färgknapparna till texttv, HDD. (Det har inte Harmony One vad ja kan få fram).

Jag skulle kunna lägga till bra IR-räckvidd på den listan. Den har väldigt stark utsignal på IR.
Nej jag tror inte att Harmony One har färgknapparna, men o andra sidan har jag inte sett
deras "Europeiska" variant som släpps här. Den kanske ser lite annorlunda ut än den amerikanska versionen.
Philipsen ser ju faktiskt lite annorlunda ut om man jämför med den amerikanska versionen som recenseras.

På minussidan:
Batterikapaciteten.
Inte ändra ordningen på det man lagt in. (Faktiskt mycket irriterande).
Uppvaknandet...
Philipssupporten, har noll koll.

Ang batterikapaciteten så har jag inte några prolem med det, ett tips! vrid ned brightnessen till 20%
Jag har läst lite om Logitech One och tydligen är den lika knäpp när det gäller ordningen på enheter.
Man kan inte heller där ändra ordningen (!!!!) dock kan man ändra ordningen på aktiviteter. (Alltid nåt..)
"Uppvaknandet" lär man sig efter ett tag att leva med, det blir som fördröjningen på digital-tv som man ibörjan tyckte var jättejobbig när man bytte kanal men det lärde man sig att leva med :-)

Ja Philipssupporten är under all kritik, håller inte löften om att undersöka saker och återkomma och sedan så bara rycker de på axlarna om man har problem och inget fungerar "Om det inte fungerar med koden som finns i fjärren finns det inget jag kan göra.." Vad är det för inställning? De verkar inte ha nån koll på vem som lagt in kodeerna och för vilka produkter de egentligen är tillalagda för.

Disney, har du fått hem One For All ljusstyrningen ännu?
Om så är fallet, funkar den?

En kompis har eller skall beställa Harmony One, ska bli kul och se den och testa den...

/Perra

Jo jag har fått hem One For All:s ljusstyrning HC8300, jag kan berätta att den INTE fungerar tillsammans med den koden som finns inlagd i fjärren. Fast det står i listan med enheter "Ljus/One For All" har provat de två olika koder som finns utan att lyckas. Man skall i bruksanvisningen assigna strömbrytarenheten till en knapp på fjärren och sedan kunna styra den. Detta har jag inte fått till. Lär väl sluta med att jag måste köpa en One for all kompatibel fjärr med ljusstyrningsfunktionen för 600 spänn bara för att kunna kopiera IR-coderna. DRYGT!!! och som vanligt kan supporten inte göra nåt. De bryr sig inte!! Bara en massa fjårtisar som sitter och svarar i tele. Ingen som KAN eller VET nåt. SUCK!!!! Vad jag har läst om logitech så är deras support bättre. O eftersom att man konfigar logitechsupporten via webben så kan suporten gå in och hjälpa till och lägga in specialkoder. Har hört folk som fått One For Alls ljusstyrning att fungera med Logitech på detta sätt. Så där är Logitech bättre. *Suck*.

Små saker men som är JÄVLIGT störande!!

Trevligt att du är lite halvnöjd ändå.

Nåt som Philipsen är lite bättre än logitech på, är att den visar mer i skärmen (som är större på Philipsen) då kan se 6 enheter på skärmen istället för 4 eller var det 2 på logitechen...

/Hans

Postad 07 March 2008 - 15:22

Unregisteredfd0a25da
  • Unregisteredfd0a25da
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Jag valde mellan att köpa en Logitech Harmony One eller en Philips SRU-8015, så som beskrivs här: https://www.minhembi...howtopic=188514. Det blev slutligen en Philips och här är mina uppevelser efter första dagens användande:

+ Snygg
+ Ligger bra i handen
+ Bra känsla i knapparna, som också är diskret upplysta
+ Tydlig display
+ Första stegen i installationen, av att definiera enheter, är enkel, under förutsättning att enheten finns i fjärrkontrollens enhetsbibliotek
+ Riktningsokänslig
+ Att skapa macron och att redigera inställningar är mycket enkelt

- Ej svensk meny
- Kan ej skapa makron på fysiska knappar (jag har iaf inte lyckats göra så, ännu)
- Favourites-läget är enhetsberoende och alla enheter kan inte ges favoriter
- Ikonbiblioteket för TV-kanaler är lite för begränsat
- Flottsamlande pianolack (som dock passar bra till min TV, som också har inslag av pianolack)
- Att söka efter enhetsfrekvenser, när en enhet inte finns med i biblioteket, kräver att man håller en knapp intryckt, under vad som kan ta säkert en timmes tid för t.ex. en DVD-spelare => mycket öm tumme - att lära via nos-mot-nos är lättare (vilket är en enkel och tråkig miss från Philips)

Jag var medveten om att jag inte skulle kunna ändra ordningen på mina enheter och kommandon efter att jag hade definierat dem, mycket tack vara informationen här på forumet. Jag kände också på mig att aktivitetskonceptet inte skulle vara exakt detsamma som det på Harmony One-kontrollen, samt att Home Cinema-läget inte finns kvar från tidigare Philipsmodeller.

Utifrån detta skapade jag först en enhet jag döpte till Hembio, av Home Cinema System-typ (för att få en bra enhetsikon). Därefter lade jag till mina fysiska enheter i den ordning de står staplade på TV-bänken. Hembio-enheten konfigurerades med not-mot-nos från alla ursprungliga enheter, så att t.ex. kanalvalsknapparna gick mot digitalmottagaren, volymknapparna mot recievern, Play, Pause m.m. mot DVD-spelaren o.s.v. (detta gick förvånansvärt fort, även om det faktiskt har kunnat gå ännu fortare då vissa mycket repitativa och onödga steg fanns med).

Så långt allt frid o fröjd

Därefter tänkte jag skapa ett makro på Power-knappen, för Hembio-enheten, för att slå den vanligaste uppsättningen av mina enheter (TV, digitalmottagare och reciever). Detta gick dock inte - makron verkar bara kunna läggas upp som aktiviteter (hamnar i samma lista som alla enheterna).... varpå jag gjorde så. I slutet på makro-guiden fick jag välja vilken enhet som skulle vara vald efter användningen av makrot. Jag valde då Hembio-enheten. Dock visade det sig då att den Favourites-lista på TV-kanaler som jag hade skapat, var kopplade till digitalmottagare-enheten. Så när jag slår på allting med mitt aktivitetsmakro och hamnar i Hembio-läget och ska välja en TV-kanal i Favourites-listan, så finns där inga kanaler att välja mellan (jag måste i så fall byta över till digitalmottagare-enheten först). Detta kan jag gå runt tänkte jag, genom att definiera upp samma Favourites-lista på Hembio-enheten... men det går inte att skapa Favourites-listor på andra enhetstyper än TV och DVB-T-enheter, var det verkar (jag valde ju Home Cinema System-enhetstyp för min Hembio-enhet, för att få en juste ikon).

Efter dryga två timmars micklande har jag lyckats definiera upp alla mina enheter och alla relevanta kommandon. Jag kan således enkelt styra alla mina enheter med en-och-samma fjärkkontroll. Jag har kommit 90% i att skapa ett tillstånd där jag inte behöver byta enhet för att styra resp. enhet. Det som saknas är att starta alla rel. enheter, styra alla rel. enheter och nå Favourites-listan, allt med att endast använda fysiska knappar.

Sammantaget är jag nöjd med fjärrkontrollen. Sannolikt kommer jag att bli mer nöjd över tid, då allt inte blir perfekt efter första installationsrundan. Små irriterande brister finns där dock, som listat ovan.

Postad 05 April 2008 - 13:31

Unregistered7630b632
  • Unregistered7630b632
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hej,

Jag undrar ifall Playstation 2 finns med bland standardenheterna som denna fjärr kan styra. Jag vill styra min PS3:a med denna och har köpt en IR till Bluetooth omvandlare som tar IR koderna för en PS2 och omvandlar till bluetooth signaler för att styra PS3:an. Men kravet är att universalfjärren jag köper kan IR koderna för en PS2:a standard utan att jag lär den (har ingen PS2 fjärr). Skulle någon som har fjärren bara kolla om PS2 finns med på listan av enheter?

Redigerat av Unregistered7630b632, 05 April 2008 - 13:31.

Postad 05 April 2008 - 14:30

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hej,

Jag undrar ifall Playstation 2 finns med bland standardenheterna som denna fjärr kan styra. Jag vill styra min PS3:a med denna och har köpt en IR till Bluetooth omvandlare som tar IR koderna för en PS2 och omvandlar till bluetooth signaler för att styra PS3:an. Men kravet är att universalfjärren jag köper kan IR koderna för en PS2:a standard utan att jag lär den (har ingen PS2 fjärr). Skulle någon som har fjärren bara kolla om PS2 finns med på listan av enheter?

Sony finns med under "Game" där finns det 21 olika koder. Så Playstation 2 borde finnas med. Om det mod förmodan inte skulle fungera så kan du alltid försöka hitta en fjärr till ps2:an och lära philipsfjärren med hjälp av den..

Mvh Hans

Postad 16 April 2008 - 17:41

soad
  • soad
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej, har nyligen inhandlat denna fjärr. Är nöjd med allt utom en sak:
När jag ska lägga in makron som innehåller min TV ( Panasonic PX700) så sätts inte TV:n på. Detta beror på att panasonicen kräver att man trycker ner power-knappen i ca 2 sek.

Det hjälper inte att använda "Hold last key".

Någon som vet hur man kan lösa detta problem?

Postad 16 April 2008 - 19:03

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Hej!

Detta är ett känt problem som jag inte sett någon lösning på tyvärr. Du kan prova att ringa supporten, men de brukar tyvärr inte vara så duktiga på att hjälpa. Men det är värt ett försök.
(jag har en Phlips SRU 8015, men dock ingen panasonic tv.. :-D )

Har läst lite om det där på AVForums, minns dock inte vilken tråd det var. Prova att söka där.
Men jag tror dessvärre att du får lämna igen fjärren och köpa en annan istället, t.ex en logitech harnomy one?

Lycka till!

Mvh Hans

Hej, har nyligen inhandlat denna fjärr. Är nöjd med allt utom en sak:
När jag ska lägga in makron som innehåller min TV ( Panasonic PX700) så sätts inte TV:n på. Detta beror på att panasonicen kräver att man trycker ner power-knappen i ca 2 sek.

Det hjälper inte att använda "Hold last key".

Någon som vet hur man kan lösa detta problem?

Postad 26 April 2008 - 15:55

Unregistered3bc71acf
  • Unregistered3bc71acf
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej

När jag ska lägga till Discovery på favoritlistan som ligger på kanal 40 på min CanalDigital HD box (billiga varienten, sagem) så väljs först kanla 4 och sen kanal 0. Alltså den fattar inte att jag vill ha kanal 40. När man slår in siffrona på sifferknapparna så funkar det men som sagt inte på fav-lista. Någon som vet hur man får det att funka?

Postad 26 April 2008 - 22:25

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
En workaraound är ju att du gör ett separat makro dör just discovery.
Att du skapar en ny aktvitet för det lixom. Hör av dig om du inte förstår hur jag menar.

Annars tror jag att du kan lägga in nån fördröjning i favlistan , men är osäker. Hör med philipssupporten. Du hittar nummret tidigare i tråden..

Mvh Hans

Hej

När jag ska lägga till Discovery på favoritlistan som ligger på kanal 40 på min CanalDigital HD box (billiga varienten, sagem) så väljs först kanla 4 och sen kanal 0. Alltså den fattar inte att jag vill ha kanal 40. När man slår in siffrona på sifferknapparna så funkar det men som sagt inte på fav-lista. Någon som vet hur man får det att funka?

Postad 27 April 2008 - 12:02

Unregistered3bc71acf
  • Unregistered3bc71acf
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack för svaret, när det gäller fördröjning så tror jag problemet är det motsattas. Alltså att tiden mellan 4 och 0 blir för lång. Den måste kortas ner för att det ska bil 40 och när man följer instruktionen på kontrollen så förlänger den bara tiden efter varje misslyckat "test".

När det gäller det andra förslaget så ska jag kolla det när jag kommer hem. Om man får makrot att funka så måste man ju koppla det till fav listan på något sätt. Men det återstår att se.

En workaraound är ju att du gör ett separat makro dör just discovery.
Att du skapar en ny aktvitet för det lixom. Hör av dig om du inte förstår hur jag menar.

Annars tror jag att du kan lägga in nån fördröjning i favlistan , men är osäker. Hör med philipssupporten. Du hittar nummret tidigare i tråden..

Mvh Hans

Postad 27 April 2008 - 15:42

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

När det gäller det andra förslaget så ska jag kolla det när jag kommer hem. Om man får makrot att funka så måste man ju koppla det till fav listan på något sätt. Men det återstår att se.

Hej!

Knepigt det där med fördröjningarna, du får hör av dig till supporten.

Det går inte. Allltså koppla en aktivitet till favoritlistan, du får helt enkelt lägga in dina favoritkanaler som aktiviter istället.

/Hans

Postad 18 September 2008 - 12:34

nickson
  • nickson
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hört att det inte finns text-tv knapp? Går detta att lägga till?

/Nicke

Postad 19 September 2008 - 07:00

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hört att det inte finns text-tv knapp? Går detta att lägga till?

/Nicke

Man lägger in den som en extra knapp i en meny under "More" där du får upp en meny i displayen där du kan lägga till extrafunktioner.

Alternativt att du lägger in text-tv som en knapp (du kan välja bland nästan alla fysiska knappar på fjärren som finns.)..

Inga problem med andra ord!

/H

Postad 19 September 2008 - 07:15

nickson
  • nickson
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tack för svaret, nu måste en del haft fjärren ett tag. Är den att rekommendera? Känns som den är enklare att installera än Logitechs?

//Niklas

Postad 19 September 2008 - 08:18

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Tack för svaret, nu måste en del haft fjärren ett tag. Är den att rekommendera? Känns som den är enklare att installera än Logitechs?

//Niklas

Jag är inte speciellt nöjd, den hänger sig, lite för mycket fördröjning på tangenterna från att du trycker på en kanpp (när fjärren "Sover" så att säga..). Men trots allt så är den OK, men inget jag kan rekommendera nu när jag använt den i snart ett halvår.

Om jag köpte en ny fjärrkontroll idag så skulle jag satsa på en Logitech One! Aldrig mer philips.

/H

Postad 19 September 2008 - 13:36

nickson
  • nickson
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Det är ju trots allt några hundringar billigare än harmony one samt skall den ju vara betydligt enklare att installera.. Får tacka för svaret, är dock fortfarande i kvalet av valet . Inga fler invändningar?

//Niklas

Postad 19 September 2008 - 13:40

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Det är ju trots allt några hundringar billigare än harmony one samt skall den ju vara betydligt enklare att installera.. Får tacka för svaret, är dock fortfarande i kvalet av valet . Inga fler invändningar?

//Niklas

Jo, en annan sak som är jäkligt störande, när man använder styrkorset på fjärren. Alltså pil upp / ned / höger / vänster, så kommer man åt hjulet som man väljer enheter med. Så av misstag så byter man enhet och vips så kontrollerar man någonting helt annat istället för det man tänkt att kontrollera. Alltså en ren designmiss.

Jag skulle inte rekommendera dig att köpa en Philips. Lägg hellre till de där hundralapparna och köp en One.
Önskar att jag gjort det.

/H

Postad 20 September 2008 - 19:49

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Tänk på att lägga in de enhter du använder oftast först.
När du är klar med enheterna så lägger du in de aktiviteter (macron) som du vill göra.
T.ex Spela Wii, Se på DVD, Se på Digital-tv osv.
Komihåg att vara noga när du lägger upp aktiviterer så att macrona fungerar som du vill
om du tar bort en aktivitet för att ändra nåt eller om nåt blir fel så hamnar den LÄNGST ned om du fortsätter att lägga till saker.

Sedan är själva hjulet som du snurrar för att välja enhet/aktivitet lite för känsligt vilket gör att när du väljer enhet/aktivitet och t.ex skall använda piltangenterna (som är inneanför hjulet) så är det lätt att komma åt hjulet så att man helt plötsligt styr en annan enhet.

Vet inte om du sett Logitechs nya Harmony One? Den verkar betydligt mer ergonomisk än Philips fjärr, vet dock ej hur den presterar eftersom att den är helt färsk. Fräsh är den dock.
Den har dessutom en touchscreen där du kan välja vilken enhet du styr eller vilken aktivitet du vill köra igång.

Kostar lika mycket som Phlipsen. Komplett.se är billigast. Här har du en recension:

http://www.i4u.com/f...review-364.html
http://www.logitech..../...98&cl=us,en

Du kan alltid stoppa / returnera beställningen från thb.se :-)

Ville bara göra dig uppmärksam på dett iaf. Så slipper du leva med dessa störiga begränsningar på Philipsen. Du kan alltid ångra ditt köp :-)

/H

Hej!

Så har det hänt, nu min philipsfjärr pajjat.
Skärmen är helt vit, tangenterna fungerar dock, men det är lite svårt när man inte vet vilken enhet man har valt.
Blev så less att jag åkte till MediaMarkt för att köpa en Logitech Harmony One, men de hade tyvärr slut på lageret. Så det fick bli El-giganten istället som tur var hade den i lager! Fick den till mkt bra pris!.

Blir väl till o försöka hitta kvittot till philipsen (om man nu hittar kvittot) sedan så får den väl bli sovrumsfjärr istället. Återkommer med en rapport på logitechen sen :-)

/Hans

Postad 20 September 2008 - 22:33

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hej!

Så har det hänt, nu min philipsfjärr pajjat.
Skärmen är helt vit, tangenterna fungerar dock, men det är lite svårt när man inte vet vilken enhet man har valt.
Blev så less att jag åkte till MediaMarkt för att köpa en Logitech Harmony One, men de hade tyvärr slut på lageret. Så det fick bli El-giganten istället som tur var hade den i lager! Fick den till mkt bra pris!.

Blir väl till o försöka hitta kvittot till philipsen (om man nu hittar kvittot) sedan så får den väl bli sovrumsfjärr istället. Återkommer med en rapport på logitechen sen :-)

/Hans

För er som tvekar på att slänga er Philipsfjärr, väntan är ÖVER!

Logitechen klarar GALANT av att ÄNDRA ORDNINGEN på Aktiviteter !

Sedan kan jag meddela att det finns tusentals mer möjligheter att konfigurera fjärrkontrollen som man vill ha det.
Det sker dessutom genom ett webbgränsnitt i datorn som gör det ännu enklare att konfa fjärren.

Sedan är fjärren snabbare på att skicka iväg signaler (mindre lagg alltså)
och den irreterande ringen för att välja aktiviteter från philipsfjärren är ett minne blott.

Skall testa den mer.. Återkommer..

/H

Postad 22 September 2008 - 10:44

nickson
  • nickson
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

För er som tvekar på att slänga er Philipsfjärr, väntan är ÖVER!

Logitechen klarar GALANT av att ÄNDRA ORDNINGEN på Aktiviteter !

Sedan kan jag meddela att det finns tusentals mer möjligheter att konfigurera fjärrkontrollen som man vill ha det.
Det sker dessutom genom ett webbgränsnitt i datorn som gör det ännu enklare att konfa fjärren.

Sedan är fjärren snabbare på att skicka iväg signaler (mindre lagg alltså)
och den irreterande ringen för att välja aktiviteter från philipsfjärren är ett minne blott.

Skall testa den mer.. Återkommer..

/H

Hur är den att ställa in?? Behöver man vara tekniskt geni för att klara detta?

//N

Postad 22 September 2008 - 12:25

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hur är den att ställa in?? Behöver man vara tekniskt geni för att klara detta?

//N

Väldigt enkelt då man använder sig av ett program på datorn för att ställa in allt. Väldigt pedagogisk installation, det enda du behöver för instalationen av fjärren är att du vet märket på din produkt samt produkt-namnet t.ex t.ex min dvd-r/hd instpelare Pioneer DVR-550HX känns som om de har tänkt på allt. Men man har även det alterantivet om man (som jag) vill sitta i flera veckor för att justera alllt hur detaljerat man vill (tillskillnad från Philipsen).

Den enda nackdelen jag kan se med det är att du behöver ha en dator med internetuppkoppling för att konfigurera fjärren, men det känns som om de flesta har det i dagsläget.

Det skönaste med fjärren är att den har mycket mindre lagg och ligger bättre i handen samt är lättare och dessutom levereras med ett avtagbart uppladdningsbart batteri + en snygg docka att lägga fjärren i när den behöver laddas. Var lätt värt de extra hundralappen (köpte min på el-giganten som prismatchade mediamarkt) fick fjärren för 1400 kr..

Mvh Hans

Postad 02 October 2008 - 13:21

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Har läst i tråden att man tex kan scapa macron som heter "titta på tv" och att kontrollen då slår på aktuella ingångar osv. Kan man få detta macro att också styra olika apparater mha "titta på tv" macrot. Jag vill alltås att skapa en enhet som heter "titta på tv". När denn enhet är vald vill jag tex att volymknappen styr förstärkaren och siffer-knapparna styr digitalboxen.

Funkar detta?

Postad 02 October 2008 - 16:39

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Har läst i tråden att man tex kan scapa macron som heter "titta på tv" och att kontrollen då slår på aktuella ingångar osv. Kan man få detta macro att också styra olika apparater mha "titta på tv" macrot. Jag vill alltås att skapa en enhet som heter "titta på tv". När denn enhet är vald vill jag tex att volymknappen styr förstärkaren och siffer-knapparna styr digitalboxen.

Funkar detta?

Ja det fungerar. Du kan ha som du säger att volymen kontrollerar förstärkaren och kanalväljaren styr digital-tv boxen.

/H

Postad 17 October 2008 - 10:38

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Bestämde mig för att köpa en igår. Köpte den från Sibas webb-shopp och de verkar som om den kommer redan idag.

Har ganska höga förhoppningar men de verkar ju som om de flesta är nöjda med den. De enda som jag se som neagtiv är att den inte går att uppgrader via tex USB

Postad 17 October 2008 - 12:42

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Bestämde mig för att köpa en igår. Köpte den från Sibas webb-shopp och de verkar som om den kommer redan idag.

Har ganska höga förhoppningar men de verkar ju som om de flesta är nöjda med den. De enda som jag se som neagtiv är att den inte går att uppgrader via tex USB

Se till att du matar in enheterna i den ordning du vill ha dem från början detta är inget som du sedan kan ändra.
Sedan gäller att vänja sig vid att inte komma åt hjulet som du byter enheter med när du använder styrkorset i mitten av fjärrkontrollen. Var försiktig med fjärrkontrollen och tappa den inte. Då kan den gå sönder.

/H

Postad 17 October 2008 - 21:01

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nu har de uppstått ett problem.

JAg skulle vilja göra ett makro som heter "Titta på tv". Då vill jag bla att Tv sätter på HDMI 1 ingången. Grejen är den att för att komma åt den funktionen på min Philips orginalkontroll måste jag först trycka på source sen
"gå" med piltangenterna till HDMI 1 ingången och sen trycka OK. Antalet "steg" jag skall gå beror ju på vilken ingång jag va på inann. "Vägen" till HDMI 1 är alltså olika beroende på om jag för tillfället är på HDMI 2 eller 3 tex.

Hur fan skall jag lyckas lösa ett sånt makro?

Postad 17 October 2008 - 22:57

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Nu har de uppstått ett problem.

JAg skulle vilja göra ett makro som heter "Titta på tv". Då vill jag bla att Tv sätter på HDMI 1 ingången. Grejen är den att för att komma åt den funktionen på min Philips orginalkontroll måste jag först trycka på source sen
"gå" med piltangenterna till HDMI 1 ingången och sen trycka OK. Antalet "steg" jag skall gå beror ju på vilken ingång jag va på inann. "Vägen" till HDMI 1 är alltså olika beroende på om jag för tillfället är på HDMI 2 eller 3 tex.

Hur fan skall jag lyckas lösa ett sånt makro?

Har du inte direktval till din tv under "More" menyn och kan använda det i makrot istället?
/H

Postad 18 October 2008 - 10:28

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Tack för alla tips dina typs.

Tyvärr är det så att under "more" finns bara input 1, 2 och 4. DEssa inputs är kopplade tills Scart och VGA ingångarna på TVn. :(

Har även en annan fråga. Måste devices ligga först och sen alla Activities i displayen. Även om jag lägger först lägger till en activitet och sen en device så hamnar activiteten nedanför i display listan

Postad 18 October 2008 - 23:50

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Tack för alla tips dina typs.

Tyvärr är det så att under "more" finns bara input 1, 2 och 4. DEssa inputs är kopplade tills Scart och VGA ingångarna på TVn. :)

Har även en annan fråga. Måste devices ligga först och sen alla Activities i displayen. Även om jag lägger först lägger till en activitet och sen en device så hamnar activiteten nedanför i display listan

Du får lägga in knapptryckningarna som krävs för att byta ingång, du får lära fjärren rätt kommandon med den gamla fjärren och sedan använda de knapparna i aktiviteten..

Svaret på din andra fråga är: Ja, det är som det är, devices hamnar alltid överst och under det kommer aktivitet.
Komihåg att vara noga med vilken ordning du lägger in dina enheter/aktivteter då detta är omöjligt att ändra i efterhand.

Postad 08 October 2009 - 10:15

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Gammal tråd men jag drar upp den ändå.

Ni som har haft Philips fjärrkontroll, vad anser ni, är den något att ha? Eller är det endast Logitech Harmony One som gäller trotts priset?

Postad 08 October 2009 - 12:50

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Gammal tråd men jag drar upp den ändå.

Ni som har haft Philips fjärrkontroll, vad anser ni, är den något att ha? Eller är det endast Logitech Harmony One som gäller trotts priset?

Jag har haft båda fjärrarna och kan intyga att Philipsfjärren är skit.

1. Svårprogrammerad och svårt att göra anpassade skript. Låst i vilken ordning man skall ha sina "knappar" eller enheter. Logitechen är mycket enklare och mer flexibel för att du skall få det som du vill ha.

2. Kvalité. Min philipsfjärr pajjade efter 3 månaders användning (skärmen dog) Logitechen fungerar utmärkt efter snart ett år (så länge jag haft den) den är dessutom uppladdningsbar vilket Phlipsen inte är.

3. Support, Phlilps kunde inte ge mig någon hjälp till mina frågor.

så JA Logitech Harmony (som jag har) är VÄL värd prisskillnaden. Aldrig mer Phlipsfjärr!

/Hans

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.