Soul Calibur 4 får känt besök
73 svar till detta ämne
Postad 03 augusti 2008 - 12:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ni som testat liret, är det värt att köpa ett PS3 enbart för detta spel? Köpte ett Dreamcast förut enbart för SoulCalibur men något säger mig att IV inte är så pass bra... Vad tycker ni?
Kommer ju till 360 också. Billigare. Edit: Är släppt på ska det vara.
Redigerat av Zoiler, 03 augusti 2008 - 12:48.
Postad 03 augusti 2008 - 19:45
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Ni som testat liret, är det värt att köpa ett PS3 enbart för detta spel? Köpte ett Dreamcast förut enbart för SoulCalibur men något säger mig att IV inte är så pass bra... Vad tycker ni?
Och hur funkar spel över internet tycker ni, mycket laggproblem, kan man se sin ping på något sätt?
Gå till din närmaste spelbutik där man kan prova, det är nog de bästa.
Postad 05 augusti 2008 - 00:30
aiity
-
aiity
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Någon som vet om det har större betydelse om man köper detta spel som import? Tänkte mest på online delen om det blir så att man enbart kan spela mot folk i väst och inte här i europa som jag hört rykten om andra spel.
Fick hem mitt preorder ex idag på förmiddagen från VG+, har spelat nonstop tills nu typ. Har kört mkt online och det funkar felfritt, vet dock inte om det är mot us folk eller eu, hur kan man kolla det ? Frunktansvärt roligt spel, har nästan låst upp allt som går ;D
Redigerat av aiity, 05 augusti 2008 - 00:32.
Postad 05 augusti 2008 - 09:59
Unregisteredeb90775d
-
Unregisteredeb90775d
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Fick hem mitt preorder ex idag på förmiddagen från VG+, har spelat nonstop tills nu typ. Har kört mkt online och det funkar felfritt, vet dock inte om det är mot us folk eller eu, hur kan man kolla det ?
Frunktansvärt roligt spel, har nästan låst upp allt som går ;D
Hur långt har du kommit på Tower of vad det nu hette?!  Och hur håller du koll på hur mycket kläder du har kvar att låsa upp?
Postad 05 augusti 2008 - 14:13
aiity
-
aiity
-
Amatör
-
-
54 inlägg
http://www.videogame...cters-guide.htmJag har låst upp 25+ nåt på Tower of Lost Souls ascending, om det var det du menade. Det värsta är att jag inte alls är sugen på att dra utomlands imorgon.. haha, galet vad ett spel kan göra. ;D
Redigerat av aiity, 05 augusti 2008 - 14:13.
Postad 05 augusti 2008 - 14:36
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Jag körde fast ganska hårt på Tower of Lost Souls när man möter Taki som blockar som fan så man blir skadas och inte går att kasta.. Yoshimitsu går bra att få dö på men sen hinner tiden gå ut när man ska spöa kärringen
Postad 06 augusti 2008 - 14:39
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2 247 inlägg
Inhandlade detta i måndags och kan nöjt konstatera att känslan från tvåan finns kvar samtidigt som grafiken fått sig en uppputsning. Projen och duken är dock tillfälligt nedpackade så just nu lirar jag på en 22-tums skärm vilket inte känns direkt optimalt.
Hur många här körde förresten igenom hela adventure mode i tvåan? För egen del rensade jag allt en gång men på andra varvet blev det en krypta kvar då jag aldrig lyckades ha ihjäl alla tillräckligt snabbt där (kommer inte ihåg vad den hette).
Cervantes är för övrigt favoriten sedan tvåan...
Postad 06 augusti 2008 - 19:34
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
Fruktansvärt roligt spel, har precis kört igenom alla 60 floors på ToS och ska nu försöka mig på descend. Även jag importerade från vg+, och det funkar utmärkt online. Ett tips till er som kör fast på ToS, gör 2 eller 3 CAS astaroth med HP drain A och sen kör throw hela tiden. Lamt, men det funkar.
Postad 06 augusti 2008 - 20:13
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Fruktansvärt roligt spel, har precis kört igenom alla 60 floors på ToS och ska nu försöka mig på descend. Även jag importerade från vg+, och det funkar utmärkt online. Ett tips till er som kör fast på ToS, gör 2 eller 3 CAS astaroth med HP drain A och sen kör throw hela tiden. Lamt, men det funkar.
Hur funkar de på de som bara tar sig ut alla kast? Vissa banor är fan äckligt svåra
Postad 07 augusti 2008 - 18:21
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
På de som har auto grapple break c,b brukar det funka att greppa om du timar det. Du får helt enkelt lista ut olika frames, och dra iväg en throw perfekt. På dom som hade auto grapple break a,s då körde jag 88B eller 44B.. Men jag ska nämna att jag började använda astaroth på floor 45 fram till 60. 1-45 då använde jag min main, Amy.
Det finns säkert fler " lama " sätt att lösa det på.
8 = upp
4 = bak
B = Y (360) Triangel (PS3)
Postad 08 augusti 2008 - 23:26
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Köpte mitt ex i onsdags å måste säga att det knäcker  Enda jag undrar e ju hur man låser upp darth vader. Har ju för mig att Konami gick ut å sa att vader skulle finnas med från start på 360 verren.
Så, nån som lyckats låsa upp gubbfan?
Postad 09 augusti 2008 - 00:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Han finns ju inte. Bara på PS3. Han föredrar svart (haha).
Hans apprentice finns däremot. Och Yoda. Som föredrar grönt (re haha).
Postad 09 augusti 2008 - 00:46
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
vader kommer som DLC. men han är tråkig som f*n att spela med, stel och känns klumpig. Men å andra sidan är Vader ändå Vader.
Postad 09 augusti 2008 - 01:04
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
http://www.maxconsol...ws&newsid=30045With a little help from the inside, we've figured out that VADER and YODA are both on the SOUL CALIBUR IV Xbox 360 retail disc. The content is actually on the disc straight from retail, so let's hope Namco Bandai don't charge to unlock these characters. Here's a video we created as proof and we're sure PS3 owners can experience the same fun, our lips are sealed for now however!
Postad 09 augusti 2008 - 01:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det hade jag inte hört talas om. Inte direkt Konami som gått ut med det dock
Postad 09 augusti 2008 - 07:25
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Yoda är ju den tråkigaste att spela med på XBOX enligt mig. Inte bara tråkig att spela med men dryg att spela mot då han bara är tre äpplen hög.
Postad 09 augusti 2008 - 11:43
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Yoda är ju den tråkigaste att spela med på XBOX enligt mig. Inte bara tråkig att spela med men dryg att spela mot då han bara är tre äpplen hög.
Grymt bra.. då dom andra motståndarna inte kan kasta hnm för han är för kort  Dock så knäcker jag det mesta med min pimpade Kilik. Den gubben knäcker fan allt å alla i vad fightspel kallas!
Postad 09 augusti 2008 - 12:37
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Grymt bra.. då dom andra motståndarna inte kan kasta hnm för han är för kort Dock så knäcker jag det mesta med min pimpade Kilik. Den gubben knäcker fan allt å alla i vad fightspel kallas!
... varit mycket disksussion på diverse forum att Kilik är en av de bättre "Button masher" karaktärerna och därmed lätt att handskas med, något jag håller med om. Lär man sig dessutom hans attacker så blir en allt en dödlig prick. Korte Yoda är jobbig att slåss mot som sagt, men inser man bara att man ska slå neråt istället för framåt så har han inte allt för mycket att sätta emot... bortsett från att man inte kan greppa honom.
Postad 10 augusti 2008 - 10:14
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Mest spelat med Mitsurugi som vanligt. Spelet får då bra betyg av mig iaf. Mer av det mesta och snyggare (tycker mycket om grafiken och designen).
Jag orkar inte riktigt spela fightingspel som man gjorde förr och lära sig ingående, så Soul Calibur har blivit en lagom kombination av lättillgänglighet, bra spelmekanik och kontroll. Förr spelade jag rätt mycket Tekken, men det har inte alls samma charm som spel att spela när man är några vänner med varierande förmåga.
Redigerat av Ghorun, 10 augusti 2008 - 10:16.
Postad 10 augusti 2008 - 16:07
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Vad har man för nytta av alla Style level up (eller va de heter) på nissarna man spelar med?
Postad 11 augusti 2008 - 22:31
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
Vad har man för nytta av alla Style level up (eller va de heter) på nissarna man spelar med?
När din gubbe/gubbar ökar i style level så kan du använda mer avancerade skills. Skills är exempelvis HP drain C, Auto Ring Nullifier B eller vad sägs om Hysterical Strength. Det är detta du har tillgängligt när du skapar en gubbe genom CAS. Finns en hel del olika skills, så har man en favoritgubbe så gör man bäst i att " levla " upp den för att sedan kunna utnyttja dom tyngre skillsen.
Postad 12 augusti 2008 - 05:41
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Hur många levlar finns de på gubbarna?
Postad 12 augusti 2008 - 07:41
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Postad 17 augusti 2008 - 17:24
Underworld
-
Underworld
-
Rookie
-
6 inlägg
Det är rätt likt i spelsättet med dom gamla Soul Calibur spelen eller?
Tyckte det var synd att Tekken försvann ner i mängden med alla andra mediokra fighting spel.. 
Hoppas på ett nytt Battle Arena Toshinden till PS3, det var ju så grymt kul på PS!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|