Jag har lyssnat på både Bipoler, Tripoler, Dipoler och vanliga riktade högtalare, men enligt min mening så är just Mirages "omnipoler" av den konstruktion som Omni-sat högtalarna har, helt oslagbara när det gäller att fixa en stabil ljudbild som påverkas så lite som möjligt av varierande lyssnings-positioner. NXT-högtalarna är nog den enda konstruktion jag sprungit på som har överträffat Omnipoler på detta område, men de lider av ungefär samma problem som dipoler vad det gäller basåtergivning och därtill så presterar dom inte alldeles för briljant i det övre diskantområdet heller. För att inte tala om hur tungdrivna dom är!!!Om man bortser från eventuella problem med klangmatchning och hur basåtergivningen blir, så är Mirage's nanosat HELT OSLAGBARA i surround-sammanhang. Det finns i praktiken inte några andra högtalare som kombinerar fördelarna hos dipoler med fördelarna hos "vanliga" högtalare så bra som mirages högtalare i samma koncept som nanosat tillhör.
Miller & Kreisel har sålt en hel massa surroundhögtalare av "Tripole-typ" till väldigt kräsna användare av multikanalsljud under en lång tid.
MVH
/Chuck
Nu är det som vanligt bara min subjektiva åsikt, när det gäller vilka högtalare jag tycker funkar bäst som surrar och som sagt så har jag reserverat mej redan i förra inlägget för hur det blir med klangmatchningen och kanske framförallt basåtergivningen när altenativet är Mirages Nano-sat som inte är några direkta baskanoner...
Men missa inte Nano-sat för den sakens skull och försök också få tillfälle att få prova mirages något mer fullvuxna högtalare i samma omni-serie.
Att inte åtminstone provlyssna dessa fantastiska högtalare vore verkligen ett stort misstag om man är genuint intresserad av bra ljud ifrån surrarna...
Eftersom de är ganska unika i sitt sätt att presentera ljud, så bör man ABSOLUT inte avfärda dom utan att ha lyssnat själv.
Om de passar eller inte är fortfarande upp till var och en själv att avgöra...
Sökningen pågår
Avancerad sökning

15 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?