Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Besviken Sony HDTV-ägare, hjälp mig!

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2008 - 13:50

Unregistered4546b37c
  • Unregistered4546b37c
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Den verision på mitt PS3 är 2.10, vilken är den senaste. Och jag är nästan helt säker på att jag har kollat igenom alla inställningar eftersom det inte finns så många. Men om det är någon funktion du misstänker jag har missat, som kanske de flesta gör, så tipsa gärna.

Fick en teori. De flesta har sagt att när de uppdaterade sin PS3, att det blev bättre. Kanske är det så (bara gissar) att när en uppdatering installeras på systemet så kanske den känner av och anpassar sig efter hur och vilken tv är kopplad, om det är HDTV eller bildrörstv. Iochmed att jag hade bildrörsTV under den senaste installationen av firmwaren, så kanske det förklarar problemet. Vilket innebär att KANSKE (gissar fortfarande) när nästa uppdatering kommer (2.11) att den anpassar sig efter HDTV istället och det blir bättre. Är det en konstig teori?

Tack för åsikterna och tipsen, strife.

Postad 10 January 2008 - 16:13

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Har du pratat med Sony än?

/Bäckman

Postad 10 January 2008 - 19:08

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Den verision på mitt PS3 är 2.10, vilken är den senaste. Och jag är nästan helt säker på att jag har kollat igenom alla inställningar eftersom det inte finns så många. Men om det är någon funktion du misstänker jag har missat, som kanske de flesta gör, så tipsa gärna.

Fick en teori. De flesta har sagt att när de uppdaterade sin PS3, att det blev bättre. Kanske är det så (bara gissar) att när en uppdatering installeras på systemet så kanske den känner av och anpassar sig efter hur och vilken tv är kopplad, om det är HDTV eller bildrörstv. Iochmed att jag hade bildrörsTV under den senaste installationen av firmwaren, så kanske det förklarar problemet. Vilket innebär att KANSKE (gissar fortfarande) när nästa uppdatering kommer (2.11) att den anpassar sig efter HDTV istället och det blir bättre. Är det en konstig teori?

Tack för åsikterna och tipsen, strife.

Har du provat i inställningarna på ps3 att hoppa fram och tillbaka på olika upplösningar. Kan ju vara nån mjukvarubugg i ps3 som ######s med dig.

Postad 11 January 2008 - 00:32

Unregistered4546b37c
  • Unregistered4546b37c
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
thurner, var väljer man dom inställningarna? Kanske är värt att testa det.

Stefan Bäckman, nej det har jag inte. Ska prata med dom imorgon misstänker jag.

Postad 11 January 2008 - 08:32

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Inställningen där min PS3:a hade knasat sig heter "Skärminställning"
Där fick jag välja det översta alternativet (jag kollade igår, men har glömt vad det stod)
Därefter fick jag trycka åt höger på handkontrollen, välja "automatisk" och trycka höger igen.

Då svartnade skärmen en liten stund och sedan kom det fram lite text som talade om att högsta möjliga upplösning för min skärm var 1080. Efter det var allt frid och fröjd.
Hoppas du får till det på din TV.

Olle

Postad 11 January 2008 - 11:01

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Alltså vi som förösker hjälpa dig i den här tråden utgår från att du verkligenhar tittat igenom alla tänkbara skärminställningar och flippat fram och tillbaka mellan dem på din PS3. Det du sägerr om uppdateringen är utomordentligt långsökt och inget att hoppas på. Man ska kunna ställa in vad man har för tv närsomhelst. Du ska inte vänta på något utan agera så snabbt som möjligt. Jag är som flera andra här inne på att det är något som buggat och att det löser sig med lite flippande mellan olika upplösningar. Testa t o m välja 480p eller något annat som är helt fel så kanske det som hakat upp sig "lossnar" så att säga. Jag har varit med om mkt skumma saker i andra sammanhang det brukar lösa sig med att växla fram och tillbaka.

Som sagt ska du kunna ställ in på din PS3 så att den känner av att du har HDTV. Mitt xbox 360 gör knappast något automatiskt och jag får fel färger, fel upplösning och helt paketet om jag inte ställer in allt manuellt.

Läs manualen till din ps3 för mer info. Hjälper det ej ---> reklamera ditt PS3.

Det är INTE tv:n eftersom PS3:an var dålig på en annan tv. Det är inte kabeln för det ska inte ge den typen av fel.

Postad 11 January 2008 - 12:49

Unregistered646e20b6
  • Unregistered646e20b6
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Håller med Grimmy. Nu börjar det här bli tröttsamt. Vad händer egentligen!!

Postad 11 January 2008 - 12:59

Unregistered4546b37c
  • Unregistered4546b37c
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag förstår att ni tröttnar, liksom jag med. Jag tycker nästan jag har försökt allt som går, men ska nu testa att spela spelen jag har i 576p, flippra lite mellan upplösingarna och se vad som händer. Det har jag ju inte gjort ännu. 480p finns inte som valbar videoutsignal, det lägsta är 576p. Har jobbat dom senaste dagarna, det är därför jag inte har varit så aktiv, eller ens testat så mycket. Ska idag försöka lösa detta, även om det betyder att jag måste kontakta Sony.

Redigerat av Unregistered4546b37c, 11 January 2008 - 13:00.

Postad 11 January 2008 - 13:14

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Det du SKA göra är att övertala din kompis att komma förbi med sitt PS3, inte som att det är en stor grej att göra det...

Postad 24 January 2008 - 10:43

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Ursäkta om jag tar upp en gammal tråd, men jag är så nyfiken på hur det har gått.

Hur har det gått straatì?

Postad 24 January 2008 - 11:53

Unregistered646e20b6
  • Unregistered646e20b6
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
JA!?! Hur har det gått???

Postad 24 January 2008 - 12:21

Unregistered646e20b6
  • Unregistered646e20b6
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Så här skrev straati i spelforumet. Ingen som hört av honom sedan dess.
Misstänker att det har löst sig med hans nya PS3:a och då bryr han sig inte om att informera os som lever här på forumet. :)

Det verkar som om problemet börjar lösa sig. Kontaktade supporten för Playstation förra veckan någon gång och fick ett svar idag;

"Hej, Tack för ditt mail, tyvärr så låter det som att din Playstation konsol har drabbats av ett hårdvaru fel. Det jag vill att du ska göra är att ta kontakt med butiken där du har köpt din Playstation konsol och säga att du har varit i kontakt med oss och vi vill att du reklamerar produkten. Beklagar det som har hänt men detta är tyvärr detta de enda vi kan göra för att snabbast lösa problemet."

Låter som om det börjar bli dags att leta fram kvittot nuva.

Postad 24 January 2008 - 12:45

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Hade oxå det problemet, i början när jag spelade RFOM var det skitsnyggt, sen en vacker dag så tyckte jag att bilden var sämre och riktigt pixlig (tror jag varit inne och pillat lite på inställningarna), dock så löste jag det på 5min i PS3-inställningar, minns dock inte exakt hur men har för mig iaf. att jag låst den i 1080P, dvs. de andra alternativen är inte tillgängliga och det funkar utmärkt.

Väldigt få spel som har 1080P, tex. så har COD4 bara 720P, iaf. är min PS3 låst i 1080P och när jag trycker på 1:1pixel knappen ("REAL" heter det på min BenQ W9000) så blir det en liten bild i mitten...som projjen får skala upp till 1080P.

En sak kan du dock vara HELT säker på, det är en inställning i PS3:an det handlar om...

Ska rota lite i det när jag kommer hem, sen ska det säkert lösa sig för dig! :)

Redigerat av Dr. Death, 24 January 2008 - 12:46.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.