Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS-50Q97HD stänger av sig !

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 May 2008 - 07:20

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Nu är Samsungen bytt mot en Panasonic PX80

Fick den hemkörd i dag ! :)

GRATTIS:D
bra att löd mitt råd:)

Postad 25 June 2008 - 23:25

grewen
  • grewen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
hej

lever denna tråd ännu?

jag har en PS50C96 och den stänger av sig då o då sen på igen. har ni kommit fram till en lösning? eller var ska man börja nysta i problemet?

MVH

Postad 28 August 2008 - 19:26

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Har en Samsung PS-50Q97HD som jag aldrig haft problem med. Inte förrens idag.

Det som hänt är att jag flyttat från bostadsrätt med kabeltv genom tv-uttaget till ett hus där jag ser på tv genom den inbyggda boxen.

Problemet är att den ibland klickar till som att den slår på sig själv, men ingen bild kommer. Det kan dröja en stund och så klickar det till igen som att den stänger av sig. Ingen har rört vare sig några elektriska produkter eller fjärrkontroller. Finns inget trådlöst heller i huset mig veterligen.

Inget jätteproblem, men ändock irriterande. Hur fungerar era andras PS-50Q97HD? Har ni löst era problem?

Postad 28 August 2008 - 19:46

Unregistered0a45792b
  • Unregistered0a45792b
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
jag har samma problem med min samsung le40R89.
den är just nu inne på service för andra gången för att den stänger av sig själv och startar om.

E tok arg på samsung just nu. ringde och frågade hur det gick med reprationen, fick svaret att de skulle höra av sig, men det gjorde de inte, sen nästa gång jag ringde så ville jag reklamera tv:n för de tar förlångtid på sig att laga den, de skulle höra av sig senare samma dag sa hon som jag pratade med. Men de hörde inte av sig denna gången heller.

Postad 30 August 2008 - 09:37

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Hur fixar man svärtan vid HDMI när man kör HTPC. Ska man skicka 50hz till tv'n eller? Min daor vägrar det, tom med powerstrip. Stör mig på att det är gråare på HDMI än på scart.

Postad 30 August 2008 - 09:51

Daniel Nord
  • Daniel Nord
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
För så skarp bild som möjligt, kör 1360x768 i 60hz över VGA. (flimrigt)

För så svart bild som möjligt, kör 1280x720 i 50hz över HDMI. (ej flimrigt)

Problemet med TV-apparater som lever sitt eget liv löser man genom att stänga av en funktion för programvaru-uppdatering i menyn för den inbyggda digitalboxen (om jag minns rätt).

Redigerat av Daniel Nord, 30 August 2008 - 09:54.

Postad 03 September 2008 - 12:23

Ulvas
  • Ulvas
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vansinne att byta ut massa apparater när det faktiskt inte är något fel på dem, och ganska tvärkass av Samsung att ha inkompetent personal i sin support. På många modeller finns det en funktion som heter WATCH DOG MODE i servicemenyn, och nästan alla problem som nämts i denna tråd beror på att den är aktiverad.

Lösning = Standby. Tryck Info, Meny, Mute & Power. Gå in på "Adjust" och ändra "Watch Dog Mode" till Off. Stäng av.

Förutom att återställa bildinställningarna till fabriksläge löser även ovanstående besök i servicemenyn era problem.

Postad 07 September 2008 - 19:09

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Mitt problem är inte att den stänger av sig mitt i sändningen, utan att den "stänger" av sig när den redan är avslagen. (Standby)

Vet inte om man kan kalla det för stänger av sig heller men det knäpper till i den och bilden blir lite ljusare svart och sedan dröjer det ca 10-15 sek sen knäpper det till igen och den blir helsvart. Kanske skulle säga att den slår till utan att bli bild..

Går det problemet att lösa även det med denna inställning blir jag glad.

Postad 07 September 2008 - 19:18

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Har nu ändrat WATCH DOG MODE till off i min tv.. Få se hur den gillar detta *L*

Vad gör den inställningen och varför står den i on?

Postad 07 September 2008 - 19:25

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
D-Watch dog och watch dog var de enda som fanns tydligen.. Vad gör de för skillnad? Ställer båda i off få se :)

Postad 08 September 2008 - 07:23

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Blev ingen skillnad för min del iaf...

Den klickar flera gånger/natt och dag..

Postad 11 September 2008 - 21:18

Unregisteredb32e32da
  • Unregisteredb32e32da
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej

Har haft problemet med att tv:ns bild försvinner några sekunder helt oregelbundet på min 50C96. Ringde samsung och de sa att jag skulle gå in i servicemenyn (tryck info->menu->mute->power snabbt i standby-läge) och stänga av WATCH DOG MODE. Detta FUNKADE!!! Jag är helt överlycklig att jag slipper hålla på att krångla med service och sånt.
Har ni problem med att tv:n klickar till även när den är avstängd så försöker den updatera digitalboxen. Det går att avaktivera i d.menu.

Postad 28 September 2008 - 18:33

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
D. Menyn.. vilken är den?

Postad 06 December 2012 - 21:16

micke_skovde
  • micke_skovde
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har haft Tvn (50" ) ca 3 månader nu, under denna tid har följande hänt 2 ggr:

Tvn stänger av sig coh reagerar inte på fjärren, dvs det går inte att sätta på Tvn med fjärren !?
Efter ca. 1 till 2 minuter sätter Tvn på sig själv igen och därefter funkar fjärren också ...
Alla egna inställningar (klockan, etc..) har då försvunnit.

Någon som har/haft samma problem ?

Samsung support glänste som vanligt igen med knivskarp diagnos: det måste vara strömkabeln som glappar .... ?

Nu är det inte det som är felet utan nåt annat men vad ?

Första gången det hände hade Tvn varit igång 3 timmar kankse, den andra bara en halvtimme ...

Mvh
Wide

Jag har en samsung D.6205 smart tv 46" Den stänger oxå av sig och sätter på sig själv . hade inne den hos handlaren och fick tillbaka den i går, Man hade tydligen bytt ett kort i den men nu skulle den vara fixad. Men det tog bara tio min så började den igen. Så det blir en resa till handlaren igen. Enligt handlaren så hade man inte varit med om detta felet innan, konstigt när man läser trådarna här ???. Återkommer i tråden när jag fått nästa svar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.