Hur som helst, vad kan jag säga om den... Fick tag på en DVE skiva och har bara kalibrerat den i "datorläge" än så länge men bilden är helt enkelt enorm, till och med bättre än Samsung plasman, mer djup i bilden. Som tidigare sagt att trots att det inte står så klarar den Full HD från datorn och bilden är gudomlig. Ambilight är skitkul även om det kanske kan anses som "onödigt". Ljudet är dessutom helt ok, speciellt för att vara en platt-tv.
Hittills har jag inte kunnat hitta ett enda fel med den förutom att dåliga sändningar syns extremt tydligt jämnfört med min gamla 28" crt.
Och det bästa av allt är att den är totalt knäpptyst, vilket var anledningen att plasman åkte tillbaka, hör inte ens nått om jag sätter örat emot baksidan. Och den andas kvalitet, foten är i glas och bakstycket är rejält mm. till skillnad från Samsungen som var kanske snyggare (börjar dock seriöst tveka) men extremt plastig.
Om någon annan har den och är intresserad så kommer mina inställningar här, lite ljusare än cruse inställning men lätt att se på:
För SD-källor:
Ljus: 53
Färg: 58
Kontrast: 70
Skärpa: 5
Färgtemp: Varm
Kontrast+: Från
Active Control: Till
Brusreducering: Från
Artifi.reducering: Från
Dig. Natural Motion: Från (Med den påslagen blir bilden djupare och mer livlig men det är hopplöst att använda den vid rörliga bilder, den skapar någon slags "halo" om någon går förbi ett fönster eller liknande.)
För HD-källor eller bättre än SD:
Öka kontrasten till 80+.
Detta funkar bra för mig i ett mörkt rum med några lampor på. Bli inte lurad som jag blev först och ändra till movie läge och säga "Wow, vilken enorm bild och färger" man får en fruktansvärd felaktig bild och efter ett tag börjar det bli rätt jobbigt åt ögonen. Ska leka lite mer med den i helgen och se vad jag kommer fram till men ska mycket till innan jag returnerar den här. Kärlek vid första ögonkastet.
EDIT: Kan tillägga att DVE-kalibreringen var bättre än "out of the box" men förvrängde fortfarande färgerna ganska mycket, blev en väldigt bra bild vid HD men på tok för skarp med alldeles för livliga färger. Men det är en bra grund.
Redigerat av Unregistered192fdbd3, 16 March 2008 - 11:32.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Surrande ljud på Philips 42PFL7962D
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?