Hehe, ja det ju det som retar mig mest. Det var ju min 59årige svärfar som gjorde själva inköpet och de har väl sett sin chans att bli av med den öppnade kartongen när det kommer in en medelåldersman med glasögon. De var ju inne på lagret en lång stund innan de hittade konsollen.Hehe, han lär väl inte rea ut den, han säljer den väl för 4490:- nästa gång också. Har han tur så orkar nästa kund inte klaga.
Jag fattar inte vad det skulle vara för omoraliskt att utnyttja öppet köp. Det är ett generöst köpvillkor men
erbjuder man det så får man stå för det, man kan ju inte hålla på och sura när folk kommer och vill lämna tillbaka. Dom kan ju välja att sluta lämna öppet köp och tappa en massa kunder då om dom tror det är bättre.
Bra att trådskaparen stod på sig, det är väl typ 1 på 100 som gör det, därför får vi alla så dåligt efter köpet-bemötande. Så länge kunderna inte kräver det de har rätt till så behöver ju butikerna inte lära sig vad de har för ansvar efter att de tagit hand om våra pengar. Viktigt att uppfostra butikerna i konsumentsrättsreglerna för de känner inte till dem så bra.
Ganska smart affärsidee att sälja något flera gånger för 4490 och sedan köpa tillbaka för 4290.
Undra om han tänkte på att förr eller senare kommer någon gnälla
Svårt att gissa hur mycket badwill det är i rena pengar, men arbetskamraterna, släkten och kanske någon här har säkert blivit mer negativa och väljer en annan butik - kanske inte omöjligt att det rör sig om ett 5siffrigt belopp.
Redigerat av e3henri, 07 December 2007 - 22:05.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?