Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3 80GB import

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 December 2007 - 19:02

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Ok. Hmm då får man fundera då. Jobbigt om man har oturen att få en konsol som är defekt vid leverans, kanske inte är så farligt dyrt att lämna in den på lagning iaf, vad vet jag. Ett pris på 499 dollar är ju lockande...¨

Finns det några kända fel på PS3 som är vanliga?

Postad 08 December 2007 - 17:29

tenlund
  • tenlund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ska man köpa en 40gb eller en 80gb, vad förlorar man förutom att hårddisken är mindre? Snart bara en vecka kvar tills man åker...

Postad 11 December 2007 - 09:10

ostis
  • ostis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjenna! nyreggad medlem jag med som behover eran hjalp innom 30h!

sitter i Singapore och kan inte bestamma mig, har kollat runt lite och ps3 80gb finns for 2800, kanske billigare om jag prutar ner den... men ar lite orolig over det med garanti, som nagon skrev sa ar det altsa INTE varldsgaranti trots att dom sager det i butikerna har? sa om den gar sonder nar man ar hemma sa blir det och betala?

Det finns altsa inget satt att se pa blueray filmerna som saljs hemma pa denna maskinen?

Finns det nagra fler nackdelar som man bor ta stallning till?

Allt positivt ar ju sjalvklart men ar framforallt det med filmerna som kanns lite surt, men eftersom den ar sapass billig sa kan man ju kopa en bluerayspelare dar hemma och anda kana pa det...

Hoppas pa snabba svar!

Postad 11 December 2007 - 13:09

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Angående detta att beställa PS3 ifrån USA..

Vad skiljer konsollerna åt om den är ifrån USA eller Europa? Om jag knallar in på OnOff och köper ett spel till min PS3a som är importerad ifrån USA, kommer spelet att fungera utan problem? Om jag knallar in och köper en blu-ray film, kommer den att fungera utan problem, med svensk text och allt?

Vad är nackdelarna med att ha en importerad konsoll? Mer än om den går sönder osv men så tråkigt får man inte tänka nu ;)

Låter himla lockande hur som helst

Finns där fler sidor än videogamesplus som säljer till bra pris?

Postad 11 December 2007 - 22:33

hansi61
  • hansi61
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag valde att köpa PS3 i USA pga av att jag köper alla blu ray filmer därifrån, 'även spel. Inte intresserad av de dyrare blu rays här hemma samt att utbudet är betydligt större och snabbare där. Amazon kör ju just nu igen en kampanj köp en få en gratis på ett antal blu ray filmer.....
Visst i mitt fall så skiljer det sig, jag är hos min polare i Seattle ca 2 ggr per år, och polaren kommer hem 1-2 ggr per år så jag kan ju få hjälp med att plocka hem spel och filmer på en kontinuerlig basis.
Att konsollen sedan är avsevärt billigare i USA skadar ju inte heller......
Sony kommer ju med största sannolikhet också att se till att uppgradera konsollen kontinuerligt så att den kommer att avkoda HD ljudformaten, att den initialt blir 1.1 profil ready och även längre fram 2.0, konsollen har ju allt som krävs för att klara dessa steg.
Hårdvaran är ju även mer än väl förberedd för att klara av att dekoda HD ljud formaten, bara nya firmwares som behövs....

Postad 10 January 2008 - 19:23

tenlund
  • tenlund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Så nu är man hemma och så har man sin PS3 80gb inkopplad. Tog bara en överbliven datorström kabel och kopplade in. Inklusive 2 års utbytesgaranti så gick allt på ca 4000:-

Postad 20 January 2008 - 21:43

töffl
  • töffl
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Så nu är man hemma och så har man sin PS3 80gb inkopplad. Tog bara en överbliven datorström kabel och kopplade in. Inklusive 2 års utbytesgaranti så gick allt på ca 4000:-

ok..! jag tänkte också importera ett 80gb från staterna - men vad är Priset på det därborta?

Postad 09 February 2008 - 16:56

dannee_
  • dannee_
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
funderar också på att importera från Vg+, men är lite orolig över att man måste betala i förskott. Det går inte att beställa via postorder eller?

och förresten, går det att köra en importerad ps3 på en gammal "tjocktv"? Kommer inte köpa en hdtv förrän om ca 2 månader.

Postad 10 February 2008 - 12:56

Marv
  • Marv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej alla kunniga!
Några frågor som jag hoppas någon ska kunna svara på.
1. Kommer 80Gb versionen att lanseras i svea överhuvudtaget?
2. Är den bakåtkompitabel med ps2 spel?
3. Ingår Dual Shock kontrollen till den?
4. När ska Dual Shock kontrollen bli "standard" kontrollen som säljs med ps3?
Tack på förhand!
M.V.H
Marv

Postad 10 February 2008 - 16:27

Unregistered31909c83
  • Unregistered31909c83
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

funderar också på att importera från Vg+, men är lite orolig över att man måste betala i förskott. Det går inte att beställa via postorder eller?

och förresten, går det att köra en importerad ps3 på en gammal "tjocktv"? Kommer inte köpa en hdtv förrän om ca 2 månader.

Postorder är det ju om du beställer över nätet...

Men COD, cash on delivery, funkar inte utan beställer man utomlands så är det betalning med kreditkort eller paypal som gäller.
Du har ju alltid kreditbolagens och paypals garanti, och köper man av seriösa företag finns det inget att oroa sig för mer än att åka på tull och moms.

Officiella priser på PS3 var i januari 399Usd för 40Gig med Spiderman, och 499Usd för 80Gig med Motorstorm sen tillkommer den lokala skatten på upp till 10%

Postad 12 February 2008 - 21:32

eno
  • eno
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hej alla kunniga!
Några frågor som jag hoppas någon ska kunna svara på.
1. Kommer 80Gb versionen att lanseras i svea överhuvudtaget?
2. Är den bakåtkompitabel med ps2 spel?
3. Ingår Dual Shock kontrollen till den?
4. När ska Dual Shock kontrollen bli "standard" kontrollen som säljs med ps3?
Tack på förhand!
M.V.H
Marv

1. ingen som vet, dock går det ryckte att den ska plockas ur sortimentet i usa när som... oklart vad som kommer efter
2. Ja
3. Nej
4. ingen som vet, kanske hör ihop med 1an

Postad 13 February 2008 - 16:29

Marv
  • Marv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ok, tack för svaren.
Jaha, då får man väl vänta ett tag till då. Hoppas på en som är bakåtkompitabel + "skak" kontroller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.