Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mest överskattade spelen genom tiderna

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2007 - 18:52

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
1. Som många Andra "Halo serien"
2. Bioshock. Springa rakt fram genom korrideror börjar kännas passé. Jag vill ha frihet!
3. Assaincreed. Blev så jäkla besviken på detta spel när det kom. Lovade mycket men det enda som var ok var grafiken.

Har bara tagit med nya spel för det är dom enda jag kommer ihåg.

Postad 11 December 2007 - 08:56

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Halo 3. Skräp.

Målande beskrivning ;) Den kommentaren kanske hör hemma mer i tråden "sitspel"? Men det är klart. Varje tillfälle att tala om vad man tycker om Bungies alster ska kanske tas?;)

Skulle vara kul om folk här kunde skriva en motivering till varför de tycker spelen är överskattade. Blir liksom lite mer kött på benen för att sätta sig in i, och försstå hur den personen tänker :lol:

Man kan ju även tycka att ett spel som är "bra" är ett överskattat spel antar jag?

Redigerat av Unregistered40880, 11 December 2007 - 08:58.

Postad 11 December 2007 - 09:06

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Halo 3 är definitivt inte skräp. Däremot kanske single player-delen inte är den allra bästa. Men multiplayer är ju kanon.

Postad 11 December 2007 - 10:15

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Halo 3 är definitivt inte skräp. Däremot kanske single player-delen inte är den allra bästa. Men multiplayer är ju kanon.

Och för mig är det precis tvärt om.
Jag tyckte att singleplayerdelen var helt ok men att multiplayerdelen är totalt ointressant.
;)

Men men men,ska vi hålla på och säga emot folk när de tar upp spel som vi gillar kommer det här bli en mycket rörig tråd.

"Man kan ju även tycka att ett spel som är "bra" är ett överskattat spel antar jag?"
Absolut är det så. Ett exempel för mig är just Halo-serien. Jag tycker att de är okej spel men inget häpnadsväckande på något sätt. (Vädrar man den åsikten får man ofta till svar att man spelar spelet på fel sätt, på fel svårighetsgrad eller med fel människor när man lirar online men vid det här laget har jag testat det mesta och är tämligen säker på att det inte komma att växa på mig mer än det redan gjort.)

Postad 11 December 2007 - 16:55

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Det är lite intressant det där med Haloserien. Jag hade nog tyckt om den mer om den inte blivit så montruöst superhypad. Det är ju faktiskt så att ju lägre krav man har på ett spel desto mer nöjd blir man om man upptäcker att det är bra. Man är inte lika mån om att leta fel heller som när man köper ett hypat spel.
När jag spelade Combat Evolved första gången sade jag att det var det bästa fps jag någonsin spelat på konsol. Och det är egentligen inget jag tar tillbaka, även om jag efteråt även spelat Metroid primeserien. Den räknas dock inte riktigt till ett renodlat fps imo. HCE hade den överlägset bästa styrningen och kontrollen av de fps jag dittills spelat på konsol. För första gången upplevde jag att det inte var halvt omöjligt att röra sig och sikta precist samtidigt. Dock blev spelet för enformigt i längden, storyn räckte inte riktigt till för att bära upp stundtals otroligt repetetiva sekvenser (minns med en gäspning när man letade efter "the index" med den där lilla flygande bollen och man rörde sig genom oändliga korridorer som inte skiljde sig från varandra överhuvudtaget. Och vid varje sväng kryllade The Flood ut genom hål i väggarna. Oj vad man gäspade! Och sköt, och kastade granater, och gäspade, och sköt...) Sedan fortsatte tvåan på samma inslagna väg, tyvärr. Dock var inledningen ganska häftig, men "return to sender", till exempel. Sedan slocknade till synes lågan lite hos utvecklarna... det är bara att konstatera; Hypen är spelets värsta fiende! Få spel har helt och hållet levt upp till hypen tycker jag. Sånt är så trist...

Man borde dock vara positiv istället tycker jag och lista tre spel som verkligen levt upp till hypen! Kanske lite svårare att göra, men...

Redigerat av dannovarius, 11 December 2007 - 16:57.

Postad 13 December 2007 - 00:37

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har ingen speciell ranking men ett par spel som jag kan tycka är överskattde är:

World of Warcraft - Provade ett sånt där 15dagars prov paket eller vad man ska kalla det och jag kan inte direkt säga att jag blev imponerad. Kanske man måste spela ännu mer för att komma in i det. Jag hoppades på nått Diablo liknande som kanske hade lite story men tyckte inte att jag fick det.

The Sims - Spelade fakiskt ganska mycket av det när det kom ut (jag pratar alltså om det allra första som faktiskt hette the sims och inte the sims - bla bla bla, vilka jag förövrigt också skulel klassa som överskattade). Men så här i efterhand skulle jag nog säga att det måste ha varit bland de mest bortkastade timmarna jag lagt på något spel.

Andra spel som jag kan tänka mig är helt klart överskattade är bland andra Halo 3, Assassins creed och Okami. Har inte spelat dem men det är svårt att inte bilda sig en uppfatning om man läser mycket om spel. Men som sagt om jag spelar dem kanske jag är tvungen att ändra mig.

Spel som definitivt inte är överskattade enligt mig är, Mario (nu pratar vi kärnspelen typ Super Mario (1, 2, 3, 64 osv) inte spel av typen Mario & Sonic at the Olympics), Diablo (1 & 2), StarCraft, Warcraft (1, 2, 3), Metroid serien (ingen av dem om jag inte glömt nån (har kanske inte spelat alla på DS iof)) eller Counter-Strike (fast CS var kanske mer en social grej snarare än ett super bra spel, det kan ju disskuteras, trots det har jag svårt att se det som överskattat).

Nått att tänka på här kanske kan vara att allt som står i tråden faktiskt är högst personliga åsikter. Alltså är det svårt att säga att någon har fel. Dessutom får man kanske tänka på spelen som en produkt som kommit till inom vissa begränsningar. Vad jag menar är att Super Mario var suveränt med dåtidens mått mätt (dåtiden låter så länge sen det var ju faktiskt bara 80-tal) hade ett sådant spel kommit ut idag så hade det faktiskt varit skitdåligt rent utsagt för att det går att göra och har gjorts så mycket bättre spel på många olika sätt. Med det sagt ska det väl kanske ändå sägas att jag faktiskt varvade det igen nu när man fick chansen på i mina ögon är det faktiskt fortfarande ett otroligt bra spel (hmm det kanske inte skulle varit skitdåligt ändå :D ). Jaja dags o sova, gnatt.

Väl Mött!
Skorpan

Postad 13 December 2007 - 14:30

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Tycker att allt Nintendo gör just nu är sanslöst överskattat. Tänker främst på produkterna DS och Wii. Jag har en tro att de enbart säljer för "alla andra köper den, så den måste vara bra" effekten. Har själv en DS och har inte ens hälften så roligt på den som jag tex har med mitt 360.

Detta gör ju automagiskt att 360 och PS3 är underskattade :D

Spelmässigt tycker jag Riddick spelet är nog det mest överhypade BS:en jag spelat. Eller var jag kanske blind, för jag såg aldrig tjusningen i spelet. Tyckte det var segt och oengagerande.

Quake1-hysterin när det begav sig; alla spelade det men jag tyckte inte det var så bra. Annat var det när UT kom och slog Q1 på fingrarna rejält. Bästa med Q1 var musiken.

Xcom: Enemy Unknown. Ugh. Snark.

Finns säkert hur många som helst, men dessa låg närmast till hands.

-lk

Postad 13 December 2007 - 16:12

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Zoiler, GTA är rätt överskattat det håller jag med om.Bara för att man kan skjuta oskyldiga människor och sno deras bilar så är det världens bästa spel?!?

Ni som säger att Mario och zelda är överskattade är nog inte så förtjusta i BRA spel.Ni är kanske uppväxta med counterstrike eller??

Ja, jo, det är ju verkligen det hela GTA går ut på: Döda så många civila som möjligt.
Shit.

Postad 14 December 2007 - 10:09

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hmm... vad hände med mitt inlägg där jag ansåg att Halo serien var överskattad? Nåja...

Redigerat av shelter, 14 December 2007 - 10:10.

Postad 14 December 2007 - 11:18

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0

Tycker att allt Nintendo gör just nu är sanslöst överskattat. Tänker främst på produkterna DS och Wii. Jag har en tro att de enbart säljer för "alla andra köper den, så den måste vara bra" effekten. Har själv en DS och har inte ens hälften så roligt på den som jag tex har med mitt 360.

Du har fel. Jag köpte min DS Lite och min Wii innan någon av dem slagit igenom ordentligt, och jag både var och är riktigt nöjd med bägge.

Postad 14 December 2007 - 11:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Dom som föddes i mitten på 90-talet har nog en annan spelsmak än vi som växte upp med Mario o Sonic tex.Dom vet väl knappt vad mario är och tycker att HALO, COD, battlefield är bra och mysiga spel med bra handling medans dom tycker att mario är en fjant som bara går runt i olika världar och samlar stjärnor.Vad är det för något när man kan kasta handgranater stup i kvarten och skjuta 100 000 soldater i ett grått Ryssland?

Postad 14 December 2007 - 11:59

evilhellsatan
  • evilhellsatan
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ett spel jag aldrig begrep är The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Det kändes lovande i fängelsehålorna under slottet, men så fort världen öppnade upp sig var det som att tempot dog fullständigt. Hur kul är det att vara tvungen att ställa in att spelkaraktären ska sova vid en sten i sju timmar för att vakna lagom till att en person ska dyka upp där? Eller sätta sig på hästryggen och kuska i tio realtidsminuter - utan att träffa en käft - för att komma till en ny del av kartan? Plus att det finns ofattbart många halvtaskiga karaktärer och uppdrag istället för färre, mer välskriptade, tajta och roliga.

Ändå blev spelet GOTY på flera ställen, och har 94% på Gamerankings.

Hoppas verkligen inte Bethesda klantar till Fallout 3 på samma sätt.

Redigerat av evilhellsatan, 14 December 2007 - 12:03.

Postad 14 December 2007 - 12:56

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Dom som föddes i mitten på 90-talet har nog en annan spelsmak än vi som växte upp med Mario o Sonic tex.Dom vet väl knappt vad mario är och tycker att HALO, COD, battlefield är bra och mysiga spel med bra handling medans dom tycker att mario är en fjant som bara går runt i olika världar och samlar stjärnor.Vad är det för något när man kan kasta handgranater stup i kvarten och skjuta 100 000 soldater i ett grått Ryssland?

Nja, "fjant" är väl lite hårt. Växte med upp med Mario/Sonic occ Co. Och jag tycker absolut att de är roliga för ett snabbt "fix". Men förvänta sig en djup stämmningsfull story kan man inte där iaf :P

Jag ser det som de små Disneysnuttarna som går på tv:n ibland. kan vara mysigt att titta på lite då och då, men går inte upp mot en "riktig" film.

Det beror väl helt på hur man ser på sitt TV-spelande och vad man vill få ut av det. Gällande Mario känns det som kritiker ser det som sin "plikt" att hylla alla lir han figurerar i, känns så ibland iaf, och det är min PERSONLIGA åsikt :wub:

Ett spel jag aldrig begrep är The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Det kändes lovande i fängelsehålorna under slottet, men så fort världen öppnade upp sig var det som att tempot dog fullständigt. Hur kul är det att vara tvungen att ställa in att spelkaraktären ska sova vid en sten i sju timmar för att vakna lagom till att en person ska dyka upp där? Eller sätta sig på hästryggen och kuska i tio realtidsminuter - utan att träffa en käft - för att komma till en ny del av kartan? Plus att det finns ofattbart många halvtaskiga karaktärer och uppdrag istället för färre, mer välskriptade, tajta och roliga.

Ändå blev spelet GOTY på flera ställen, och har 94% på Gamerankings.

Hoppas verkligen inte Bethesda klantar till Fallout 3 på samma sätt.

I hear you... Många förespråkar ju den "helt fira spelvärden" själv tycker jag det är skoj om ett spel är stort och djupt, men föredrar nog de fall man lagt mer tid på utveckling av ett mindre, mer intressanta karraktärer.

Hoppas med på Fallout 3, vet inte ritkgti vad jag ska tycka om förstapersonsperspektivet, lite orolig för "Falloutkänslan". Men jag dömmer inte än! :D

Redigerat av Unregistered40880, 14 December 2007 - 13:19.

Postad 14 December 2007 - 12:59

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Ja fallout spelen är ju så underbara till PC. Ett spel för "Mest underskattade tråden" :P

Mvh D

Postad 14 December 2007 - 13:10

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Du har fel.

Bara för att en person av flera miljoner(?) inte stämmer överens med hans påstående behöver det inte betyda att han har fel.

Postad 14 December 2007 - 13:37

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Du har fel.

Bara för att en person av flera miljoner(?) inte stämmer överens med hans påstående behöver det inte betyda att han har fel.

Kan ha fel själv nu men jag tror att det var just det som matte76 försökte få fram med ett lite småironiskt inlägg. Han får gärna rätta mig :P

Postad 14 December 2007 - 13:38

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0

Bara för att en person av flera miljoner(?) inte stämmer överens med hans påstående behöver det inte betyda att han har fel

Nej visserligen, jag skulle skrivit att jag (och flera miljoner andra) tycker att han har fel :P

Postad 14 December 2007 - 13:45

Regnskur
  • Regnskur
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
The Elder Scrolls IV: Oblivion. Jag skyller alla hyllningar världen över på allmän efterblivenhet och hjärntvätt, för jag kan banne mig inte se någon annan orsak.

Spelet är ju ungefär lika djupt som en smutsig vattenpöl, dock betydligt tråkigare. Hur folk kan ignorera alla vansinniga brister, såsom de dagisliknande "dialogerna", den generiskt och tråkigt designade spelvärlden, den oambitiösa storyn, ofriheten och den ofantligt repititiva och trista spelmekaniken, övergår mitt förstånd. Strömlinjeformat mainstreamtjaffs för efterblivna konsolspelare och småbarn.

Att folk dessutom har magen att kalla smörjan för ett "rollspel" borde bestraffas med piskrapp. Jag vill bara gråta när jag ser vilken inverkan det här spelet har på RPG-genren, för om Oblivion är rollspelens framtid så vill jag inte vara med längre.

Redigerat av Regnskur, 14 December 2007 - 13:47.

Postad 14 December 2007 - 13:46

Yggdrasill
  • Yggdrasill
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Säger bara en sak när det gäller överhypade spel.

Daikatana

Postad 14 December 2007 - 14:25

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Skulle tro att det innovativa sätt att spela på är det som bland annat tilltalar många. Men det du säger gäller ju isåfall även en maskin som PS2.

Postad 14 December 2007 - 14:29

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Quake 3 är/var oroväckande tråkigt.

Postad 14 December 2007 - 14:34

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det kändes lovande i fängelsehålorna under slottet, men så fort världen öppnade upp sig var det som att tempot dog fullständigt.

Tyckte spelet sög TILLS man kom ut ur fängesehålan SEN blev spelet det underbara kanon spelet som det faktiskt är.
Och jag hoppas verkligen kommande RPG blir ungefär i samma stuk...
9,5/10 får det av mig och jag är inte mycket för RPG spel...

Sen behöver man ju inte sitta på en häst rygg i 10 minuter utan man kan faktiskt hoppa mellan städerna ögonblickligen....

Postad 14 December 2007 - 15:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Nu finns ju faktiskt även vi äldre som tycker bättre om fps (och interaktionen med andra spelare) än om gullegull-spel.

Postad 14 December 2007 - 15:35

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Nu finns ju faktiskt även vi äldre som tycker bättre om fps (och interaktionen med andra spelare) än om gullegull-spel.

Agreed-

Spelade super mario galaxy lite i helgen och märkte att jag blivit lite för gammal för såna spel även om det var bitvis ganska underhållande .
Det är ett sånt spel som enligt mig kan stå på i bakgrunden medans man krökar och lyssnar på musik, sen ibland spelar man ngn bana då och då...

Postad 14 December 2007 - 15:46

evilhellsatan
  • evilhellsatan
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Det kändes lovande i fängelsehålorna under slottet, men så fort världen öppnade upp sig var det som att tempot dog fullständigt.

Tyckte spelet sög TILLS man kom ut ur fängesehålan SEN blev spelet det underbara kanon spelet som det faktiskt är.
Och jag hoppas verkligen kommande RPG blir ungefär i samma stuk...
9,5/10 får det av mig och jag är inte mycket för RPG spel...

Sen behöver man ju inte sitta på en häst rygg i 10 minuter utan man kan faktiskt hoppa mellan städerna ögonblickligen....

Absolut. Men visst var man tvungen att rida dit första gången? Lite dimmigt, var länge sedan jag spelade Oblivion nu...

Jag tyckte trots "teleporterandet" att spelet kändes som det kröp fram. Orkade inte spela mer än typ 20 timmar, och då kändes det som om spelet knappt kommit igång.

Spelar Mass Effect nu, och även om Mako-åkandet ibland kan lukta lite av de döda vidderna i Oblivion, är det ett helt annat tempo och kvalitet på uppdrag, karaktärer och dialog.

Postad 14 December 2007 - 16:36

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

The Elder Scrolls IV: Oblivion. Jag skyller alla hyllningar världen över på allmän efterblivenhet och hjärntvätt, för jag kan banne mig inte se någon annan orsak.

Spelet är ju ungefär lika djupt som en smutsig vattenpöl, dock betydligt tråkigare. Hur folk kan ignorera alla vansinniga brister, såsom de dagisliknande "dialogerna", den generiskt och tråkigt designade spelvärlden, den oambitiösa storyn, ofriheten och den ofantligt repititiva och trista spelmekaniken, övergår mitt förstånd. Strömlinjeformat mainstreamtjaffs för efterblivna konsolspelare och småbarn.

Att folk dessutom har magen att kalla smörjan för ett "rollspel" borde bestraffas med piskrapp. Jag vill bara gråta när jag ser vilken inverkan det här spelet har på RPG-genren, för om Oblivion är rollspelens framtid så vill jag inte vara med längre.

Långtråkigt, javisst. Finns inga rollspel som är så långtråkiga och saknar så mycket djup som PC-rollspel. Noll story, trist och enformig design. Bara springa runt och prata med ointressanta figurer och fråga om de har nåt ärende man kan göra för dem, eller om de bara snackar goja som 95% av alla andra npc's i dessa spel. Antingen det eller så kan man planlöst vandra kring i någon trist grotta, som fyller noll syfte.
Konsollrollspel må vara barnsliga, men de är varierande, har ofta intressant story och allt man gör fyller ett syfte för spelet framåtskridande.

En del off här kanske, men blev ju f*n upprörd över ditt nedlåtande bludder på konsollrollspelare :P

Postad 14 December 2007 - 16:59

Regnskur
  • Regnskur
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Långtråkigt, javisst. Finns inga rollspel som är så långtråkiga och saknar så mycket djup som PC-rollspel. Noll story, trist och enformig design. Bara springa runt och prata med ointressanta figurer och fråga om de har nåt ärende man kan göra för dem, eller om de bara snackar goja som 95% av alla andra npc's i dessa spel. Antingen det eller så kan man planlöst vandra kring i någon trist grotta, som fyller noll syfte.
Konsollrollspel må vara barnsliga, men de är varierande, har ofta intressant story och allt man gör fyller ett syfte för spelet framåtskridande.

En del off här kanske, men blev ju f*n upprörd över ditt nedlåtande bludder på konsollrollspelare :P

Hoho, jag skulle nog säga att du pratar strunt.

Jag antar att du med konsolrollspel syftar på JRPGs? Nå, att jämföra dessa (förvisso trevliga, ibland) milt interaktiva filmer med västerländska PC-rollspel är ju bara dumt, förrutom namnet så har dessa båda genrer praktiskt taget ingenting gemensamt. Och du kan knappast ha spelat särskilt många rollspel om du hävdar att "alla" PC-rollspel skulle vara tråkiga och sakna djup. Löjligt trollande.
Sen så har jag inte sagt någonting specifict om konsolrollspelare, utan endast konstaterat att Oblivion har designats och strömlinjeformats för att tilltala en yngre målgrupp och fungera på konsol.

Nu kanske vi kan försöka att inte gå ifrån ämnet mer.

Redigerat av Regnskur, 14 December 2007 - 17:01.

Postad 17 December 2007 - 11:42

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Halo och Call of Duty 2 är spelen för den som aldrig förut sett ett spel.

Någon gång måste förstås vara den första, var väl därför dessa spel kom som bundle ihop med många konsoller. Och efter dom kan det ju bara bli bättre.

Postad 17 December 2007 - 12:16

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Måste börja med att sälla mig till skaran av Haloöverskattattyckarna. För mig var singelspelet i alla tre okej (typiskt 3 av 5), gjort lite roligare av att man kan köra coop, men jag tycker inte multiplayerläget är något speciellt. har inte spelat det multiplayer online utan bara lokalt. Det kan också vara så att minskandet av fps-multispelarspelandet hemma hos mig gör att det inte blir kul. Man tar inte tid att sätta sig in i det.

Sen nästa överskattade spel är Zelda 3. Många kompisar och spelpressen tyckte det var bra så det kändes som ett givet köp men det kändes som att jag aldrig kom in i det, det var lite för simplistiskt, och vanisnnigt tråkigt med den tråkbruna alternativa världen. Hade jag spelat spelet tidigare, innan jag spelat Secret of Mana och Illusion of Time/Gaia hade jag nog gillat det mer.

Mariospelen innan Mario 64. det är svårt att sätta ord på det men jag har spelat en bunt av spelen, både originalversionerna och All-Starsversionerna men de bara fullständigt tråkar ut mig.

Street Fighter 2. Tyckte det var okej, men blev ett Mortal Kombatfan istället. Det sistnämnda må sakna djupet men hade en grafisk stil och våld som jag tyckte gjorde det mycket roligare. Tyvärr gick det ju sen förlorat när man gick över till 3D.

Metroid Prime. Detta eviga backtrackande gör mig snudd på vansinning och det suger ut den lilla spelglädje man får när man piskat en boss eller hittat nåt nytt vapen eller en förmåga. Grafiken gör en iaf inte besviken.

Knights of the Old republic-spelen. Jag vet inte om det var folks hype (hade inte läst nåt spelpress om dem), men jag tyckte de inte var på nåt sätt speciella. Okej, men inte mer än så. Berättelserna fångade mig inte alls. Jade empire av första spelets utvecklare kändes precis lika dant.
Jag tror det beror på att de inte bygger upp ens karaktär speciellt mycket vilket gör att man inte känner nån sympati för denne vilket är grunden för att man ska bry sig hur det går.

Postad 17 December 2007 - 13:50

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Agreed-

Spelade super mario galaxy lite i helgen och märkte att jag blivit lite för gammal för såna spel även om det var bitvis ganska underhållande .
Det är ett sånt spel som enligt mig kan stå på i bakgrunden medans man krökar och lyssnar på musik, sen ibland spelar man ngn bana då och då...

Håller med fullt ut. Kunde itne skrivit bättre själv :blush:

Postad 17 December 2007 - 15:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
TJaa..Jag måste nog säga Super Mario Galaxy

Hur det kan ha fått så bra betyg är för mig en gåta.
Vist kan det va småkul i korta doser..Men jsg känner absolut ingen spelglädje i mario.
Nästan så jag ångrar att jag köpte det..Får se om man orkar spela klart..
Som de känns nu skulle ja ge det godkänt men inte mer..

Tyckte Banjo Kazzoie till N64 var betydligt roligare iaf..Inte såå länge sen jag spelade dom spelen heller
Så ja kan nog inte skylla på att jag är för gammal ?

Postad 17 December 2007 - 15:22

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Halo 3, när det gäller spel pressen i alla fall, en solklar 7 från min del inte dom 10or och 5or som det fick överallt.

Postad 17 December 2007 - 15:23

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Vilka höjdarspel vissa tycker är överskattade, helt otroligt... :blush: Jag tycker både Super Mario Galaxy, Zelda 3 och Street Fighter 2 tillhör topp 10 av de bästa och mest underhållande spelen som någonsin gjorts, oavsett plattform...de två första tillhör lätt topp 5. Smaken är olika, helt klart...

Postad 17 December 2007 - 16:07

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Förutom smak, en del gillar sportspel - andra inte, så spelar ju tillfället in. Jag har vart urtrött på rundbaserade strider en lång tid nu så om så det mest fantastiska Final Fantasyspelet nånsin kom ut nu skulle jag ändå inte gilla det.

Om jag spelat Zelda 3 först av alla SuperNintendospel skulle jag kanske tyckte det var bra istället för bland de sista som det nu blev.

Även inom en generation så skiljer sig också det grafiska en hel del från lanseringsspel till de sista som kommer ut och en sådan sak kan också spela in.

Postad 17 December 2007 - 16:12

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Helt klart Halo, var en riktig besvikelse efter all hype man hade hört. Oerhört repetitivt bandesign och allmänt tråkiga strider!

Postad 17 December 2007 - 17:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Sen nästa överskattade spel är Zelda 3. Många kompisar och spelpressen tyckte det var bra så det kändes som ett givet köp men det kändes som att jag aldrig kom in i det, det var lite för simplistiskt, och vanisnnigt tråkigt med den tråkbruna alternativa världen. Hade jag spelat spelet tidigare, innan jag spelat Secret of Mana och Illusion of Time/Gaia hade jag nog gillat det mer.

Mariospelen innan Mario 64. det är svårt att sätta ord på det men jag har spelat en bunt av spelen, både originalversionerna och All-Starsversionerna men de bara fullständigt tråkar ut mig.

Men... hallå? Du gillar ju Just Cause. Vi ska ha samma smak :blush: ?

Varvade du LTTP eller hur långt kom du i det?

Edit:

Halo och Call of Duty 2 är spelen för den som aldrig förut sett ett spel.

Någon gång måste förstås vara den första, var väl därför dessa spel kom som bundle ihop med många konsoller. Och efter dom kan det ju bara bli bättre.

Jag skulle vilja se en som aldrig spelat förut klara av CoD2 på Veteran :)

Redigerat av Zoiler, 17 December 2007 - 17:36.

Postad 17 December 2007 - 17:47

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0

Men... hallå? Du gillar ju Just Cause. Vi ska ha samma smak :blush: ?

Varvade du LTTP eller hur långt kom du i det?

Det är svårt för mig att säga så här långt i efterhand. Om hjärtantalet var något att gå efter så var jag ungefär halvvägs tror jag.

Om Mario tror jag att det är pusselaspekten och utforskningen som tillkom i 3d-Mario som gör att jag uppskattar det mer än de vanliga plattformarna.

Och det vore bra läskigt om vår spelsmak var identisk - there can be only one! :)

Postad 17 December 2007 - 17:53

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Förutom smak, en del gillar sportspel - andra inte, så spelar ju tillfället in. Jag har vart urtrött på rundbaserade strider en lång tid nu så om så det mest fantastiska Final Fantasyspelet nånsin kom ut nu skulle jag ändå inte gilla det.

Om jag spelat Zelda 3 först av alla SuperNintendospel skulle jag kanske tyckte det var bra istället för bland de sista som det nu blev.

Även inom en generation så skiljer sig också det grafiska en hel del från lanseringsspel till de sista som kommer ut och en sådan sak kan också spela in.

zelda 3 är det zelda jag hade mest feelings för :blush: grrrrrrrrr.

Postad 18 December 2007 - 13:24

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Säger bara en sak när det gäller överhypade spel.

Daikatana

Visserligen, det var hypat och det blev rena dyngan. Men jag tyckte Daikatana var så uppenbart överskattat så jag skrev det inte. :lol:
Men jag vet inte hur man ska se på det hela, för det var väl _ingen_ som tyckte det var bra när det kom?

Sen tänkte jag lite på Gears of War... snyggt spel och har sålt massor, men personlgen tycker jag spelkänslan är sådär... gå in i ett rum, döda fiender, gå in i nästa rum, döda fieender, repetera. Känns lite för mycket arkadspel, så för min del blir GoW överskattat. :D ;)

Postad 18 December 2007 - 16:29

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Visserligen, det var hypat och det blev rena dyngan. Men jag tyckte Daikatana var så uppenbart överskattat så jag skrev det inte. :lol:
Men jag vet inte hur man ska se på det hela, för det var väl _ingen_ som tyckte det var bra när det kom?

Precis, överskattat skulle jag inte vilja säga att det var. Men hypat, jajamen! Däremot åtnjöt det aldrig speciellt bra kritik vare sig från kritiker eller konsumenter :D Kanske dags för ännu en tråd? "Spel som inte når upp till hypen"? Vast det finns å andra sidan så många varianter på just den frågeställningen i många trådar redan. Sen tycker jag det är skillnad på "hypade" spel och "hårt marknadsförda", fast det kanske ska tas i samma andetag? Fler får säga vad de tycker om detta ;)

Postad 18 December 2007 - 20:00

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Precis, överskattat skulle jag inte vilja säga att det var. Men hypat, jajamen! Däremot åtnjöt det aldrig speciellt bra kritik vare sig från kritiker eller konsumenter :D Kanske dags för ännu en tråd? "Spel som inte når upp till hypen"? Vast det finns å andra sidan så många varianter på just den frågeställningen i många trådar redan. Sen tycker jag det är skillnad på "hypade" spel och "hårt marknadsförda", fast det kanske ska tas i samma andetag? Fler får säga vad de tycker om detta ;)

Ja det finns ju en anledning till att det numera kallas att göra en Daikatana :P

Postad 19 December 2007 - 10:53

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Ja det finns ju en anledning till att det numera kallas att göra en Daikatana :P

Precis, spelvärldens Cuttroath Island :P

Postad 21 December 2007 - 12:09

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Jag kom just på 2 spel som jag tycker är riktigt riktigt överskattadeDet ena är Elder scrolls.
Jag fattar inte hur man kan tycka det är roligt.

Ett annat spel jag också tycker är otroligt överskattat är guitar hero.Vad är det som är så roligt att följa knapp tryckningar.Nu ska du trycka på den röda knappen, nu är det dags att trycka på den gröna......oj nu blir det svårt, tryck på både den röda och gröna SAMTIDIGT :) ........... :blink: usch

Redigerat av rayko, 21 December 2007 - 12:11.

Postad 21 December 2007 - 12:21

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Du får specificera vilket Elder Scrolls av de 4, eller ogillar du dem alla?

Postad 21 December 2007 - 13:29

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Du får specificera vilket Elder Scrolls av de 4, eller ogillar du dem alla?

Skulle kunna sätta en peng på att det är Oblivion han menar då många anser att det är sämre än de andra i serien :) .
Tror det är få som spelat spelen innan del 3, jag har inte heller spelat dom men jag har däremot vetat om att dom finns långt innan del 3 kom. Minns att jag var väldigt sugen på det första Elder Scrolls när jag var yngre men det blev aldrig av att jag spelade det.Första spelet är väl idag gratis (har för mig det iaf) frågan är väl om det ens funkar att köra det på Xp=).

Redigerat av Jack of all trades, 21 December 2007 - 13:33.

Postad 21 December 2007 - 13:35

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
morrowind? till xbox och oblivion är båda spel som jag inte tycker förtjänar all hype och good scores.

Postad 21 December 2007 - 13:45

Acta
  • Acta
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
1. Battlefield 2 (En hel FPS värld väntade och blev besviken)
2. Masters of Orion 3(1 och 2 grymma, 3 helt kass..)
3. Warhawk

Postad 21 December 2007 - 13:54

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

morrowind? till xbox och oblivion är båda spel som jag inte tycker förtjänar all hype och good scores.

Japp morrowind :), håller med om Oblivion och kanske Morrowind (får spela det någon dag). Oblivions största fel (enligt mig) är att dom gjort det för mainstream iom att fiender och prylar anpassas efter ens level . Det är lätt det snyggaste rpg spelet i första person som jag sett men mot spel som Baldurs Gate, Icewind Dale, Planescape Torment och Fallout kan det inte riktigt tävla mot. Hoppas att Bethesda inte gör Fallout 3 lika mainstream för då kommer det nog inte bli ett köp.

Redigerat av Jack of all trades, 21 December 2007 - 13:54.

Postad 21 December 2007 - 19:01

Unregisterede129e982
  • Unregisterede129e982
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Mest hypade skitspelet genom tiderna enligt mig är helt klart: Black or White

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.