Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Top Ten Games

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 November 2007 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Splinter Cell Double Agent finns på PS3

Just det. Glömde väl av det för att det var så kasst portat ;)

Postad 21 November 2007 - 10:01

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

360 får ett snitt på 85,6 på sina konsolexklusiva bästa spel under sitt första år. PS3 får ett snitt på 83,9 under sitt första år. Detta enligt Metacritic. Så ja, rent objektivt (baserat på snittet av en större mängd recensioner i tidningar och siter) så hade 360 en bättre lineup vad gäller exklusiva spel under sitt första år än vad PS3 hade.

Om man sedan korrigerar för nyhetens behag med NG-grafik så är det väldigt lika. Jag tror nämligen att speltestare inte ger lika höga betyg bara för att det ser jättebra ut längre. Nåväl. Jag kommer köpa en 360 till mig själv i julklapp även om det knappt finns några spel som är tilltalar mig på den, men det finns ett... Forza 2! Köpte min nuvarande XBOX bara för ettan... ;)

Postad 21 November 2007 - 12:49

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Om man sedan korrigerar för nyhetens behag med NG-grafik så är det väldigt lika. Jag tror nämligen att speltestare inte ger lika höga betyg bara för att det ser jättebra ut längre. Nåväl. Jag kommer köpa en 360 till mig själv i julklapp även om det knappt finns några spel som är tilltalar mig på den, men det finns ett... Forza 2! Köpte min nuvarande XBOX bara för ettan... ;)

Visst, skulle man kunna det, men då hade inte jämförelsen speglat verkligheten längre. För man skulle även kunna korrigera resultaten till hur de hade sett ut om Sony tvingades till en 2005 release med en 6000 kronors maskin utan Bluray. Men jag var intresserad av att göra en objektiv bedömning av hur lineup:en såg ut för de bägge maskinerna deras första år. Och för att kunna göra det var jag tvungen att se till de faktiska omständigheterna som existerade. Dvs. Xbox 360 släpptes ett år innan PS3 och det är en fördel/egenskap som gagnar den (tex med, som du säger, nyhetens behag) och PS3 släpptes med BluRay som är en fördel/egenskap som gagnar den.

-lk

Postad 21 November 2007 - 13:10

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Dvs. Xbox 360 släpptes ett år innan PS3 och det är en fördel/egenskap som gagnar den (tex med, som du säger, nyhetens behag) och PS3 släpptes med BluRay som är en fördel/egenskap som gagnar den.

Ja. precis, men var spelen verkligen bättre? För det verkar ju vara det som diskussionen handlar om. De kanske bara var bättre för att de släpptes för längesedan. Det hjälper inte mig som måste sitta och spela dem.

Postad 21 November 2007 - 13:34

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Dvs. Xbox 360 släpptes ett år innan PS3 och det är en fördel/egenskap som gagnar den (tex med, som du säger, nyhetens behag) och PS3 släpptes med BluRay som är en fördel/egenskap som gagnar den.

Ja. precis, men var spelen verkligen bättre? För det verkar ju vara det som diskussionen handlar om. De kanske bara var bättre för att de släpptes för längesedan. Det hjälper inte mig som måste sitta och spela dem.

Var spelen verkligen bättre än vad? Är din fråga "Var 360:s 1:a års lineup bättre än PS3:s 1:a års lineup?" så är svaret troligtvis inte. Folk och recensenter hade ju andra referensramar och krav 2006 än vad de har nu. Men det var inte heller frågan jag skulle besvara. Jag tittade på lineup:en i den kontexten de släpptes. 360 spel i 2006 och PS3 spel i 2007. Och recensenterna bedömde spelet i 2006 utifrån de referenser som de hade då och dagens recensenter bedömer spel efter de ramar de har idag. Hoppas att det är mer klart nu att jag INTE jämför 360:s 2006 lineup DIREKT mot PS3:s 2007 lineup, utan hur de olika konsollernas lineup hävde sig (i form av recensioner) i den tid och kontext då de släpptes. Mer rättvist än så kan det ju inte bli.

-lk

Redigerat av LillKille, 21 November 2007 - 13:52.

Postad 21 November 2007 - 14:12

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Var spelen verkligen bättre än vad? Är din fråga "Var 360:s 1:a års lineup bättre än PS3:s 1:a års lineup?" så är svaret troligtvis inte. Folk och recensenter hade ju andra referensramar och krav 2006 än vad de har nu. Men det var inte heller frågan jag skulle besvara. Jag tittade på lineup:en i den kontexten de släpptes. 360 spel i 2006 och PS3 spel i 2007. Och recensenterna bedömde spelet i 2006 utifrån de referenser som de hade då och dagens recensenter bedömer spel efter de ramar de har idag. Hoppas att det är mer klart nu att jag INTE jämför 360:s 2006 lineup DIREKT mot PS3:s 2007 lineup, utan hur de olika konsollernas lineup hävde sig (i form av recensioner) i den tid och kontext då de släpptes. Mer rättvist än så kan det ju inte bli.

-lk

Jag är helt med på din linje! Tycker det verkar i det närmaste omöjligt att jämföra maskinernas första år mot varandra på ett vettigt sätt genom att hänvisa till vilka betyg de fått. En 10:a 2006 är kanske en 8:a 2007 men det kommer vi aldrig få veta eftersom vi inte kan få spelen ombedömda med opåverkade ögon.

Postad 21 November 2007 - 15:27

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Jag är helt med på din linje! Tycker det verkar i det närmaste omöjligt att jämföra maskinernas första år mot varandra på ett vettigt sätt genom att hänvisa till vilka betyg de fått. En 10:a 2006 är kanske en 8:a 2007 men det kommer vi aldrig få veta eftersom vi inte kan få spelen ombedömda med opåverkade ögon.

Som sagt, tanken var inte att jämföra spelen mot varanda. Jag ser ingen anledning att jämföra spelen mot varandra, det säger sig självt att ett 2006 spel är sämre i de flesta bemärkelser än ett 2007 spel. Skulle bara vara orättvist mot 360 ;)

<OT>Tycker rent allmänt att man skall lägga ner med argument som "men PS3 kom ju senare så man måste ta med i beräkningen att utvecklare haft mindre tid att lära sig utveckla för den" osv. Ett spel som utvecklats kommer att jämföras mot andra spel som släppts vid samma tidpunkt. Konsumenten skiter fullständigt i om utvecklaren inte haft en rimlig tid att lära sig plattformen eller ej. Istället för att tycka det är orättvist att jämföra dagens PS3 spel med dagens 360 spel för att 360 funnits längre skall man se det som en fördel/styrka som MS har: att plattformen är etablerad, erfarenheten, bland utvecklarna, är stor och sdk/api:er är relativt lättanvända. Och som det ser ut nu kommer inte Sony kunna ta igen det försprånget utan att göra grova förändringar i verktyg de tillhandahåller så att utvecklare kan skapa mer/bättre på kortare tid</OT>

-lk

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.