Sony Ericsson W760i
116 svar till detta ämne
Postad 14 juli 2008 - 09:03
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Jag har haft denna lur några dagar och gillar den skarpt.
Två frågor dock:
1. Vet någon hur man får en miniatyrbild av skivomslaget att visas när man spelar nedladdade lånade mp3-filer?
2. Finns det någon modellanpassad bilhållare till denna telefon? Idag har jag SE HCH-70 och den fungerar, men känns inte direkt optimal.
Postad 14 juli 2008 - 15:35
Anton B
-
Anton B
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
har nån av er testat att ha videosamtal med den och isåfall hur funkar det???
Postad 15 juli 2008 - 08:20
Pr0wler
-
Pr0wler
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
jag köpte den svarta för ungefär en vecka sen och jag har en fråga. Hur gör man för att ändra vilken kamera man ska använda i videosamtal? För den använder bara kameran där bak.
Det finns väl bara en kamera på den så hur skall du kunna ändra? hur är det, stödjer den 3G o videotelefoni? undrar sedan om man kan välja vilken musik/ljudfil som helst till alarmet och sms-signalen från minneskortet/telefonminnet?
Den stödjer 3G och HSDPA, men videosamtalsfunktionen är operatörsberoende enligt SE:s hemsida. Vet inte vilka operatörer det är som har det påslaget. De som har de påslaget kan ju skriva vilken operatör ni använder.
Postad 16 juli 2008 - 14:30
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Är det lika "bra" sifferknappar som på W580? Hur är mjukvaran i W760? Hänger den sig eller är den seg ibland?
Postad 17 juli 2008 - 18:56
Anton B
-
Anton B
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
jag tycker att den har bättre knappar än w580i, och den är bara lite seg i starten.
Redigerat av Anton B, 17 juli 2008 - 18:57.
Postad 18 juli 2008 - 10:03
Comodin
-
Comodin
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag tänker byta upp mig till den här telefonen, men gillar inte heller att gps-kartorna laddas online. Gjorde en sökning efter gratis GPS-program med offline kartor och hittade dessa: http://www.getjar.co...83/MarioAdvisorhttp://www.getjar.co.../10829/navigamihttp://www.getjar.co...6869/WMSBrowserÄr det någon som testat något av dess program? /Joel
Postad 18 juli 2008 - 10:51
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Jag tänker byta upp mig till den här telefonen, men gillar inte heller att gps-kartorna laddas online. Gjorde en sökning efter gratis GPS-program med offline kartor och hittade dessa:
http://www.getjar.co...83/MarioAdvisor http://www.getjar.co.../10829/navigami http://www.getjar.co...6869/WMSBrowser
Är det någon som testat något av dess program?
/Joel
Har inte testat dessa, men de ser intressanta ut! Jag kör just nu Telia Navigator, det medföljde 3 månaders gratis navigering, och det är ett riktigt superprogram! Så himla smidigt att kunna söka på telefonnummer istället för adresser, gör det ju mycket enklare att hitta ute på landsbygden osv!
Postad 19 juli 2008 - 15:50
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Har haft min W760 i en vecka nu. Tänkte hör vilka java-program som är värda att tanka ned till telefonen, såväl gratisprogram som de som kostar en slant, t ex filhanterare mm mm.
Postad 20 juli 2008 - 12:02
uncompss
-
uncompss
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag köpte en w760i för ca 2 veckor sedan och har problem
med uppspelningen av mp3:or, de hackar rätt så ofta ( irreterande )
samt att mobilen har stängt av sig själv vid något tillfälle.
Kan detta avhjälpas med nedladdning av ny programvara,
har SE någon förteckning över åtgärdade buggar för resp. modell?
Har någon samma problem som jag och i så fall hur lyckades ni åtgärda detta?
/ Andreas
Postad 20 juli 2008 - 17:58
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Netonnet har den röda för 3200:- utan frakt.
Postad 20 juli 2008 - 20:31
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Jag köpte en w760i för ca 2 veckor sedan och har problem med uppspelningen av mp3:or, de hackar rätt så ofta ( irreterande ) samt att mobilen har stängt av sig själv vid något tillfälle. Kan detta avhjälpas med nedladdning av ny programvara, har SE någon förteckning över åtgärdade buggar för resp. modell? Har någon samma problem som jag och i så fall hur lyckades ni åtgärda detta?
/ Andreas
Jag har samma problem med musikuppspelningen, dock inte så ofta. Det finns inte någon ny mjukvara för tillfället, vad jag vet. Jag väntar svar från både SonyEricsson och mitt inköpsställe angående avbrotten i uppspelningen. Hoppas det kommer en ny firmware som fixar problemet.
Postad 20 juli 2008 - 23:14
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jag har samma problem med musikuppspelningen, dock inte så ofta. Det finns inte någon ny mjukvara för tillfället, vad jag vet. Jag väntar svar från både SonyEricsson och mitt inköpsställe angående avbrotten i uppspelningen. Hoppas det kommer en ny firmware som fixar problemet.
Nämen, är det buggar i W760i? Vad förvånad jag blir, det brukar det ju aldrig vara i SonyEricssons telefoner.
Postad 21 juli 2008 - 14:21
diigiital66
-
diigiital66
-
Rookie
-
2 inlägg
Till alla som har problem med sin w760! Jag lyckades fixa mina buggar, tack och lov, så nu funkar den perfekt och jag känner mig riktigt nöjd med telefonen.
Vad jag gjorde var att jag uppdaterade min telefon via "seus" med "original" firmwaret, eftersom det inte släppts någon uppdatering än, och alla problemen försvann, helt otroligt!
Nu finns inte en bugg kvar, inte vad jag märk än så länge.
Men ni måste tanka ner programmet oavsett vad sonyericssons hemsida säger att programmet inte stöds av w760!
Dom ljuger, rejält, för när väl programmet är installerat och klart, jo vad ser man? w760 finns mycket väl med som allternativ när man väljer telefon.
Redigerat av diigiital66, 21 juli 2008 - 14:22.
Postad 22 juli 2008 - 07:19
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Till alla som har problem med sin w760! Jag lyckades fixa mina buggar, tack och lov, så nu funkar den perfekt och jag känner mig riktigt nöjd med telefonen. Vad jag gjorde var att jag uppdaterade min telefon via "seus" med "original" firmwaret, eftersom det inte släppts någon uppdatering än, och alla problemen försvann, helt otroligt! Nu finns inte en bugg kvar, inte vad jag märk än så länge. Men ni måste tanka ner programmet oavsett vad sonyericssons hemsida säger att programmet inte stöds av w760! Dom ljuger, rejält, för när väl programmet är installerat och klart, jo vad ser man? w760 finns mycket väl med som allternativ när man väljer telefon.
Fungerade bra med att installera om mjukvaran, uppspelnings-avbrotten verkar borta nu
Postad 22 juli 2008 - 07:34
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Vad menar ni med "seus" uppdatering?
Går det att göra en uppdatering med samma firmware som man redan har i telefonen med SonyEricsson PCSuite?
Postad 22 juli 2008 - 07:58
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Vad menar ni med "seus" uppdatering? Går det att göra en uppdatering med samma firmware som man redan har i telefonen med SonyEricsson PCSuite? Update serviceDu får ett meddelande att du har senaste firmware men blir tillfrågad om du vill fortsätta ändå. Denna fil är för c702 men som tidigare talare sa : så har du möjlighet att välja w760i sedan.
Postad 22 juli 2008 - 08:16
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Update service Du får ett meddelande att du har senaste firmware men blir tillfrågad om du vill fortsätta ändå. Denna fil är för c702 men som tidigare talare sa : så har du möjlighet att välja w760i sedan.
Märkligt! Jag får ett meddelande om att jag inte kan uppdatera eftersom jag redan har den senaste versionen, men ingen fråga om jag vill fortsätta ändå. Min telefon är brandad av 3, kanske har nåt med det att göra?
Postad 22 juli 2008 - 10:42
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Matar på med ännu ett inlägg  :
Har "hittat" ett fenomen som jag undrar om det är fler som har, nämligen att vissa omslagsbilder tillhörande den mp3-musik som lagts över i telefonen dyker upp i mappen foton istf mappen bilder, där övriga hamnar. Av de omslagsbilder jag har så sticker inte de bilder som hamnar fel ut, dvs de har samma färgdjupp mm som övriga bilder (av vad jag kunnat sett), storleken (bildstorlek och filstorlek) är större än vissa omslagsbilder och mindra än andra. Nån som har nån idé?
Redigerat av MiWa, 22 juli 2008 - 11:59.
Postad 24 juli 2008 - 23:50
munk
-
munk
-
Rookie
-
1 inlägg
Nu har den kommit ut i röd på prispress.com! Köpa!
Postad 25 juli 2008 - 15:32
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Jag är nog sugen på denna eller c702. Dem är närmast identiska. https://www.prisjakt...j=277311,264359Förutom på designen då men iaf så tror jag att jag ska köpa en w760i för att jag vill ha gps och Tele2 kompis för 78kr/mån med 1gb fri surf tänker nog upp för gpskonstnaden över internet? Men nu är ju frågan vilken man ska ta. Laggar Gps:en någonting ni som har använt den? Asså går det mjukt till? w760i har väl liksom w580 sportfunktioner likså?
Postad 25 juli 2008 - 20:32
Markman
-
Markman
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
1gb fri surf tänker nog upp för gpskonstnaden över internet?
Nu ska jag på inget sätt påstå att jag är någon expert men jag är hyfsat säker på att gps-kostnaden till stor del består av typ licenspengar, t.ex. för tillåtelse att ta kontakt med sateliter eller så.. Men som sagt, jag är på inget sätt expert på ämnet.... Sen att jag inte skulle använda mig av tele2 oavsett om det var gratis gps eller vilken annan funktion som helst, men det är ju en annan sak..
Postad 25 juli 2008 - 21:03
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Nu ska jag på inget sätt påstå att jag är någon expert men jag är hyfsat säker på att gps-kostnaden till stor del består av typ licenspengar, t.ex. för tillåtelse att ta kontakt med sateliter eller så.. Men som sagt, jag är på inget sätt expert på ämnet.... Sen att jag inte skulle använda mig av tele2 oavsett om det var gratis gps eller vilken annan funktion som helst, men det är ju en annan sak..
Gps:en i denna är en java applikation så den tar ju kartorna och röstnavigeringen från internet. Så nog laddar den ner alltid men 1gb i månaden lär ju räcka.
Postad 29 juli 2008 - 13:15
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Samma här, min är är låst till Telia. Mycket märkligt. Antar att man får vänta på att SE får tummen ut och släpper ny mjukvara. Märkligt! Jag får ett meddelande om att jag inte kan uppdatera eftersom jag redan har den senaste versionen, men ingen fråga om jag vill fortsätta ändå. Min telefon är brandad av 3, kanske har nåt med det att göra? 
Postad 30 juli 2008 - 07:01
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Gps:en i denna är en java applikation så den tar ju kartorna och röstnavigeringen från internet. Så nog laddar den ner alltid men 1gb i månaden lär ju räcka.
Ett tips för er som vill använda GPS'en med Offline-kartor är denna applikation: http://www.mgmaps.com/. Kolla i forumet som finns på sidan så står det exakt hur man skall göra för att installera och tanka hem kartdata. Applikationen stödjer inte röstnavigering och beräkning av väg från A till B (à la "ta höger i korsning XX, Fortsätt 300 m, ta höger mot YY"). Har dock märkt att telefonen inte klarar av alltför många filer/mappar på minneskortet, vilket de nedladdade kartorna som denna applikation använder har MÅÅÅNGA av. Men en hel del kartdata kan man ha. Duger gott för mig. Har för övrigt mailat SE om hackningsproblemet som även jag lider av, så vi får se vad (och när  ) dem svarar  ...
Postad 01 augusti 2008 - 07:07
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Har nu fått svar från SE angående hackandet: " Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Vi beklagar problemet ni upplever med er Sony Ericsson W760i. Det finns inte några generella problem med denna modell. Vi rekommenderar i första hand att ni gör en uppdatering av programvaran i er Sony Ericsson telefon. Ni kan uppdatera programvaran via Uppdateringstjänsten på vår hemsida:
http://www.sonyerics...&...18&esi=true
Om en uppdatering inte avhjälper felet eller om det inte är möjligt att genomföra den så bör det undersökas av en tekniker hos ett av våra auktoriserade serviceombud för att göra det möjligt att finna felet, vad som orsakar det, och hur man skall lösa det åt er.
Ni kan vända er till er återförsäljare så kan de skicka telefonen till ett serviceombud alternativ kan ni själv vända er till ett serviceombud för hjälp. För information angående var ni hittar ett serviceombud eller övriga frågor ber vi er ringa Sony Ericsson Call Center på 013-24 45 00." Så det blir väl att skicka tebax luren och vänta å vänta å vänta  Eller finns det nåt trick att uppdatera mjukvaran igen? Jag får som sagt bara upp ett meddelande om jag har den senaster versionen, men ingen "uppdatera ändå"-knapp...
Postad 03 augusti 2008 - 21:59
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Uppdaterade för några dagar sen med firmwaren som redan e i, och det funkade fanimej !! Flyter på MYCKET bättre i menyer mm. Lyssnar nästan aldrig på mp3 i den, men när jag precis hade köpt den så lyssnade jag nån timme o då hackade det titt som tätt. Men idag hade jag igång mp3´n nån timme igen o inte ett enda hack.
HAr tyvärr inga tips till er som inte lyckas uppdatera. Jag körde bara update service och då sa den att jag hade senaste, men jag fick även valet att fortsätta. Varför ni inte får det förstår jag inte tyvärr.
Postad 04 augusti 2008 - 09:35
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Spännande! Körde uppdateringstjänsten idag och fick till min förvåning upp frågan om jag ville uppdatera trots att jag hade den senaste versionen: "W760 HUTCH-WORLD CDF1207-4977". Så nu får vi se om det blir bättre, hitills har inga hackningar uppstått. Mysko att en uppdatering till samma version verkar löser problemet  . Men så länge det funkar så
Postad 05 augusti 2008 - 21:15
Kodama315
-
Kodama315
-
Rookie
-
1 inlägg
Undrar om det finns 3.5mm hörlursingång på denna mobil, har tidigare fått tvetydiga svar om detta så vill veta det innan jag bestämmer mig för vilken mobil jag ska köpa. Å hur är ljudkvaliteten i hörlurarna/högtalarna, är den så bra att den skulle kunna ersätta en Ipod (vilket är mitt mål nu när jag ska köpa en ny musikmobil)?
Postad 05 augusti 2008 - 21:30
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Undrar om det finns 3.5mm hörlursingång på denna mobil, har tidigare fått tvetydiga svar om detta så vill veta det innan jag bestämmer mig för vilken mobil jag ska köpa. Å hur är ljudkvaliteten i hörlurarna/högtalarna, är den så bra att den skulle kunna ersätta en Ipod (vilket är mitt mål nu när jag ska köpa en ny musikmobil)? http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=svFinns väl ingen SE telefon som har 3.5mm utgång!? Däremot kan du ansluta ett par lurar med 3.5mm plug till sladden som org. headsetet sitter ipluggat i.
Postad 06 augusti 2008 - 18:40
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv
Finns väl ingen SE telefon som har 3.5mm utgång!? Däremot kan du ansluta ett par lurar med 3.5mm plug till sladden som org. headsetet sitter ipluggat i.
Som sagt, de finns ingen 3.5mm utgång utan man får använda ett SE-headset med 3.5mm utgång där man kan plugga in sina egna lurar. Både för och nackdelar med denna princip som SE verkar hålla fast vid...
Postad 06 augusti 2008 - 19:34
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Som sagt, de finns ingen 3.5mm utgång utan man får använda ett SE-headset med 3.5mm utgång där man kan plugga in sina egna lurar. Både för och nackdelar med denna princip som SE verkar hålla fast vid...
Vad är det för nackdelar? *Sladden blir för lång? De flesta (iaf de senaste jag har köpt) lurarna har kort sladd + förläningssladd så då skippar du ju bara förlänningssladden.. Om du bara har en 3,5mm och har dina egna lurar så har du ju ingen mic eller svarknapp alls på headsettet. Bra mycket krångligare.
Postad 06 augusti 2008 - 20:12
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Hur "dålig" är kameran i förhållande till SEs Cybershotmodeller? Vilken betydelse har avsaknaden av autofokus? Är optiken sämre? Mina bilder kommer förmodligen till största del ligga kvar i mobilen, men det är klart att det vore kul att kunna ta fram en pappersbild någon gång. Alternativet för mig just nu är en K550i.
Postad 07 augusti 2008 - 07:26
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Hur "dålig" är kameran i förhållande till SEs Cybershotmodeller? Vilken betydelse har avsaknaden av autofokus? Är optiken sämre? Mina bilder kommer förmodligen till största del ligga kvar i mobilen, men det är klart att det vore kul att kunna ta fram en pappersbild någon gång. Alternativet för mig just nu är en K550i.
Under riktigt bra ljusförhållanden så tycker jag bilderna blir riktigt bra, men vid dåligt ljus är dem inget vidare. Men de flesta av bilderna är i ozoomat läge helt ok att se på i telefonens display, det är inte förrän man zoomar och/eller tittar på datorn som man ser att det inte alltid blir så bra... Jämfört med K550 så vill jag nog påstå att bilderna blir sämre. W760 saknar ju t ex lampa/blixt. MEN! W760 slår K550 på fingrarna på allt annat (som jag kan komma på här och nu iaf) tycker iaf jag...
Postad 07 augusti 2008 - 09:39
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Finns ny programvara ute till mobilen nu !!! W760 NORDIC CDF1201-0071
Redigerat av zitzo, 07 augusti 2008 - 09:48.
Postad 07 augusti 2008 - 10:01
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Finns ny programvara ute till mobilen nu !!! W760 NORDIC CDF1201-0071
Hoppsan!  Finns det någon info om vad som uppdaterats/modifierats i denna version?
Postad 07 augusti 2008 - 21:38
hjn76
-
hjn76
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej, är det nån som kan upplysa mig lite om telefonens GPS funktion. Var in på både Mediamarkt och Telia och ingen kunde svara på vilka kostnader det är att använda GPS'en. Är det som en riktig GPS dvs gratis eller måste man betala nån avgift eller datatrafikskostnad?
Tacksam för svar...
// Henric
Postad 07 augusti 2008 - 22:52
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Hej, är det nån som kan upplysa mig lite om telefonens GPS funktion. Var in på både Mediamarkt och Telia och ingen kunde svara på vilka kostnader det är att använda GPS'en. Är det som en riktig GPS dvs gratis eller måste man betala nån avgift eller datatrafikskostnad?
Tacksam för svar...
// Henric
Du måste betala trafikkostnad för den använder goggle maps som inte har några offlinekartor och den kan bara köra Javaprogram. Är dock kanske flera javaprogram som klarar lagring av kartor på G men det är inte något som är säkert.
Postad 08 augusti 2008 - 07:32
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Du måste betala trafikkostnad för den använder goggle maps som inte har några offlinekartor och den kan bara köra Javaprogram. Är dock kanske flera javaprogram som klarar lagring av kartor på G men det är inte något som är säkert.
Som jag sa i mitt tidigare inlägg i denna tråd (inlägg #74) så funkar mgmaps, som är en java applikation, med offline-kartor. Kartorna får man ta hem själv mha ett separat program och man kan då välja att ta hem kartor från Google, Yahoo och Microsoft (kanske nån mer oxå, minns inte alla) och det är alltifrån "vanliga" kartor till satellitebilder. Sen är det så att slå på själva gps'en i mobilen inte kostar något. Den är helt gratis att nyttja, men alla applikationer i mobilen förutom Tracker-applikationen (träningsfunktionen) behöver kartdata som måste laddas ned och det är denna nedladdning som kostar pengar. Med tracker-programmet kan man dock se den rutt man gått/sprungit/åkt, men utan karta i bakgrunden förståss, vilket är något som programmet inte ens stödjer. Men för att använda GPS'en med kartor för att navigera med så rekommenderar jag mgmaps enligt tidigare inlägg... Ingen som hittat nån info om senaste firmware'n? Nån som uppdaterat och sett nån förändring?
Postad 08 augusti 2008 - 12:02
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Som jag sa i mitt tidigare inlägg i denna tråd (inlägg #74) så funkar mgmaps, som är en java applikation, med offline-kartor. Kartorna får man ta hem själv mha ett separat program och man kan då välja att ta hem kartor från Google, Yahoo och Microsoft (kanske nån mer oxå, minns inte alla) och det är alltifrån "vanliga" kartor till satellitebilder. Sen är det så att slå på själva gps'en i mobilen inte kostar något. Den är helt gratis att nyttja, men alla applikationer i mobilen förutom Tracker-applikationen (träningsfunktionen) behöver kartdata som måste laddas ned och det är denna nedladdning som kostar pengar. Med tracker-programmet kan man dock se den rutt man gått/sprungit/åkt, men utan karta i bakgrunden förståss, vilket är något som programmet inte ens stödjer. Men för att använda GPS'en med kartor för att navigera med så rekommenderar jag mgmaps enligt tidigare inlägg...
Ingen som hittat nån info om senaste firmware'n? Nån som uppdaterat och sett nån förändring?
Jojo men javaprogram med offlinekartor är väl rätt nytt? Köpte en hp istället för denna för att få tillgång till bättre gps program.
Postad 08 augusti 2008 - 17:14
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Vad är det för typ av headset som medföljer W760i? Är det inearlurar?
Postad 08 augusti 2008 - 17:55
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Vad är det för typ av headset som medföljer W760i? Är det inearlurar?
Till min följde HPM-64 med. Men jag har dock köpt till ett par "V-Moda Bass Freq" som ger ett riktigt bra ljud tycker jag...
Postad 09 augusti 2008 - 08:56
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Är det någon som använder ljudböcker i telefonen?
Jag har förstått att för att en ljudbok ska hamna under "Ljudböcker" måste den vara i M4B-format. Jag har konverterat en ljudbok till det formatet utan problem och fått den att dyka upp under Ljudböcker i telefonen. Men problemet är att vid konverteringen verkar inte Album-taggen följa med vilket gör att om jag har flera ljudböcker i telefonen så står det att jag endast har en ljudbok och alla ljudböcker hamnar efter varandra i låtlistan istället för som separata ljudböcker. Om någon mot förmodan förstår jag jag försöker beskriva vore det kul att höra hur det fungerar för er
Postad 13 augusti 2008 - 18:37
Dirk Diggler
-
Dirk Diggler
-
Rookie
-
1 inlägg
Kan man ändra menyn, kan man tex ta bort Play-now-ikonen och ersätta den med något annat program som jag hellre vill ha där?
Postad 13 augusti 2008 - 19:15
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Kan man ändra menyn, kan man tex ta bort Play-now-ikonen och ersätta den med något annat program som jag hellre vill ha där?
Tror inte det. På min (som är 3-brandad) finns inte "Play Now" utan där har 3 lagt in sin egen ikon. Visst, det går säkert (via en massa externa program och kunskap, rätta mig om jag har fel nån) men inte via telefonens gränssnitt...
Postad 15 augusti 2008 - 20:03
TheWretch
-
TheWretch
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Namnen på mina kontakter blir kapade när jag kopierar dem från SIM-kortet. Exempel: "Joha Larsson" (Johan)
Skriver jag in egna direkt i mobilen fungerar det bra...
Varför blir det så och hur löser man det utan att sitta och redigera femtio kontakter manuellt?
Redigerat av TheWretch, 15 augusti 2008 - 20:03.
Postad 16 augusti 2008 - 08:50
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Namnen på mina kontakter blir kapade när jag kopierar dem från SIM-kortet. Exempel: "Joha Larsson" (Johan) Skriver jag in egna direkt i mobilen fungerar det bra...
Varför blir det så och hur löser man det utan att sitta och redigera femtio kontakter manuellt?
Varför dina kontakter blir kapade vet jag inte, har själv inte lagt över kontakter från SIM till Tfn. Jag föreslår ett av följande alternativ: 1) Använd medföljande SE PC-Suite och redigera kontakterna där eller 2) Ladda ned MyPhoneExplorer ( http://www.fjsoft.at) och redigera kontakterna där. Jag kör själv med MyPhoneExplorer som jag tycker fungerar alldeles utmärkt.
Postad 16 augusti 2008 - 16:01
TheWretch
-
TheWretch
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
En fråga till; ska det inte följa med någon minneskortsadapter eller usb-adapter alls?
Till C702 följer det med en usb-adapter för minneskortet vet jag. Är det bara kabeln till telefonen som gäller med W760i eller är min förpackning ofullständig?
Postad 16 augusti 2008 - 17:31
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
En fråga till; ska det inte följa med någon minneskortsadapter eller usb-adapter alls? Till C702 följer det med en usb-adapter för minneskortet vet jag. Är det bara kabeln till telefonen som gäller med W760i eller är min förpackning ofullständig?
Jag fick inte med någo USB-adapter utan de blir till att köpa separat om man vill ha en sån. Men å andra sidan så funkar ju telefonen som ett usb-minne om du väljer "masslagring" (eller vad det nu står) när du kopplar in den till datorn.
Postad 16 augusti 2008 - 21:17
TheWretch
-
TheWretch
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Japp, gjorde så.. men det är ju så in i bomben segt den vägen. Jaja, ska ändå köpa ett 8gb-minne med adapter snart så.
Någon som vet nått (annat) bra forum för mobiltelefoner? Är främst ute efter diskussioner om 3e-parts program och gps-modulen osv.
Postad 17 augusti 2008 - 20:37
TheWretch
-
TheWretch
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Vafan, PC Suite och uppdateringsprogrammet som följer med telefonen funkar ju inte på Windows 2000! Var hittar man en version som gör det? edit: det fanns ju på SEs hemsida.. så nevermind. edit2: det fanns den inte alls, det var för nån äldre mobil. Nu har jag "PC Suite v2.0.60" installerad men jag får inte in några drivrutiner för telefonen. Hjälp? edt3: Nu ######r har jag fått igång det! Ringde till SEs support som inte hjälpte ett skit ("Windows 2000 är gammalt"...). Men hittade länk till MyPhoneExplorer här på forumet. Det fungerar utmärkt! http://www.fjsoft.at/(Drivrutinerna fick jag för övrigt in från den medföljande skivan efter lite om och men)
Redigerat av TheWretch, 20 augusti 2008 - 15:00.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|