Redigerat av Mr Linde, 29 February 2008 - 13:41.
Postad 29 February 2008 - 10:50
Postad 29 February 2008 - 10:55
Edit:
Bara för att inte sprida ut massa OT i tråden skriver jag här och hoppas du (sportmats) ser det. Kan du inte göra oss en tjänst och redigera ned längden på ditt inlägg, tja varför inte radera citatet helt. Du verkar ju ha förstått utan citat att jag syftade på det du skrev.
gärna får även Forsberg ta bort tablån, det hade räckt med ett kort utdrag och en länk.
Redigerat av Monshi, 29 February 2008 - 13:15.
Postad 29 February 2008 - 11:24
suck, citera inte långa inlägg som finns som granninlägg i tråden. Bara en jekla massa skrollande.
Inte mitt problem att någon snubbe väljer att klistra in hela tablåer i stället för att länka.
Postad 29 February 2008 - 11:43
Du vet att du kan klippa bort text från citaten va? Jaja, åter till ämnet.suck, citera inte långa inlägg som finns som granninlägg i tråden. Bara en jekla massa skrollande.
Inte mitt problem att någon snubbe väljer att klistra in hela tablåer i stället för att länka.
Postad 29 February 2008 - 12:49
För alla oss som har Canal Digital via parabol klistrar jag in följande epost som jag fick idag.
"Hej och tack för ditt mail
Redan ikvällen kl 20.00 kommer kanalen TV4 Science Fiction att sändas fritt via satellit. Från 1 april kommer kanalen att bli en Selectkanal.
Med vänlig hälsning
Anja Willsund
Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
[url="http://www.canaldigital.se""]http://www.canaldigital.se"[/url]
Eposten daterat 12.31 idag.
Glada nyheter (hoppas jag)
//Ch
Postad 29 February 2008 - 13:15
Så här står det på TV4s hemsida:
"Det finns för närvarande inget utrymme för TV4 Science Fiction i Boxers nät. Vi räknar inte med att det kommer förändras under 2008."
Bara att hålla tummarna att något mirakulöst händer
Postad 29 February 2008 - 13:52
Men vad är det där att gråta över? Gammal skåpmat som har gått på andra kanaler tidigare och som har visats sjuttielva gånger förut. Och Star-trek? Den serien tyckte man ju var tuff när man var sju år. Samma sak med "Titta han flyger" Nu är dessa program mest bara töntiga. Doctor Who har ju visats jag vet inte hur många gånger förut. Det är bra av Com Ham att inte ta in sån här dynga i utbudet. De har redan alldeles för många kanaler redan nu som visar skit. Bra agerande av Com Hem tycker jag - att de sätter press på TV4 att ta fram lite kvalitetskanaler i stället. Som det är nu har ju TV4 mest repriskanaler förutom sin huvudkanal. Nej, den dag TV4 slutar sända gammal skåpmat från 80 och 90-talet och börjar visa lite nyproducerat material, varför inte egenproducerat förresten?, då kommer deras kanalutbud att bli attraktivt igen.
Så som du tycker om Sci-Fi tycker jag om sport. Inte ser du mig beklaga mig på sportkanalerna. Det är skillnaden mellan dig och mig. Nä Lage, man är ju tuff om man gillar sport... vi som gillar Sci-Fi är töntiga, som du själv säger.
Redigerat av Mr Forsberg, 29 February 2008 - 13:54.
Postad 29 February 2008 - 15:17
Hej!
För alla oss som har Canal Digital via parabol klistrar jag in följande epost som jag fick idag.
Redan ikvällen kl 20.00 kommer kanalen TV4 Science Fiction att sändas fritt via satellit. Från 1 april kommer kanalen att bli en Selectkanal.
Med vänlig hälsning
Anja Willsund
//Ch
Den uppgiften kan inte stämma. Telenor har inte förberett någon upplänk än på satelliten
Däremot har de idag förberett för TV3 Norge med start måndag
Postad 29 February 2008 - 16:55
TV4 och Com Hem bråkar inte om fotbolls-EM, det är ju Telenor (via Canal Digital) som äger rättigheterna. Däremot kommer det säkerligen ta lång tid, vi vet ju hur lång tid det brukar ta för Com Hem att förhandla.Jag tror personligen att anledningen att TV4 och Comhem inte har något avtal beror på bråket om fotbollen i HD, eller bristen av HD. Tror tyvärr att det är rätt kört att få kanalen via Comhem under lång tid.
Postad 29 February 2008 - 16:58
Hej!
Med vänlig hälsning
Anja Willsund
//Ch
Den uppgiften kan inte stämma. Telenor har inte förberett någon upplänk än på satelliten![]()
Tänk, jag kände nästan på mig att svaret var för bra för att vara sant, därav parentesen efter glada nyheter. Jag skickade diretkt jag fått Canal Digtals svar en ny epost där jag frågade om det var ny kanalsökning som gällde, men detta har inte besvarats. Man måste starkt ifrågasätta Canal Digitals kundtjänst och den information de i sin tur får. Tittar man på hemsidan så har det igår och idag kommit upp ännu mera information där allt pekar på 1 april.
Postad 29 February 2008 - 19:59
Postad 29 February 2008 - 21:48
Det har blivit "lite strul".
Så det enda man med säkerhet kan säga är väl att hela den här historen är rent bedrövligt dåligt hanterad av CD.
Postad 29 February 2008 - 22:01
Hej och tack för ditt mail
För närvarande har vi inte fått någon information om på vilken frekvens TV4 SciFi kommer att ligga. Kanalen kommer att finnas tillgänglig fr.o.m. den 1 April. Den blir en s.k. Stand Alone-kanal, vilket innebär att man abonnerar på den separat till ett pris av 10 kr/mån.
Med vänlig hälsning
Frida Heikki
http://www.canaldigital.se
Undrar vem som kommer att abbonera, .....
Postad 29 February 2008 - 22:20
Hej!
Med vänlig hälsning
Anja Willsund
//Ch
Den uppgiften kan inte stämma. Telenor har inte förberett någon upplänk än på satelliten![]()
lindo, du verkar av ditt svar att döma, sitta inne med en del intressant information när kanalen kan vara flygfärdig hos Canal Digital. Har jag rätt i mitt antagande kan du väl informera oss i denna tråd när det kan vara på gång. Förresten, det kanske finns mer som du vet/kommer att veta som kan vara intressant. Detta med TV3 Norge är det något som vi som ser TV3 Sverige i dag kommer att kunna se, på samma sätt som hos Viasat?
Postad 01 March 2008 - 03:58
Postad 01 March 2008 - 10:52
Varför kan de inte ha den i familjepaketet som de andra tv4 kanalerna ???
Nä SKÄMS Canal Digital!!!!!!!!
O ser man på reklamen som har gått ut så sades det inget då att det skulle bli en select kanal. Mycket DÅLIG stil.
Postad 01 March 2008 - 12:15
Patetiskt att Canal Digital ska ha TV4 Sci-Fi som selectkanal när Viasat inkluderat den i billigaste paketet.
Varför kan de inte ha den i familjepaketet som de andra tv4 kanalerna ???
Nä SKÄMS Canal Digital!!!!!!!!
O ser man på reklamen som har gått ut så sades det inget då att det skulle bli en select kanal. Mycket DÅLIG stil.
10 kronor i månaden är bättre än att inte inkludera kanalen alls, eller höja priset för alla kunder. TV4 ska inte förvänta sig att de ska kunna starta tjugo olika kanaler och sedan bli garanterade distribution i baspaketet hos alla distributörer. Det blir ohållbart att lägga till nya kanaler i all oändlighet utan att höja priset.
Dessutom är inte 10 kronor inte särskilt mycket. Boxer ska exempelvis ha 39 kronor i månaden för att man ska kunna se Disney Channel, eller 19 kronor för BBC World. Det verkar det inte finnas något krav på att man ska ha familjepaketet, så om du vill kan du nog abonnera på bara Lokalpaketet samt TV4 Scifi för 99 kronor i månaden.
Jag vill minnas att TV4 Film inledningsvis var en selectkanal som kostade 10 kronor hos Canal Digital. När intresset senare visade sig vara tillräckligt stort lade de in kanalen i Familjepaketet.
Det är bättre än Com Hems policy. Hos dem måste alla kanaler kunna inkluderas i Large- eller Mediumpaketet, annars sänder de inte kanalen över huvud taget (undantaget hemspråks-, premium- och HD-kanaler).
Postad 01 March 2008 - 12:20
Postad 01 March 2008 - 12:24
Postad 01 March 2008 - 14:26
10 kronor i månaden är bättre än att inte inkludera kanalen alls, eller höja priset för alla kunder. TV4 ska inte förvänta sig att de ska kunna starta tjugo olika kanaler och sedan bli garanterade distribution i baspaketet hos alla distributörer. Det blir ohållbart att lägga till nya kanaler i all oändlighet utan att höja priset.
De skulle ju kunna sänka priset per kanal så får det plats i baspaketen
Postad 01 March 2008 - 14:32
Hoppas Boxer tar in denna kanalen i och med de frekvenserna bestäms den 1:a april.
Tyvärr lär väl TV4 Sci-fi vara den sista av TV4:s kanaler som kommer in i marknätet. Min ytterst kvalificerade gissning är att TV4 kommer få ett nytt sändningstillstånd den 1 april, nämligen för TV4 Sport. En sån sjuk värld lever vi nämligen i...
Redigerat av Unregistered735cc92c, 01 March 2008 - 14:32.
Postad 01 March 2008 - 14:39
Redigerat av Leatherface, 01 March 2008 - 14:39.
Postad 01 March 2008 - 15:03
inget som hindrar dom att byta ut nån av nuvarande kanaler däremot men det inte TV4 göra...
Isf skulle väl TV400 få tacka för sig. (Något som inte skulle vara nån större katastrof i min bok...
Postad 01 March 2008 - 18:11
Postad 03 March 2008 - 12:26
Har även sett att TV4 SF widescreensignal försvinner då och då för att omedelbart återkomma. Det sker ganska ofta och på min TV rycker bilden till då. Ingen annan som sett det? Ser via satellite och Viasat.
Redigerat av Tau, 03 March 2008 - 12:27.
Postad 03 March 2008 - 13:09
Postad 03 March 2008 - 17:26
Postad 05 March 2008 - 08:52
förstår verkligen inte meningen med inbränd text överhuvudtaget på digitala kanaler då det fins både texttv och dvb textning.... texttv textningen är bäst då vissa kanske fortfarande sitter på gamla buggiga boxar som inte klarar dvb textning... på min box kan jag dessutom välja var jag vill ha textningen och vilken storlek den ska ha osv med...
Anledningen till att inte använda DVB text är att det tar för mycket bandbredd (man skickar bitmappar med textraderna) . Att man använder inbränd istället för text tv text är för att den inbrända är snyggare.
Fredrik
Redigerat av Unregistered38200, 05 March 2008 - 08:53.
Postad 05 March 2008 - 13:28
förstår verkligen inte meningen med inbränd text överhuvudtaget på digitala kanaler då det fins både texttv och dvb textning.... texttv textningen är bäst då vissa kanske fortfarande sitter på gamla buggiga boxar som inte klarar dvb textning... på min box kan jag dessutom välja var jag vill ha textningen och vilken storlek den ska ha osv med...
Anledningen till att inte använda DVB text är att det tar för mycket bandbredd (man skickar bitmappar med textraderna) . Att man använder inbränd istället för text tv text är för att den inbrända är snyggare.
Fredrik
Om man har en box från 1995 ja
Postad 05 March 2008 - 13:41
Redigerat av Leatherface, 05 March 2008 - 13:42.
Postad 05 March 2008 - 15:25
Postad 06 March 2008 - 18:58
Hej!
Med vänlig hälsning
Anja Willsund
//Ch
lindo, du verkar av ditt svar att döma, sitta inne med en del intressant information när kanalen kan vara flygfärdig hos Canal Digital. Har jag rätt i mitt antagande kan du väl informera oss i denna tråd när det kan vara på gång. Förresten, det kanske finns mer som du vet/kommer att veta som kan vara intressant. Detta med TV3 Norge är det något som vi som ser TV3 Sverige i dag kommer att kunna se, på samma sätt som hos Viasat?
Boomerang dyker också upp den 1/4
Postad 07 March 2008 - 02:41
Postad 10 March 2008 - 17:02
Postad 10 March 2008 - 17:48
Undrens tid är inte förbi! Har precis rattat in TV4 SciFi från Canal Digital. Dom har tydligen tidigarelagt lanseringen till den 10 mars istället för 1 April.
Och det går att titta på den också utan att betala extra
Postad 14 March 2008 - 02:58
TV4 Science Fiction
Frequency=12476
Polarity=h
Symbolrate=27799
FEC=2
APID=652
VPID=515
PMTPID=261
PCRPID=515
AC3=0
TelePID=576
SID=2115
StreamID=21
NetworkID=70
LNB-Selection=1
LNB=10600
Name=TV4 Science Fiction
Category=Telenor
Encrypted=25
SatModulation=1
SatModulationSystem=0
Group=0
Language=swe
Spännande va?!
Postad 16 March 2008 - 00:10
Men - enda kanalen jag har problem med mottagningen på! Kollar mottagningen och den ligger på samma nivå för denna som för övriga kanaler (~75+% kvalité, ComboBox).
Troligen bara ett bevis på att
1: Gammal LNB är en gammal LNB
2: Gammal kabel inte blir bättre med åren
3: Kanske ett trä täcker en liten del av parabolen. Fast inga löv på det.
Som sagt dock, bara TV4 scifi som jag ser störningar på (bortsett från vissa dagar med väderlek som ställer till det, dvs tunga blöta moln/annalkande åskväder eller kraftiga snöfalll)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
159 filmer
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?