Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Garanti-säkra butiker för Samsungs pixelgaranti

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2008 - 19:08

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Då var min TV tillbaka på bänken!

Jag tog saken lite i egna händer och kollade igår med Anovo. De hade precis gett besked om att det var en garantisak, och att jag därmed kunde få en ny TV.

Mailade Fyndbörsen 15:50, fick svar 16:00 om att de skulle försöka få den med på bilen samma dag. Idag fick jag spårningsnummer, och kan se att posten fick TV:n 16:06. Grymt, eller hur?!

alltså, för att summera:

Fyndbörsen: Sjukt bra service, sjukt smidiga, SJUKT BRA!!!
Samsung: Bra kundbemötande, bra information. Bra!
Anovo: OK. behövde nästan en vecka på att kolla TV:N som jag förstår det. gick inte att spåra på deras hemsida.
Posten: Bra. Var på dom som en igla och fick ut TV:n idag 6 timmar efter att den ankom Malmö.
DHL: Sicket gäng med skojare. 4 dagar att frakta TV från Malmö till Västerås. De som hämtade TV:n tillhörde ngt satelit företag så jag undrade länge ifall de var skojare eller DHL "godkända". Ingen info, dålig spårning. USELT!

Men, jag ska inte låta DHL förstöra denna annars mkt positiva garantisak (som sällan är så roliga att ha med att göra)

CASE CLOSED!
(Om jag nu inte hittar en död ixel på den nya... :) )

Postad 24 October 2008 - 18:32

Nystrom
  • Nystrom
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om Digiswe.com köper från Samsung Nordic? Är intresserad av LE-40A656 som de har billigt...

Postad 24 October 2008 - 19:39

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Magnus på InWareHouse svarade följande på min fråga när jag visade den PDF som Samsung Norden lagt ut på sin hemsida:

Ang. NetOnNet har jag uppdaterat mitt första inlägg.

Det här stämmer ju inte riktigt, Samsung TVs från Samsung Nordic AB har ju DVB-C för Comhem vilket dom från europa saknar, så det är ju inte ens samma mjukvara eller hårdvara i deras tuners, dom som kommer från UK eller Frankrike har ju bara DVB-T men dom är ju inte konfigurerad för "Boxer" i Sverige vilket dom nordiska modellerna är och sedan att skylla på tillverkaren, prata om att inte ta ansvar för en produkt som man valt att sälja pga. av att den är billigare för att den saknar en massa viktiga funktioner, det är väl bara att vara ärlig från början och säga att den nordiska modellen är bättre rent funktionsmässigt och mera prisvärd?

Jag har dessutom hört att dom nordiska modellerna testas mera utförligt som allt annat här i Norden, vi vet ju hur bra UK och Frankrike är på kvalité :(

Redigerat av 48Hours_again, 24 October 2008 - 20:10.

Postad 24 October 2008 - 19:59

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
test

Redigerat av 48Hours_again, 24 October 2008 - 20:03.

Postad 27 October 2008 - 18:55

Patlin
  • Patlin
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag har dessutom hört att dom nordiska modellerna testas mera utförligt som allt annat här i Norden, vi vet ju hur bra UK och Frankrike är på kvalité ;)

om det är som du säger att det nordiska modellerna testas mer så är du verkligen ett plus för fynd börsen då dom har v'ldigt bra priser om man jamför med tex netonnet som inte har noriska modeller!

Postad 27 October 2008 - 22:10

Sekely
  • Sekely
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Audiovideo köper från Samsung Nordic. För att en Audiovideo butik ska få behålla Audiovideo skyltar och vara med i kedjan så måste allt vara svensk köpt eller nordiskt. Alltså ingen import.

Postad 02 November 2008 - 23:43

dödsmetall
  • dödsmetall
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Netonnets pixelgaranti

Postad 05 November 2008 - 23:53

Sverpa
  • Sverpa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Netonnet har 100 % pixelgaranti och jag kan personligen garantera att det fungerar.
Köpte en Samsung LE-40 A656 och efter 6 veckor hade den 11 st döda pixlar. (vet inte om det är mycket eller inte)
Men jag fick en ny TV och det gick relativt smidigt. Dock när jag fick den nya TV:n hade även denna trasiga pixlar, vilket kändes riktigt tråkigt. Får göra om samma sak igen, vilket inte är hela världen, dock väldigt irriterande. Skulle det ske igen tänker jag deklarera den och ta pengarna tillbaka och köpa någon annanstans.

Någon mer som haft detta problem med denna modell kanske?

Mvh Sverpa

Redigerat av Sverpa, 05 November 2008 - 23:54.

Postad 13 November 2008 - 21:34

Unregistered7a6e1cbd
  • Unregistered7a6e1cbd
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
senast jag tittade (augusti 2008) så var det bara siba som erbjöd detta

Postad 24 February 2009 - 17:34

Syra85
  • Syra85
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har netonnets samsung 46 a656 S panel??

Postad 05 March 2009 - 13:37

spleendid
  • spleendid
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Då jag har övervägt en A656 så drog jag iväg ett mail beträffande regionsfrågan. Fick följande svar:

Tack för ert E-mail till SamsungElectronics Nordic.

Alla våra modeler som vi har i norden för A656 heter LE40A656A1C och den
som slutar på F är inte en norden model så attden fungerar inte digital
boxen i eller text tvn eller våra garantier på. Så jag kan rekomendera
att du köper den modelen som slutar på A1C.

Verkar dock som att de nordiska modellerna inte finns kvar någonstans. Men vadå, pixelgarantin står ju återförsäljarna i många fall för så på den biten känns det lugnt, men känns ganska ohett om text-tvn inte skulle funka? Någon som har detta problem?

Postad 01 November 2009 - 00:27

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Jag sparkar liv i tråden genom att höra om webbhallen har pixelgaranti på sina burkar? Är ju inte nordenköpta då de slutar på andra siffor ex 50 och inte 55 osv.

Postad 01 November 2009 - 00:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Låter lite jobbigt att hålla reda på olika koder på apparaterna.

Postad 02 November 2009 - 23:58

UGotNoobed
  • UGotNoobed
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Köpte en Samsung SyncMaster 226BW (LCD-skärm) för ett par år sedan. Denna modell gjordes med lite olika paneler, varav vissa (som inte var samsungs egna) kom med massor av pixelfel och dålig svärta.

Otur nog så fick jag en med dålig panel (från OnOff). 2 döda pixlar på första uppstarten, samt jävligt dålig svärta. Åkte tillbaka med skärmen till OnOff där de kopplade in den. Tydligen så gäller inte samsungs garanti för bara 2 döda pixlar, men säljaren sa att svärtan var så pass dålig så jag skulle få en ny ändå (detta stod alltså OnOff för). Denna gång fick jag en med Samsungs egen panel.. Jävligt stor skillnad och skärmen har jag fortfarande kvar idag..

M.a.o så verkar det som OnOff är ganska bra när det gäller sånt här..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.