Xbox360 eller Ps3?
267 svar till detta ämne
Postad 03 January 2008 - 22:19
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Tar också upp GT 5:P. Visst snyggt som attans, men motsvarighet finns redan till 360 sen länge och även om det absolut inte är i närheten av lika snygga modeller är det iaf helt överlägset i realism eftersom det i Forza 2 faktiskt händer något när två bilar krockar, precis som i verkligheten och inte som radiobilarna på Liseberg 
Mm... det är synd att man inte har med skademodellering från början i Prologue. Hoppas det kommer och då en bra sådan, har inte sett det på konsol än. Nästa fråga är realismen, när det gäller hur bilarna beter sig tycker jag Forza är ganska långt efter men sett till hur de beter sig när det gått åt skogen är självklart Forzas risiga skadehantering bättre än en som inte ens finns =)
Postad 03 January 2008 - 22:20
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Någon mer än jag som INTE tycker Wii är prisvärd, med tanke på vilken hårdvara man får?
Postad 03 January 2008 - 22:21
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Förutom lagg som många klagar på så är väl den största fördelen med att betala en liten summa att man har onlinestöd på ALLA spel och multiplayer på dom flesta. Bara för att Sony PSN fungerar "bra" på deras egna spel innebär inte det att det fungerar smärtfritt i alla andra.
Lagg? Saknar helt grund, är EXAKT samma som xblive. Har du jämfört t.ex. COD4 på respektive plattform? I PS3ans "ungdom" fanns det TVÅ spel som var multiplattform som saknade onlinestöd i PS3-versionen. Det var då det.
Se det såhär då. Live är ett fast format som finns fullt ut i alla spel som använder Live, detta är något Sony inte har utan där är det helt upp till utvecklarna vilka onlinesaker de vill ha med i spelet på bekostand av upptaget ram. Detta betyder dels vänner funktionen med möjlighet att bjuda in vänner. Alla kan man även skriva i, se vad de gör samt antingen privat eller helt i grupp prata med de som har headset. Aka Live är ett komplettpaket medan PSN är olika för varje spel. Grunden ligger såklart i att PS3 saknar stöd för funktioner som ligger igång i bakgrund vilket 360 har och ger dem mer aktiva möjligheter för den som spelar online. Plus att Live som nerladdningstjänst har enormt mer än PSN. Lagg och sånt tycker jag är lika på båda maskinerna så där bryr jag mig inte.
Postad 03 January 2008 - 22:21
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Någon mer än jag som INTE tycker Wii är prisvärd, med tanke på vilken hårdvara man får?
Hehe, Wii är så billig man kan förvänta sig tycker jag. Den skulle kommit för 3-4 år sedan bara!
Postad 03 January 2008 - 22:27
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Det var Sonicsyndiacte som skrev, inte Warcow
Ooops my bad, är sliten i ögonen. Fixat!
Postad 03 January 2008 - 22:34
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
OJ! Här var det någon som lever i år 2006 fortfarande.
Så du får nog räkna om lite när du räknar på vilken konsol som är mest prisvärd.
Nej jag lever i 2008 Som jag skrev ovanför så tycker jag synd om dem som redan har köpt sin konsol innan när microsoft ska upgradera sin konsol hela tiden.Det tycker jag inte är schysst mot kunderna. Wii är ju klart prisvärdast.Specielt med tanke på de videos som har kommit upp på youtube som bland annat marlock tog upp.Det här med att bilden ändrar sig var i förhållande du är.Vilka coola spel som kan tänkas dyka upp och om inte.Tänk er nästa generationen  Någon mer än jag som INTE tycker Wii är prisvärd, med tanke på vilken hårdvara man får?
Det har inte bara med hårdvara att göra.Mycket annat spelar in också. Edit* Stavfel
Redigerat av Unregistered0354d681, 03 January 2008 - 22:43.
Postad 03 January 2008 - 22:40
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Detta betyder dels vänner funktionen med möjlighet att bjuda in vänner. Alla kan man även skriva i, se vad de gör samt antingen privat eller helt i grupp prata med de som har headset. Aka Live är ett komplettpaket medan PSN är olika för varje spel.
Grunden ligger såklart i att PS3 saknar stöd för funktioner som ligger igång i bakgrund vilket 360 har och ger dem mer aktiva möjligheter för den som spelar online. Plus att Live som nerladdningstjänst har enormt mer än PSN.
Att vännerfunktionaliteten är bättre är inget jag bestrider utan snarare den helt obefogade kritiken av lagg. Att Live har "enormt" mycket mer är nog att ta i, men mer är det helt klart även om PSN har filmtrailrar i 1080P som komplement.
Postad 03 January 2008 - 22:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Som jag skrev ovanför så tycker jag synd om dem som redan har köpt sin konsoll innan när microsoft ska upgradera sin konsoll hela tiden.Det tycker jag inte är schyst mot kunderna.
Äh, men så är det med allt. Väntar man så kommer det uppdateringar av PS3 och Wii också. PS3 lär t ex komma med rumble i kontrollerna i framtiden. Det man tjänar på att köpa tidigare är att man får spela tidigare, det man förlorar är att det kommer något bättre (inte för att HDMI och större HDD är speciellt radikala förbättringar). Sen finns ju alltid inbytesaffärer. Om man däremot ser det på ett annat sätt... Det hade varit riktigt, riktigt taskigt mot kunderna att inte uppgradera maskinen så den fungerade Det har inte bara med hårdvara att göra.Mycket annat spelar in också.
Man kan mäta prisvärdhet i spelglädje t ex. Tekniken i kontrollerna tillhör hårdvaran och det gör ju som vi vet en hel del för spelglädjen. Men rent prismässigt gällande vad hårdvaran kostar så får man säkerligen minst för Wii. Rent teknik/krona.
Postad 03 January 2008 - 22:54
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jag vill påstå att med den hårdvara Wii har så ÄR den överprisad. Den är ju för bövelen inte mycket kraftigare än en gamecube. Och kostar som en 360, som ju är enormt mycket kraftigare. Kontrollerna är nyskapande, helt klart, men de är ju å andra sidan inte billiga. Nej jag lever i 2008 
Jaså? För att sen få hdmi så måste du ju köpa en av de dyrare versionerna av Xbox360.
Jag är inte lika säker som du, när det gäller den saken. ;-) Och snälla: Det heter inte "värdare" och "värdast", det heter "mer prisvärd" och "mest prisvärd".
Redigerat av SC-Zap, 03 January 2008 - 22:58.
Postad 03 January 2008 - 23:03
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Om man däremot ser det på ett annat sätt... Det hade varit riktigt, riktigt taskigt mot kunderna att inte uppgradera maskinen så den fungerade 
Haha, ja det har du rätt i.Dock så tycker jag att man borde haft bra kvalite på grejerna från början. Man kan mäta prisvärdhet i spelglädje t ex. Tekniken i kontrollerna tillhör hårdvaran och det gör ju som vi vet en hel del för spelglädjen.
Men rent prismässigt gällande vad hårdvaran kostar så får man säkerligen minst för Wii. Rent teknik/krona.
Det stämmer också rätt bra, men sen tillkommer kvalite som nintendo har varit rätt duktiga med.Dem forsatte med sin beprövade camecube.Design kan också anses viktigt.Nintendon är liten , nätt och snygg! Den som inte tycker det måste verkligen inte gilla vitt.Microsoft har ju flippat med sin design spec nu när du måste köpa hddvd-adaptern som jag inte tycker är så snygg. Sen så är väl inte xbox360 så framtidssäker då man nästan kramar ut det bästa redan nu?Eller har jag fel? Wii kan klara sig rätt länge om dem kommer med nya roliga spel där du använder rörelsekontrollen fullt ut.
Postad 03 January 2008 - 23:04
Unregistered1a5a7d81
-
Unregistered1a5a7d81
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Spelar man uteslutande spel på sin konsoll så är det bara Xbox 360 som gäller, men vill man integrera multimedia som en helhetslösning hemma så är PS3 att fundera på.
Postad 03 January 2008 - 23:04
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Och snälla: Det heter inte "värdare" och "värdast", det heter "mer prisvärd" och "mest prisvärd".
Var lite snabb med att skriva.. Jag ursäktar.
Postad 03 January 2008 - 23:07
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Som jag skrev ovanför så tycker jag synd om dem som redan har köpt sin konsol innan när microsoft ska upgradera sin konsol hela tiden.Det tycker jag inte är schysst mot kunderna.
Bättre att uppgradera än att nergradera bara för att få sålt sina konsoler. Ps3 finns ju i 20GB, 40GB 60GB och 80GB med olika innehåll, så att klaga på MS för att dom lägger till HDMI och annat som folket tydligen vill ha, är ju befängt när man på samma gång tycker Sony hanterar sin PS3-tillverkning och utveckling bra/ok.
Postad 03 January 2008 - 23:10
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Som jag skrev ovanför så tycker jag synd om dem som redan har köpt sin konsol innan när microsoft ska upgradera sin konsol hela tiden.Det tycker jag inte är schysst mot kunderna.
Bättre att uppgradera än att nergradera bara för att få sålt sina konsoler. Ps3 finns ju i 20GB, 40GB 60GB och 80GB med olika innehåll, så att klaga på MS för att dom lägger till HDMI och annat som folket tydligen vill ha, är ju befängt när man på samma gång tycker Sony hanterar sin PS3-tillverkning och utveckling bra/ok.
Ps3 folket behöver ju inte byta ut sin vara om dem vill ha hdmi.Det var mest det jag syfta på.
Postad 03 January 2008 - 23:15
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
filmtrailrar i 1080P som komplement.
Hmm ja MS har ju bara hela filmer att erbjuda... eller vänta nu, jo just det ja det finns trailers _också_ Och snälla sluta försvara allt med "utan grunder" bara för att _du_ tycker allt är gröna skogar med PSN så innebär det fortfarande inte att det är så. Så gott som alla multispel erbjuder _mer_ på LIVE än på PSN och med _mer_ menar jag saker som bättre flyt, mera contents, vänner-systemet, chatmöjligheter ja i princip allt. Jag vet att du kommer kontra med något liknande som innan men jag avråder dig att skippa det och inse hur det faktiskt ligger till. Blir så trist med "ja förr kanske", "inte längre", "utan grunder".... ja du vet vad jag menar.
Postad 03 January 2008 - 23:18
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Psn ska bli lika bra som live är det sagt..När då undrar jag?  2010?
Postad 03 January 2008 - 23:26
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
"Ps3 folket behöver ju inte byta ut sin vara om dem vill ha hdmi.Det var mest det jag syfta på."
Allt handlar om valmöjligheter.
Du kan göra precis samma saker med din första 360 som med den senaste som kom ut.
Vilket du inte kan med PS3, dom första kan du spela _alla_ ps2 spel på, den möjligheten har du inte med den senaste versionen t.ex.
Vill du inte ha HDMI(vilket ens inte behövs) ja då skippar du det och kör vidare med den 360 du redan har och kör via (koposit, scart, komponent, vga), vill du ha stor disk eller liten så bestämmer du det själv..... Visst tar dom överpriset på vissa av sina saker men det är en helt annan tråd.
Redigerat av Fiddey, 03 January 2008 - 23:28.
Postad 03 January 2008 - 23:30
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Detta betyder dels vänner funktionen med möjlighet att bjuda in vänner. Alla kan man även skriva i, se vad de gör samt antingen privat eller helt i grupp prata med de som har headset. Aka Live är ett komplettpaket medan PSN är olika för varje spel.
Grunden ligger såklart i att PS3 saknar stöd för funktioner som ligger igång i bakgrund vilket 360 har och ger dem mer aktiva möjligheter för den som spelar online. Plus att Live som nerladdningstjänst har enormt mer än PSN.
Att vännerfunktionaliteten är bättre är inget jag bestrider utan snarare den helt obefogade kritiken av lagg. Att Live har "enormt" mycket mer är nog att ta i, men mer är det helt klart även om PSN har filmtrailrar i 1080P som komplement.
Enormt mycket mer är INTE att ta i, om vi skulle räkna upp all content så skulle PSN nog ha ca 10% av vad som finns på Live. Jämför bara antalet Arcade spel mot antalet som finns på PSN. Eller hur man redan med Xbox Original direkt sprang om i antal mot PSOne spel som finns på PSN. Eller varför inte allt extra man kan ladda ner. Visst 1 års försprång är största förklaringen men ja det är enormt mycket mer på Live.
Postad 03 January 2008 - 23:31
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Du kan göra precis samma saker med din första 360 som med den senaste som kom ut. Vilket du inte kan med PS3, dom första kan du spela _alla_ ps2 spel på, den möjligheten har du inte med den senaste versionen t.ex.
Eftersom 40gb är billigare än vad 60gb är/var så har du ju råd till ett ps2 om du nu inte redan har det?  Dem tog bort det dels för att sänka priset.De flesta har redan en ps2 och vill inte ha en emulator i sitt ps3.
Postad 03 January 2008 - 23:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Spelar man uteslutande spel på sin konsoll så är det bara Xbox 360 som gäller, men vill man integrera multimedia som en helhetslösning hemma så är PS3 att fundera på.
Vad exakt är det för multimedia, förutom Blu-ray då och Internetbrowser, som PS3 kan spela som Xbox 360 inte kan? Har alltid undrat det då alla verkar tro att 360 inte kan spela multimedia alls.
Postad 03 January 2008 - 23:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag vill påstå att med den hårdvara Wii har så ÄR den överprisad. Den är ju för bövelen inte mycket kraftigare än en gamecube. Och kostar som en 360, som ju är enormt mycket kraftigare.
Som sagt, rent tekniskt ÄR den det ja. De tar mer för den än vad den kostar att tillverka. Därmed minst prisvärd ur det perspektivet. MEN, om man ser ur andra perspektiv (t ex spelglädje (det mäter jag själv i) så är det upp till var och en. Och om man ser till hur de säljer så är den def. inte överprisad. Nintendo möter ju inte ens efterfrågan ett år senare och har inte sänkt priset något rent officiellt. Så ur deras synpunkt så är den inte överprisad. De hade säkert kunnat ta mer. Det är vårat/marknadens fel att vi köper till det priset vilket gör att de inte behöver sänka. Dock så tycker jag att man borde haft bra kvalite på grejerna från början.
Nackdelen med att starta ett år före de andra. Men de fick ju betala för det också  . Dock tjänade de säkerligen på det i långa loppet. Sen så är väl inte xbox360 så framtidssäker då man nästan kramar ut det bästa redan nu?Eller har jag fel? Wii kan klara sig rätt länge om dem kommer med nya roliga spel där du använder rörelsekontrollen fullt ut.
Jag är nog inte ute och cyklar när jag säger att det kommer komma bra spel till båda konsolerna framöver =P. Det bästa har redan kommit till Nintendo om inget slår Galaxys 97.3% på GR  . Men så kan man inte tänka. (360n är inte nästan maxad grafikmässigt. Kommer komma snyggare spel ett bra tag till).
Postad 03 January 2008 - 23:52
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Du kan göra precis samma saker med din första 360 som med den senaste som kom ut. Vilket du inte kan med PS3, dom första kan du spela _alla_ ps2 spel på, den möjligheten har du inte med den senaste versionen t.ex. Eftersom 40gb är billigare än vad 60gb är/var så har du ju råd till ett ps2 om du nu inte redan har det? Dem tog bort det dels för att sänka priset.De flesta har redan en ps2 och vill inte ha en emulator i sitt ps3.
Hmm PS3 60GB har inte emulator utan riktiga PS2 komponenter i sig så redan där tar du fel. Sedan kanske inte alla vill ha en _extra_ konsol framme utan vill ha PS3 för att man just kan spela sina gamla favoritspel när man vill. Och tro inte för något i världen att dom gjorde 40GB för att vara snälla och sänka priset, det är enbart en följd av dålig försäljning som resluterat i det beslutet
Postad 04 January 2008 - 00:03
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Ps3 folket behöver ju inte byta ut sin vara om dem vill ha hdmi.Det var mest det jag syfta på.
PS3-folket får istället se hur PS3:an nedgraderas hela tiden. Från att vara en 100%-maskin i USA med 60GB, så fick vi i Europa se en halvtaskig version. 40GB som finns idag känns som ett slag i ansiktet enligt mig. Jag vill gärna ha en PS3:a, men inte den versionen som Sony försöker kränga på oss idag. Hoppas på att det kommer en "riktig" PS3 med minneskortsläsare, dualshock 3, 100% PS2-stöd och regionsfri DVD. Då betalar jag gärna 4000:- för en sådan maskin. Prissänkningen på 40GB:aren idag känns istället som en rejäl höjning med tanke på allt som de plockat bort jfm den "gamla" 60GB:aren. Jaja... står själv i valet och kvalet mellan 360 och PS3... men just nu kör jag istället 100% på Nintendo Wii. Då vet jag iaf vad jag får.
Postad 04 January 2008 - 00:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Hmm PS3 60GB har inte emulator utan riktiga PS2 komponenter i sig så redan där tar du fel.
Han kanske menar att de inte vill ha en emulator i 40gb PS3. Anyway, Sony har nedgraderat PS3 istället för att uppgradera som MS gjort. Sony har kunnat sänka priset eftersom de tog bort PS2 GPUn, vilket var ett nödvändigt ont för dem om de ville konkurrera till jul med ett lägre pris. De har också tagit bort 2 USB-portar, SACD-support och multiminneskortsporten. De gör alltså tvärtom. PS3 erbjuder europeer ett alternativ, en nedgraderad maskin mot vad som först släpptes (men billigare). MS erbjuder flera olika alternativ, beroende på ens plånbok och intressen. Alla är dock uppgraderade mot första versionen. men just nu kör jag istället 100% på Nintendo Wii. Då vet jag iaf vad jag får.
100% försenade spelreleaser Lite synd att EU hamnar i träsket hos Sony och Nintendo. MS är de enda som insett att vi faktiskt är en stor marknad.
Redigerat av Zoiler, 04 January 2008 - 00:09.
Postad 04 January 2008 - 00:17
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
men just nu kör jag istället 100% på Nintendo Wii. Då vet jag iaf vad jag får. 100% försenade spelreleaser
Men vi betalar iaf dubbelt så mycket! Eh... kanske inte var någon fördel  Jag har iofs inte spelat igenom Zelda än, så att försenade releaser gör mig inte så mycket. Har funderat på att skaffa en NTSC maskin, men det beror på när Animal Crossing kommer till Wii. De s.k. modchippen som finns till Wii idag känns ganska värdelösa. Detta är dock ännu en anledning till att PS3:an inte är något för mig än. Vill kunna fortsätta spela Katamari Damacy och andra spel som aldrig kom till PS2:an i Europa. Vilken PS3:a jag än väljer, så kommer jag bara kunna spela hälften av mina PS2-spel i bästa fall. Nu njuter jag istället av mina titlar från hårddisken på min gamla PS2:a.
Postad 04 January 2008 - 00:29
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Du kan göra precis samma saker med din första 360 som med den senaste som kom ut. Vilket du inte kan med PS3, dom första kan du spela _alla_ ps2 spel på, den möjligheten har du inte med den senaste versionen t.ex. Eftersom 40gb är billigare än vad 60gb är/var så har du ju råd till ett ps2 om du nu inte redan har det? Dem tog bort det dels för att sänka priset.De flesta har redan en ps2 och vill inte ha en emulator i sitt ps3.
Hmm PS3 60GB har inte emulator utan riktiga PS2 komponenter i sig så redan där tar du fel. Sedan kanske inte alla vill ha en _extra_ konsol framme utan vill ha PS3 för att man just kan spela sina gamla favoritspel när man vill. Och tro inte för något i världen att dom gjorde 40GB för att vara snälla och sänka priset, det är enbart en följd av dålig försäljning som resluterat i det beslutet
vad jag har fått höra så har ps3:an hårdvara å mjukvara som emulaterar ps2, har fått det från www.playstation-3.seEdit* Tydligen så var det så att han som skrev det hade fel.Dock så var han väldigt trovärdig och hade många inlägg.Ledsen för det hela. Som jag sa är det efterfrågan som styr en del.Alla vill inte ha ps2stöd och dem för dem som vill ha det så finns 80gb eller annars vanliga billiga ps2. Varför skulle jag ta det för att dem var snälla? Alla sänker priserna.Xbox sänker inte priserna för att vara snälla utam dem sänker för att sälja mer? så är det med allt!
Redigerat av Unregistered0354d681, 04 January 2008 - 00:53.
Postad 04 January 2008 - 00:58
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Visst är det väl så att PS3 hade hårdvarustöd för PS2 i början, men att de gick ifrån det? Det är extra roligt, med tanke på all kritik Xbox 360 fick för att det bara var mjukvarustöd för gamla Xbox-spel (vem vill förresten spela Xbox-spel när det finns så många 360-spel att välja mellan?).
Postad 04 January 2008 - 01:01
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Har läst på nån PS3 sida att 40gb ska kunna emulera PS2 spel iom en framtida firmware. Nån som hört nå mer om det eller? Kommer tyvärr inte ihåg vilken sida det va
Postad 04 January 2008 - 01:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Visst är det väl så att PS3 hade hårdvarustöd för PS2 i början, men att de gick ifrån det?
Japp. för dem som vill ha det så finns 80gb eller annars vanliga billiga ps2.
Nja, då måste man importera 80gb. Inte direkt mainstreamstuff.
Postad 04 January 2008 - 01:26
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Köpte PS3a(40Gb) isället för en Xbox360 mestadels för att att man fick ett av HD formaten med på köpet, istället för 360 in där man får köpa en extra separat del.
Det andra är att utöver spelandet skulle det faktiskt gå att se på en film via denna(HD då) utan att maskinen låter som en damsugare.
I min mening efter att jag hört hur mycket Xbox360 lät så skulle det vara omöjligt att se en film om den måste vara påslagen.
Xbox 360 har förvisso större spelutbud, men jag köpte ju min häromveckan och nu börjar det ploppa upp mer o mer spel till PS3an.
Jag ångrar iaf inte mitt köp en sekund.
Det enda som är surt att spelen kostar så larvigt mycket, men det är väl samma för alla konsoler.
// Cineoholic
Postad 04 January 2008 - 01:29
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Och snälla sluta försvara allt med "utan grunder" bara för att _du_ tycker allt är gröna skogar med PSN så innebär det fortfarande inte att det är så. Så gott som alla multispel erbjuder _mer_ på LIVE än på PSN och med _mer_ menar jag saker som bättre flyt, mera contents, vänner-systemet, chatmöjligheter ja i princip allt. Jag vet att du kommer kontra med något liknande som innan men jag avråder dig att skippa det och inse hur det faktiskt ligger till. Blir så trist med "ja förr kanske", "inte längre", "utan grunder".... ja du vet vad jag menar.
Det är svårt att inte använda de fraserna du räknande upp när du med näbbar och klor försvarar den antagligen enda konsol du äger. Då jag är stolt ägare av två stycken 360 och en PS3 anser jag mig ha en "viss" erfarenhet som kan vara värd att dela med sig av, om inte annat så för att balansera upp dina närmast religiösa inlägg. Jag har inte kritiserat Live... jag har bara sagt att PSN inte är så illa som du målar upp det hela som. T.ex. det med lagg som du inte kan ha något vettigt belägg för.
Postad 04 January 2008 - 01:31
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Roligt att du tar upp en hög icke släppta spel till PS3, varav 2 sägs komma sent 2008 samt ett som är bättre på 360 medan du på 360 bara tar upp släppta spel. Tycker det säger en del om folks tankar kring PS3 och hur läget ser ut.
Sagt det förr och säger det igen. Vill man spela spel idag och inte sitta dag in och dag ut i drömmar om framtid, ja då finns 360 med ett enormt utbud och en hel hög bra reaspel. Samt att, även om det inte verkar så på folk som skriver, spelutvecklingen inte har slutat på 360 utan även denna plattform har en hel del exklusiva spel på G.
Tar också upp GT 5:P. Visst snyggt som attans, men motsvarighet finns redan till 360 sen länge och även om det absolut inte är i närheten av lika snygga modeller är det iaf helt överlägset i realism eftersom det i Forza 2 faktiskt händer något när två bilar krockar, precis som i verkligheten och inte som radiobilarna på Liseberg 
Vad spelar det för roll om spelen kommer om några månader när flertalet spel verkar vara i klass med eller bättre än de som finns till 360  . Sen så var ju inte 360´s spel vid release speciellt bra (iaf inte enligt mig) och det är först nu (2 år senare) som de riktigt bra spelen börjar komma. Sen att många spel kommer till pc visar återigen på hur nära pc och 360 är så då är det inte så konstigt att det tar längre tid innan spelen kommer till Ps3. Jag är säker på att detta året kommer nog domineras av Ps3 spel som kommer tävla mot 360´ diton. Forza är ett semirealistikskt spel (precis som Gt serien) så nej jag skulle inte vilja kalla det överlägset. Så du menar alltså att ett spel inte kan vara realistiskt simulerat såvida man inte kan krocka sönder bilen=)? Jag håller inte riktigt med dig där  . Visst är det väl så att PS3 hade hårdvarustöd för PS2 i början, men att de gick ifrån det? Det är extra roligt, med tanke på all kritik Xbox 360 fick för att det bara var mjukvarustöd för gamla Xbox-spel (vem vill förresten spela Xbox-spel när det finns så många 360-spel att välja mellan?).
Inte helt rätt (och det är många som inte är insatta i detta ) men Ps3 60 GB har fortfarande hårdvarustöd i form av (har jag för mig) grafikchipet och detta chip kostar Sony pengar varje gång det tillverkas till Ps3. Chipet krävs för (iaf än så länge) överhuvudtaget kunna emulera en Ps2 så därför kan inte 40 GB modellerna spela Ps2 spel. Sony kommer kanske i framtiden kunna emulera fullt ut i mjukvara (60 GB var både mjuk och hårdvaru emulering) men i dagsläget så går detta inte som sagt.
Redigerat av Jack of all trades, 04 January 2008 - 01:40.
Postad 04 January 2008 - 01:53
illerG
-
illerG
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har ganska nyligen själv köpt en amerikansk PS3 mest för kompabiliteten med alla mina gamla PS1 & Ps2 spel vilket för mig är enda anledningen att köpa en PS3 i dagens läge om man då inte tänker på GH3.
Så min åsikt är att skall du i dagarna köpa en konsol köp en 360 då spelutbudet är större för tillfället.
Postad 04 January 2008 - 02:13
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
PS3-folket får istället se hur PS3:an nedgraderas hela tiden. Från att vara en 100%-maskin i USA med 60GB, så fick vi i Europa se en halvtaskig version. 40GB som finns idag känns som ett slag i ansiktet enligt mig. Jag vill gärna ha en PS3:a, men inte den versionen som Sony försöker kränga på oss idag. Hoppas på att det kommer en "riktig" PS3 med minneskortsläsare, dualshock 3, 100% PS2-stöd och regionsfri DVD. Då betalar jag gärna 4000:- för en sådan maskin.
Prissänkningen på 40GB:aren idag känns istället som en rejäl höjning med tanke på allt som de plockat bort jfm den "gamla" 60GB:aren.
Jaja... står själv i valet och kvalet mellan 360 och PS3... men just nu kör jag istället 100% på Nintendo Wii. Då vet jag iaf vad jag får.
Huh? Vi får hela tiden se hur PS3an uppgraderas funktionmässigt, varje månad kommer det nya funktioner. Har du inte märkt det? Det är en ständig evolution. När det gäller PS2-stöd som alla verkar tycka vara den viktigaste funktionen, men inte ville betala för när den fanns tillgänglig, har på sätt och vis avvecklats. Först 100% hårdvarustöd, sen delvis hårdvarustöd med mjukvara som uppbackning och nu helt utan hårdvarustöd - planen har dock varit från början att emulera PS2/PS1-spel med mjukvara, vilket säkerligen fortfarande jobbas på - anledningen till att det stoppas in i PS2-komponenter vid lanseringen är såklart för att mjukvaruemuleringen inte var färdig, och tydligen inte är ännu - precis som det övriga XMB-systemet som hela tiden utvecklas. Forza är ett semirealistikskt spel (precis som Gt serien) så nej jag skulle inte vilja kalla det överlägset. Så du menar alltså att ett spel inte kan vara realistiskt simulerat såvida man inte kan krocka sönder bilen=)? Jag håller inte riktigt med dig där .
Ja, jag har hört att den här formen av bilsport går ut på att krocka med sina motstånare?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 January 2008 - 02:15.
Postad 04 January 2008 - 09:35
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Vi får hela tiden se hur PS3an uppgraderas funktionmässigt, varje månad kommer det nya funktioner. Har du inte märkt det? Det är en ständig evolution.
Jo, visst släpps det ny firmware hela tiden för att lägga till olika saker. Men hårdvaran går tyvärr inte att byta ut lika lätt. Det är den jag kritiserar och inte själva mjukvaran. Jag hade helt enkelt varit lyckligare med en japansk/amerikansk 60GB PS3:a om det inte vore för regionslåsningen av PS2-spelen (PAL/NTSC) och DVD-filmerna.
Postad 04 January 2008 - 10:45
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Och snälla sluta försvara allt med "utan grunder" bara för att _du_ tycker allt är gröna skogar med PSN så innebär det fortfarande inte att det är så. Så gott som alla multispel erbjuder _mer_ på LIVE än på PSN och med _mer_ menar jag saker som bättre flyt, mera contents, vänner-systemet, chatmöjligheter ja i princip allt. Jag vet att du kommer kontra med något liknande som innan men jag avråder dig att skippa det och inse hur det faktiskt ligger till. Blir så trist med "ja förr kanske", "inte längre", "utan grunder".... ja du vet vad jag menar.
Det är svårt att inte använda de fraserna du räknande upp när du med näbbar och klor försvarar den antagligen enda konsol du äger. Då jag är stolt ägare av två stycken 360 och en PS3 anser jag mig ha en "viss" erfarenhet som kan vara värd att dela med sig av, om inte annat så för att balansera upp dina närmast religiösa inlägg. Jag har inte kritiserat Live... jag har bara sagt att PSN inte är så illa som du målar upp det hela som. T.ex. det med lagg som du inte kan ha något vettigt belägg för.
Jag kör bara din stil =) så fort det sägs något i sånna här trådar så är du där med ditt "utan grunder" uttryck och i många fall skriver du inget vettigt efteråt för att argumentera emot det heller. Jag har alla 3 konsoler hemma nu och din "erfarenhet" faller på att du är för mycket åt PS3:an. Som jag sagt innan lagg och allt det andra är ett problem samt det faktum att vissa spel endast är regionsskyddade vilket innebär att har du en US version så kan du bara spelea med Amerikaner. Nä jag har inte sagt att du säger att LIVE är dåligt, det är jag som säger att PSN är en bra bit efter LIVE och är ganska så dåligt i jämförelse. och det är ju mina religösa inlägg som kommer efter ditt snack.
Postad 04 January 2008 - 10:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Som jag sagt innan lagg och allt det andra är ett problem samt det faktum att vissa spel endast är regionsskyddade vilket innebär att har du en US version så kan du bara spelea med Amerikaner.
Förekommer inte lagg på 360? Vilka spel syftar du på när du säger det där om US-version?
Postad 04 January 2008 - 11:05
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Förekommer inte lagg på 360?
Visst gör det det men det har ju inte bara att göra med problem kring funtionaliteten (LIVE) utan också vilken uppkoppling man har. Om man bortser från senaste veckors LIVE problem, som jag hoppas de löser till 100%, har jag med min 2Mbit uppkoppling inte upplevt lagg över huvudtaget på live. Det har fungerat mer eller mindre laggfritt, jag har varit nöjd eftersom jag har klagat och gnällt tidigare på detta, observera tidigare.
Redigerat av Ebola, 04 January 2008 - 11:05.
Postad 04 January 2008 - 12:02
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Tjenare...
Nu i mellandagsrean har jag bestämt mig för att fixa till mitt rum lite..
En Tv (32 tum) ska indhandlas och även ett xbox360/ps3..
Men jag vet inte vilken av dom. Har hört massa olika historier om båda, men stämmer det att man kan koppla konsolen till tv.n och till datorn (eller routern) och på så sätt föra över filmer som man har på datorn till konsolen, för att sedan spela upp filmerna på tv.n?
Nu vet jag inte om jag bryter mot någon forumregel (ursäktar mig isådanafall)..
Det gjorde du /Zoiler
Som ni märker är jag nybörjare på detta och skulle behöva all hjälp som kan fås 
God jul på er!
Jag har inte läst resten av svaren på din fråga men här är mina 5 cent. Jag har själv en XBox 360 och den går det alldeles utmärkt att streama filmer, bilder och musik ifrån. Du aktiverar en funktion i windows media player och sätter på fildelning så är det klart. Förutsatt att både XBoxen och PC:n är kopplade till samma router (eller enklast så i alla fall). Så filerna ligger fortfarande på din PC alltså, och inte på konsollen. PS3:an har säkerligen en liknande lösning. Här skall också tilläggas att PS3:an låter mindre än XBoxen gör, så ifall du är känslig eller har anlag för tinnitus (som jag) så bör du nog fundera på PS3:an istället. Ifall detta är det primära syftet alltså. Sedan får du ju en blueray spelare på köpet med PS3:an. INTE fel! Sedan finns det ju i dagsläget många mer spel till XBoxen än till PS3:an eftersom det är så krångligt att utveckla spel till PS3:an, enligt utvecklarna själva. Men det kommer säkerligen flera efterhand. Men vad gäller spelutbudet är det alltså mycket bättre på XBoxen i dagsläget. Summa summarum: *Ifall du spelar mycket och vill ha brett spelutbud så välj XBoxen. *Ifall du främst kommer kolla på film (inkl. blueray då alltså) och dessutom inte tycker om ljudet av en dammsugare så välj PS3:an.
Postad 04 January 2008 - 13:26
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Som jag sagt innan lagg och allt det andra är ett problem samt det faktum att vissa spel endast är regionsskyddade vilket innebär att har du en US version så kan du bara spelea med Amerikaner.
Jag har aldrig upplevt något lagg på PSN med min PS3:a, så jag har svårt att se hur det kan blir bättre på just den punkten. OBS att jag endast kommenterar påståendet om lag och inget annat som rör PSN eller Live.
Postad 04 January 2008 - 13:28
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
för dem som vill ha det så finns 80gb eller annars vanliga billiga ps2. Nja, då måste man importera 80gb. Inte direkt mainstreamstuff.
Syftade globalt  Eftersom han tog upp 20gb.. den finns inte heller här.
Postad 04 January 2008 - 15:28
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Jag kör bara din stil =) så fort det sägs något i sånna här trådar så är du där med ditt "utan grunder" uttryck och i många fall skriver du inget vettigt efteråt för att argumentera emot det heller. Jag har alla 3 konsoler hemma nu och din "erfarenhet" faller på att du är för mycket åt PS3:an. Som jag sagt innan lagg och allt det andra är ett problem samt det faktum att vissa spel endast är regionsskyddade vilket innebär att har du en US version så kan du bara spelea med Amerikaner.
Nä jag har inte sagt att du säger att LIVE är dåligt, det är jag som säger att PSN är en bra bit efter LIVE och är ganska så dåligt i jämförelse. och det är ju mina religösa inlägg som kommer efter ditt snack.
Vilka spel laggar mer på PS3 än Xbox? När blev regionsfria spel ett problem för dig? Tycker du att du själv är helt neutral och objektiv? (om du tvekar kan du ju läsa din inläggshistorik)
Postad 07 January 2008 - 19:48
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vad spelar det för roll om spelen kommer om några månader när flertalet spel verkar vara i klass med eller bättre än de som finns till 360 . Sen så var ju inte 360´s spel vid release speciellt bra (iaf inte enligt mig) och det är först nu (2 år senare) som de riktigt bra spelen börjar komma. Sen att många spel kommer till pc visar återigen på hur nära pc och 360 är så då är det inte så konstigt att det tar längre tid innan spelen kommer till Ps3. Jag är säker på att detta året kommer nog domineras av Ps3 spel som kommer tävla mot 360´ diton.
Forza är ett semirealistikskt spel (precis som Gt serien) så nej jag skulle inte vilja kalla det överlägset. Så du menar alltså att ett spel inte kan vara realistiskt simulerat såvida man inte kan krocka sönder bilen=)? Jag håller inte riktigt med dig där .
Visst är det väl så att PS3 hade hårdvarustöd för PS2 i början, men att de gick ifrån det? Det är extra roligt, med tanke på all kritik Xbox 360 fick för att det bara var mjukvarustöd för gamla Xbox-spel (vem vill förresten spela Xbox-spel när det finns så många 360-spel att välja mellan?). Inte helt rätt (och det är många som inte är insatta i detta ) men Ps3 60 GB har fortfarande hårdvarustöd i form av (har jag för mig) grafikchipet och detta chip kostar Sony pengar varje gång det tillverkas till Ps3. Chipet krävs för (iaf än så länge) överhuvudtaget kunna emulera en Ps2 så därför kan inte 40 GB modellerna spela Ps2 spel. Sony kommer kanske i framtiden kunna emulera fullt ut i mjukvara (60 GB var både mjuk och hårdvaru emulering) men i dagsläget så går detta inte som sagt.
Vad det spelar för roll? Jo att varken du eller de flesta här på forumet har spelat något av de spelen du drog upp därför INTE vet om det är bra eller dåligt. Att via namn och bilder ta för givet att spel ska vara bättre än ett spel som existerar är lite att gå saker i förväg. Se själv senast Assasins Creed, ellr varför inte pratikfallet Lair som alla tjatade om så jivla mycket, som såg mycket lovande ut fram till releasen där det visade sig vara kankse årets besvikelse pga reperativt gameplay. Så ja därför ska man helst inte ta upp kommande spel och definitivt inte jämföra dem mot existerande spel. Angående Forza 2 håller jag med om att det är inte in-pair med verkligheten, finns nog inga spel som är det, men det är fortfarande närmare än GT:P vilket snacket handlade om. För övrigt hade US PS3 60gb/20gb versionerna fullt hårdvarustöd/hårdvaruemuleing med både Graphics Synthesizer och EmotionEngine. Vid lanseringen i Europa kom dock den andra 60gb versionen där man tog bort EmotionEngine (CPUn i PS2) och ersatte den med kod för mjukvaruemulering då den antagligen är enklast att emulera. Men som du säger vore det logiskt att Sony inom en framtid inför helt mjukvarubaserad emulering för att tjöna några kronor på gamla PS2 spel via PSN så som MS gjort med Xbox 1.
Redigerat av PalmiNio, 07 January 2008 - 19:55.
Postad 09 January 2008 - 08:10
Unregistered4546b37c
-
Unregistered4546b37c
-
Användare
-
-
155 inlägg
Nu börjar Microsoft känna sig osäkra verkar det som. Tydligen ska de inför en Blu-ray läsare/tillsats till 360n om det blir mycket eftertraktat. http://www.reuters.c...851332620080108
Postad 09 January 2008 - 13:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Det tror jag de alltid haft som alternativ, om jag kommer ihåg rätt från tidigare intervjuer.
Postad 09 January 2008 - 13:41
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Men som du säger vore det logiskt att Sony inom en framtid inför helt mjukvarubaserad emulering för att tjöna några kronor på gamla PS2 spel via PSN så som MS gjort med Xbox 1.
Det har hintats om "PS2-klassiker" via PSN.
Postad 09 January 2008 - 13:41
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Så här lycklig blir man av att få en 360 & jag förstår pojken . http://www.break.com...as-present.htmlJag skulle ta 360 alla gånger pga av deras live funktion . Är så jätte nöjd med den .
Postad 09 January 2008 - 14:44
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Så här lycklig blir man av att få en 360 & jag förstår pojken . http://www.break.com...as-present.html
Pfft... Om den killen är glad vad är isåfall den här? http://youtube.com/watch?v=DpJyG7B6tAINNNIIIIIINNNNNNTEEEEENDOOOOO SIIIIIIXTYYYYYYYY FOOOOOUUUURRR!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 09 January 2008 - 14:47.
Postad 09 January 2008 - 15:16
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Så här lycklig blir man av att få en 360 & jag förstår pojken . http://www.break.com...as-present.html
Pfft... Om den killen är glad vad är isåfall den här? http://youtube.com/watch?v=DpJyG7B6tAI NNNIIIIIINNNNNNTEEEEENDOOOOO SIIIIIIXTYYYYYYYY FOOOOOUUUURRR!
Checka denna då. Apple iPhone!?!?! OMG!
Postad 09 January 2008 - 15:57
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Pfft... Om den killen är glad vad är isåfall den här? http://youtube.com/watch?v=DpJyG7B6tAI NNNIIIIIINNNNNNTEEEEENDOOOOO SIIIIIIXTYYYYYYYY FOOOOOUUUURRR!
Checka denna då.  Apple iPhone!?!?! OMG!
N64 kid har vuxit upp och blivit iPhone man!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 09 January 2008 - 16:00.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|