Borde man dela upp denna avdelning i en Plasma/LCD-del?
124 svar till detta ämne
Postad 25 January 2008 - 03:12
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
Om man ska göra avdelingar så är kanske storleken ett bättre alternativ?? Alla vet inte vilken teknik man vill ha, tror fler har mer koll på ungefärlig storlek iaf!!?? # upp till 31" # 32" # 37"-42" # 46" +.. inte vet ja men tycker inte teknikerna ska delas.
+1 Men det finns ju så många modeller som finns i både 42 och 50 tex, blir lite onödigt att ha separerade trådar för dom. Snarare att dela in forumet i det primära användningsområdet för TVn. Tjafset brukar ofta böra när den kommer grundlösa, orelevanta, off topic argument för eller emot en viss teknik, får man stopp på det så kommer nog tjafset minska.
Postad 25 January 2008 - 10:38
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
Faktum är att det fungerade för honom innan Plasman, så det är något med plasmans konstruktion som ställer till det. Kan ju vara ett freak-exemplar, men hursomhelst är det en plsma, plasmor drar mer ström och är mer komplicerade. Men det får jag inte säga ja, det är ju rasism....
Rasism är väl knappast rätt ord. Vinklat och oerhört överdrivet är nog bättre... Felet beror alltså på att det är en plasma inte på att det är något annat fel? Känt plasmafel mao? Angående strömförbrukning så sa tex Joakim Örnstig på LG (han som plockade isär ett par apparater på Prylportalen) att plasman drar måttligt mer ström och M3 skriver "På senare tid har tillverkarna fått ned strömförbrukningen ordentligt på sina platta tv-apparater, och det är ingen generell skillnad att tala om mellan plasma och lcd. Räkna med att en 40-42-tummare drar omkring 160-250 Watt under drift. Detta kan jämföras med en 32-tums bildrörs-tv som drar omkring 100-150 Watt."Varför är det så viktigt för dig att avsiktligt förleda folk på detta forum...
Redigerat av Unregistered1013, 25 January 2008 - 11:40.
Postad 25 January 2008 - 12:32
Unregistered32da818b
-
Unregistered32da818b
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tror Toler startar debatter för att han försöker slå någon form av inläggsrekord eller försöker få uppmärksamhet/bekräftelse på något sätt, medlem sedan 2007-08-02 och över 1200 inlägg redan, blir ca 6.7 inlägg om dagen.
Själv har man ca 60inlägg på x antal år, har försökt att bara skriva när det funnits behov av information, har mest läst och inte känt något behov av att kommentera så mycket, läser/skriver mest i forumet när man skall köpa något, kan gå månader emellan besöken på denna sidan om man inte har några problem eller ligger i köptankar.
Detta TV-forumet har dock fått mig att börja skriva skräpinlägg såsom detta av någon konstig anledning
Säg 30min för läsande och skrivande/inlägg * 6.7, detta blir drygt 3h forumläsande/dag, hinner du se på din TV överhuvud taget?
Mina frågor till Toler, hur gammal är du, har du någon flickvän/fru/familj, har du något jobb eller något annat fritidsintresse förutom TV och detta forum?
Tycker dina inlägg låter som ett deperat behov av uppmärksamhet eller rop på hjälp, känner du dig missförstådd och utanför samhället eller vad är problemet?
Tänk om du kunde lägga en del av denna tid och energi på att göra något lite vettigare än att debattera Sony vs allt annat, det skulle nog du och alla andra nog må bra av.
Postad 25 January 2008 - 13:10
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
OBS tråd om PLASMA som slår ut modem: Köpte en Pana PX70... Hahaha, du är ju sanslös... Självklart är det paneltypen i TVn som orsakar detta problem, kan ju inte finnas några andra anledningar.
Faktum är att det fungerade för honom innan Plasman, så det är något med plasmans konstruktion som ställer till det. Kan ju vara ett freak-exemplar, men hursomhelst är det en plsma, plasmor drar mer ström och är mer komplicerade. Men det får jag inte säga ja, det är ju rasism....
...och andra får inte ifrågasätta dina minst sagt finurliga slutsatser... Börjar bli mer och mer övertygad om att du är ett troll...
Redigerat av Teppic, 25 January 2008 - 13:11.
Postad 25 January 2008 - 13:12
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Jag haft med troll att göra för flera månader sedan i D3000-tråden men de försvann. Movieman är troll-lik, men samtidigt så är han kunnig och kan sköta sig. [quot name='toler' post='1751589' date='Jan 25 2008, 07:06 '] Jag angriper inte plasma, utan jag tar upp svagheter [/quot] Du tar ideligen upp helt icke relevanta inbillade svagheter som inte har med bilden att göra, antal ventilationhål, förpackning mm mm Och det sjuka är ju du försäker framstå dessa svagheter som avgörande för bild vilket knappast någon annan uppfattar.
[quot name='toler' post='1751589' date='Jan 25 2008, 07:06 '] och blir då angripen och ifrågasatt på fult sätt. Problemet är plasmafolkets uppförande [/quot] Problemet är hur du angriper och våldför dig på olika trådar med en massa obekräftat material och spelar kunnig. För när du vet och kan nåt som du hört eller läst finns det aldrig nåt som bekräftar det.
Det beror på att LCD numera är normen och Plasma alternativet, Ännu en skum kommentar från dig.... Normen är bästa bild, vare sig det är plasma, lcd, proj etc
Plasma måste kämpa för att finnas. Vem kämpar för LCD i detta forum med en massa crap... Tol...
Numera gör plasmfolk självmål. Säger kungen av stolpskott
Så mina påpekade plasmasvagheter är både inbillade (=osana) och irellevanta. Ja så alternerar ni plasmatiker friskt mellan främst dessa två omdömen om mig för att förneka mina "anklagelser" mot er kära PLASMA. Självklart har inte ventilationshålen med själva bilden att göra, men jag inbillar jumig att det finns klart med ventilationshål på de flesta plasmor, så det räcker ju att säga jag inbillar mig allt och inte ge mina påståenden viss legitimitet genom att oxå motargumuntera mot mina inbillade fakta. Eller så är det som jag säger att ni tar till alla fula trix för att dölja sanningen jag drar fram. Jag har i flera trådar, speciellt LCDvsPlasma lagt in länkar jag letat fram som styrker en del av vad jag påstått. Vissa påståenden finns det knappast någon "undersökning" att hänvisa till utan det bygger på logik och erfarenhet av den högre graden kombinerat med den höga cred jag har fått med tiden. Normen är den teknik som dominerar och det är lcd och det hjälkper inte att du tjatar om att plasma är bättre, dessa dumskallar köper bara mer lcd, vad synd att du misslyckas få dem att inse vilken bild de går miste om. Faktum är att det fungerade för honom innan Plasman, så det är något med plasmans konstruktion som ställer till det. Kan ju vara ett freak-exemplar, men hursomhelst är det en plsma, plasmor drar mer ström och är mer komplicerade. Men det får jag inte säga ja, det är ju rasism.... Rasism är väl knappast rätt ord. Vinklat och oerhört överdrivet är nog bättre... Felet beror alltså på att det är en plasma inte på att det är något annat fel? Känt plasmafel mao?
Angående strömförbrukning så sa tex Joakim Örnstig på LG (han som plockade isär ett par apparater på Prylportalen) att plasman drar måttligt mer ström och M3 skriver "På senare tid har tillverkarna fått ned strömförbrukningen ordentligt på sina platta tv-apparater, och det är ingen generell skillnad att tala om mellan plasma och lcd. Räkna med att en 40-42-tummare drar omkring 160-250 Watt under drift. Detta kan jämföras med en 32-tums bildrörs-tv som drar omkring 100-150 Watt." Varför är det så viktigt för dig att avsiktligt förleda folk på detta forum...
Man ska inte förringa en ökad strömförbrukning och dess inverkan på miljön, tycker jag, så är det upp till andra att bry sig om att plasma drar en c:a fjärdedel mer ström. Är det värt det då. Det är opinionsbildning och inget förledande. Ditt inlägg är förledande eftersom du anklagar mig obefogat. Dock så framgår inte nånstans om han med plasman som sabbar adsl; har testat med annan TV för att jämföra, men jag antar att det är i detta fall plasman som är boven, men det är ett sällsynt fenomen. Varför är det så viktigt för dig att avsiktligt förleda folk på detta forum... Ren desparation bara. Han måste få det det bekräftat att det han ska köpa är det bästa annars kan han inte sova i lugn och ro. Men man ser ju hans prioriteringsordning vid bedömning av bästa TV som är tydligen ett riktmärke enligt honom...
1. Strömförbrukning 2. Sony 3. Storlek på förpackning 4. Transportkostnader 5. DVB-C mottagare 6. Antal ventilationshål 7. Bildkvalitet
Ovanstånde gäller tydligen för honom eftersom alla hans inlägg handlar om punkt 1-6 och mycket sällan om punt 7 vid bedömning av bild plasma vs lcd. Pratar man om LCD's dåliga rörelseskärpa, smearing , släpningar, surr, sugande svärta så finns de problemen helt enkelt, eller att dom inte är så allvarliga så de påverkar val av TV.
Min första prioritet är bilden, något jag nämner ofta, att jag inte gillar plasmans mörka bild, och väljer en svagare svärta på LCD istället. Tycker att min D3000 inte har de problem som Moviman räknar upp. Att det finns hos andra lcd må vara möjligt, men det får ju var och en bedöma i butik. Överlag tycker jag dock Movieman överdriver LCDns problem, för då skulle väl klagomålen märkas mer i detta forum. Men - somsagt - finns anledning jag satsar på kvalitetsmärket. Att jag tycker Sony gör bäst TV för mig är väl OK. När det gäller ström, förpackningsstorlek, transportkostnad, DVB-C mottagare, ventilationshål och en drös andra parametrar så är detta ett plasmaproblem. Movieman har producerat ännu ett falskt inlägg i syfte att minska min trovädighet. Vad /M inte fattar är att han gör en projektion, den som sat han vat. Det är alltså en primitiv försvarsmekanism som jag utlöst hos plasmatiker, något som tjänat ut sitt syfte sedan samhället har civiliserats. Tur jag är anonym annars skulle väl telefon ringa med onda ord. Nu är det nog med att bry sig om plasmiskt bludder - bort från onda plasmaviruz Tror Toler startar debatter för att han försöker slå någon form av inläggsrekord eller försöker få uppmärksamhet/bekräftelse på något sätt, medlem sedan 2007-08-02 och över 1200 inlägg redan, blir ca 6.7 inlägg om dagen. Säg 30min för läsande och skrivande/inlägg * 6.7, detta blir drygt 3h forumläsande/dag, hinner du se på din TV överhuvud taget?
Mina frågor till Toler, hur gammal är du, har du någon flickvän/fru/familj, har du något jobb eller något annat fritidsintresse förutom TV och detta forum? Tycker dina inlägg låter som ett deperat behov av uppmärksamhet eller rop på hjälp, känner du dig missförstådd och utanför samhället eller vad är problemet? Tänk om du kunde lägga en del av denna tid och energi på att göra något lite vettigare än att debattera Sony vs allt annat, det skulle nog du och alla andra nog må bra av.
Ålder hemlig, ingen tjej och dålig familjekontakt, intressen är mycket internet och filosofi och närbesläktat, borde dock umgås mer socialt men det ska man ju ha nån vettig person att umgås med som är nyttig och inte bara hangaround. Vad jag finner frånstötande är dumhet och omoral. Utanför samhället? nej, men jag vill inte heller sälja min själ för att nå framgång med hyckleri och rövslick. Pengar har jag en liten hög. Jag ska iaf inte debattera med plastmatiker längre. Plas(t)matiker= Plasmaägare som anstränger sig onormalt mycket att hävda plasman förträfflighet, tillika bekämpa de som hävdar motsatsen, bekämpa med alla medel, omoraliska medel. Vanliga plasmaägare som SirDuke är inte plasmatiker. Och jag är mer värd än att bry mig om Plasma mer, ska ägna mig åt nåt som ger sunt resultat, som att ge tips om bästa lcd. Så nu kan ni skriva vad ni vill om plasmat, jag badar i kvicksilver och ljus.
Redigerat av toler, 30 January 2008 - 16:34.
Postad 25 January 2008 - 13:26
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Kör ljuset på max för jag ser detaljer bäst då (oftast),
i förvissning om att jag ändå är mer miljövänlig är dylik mörkare plasma.
Åt h-e med bio-läge och autodim. Men det är bara jag.
Kör inte ofta bil, behöver inte, behöver motion, som mhb inte hjälper med...
SÅ gott folk - kommer inte skriva mer i denna tråd - adjö
Postad 25 January 2008 - 13:29
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Kör ljuset på max för jag ser detaljer bäst då (oftast), i förvissning om att jag ändå är mer miljövänlig är dylik mörkare plasma. Åt h-e med bio-läge och autodim. Men det är bara jag.
Kör inte ofta bil, behöver inte, behöver motion, som mhb inte hjälper med...
Det tackar vi för!!
Postad 25 January 2008 - 13:30
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
ÄNTLIGEN...... som Fylking skulle sagt...!!!
Postad 25 January 2008 - 13:34
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Normen är den teknik som dominerar och det är lcd och det hjälkper inte att du tjatar om att plasma är bättre, dessa dumskallar köper bara mer lcd, vad synd att du misslyckas få dem att inse vilken bild de går miste om.
Älskar att du alltid drar upp argumentet 100000000 flugor kan inte ha fel SKIT är gott (eller rentutav bäst). Det funkar liksom inte så i alla branscher om du tänker efter. Äger du hellre än Toyota framför en BMW, Merca, Jaguar, Bentley osv? Inte men Toyota är ju störst i världen och säljer lååååångt mer än de andra bilmärkena tillsammans = Toyota måste alltså vara bäst. SÅ gott folk - kommer inte skriva mer i denna tråd - adjö
Mer såna inlägg från dig skulle uppskattas...
Postad 25 January 2008 - 13:34
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Ålder hemlig, ingen tjej och dålig familjekontakt, intressen är mycket internet och filosofi och närbesläktat, borde dock umgås mer socialt men det ska man ju ha nån vettig person att umgås med som är nyttig och inte bara hangaround. Vad jag finner frånstötande är dumhet och omoral. Utanför samhället? nej, men jag vill inte heller sälja min själ för att nå framgång med hyckleri och rövslick. Pengar har jag en liten hög. Jag ska iaf inte debattera med plastmatiker längre. Plas(t)matiker= Plasmaägare som anstränger sig onormalt mycket att hävda plasman förträfflighet, tillika bekämpa de som hävdar motsatsen, bekämpa med alla medel, omoraliska medel. Vanliga plasmaägare som SirDuke är inte plasmatiker. Och jag är mer värd än att bry mig om Plasma mer, ska ägna mig åt nåt som ger sunt resultat, som att ge tips om bästa lcd. Så nu kan ni skriva vad ni vill om plasmat, jag badar i kvicksilver och ljus.
Alltså, du tar verkligen ditt elektronik-intresse på ett liiiiiiitet för stort allvar... jisses! Sista meningen var dock guld värd - "jag badar i KVICKSILVER och LJUS" ... omg!!!!
Postad 25 January 2008 - 14:51
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
och så fortsätter inläggen som med wmadoss (konstigt namn) , men det är upp till andra hedersmän/kvinnor att beivra detta. Eller plasmafolk kan inte ha fel.........................
Redigerat av toler, 30 January 2008 - 16:32.
Postad 25 January 2008 - 15:31
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
och så fortsätter vulgärinläggen som med wmadoss (konstigt namn) , men det är upp till andra hedersmän/kvinnor att beivra detta. Eller en skock gapiga plamaker kan inte ha fel.........................
Inte för att jag vet vad som var vulgärt med mitt inlägg .. menar du SKIT eller? Mitt nick har jag av olika anledningar mest för smidighet men inte är väl toker ehum toler mycke bättre...
Postad 25 January 2008 - 16:33
Dolph_Lundgren
-
Dolph_Lundgren
-
Beroende
-
-
1170 inlägg
rösta på ja.
tycker det hade varit skönt att kunna komma åt det man är ute efter lättare.
och slippa skumma genom sånt man inte vill läsa.
Postad 25 January 2008 - 17:04
Unregistered24c8b9de
-
Unregistered24c8b9de
-
Beroende
-
-
1450 inlägg
Hehe, jaa.... börjar se ut här som förr i tiden när en viss "kinesisk krigar-munk" härjade i trådarna
Postad 25 January 2008 - 17:57
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Samma person.... nytt namn kanske....???
Postad 25 January 2008 - 20:33
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
och så fortsätter vulgärinläggen som med wmadoss (konstigt namn) , men det är upp till andra hedersmän/kvinnor att beivra detta. Eller en skock gapiga plamaker kan inte ha fel.........................
Men alltså, denna snubbe kan ju inte finnas på riktigt...??
Postad 25 January 2008 - 21:10
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1743 inlägg
Nej men om något skulle det vara värt att dela upp det på tv-apparater i klassisk mening (film och tv) och den nya "multimedia"-skärmen (dator, htpc, tv-spel). 90 % av diskussionen kring plasma kontra LCD handlar egentligen om att plasma inte duger till datorskärm eller att spela tv-spel på pga inbränningsrisken. Då detta inte är så relevant för alla som ska köpa TV-apparat (!) så kan det vara tråkigt att ältas hela tiden. Då vore t o m inbränningsrisk på plasma en intresssant diskussion, för inlägg som att man spelat spel i 5h och att det blivit inbränning eller att man somnat ifrån winamp eller vad det nu kan vara är inte relevanta för de som ska köpa "tv-apparat".
Diskussionen som däremot ÄR jätteintressant är hur stor risken är att man får inbränningar om man tittar på TV. Jag vill minnas att det förekom för ett par år sedan men denna diskussion har hamnat i skymundan till förmån för att startmenyn har brännts in.
Det finns alltså två helt skilda uppfattningar om vad en TV har för huvudsaklig funktion och detta kolliderar mer än plasma och LCD och det är snarast där bråket ligger. LCD-anhängarna hävdar (med rätta) att en TV-apparat är datorskärm, film, tv, tv-spels-skärm osv som naturligtvis ska fungera i starkt solsken, och kan inte begripa hur man kan nöja sig med mindre. Plasma-anhängarna menar å andra sidan (oftast) att tv-aparater främst handlar om film och sport i ett mörkt rum alternativt med lite mysbelysning. Tv-spel kanske förekommer som en liten hobby då och då, och datorskärm har man någonannastans i huset. Man är då inte beredd att offra en millimeter av kavlitet på filmtittande för att få en datorskärm på köpet så att säga
Kort och gott: Om man ska göra någon uppdelning gör den då på användningsområde. Ex: TV, Film och Sport (klassisk tv alltså) respektive Dator och -Spel (nya allroundtv som ska fixa allt).
Postad 25 January 2008 - 21:46
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Nej men om något skulle det vara värt att dela upp det på tv-apparater i klassisk mening (film och tv) och den nya "multimedia"-skärmen (dator, htpc, tv-spel). 90 % av diskussionen kring plasma kontra LCD handlar egentligen om att plasma inte duger till datorskärm eller att spela tv-spel på pga inbränningsrisken. Då detta inte är så relevant för alla som ska köpa TV-apparat (!) så kan det vara tråkigt att ältas hela tiden. Då vore t o m inbränningsrisk på plasma en intresssant diskussion, för inlägg som att man spelat spel i 5h och att det blivit inbränning eller att man somnat ifrån winamp eller vad det nu kan vara är inte relevanta för de som ska köpa "tv-apparat".
Diskussionen som däremot ÄR jätteintressant är hur stor risken är att man får inbränningar om man tittar på TV. Jag vill minnas att det förekom för ett par år sedan men denna diskussion har hamnat i skymundan till förmån för att startmenyn har brännts in.
Det finns alltså två helt skilda uppfattningar om vad en TV har för huvudsaklig funktion och detta kolliderar mer än plasma och LCD och det är snarast där bråket ligger. LCD-anhängarna hävdar (med rätta) att en TV-apparat är datorskärm, film, tv, tv-spels-skärm osv som naturligtvis ska fungera i starkt solsken, och kan inte begripa hur man kan nöja sig med mindre. Plasma-anhängarna menar å andra sidan (oftast) att tv-aparater främst handlar om film och sport i ett mörkt rum alternativt med lite mysbelysning. Tv-spel kanske förekommer som en liten hobby då och då, och datorskärm har man någonannastans i huset. Man är då inte beredd att offra en millimeter av kavlitet på filmtittande för att få en datorskärm på köpet så att säga 
Kort och gott: Om man ska göra någon uppdelning gör den då på användningsområde. Ex: TV, Film och Sport (klassisk tv alltså) respektive Dator och -Spel (nya allroundtv som ska fixa allt).
Håller med, och det är lite det jag påtalat ofta. Jag brukar skriva TV med fetstil, för att just TV är inte en datorskärm. LCD är ett utmärkt val som primär datorskärm, och jag skriver på en fin en just nu. Skulle aldrig byta tillbaka till CRT igen. Kristallklar och ljus bild som lämpar sig kanon för stillbilder, och det var också det som var meningen med LCD-tekniken från början. Tyvärr har man via spelbranschen försökt göra LCD bra för rörlig bild, istället för att använda redan kända och bättre tekniker som utvecklats för just rörlig bild.
Postad 25 January 2008 - 23:09
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Jag måste komma in med en sak, utan att kritisera plasma:
Tycker sådan indelning som föreslås, som absurd och kan inte förstå hur den ska hålla. Jag tycker vissa lcd lämpar sig väl för både film och spel, varför måste jag då välja sida? Är antagligen så att plasma genomsnittligt är bättre på film i filmliks förhållanden, men får jag inte ha TVn i filmforumet för där ska bara bra filmTVs vara - många plasmor alltså? Eller är det mening att om den ligger i filmkategorin så ska diskussionen handla i huvudsak om TVns förmåga till film? Vem ska moderare var gränsen går? idag så sker föga moderering i trådarna, det är därför frågan om uppdelning framkommit.
Vore kul att höra exakt hur ni tänkt er uppdelningen av användningsområde.
Jag tror detta kommer brytas mot hej vilt och användningsindelningen förlorar betydelse. Verkar oxå som det i huvudsak är plasma-ägare som vill ha det så. Kan det bero på att det kommer gynna att plasman hamnar i film-kategorin?
Nej då är mitt förslag om taggning av trådskaparen lämpligt. Skaparen får kryssa i vad tråden ska handla om, teknik, användning, pris-nivå, "gräl"-nivå. Då kommer man oxå kunna söka reda på just trådar man vill läsa om.
Men mitt förslag kräver en del programmering. Så den enda uppdelning som är naturlig för alla parter är plasma/lcd/blandat/möjligen oxå TV till dator/spel.
Detta är inte någon kritik mot plasma - utan ett inlägg om trådämnet, och jag kommer inte kritisera plasma mer i denna tråd. Jag vill verkligen inte se en användningsindelning, det kommer folk som inte är kunniga bli tokiga på.
Postad 25 January 2008 - 23:10
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Håller med, och det är lite det jag påtalat ofta. Jag brukar skriva TV med fetstil, för att just TV är inte en datorskärm. LCD är ett utmärkt val som primär datorskärm, och jag skriver på en fin en just nu. Skulle aldrig byta tillbaka till CRT igen. Kristallklar och ljus bild som lämpar sig kanon för stillbilder, och det var också det som var meningen med LCD-tekniken från början. Tyvärr har man via spelbranschen försökt göra LCD bra för rörlig bild, istället för att använda redan kända och bättre tekniker som utvecklats för just rörlig bild.
Grimmy, håller helt med dig och tycker att du gör en väldigt verklighetsnära beskrivning. Tyvärr blir den verkligheten helt förstörd direkt. Tacka f...... för att någon sida blir upprörd. Är på väg att köpa en 50 Plasma, men kan få lite avsmak. Har redan en42Plasma, en 42LCD och har haft flera tidigare, så jag är väl bekant med båda teknikerna. På väg var väl för mycket att säga, men LGs nya plasma ser ut att ligga bra till om den ger bättre kontrast i ljus miljö.
Redigerat av ffodil, 25 January 2008 - 23:18.
Postad 26 January 2008 - 00:29
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Läste faktiskt Grimmys inlägg lite slarvigt i början och måste ändra min inställning. Tycker alltså att det finns bra LCD som funkar utmärkt för film OCH rörliga bilder? Tom bättre i vissa förhållande än en del plasma. Beroende på vilka man jämför mellan och t.ex. ljusförhållande. Förövrigt menar jag att din beskrvning är verklighetsnära och bra.
Sen att LCD inte skulle duga till rörlig bild och film är ju bara löjligt. Tror faktiskt det finns en del som inte ens har sett någon av dom sista bra LCD.
Postad 26 January 2008 - 22:35
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1743 inlägg
Nja alltså ffodil du kanske läste om det du råkade citera när du citerade mig. Jag har inte påstått att LCD är dålig vid rörliga bilder. Det (enda) jag påstår är att en plasma är tydlig nischad på att vara bra på just TV, Film och sport medan en LCD är mer allround.
Postad 26 January 2008 - 23:35
PerssonsPack
-
PerssonsPack
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Well, tiderna förändras. Idag används TV'n helt enkelt till mer än att bara ta in analoga sändningar via en en liten antenn placerad ovanför själva TV'n Egentligen inget konstigt utan bara en naturlig följd av hur vi blir mer och mer avancerade användare hela tiden. VÄLDIGT många kopplar in sin dator då och då för att se fulladdad film, dessa ser fördelen i det och plötsligt står där en dedikerad dator under TV bänken. Detta har jag sett hos mig själv och många andra. Det finns inga tendeser på att det skulle gå åt andra hållet. Snarare tvärtom, 20 år från nu så får vi väl skapa ett lite forum som det skrivs i ett par ggr i veckan, tillägnat de som absolut bara skall använda TV'n till just TV....
Postad 26 January 2008 - 23:52
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Nja alltså ffodil du kanske läste om det du råkade citera när du citerade mig. Jag har inte påstått att LCD är dålig vid rörliga bilder. Det (enda) jag påstår är att en plasma är tydlig nischad på att vara bra på just TV, Film och sport medan en LCD är mer allround.
Nej, det där om rörliga bilder var inte riktat till ditt inlägg, som jag hoppas du förstod. Vad jag läste fel i början på ditt inlägg var att du skrev (dator, htpc, tv-spel) vilket jag först läste som TV och spel. Vilket jag då tolka med en viss skillnad , andra gången.
Postad 27 January 2008 - 00:23
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Ffodil, jag känner piken, och jag syftar på när tekniken uppfanns.
Plasma uppfanns för att visa rörliga bilder, lcd uppfanns för att visa statiska bilder.
Det man har gjort är att försöka anpassa plasman för statiska bilder (mindre inbränningsrisk, högre skärpa etc).
Sedan har man försökt anpassa LCD till att visa rörliga bilder (mindre rörelseoskärpa etc).
Plasman är ännu inte lika bra som LCD på statiska bilder.
LCD är ännu inte lika bra som plasma på rörliga bilder.
Och det du säger med senaste generationens LCD, javisst, de testades nyligen och den bästa lcdn i testet klarade halva sin upplösning med den snabbgående linjen. En linje gick över skärmen fram och tillbaka. Sedan kollade man hur liten man kunde göra linjen, man kom till 2 pixels bredd, vid 1 pixels bredd gick det inte.
Plasmorna klarade 1 pixels bredd.
Det säger verkligen inte allt, men det finns en grundproblematik kvar som inte är löst.
Detta var dock ingen stor post, men det är ett problem som LCD-tekniken ännu inte blivit av med helt. Det är ett faktum. Sedan är frågan, kommer man störa sig på det? Den frågan är lika relevant som med plasma och ghosting, eller plasma och rgb-flimmer (regnbågseffekt) eller LCD och betraktningsvinkel.
Inbyggda "fel" i tekniken.
Postad 27 January 2008 - 01:40
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Ffodil, jag känner piken, och jag syftar på när tekniken uppfanns. Plasma uppfanns för att visa rörliga bilder, lcd uppfanns för att visa statiska bilder.
Det man har gjort är att försöka anpassa plasman för statiska bilder (mindre inbränningsrisk, högre skärpa etc). Sedan har man försökt anpassa LCD till att visa rörliga bilder (mindre rörelseoskärpa etc).
Plasman är ännu inte lika bra som LCD på statiska bilder. LCD är ännu inte lika bra som plasma på rörliga bilder.
Och det du säger med senaste generationens LCD, javisst, de testades nyligen och den bästa lcdn i testet klarade halva sin upplösning med den snabbgående linjen. En linje gick över skärmen fram och tillbaka. Sedan kollade man hur liten man kunde göra linjen, man kom till 2 pixels bredd, vid 1 pixels bredd gick det inte. Plasmorna klarade 1 pixels bredd. Det säger verkligen inte allt, men det finns en grundproblematik kvar som inte är löst.
Detta var dock ingen stor post, men det är ett problem som LCD-tekniken ännu inte blivit av med helt. Det är ett faktum. Sedan är frågan, kommer man störa sig på det? Den frågan är lika relevant som med plasma och ghosting, eller plasma och rgb-flimmer (regnbågseffekt) eller LCD och betraktningsvinkel.
Inbyggda "fel" i tekniken.
Ok, men det kunde väl vara lite svårt att tolka ditt tidigare inlägg så. Jag tackar för den bättre förklaringen. Har själv inga problem med rörelseskärpan på min nuvarande LCD. Tvärtom den är knivskarp och jag uppfattar den faktiskt som bättre än på min Plasma, mycket på grund av att mina ögon kan fokusera på bilden hela tiden, vilket jag omöjligt kan göra på Plasman. Där rör sig bilden hela tiden, blir utsmetad och jag får liksom ingen kontakt med t.ex. människors ansikten. Detta förstår jag beror så klart en del på flimret och alla reagerar inte lika dant. Kanske är den saken bättre på en 100Hz Plasma, kan jag tänka mig. Har inte haft tillfälle att testa ordentligt. Hur som helst är det intressant och jag har länge letat efter en 50+ TV till mitt ljusa vardasrum, där min nuvarande Plasma inte funkade så bra. Möjligen skulle en Pio 8g funkat bra där, men har tyckt den varit för dyr. Nu inväntar jag LGs nya Plasma med bättre kontrast och 100Hz, som förhoppningsvis tar bort flimret lite. Ursäkta, kom visst mycket OT i denna tråden ser jag.
Redigerat av ffodil, 27 January 2008 - 01:51.
Postad 27 January 2008 - 04:44
trailblazer
-
trailblazer
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Mina frågor till Toler, hur gammal är du, har du någon flickvän/fru/familj, har du något jobb eller något annat fritidsintresse förutom TV och detta forum? Tycker dina inlägg låter som ett deperat behov av uppmärksamhet eller rop på hjälp, känner du dig missförstådd och utanför samhället eller vad är problemet? Tänk om du kunde lägga en del av denna tid och energi på att göra något lite vettigare än att debattera Sony vs allt annat, det skulle nog du och alla andra nog må bra av.
Otroligt korkat och onödigt inlägg. Du har ingenting att göra med hans privata situation. Sluta lek psykolog..
Postad 27 January 2008 - 12:34
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
Har själv inga problem med rörelseskärpan på min nuvarande LCD. Tvärtom den är knivskarp och jag uppfattar den faktiskt som bättre än på min Plasma, mycket på grund av att mina ögon kan fokusera på bilden hela tiden, vilket jag omöjligt kan göra på Plasman. Där rör sig bilden hela tiden, blir utsmetad och jag får liksom ingen kontakt med t.ex. människors ansikten. Detta förstår jag beror så klart en del på flimret och alla reagerar inte lika dant. Kanske är den saken bättre på en 100Hz Plasma, kan jag tänka mig. Har inte haft tillfälle att testa ordentligt.
Låter som att du har någon "bildförbättringsfunktion" på, blev så på min förra LG om XD grejen var på.
Postad 27 January 2008 - 13:32
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Har själv inga problem med rörelseskärpan på min nuvarande LCD. Tvärtom den är knivskarp och jag uppfattar den faktiskt som bättre än på min Plasma, mycket på grund av att mina ögon kan fokusera på bilden hela tiden, vilket jag omöjligt kan göra på Plasman. Där rör sig bilden hela tiden, blir utsmetad och jag får liksom ingen kontakt med t.ex. människors ansikten. Detta förstår jag beror så klart en del på flimret och alla reagerar inte lika dant. Kanske är den saken bättre på en 100Hz Plasma, kan jag tänka mig. Har inte haft tillfälle att testa ordentligt.
Låter som att du har någon "bildförbättringsfunktion" på, blev så på min förra LG om XD grejen var på.
Det är regel nummer ett att stänga av alla bild"förbättrings"funktioner... Jag har själv en LG-plasma och jag kan kräma på uppemot 80-90% skärpa på bra insignaler utan att minsta lilla linje blir utsmetad. Jag kör runt 35-40% skärpa på vanlig Boxer och skärpan är enorm, utan att ge artefakter i bilden. Mycket tack vare bra box och enormt bra kablar naturligtvis, men ändå. Flimmer har jag inte sett, hade CRT innan och då blev jag enormt trött i ögonen och störde mig mycket på flimret. Det är mkt möjligt att vissa modeller har problem med detta, jag upptäckte det och störde mig på det på PX70 första gången jag testade modellen. Jag fick aldrig någon förklaring till om det var pga inställning eller inte, men jag förstår kritiken mot flimmer på PX70. LCD ÄR knivskarp om inmaterialet är bra. Kör du däremot vanlig komprimerad SDTV eller analog tv får du antingen sänka skärpan eller ha på bild"förbättrings"funktioner som smetar ut det med ännu mera eftersläp som följd. Sänka skärpan ger väl okey kvalitet, men jag upplever inte samma njutning.
Postad 27 January 2008 - 13:48
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ja, jag tycker att man skall dela upp denna avdelningen i en LCD- och en Plasma-del. Nya forumregler borde också införas, bl.a. att man inte får diskutera Plasma i LCD-delen av forumet och vice versa. Gör man det så får man en varning och upprepas det så stängs användaren av. Finns inget mer irriterande att läsa än inlägg om teknik B och hur bra den är när trådskaparen efterfrågar teknik A och det enbart.
Postad 27 January 2008 - 14:09
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Det är regel nummer ett att stänga av alla bild"förbättrings"funktioner... Jag har själv en LG-plasma och jag kan kräma på uppemot 80-90% skärpa på bra insignaler utan att minsta lilla linje blir utsmetad. Jag kör runt 35-40% skärpa på vanlig Boxer och skärpan är enorm, utan att ge artefakter i bilden. Mycket tack vare bra box och enormt bra kablar naturligtvis, men ändå. Flimmer har jag inte sett, hade CRT innan och då blev jag enormt trött i ögonen och störde mig mycket på flimret. Det är mkt möjligt att vissa modeller har problem med detta, jag upptäckte det och störde mig på det på PX70 första gången jag testade modellen. Jag fick aldrig någon förklaring till om det var pga inställning eller inte, men jag förstår kritiken mot flimmer på PX70.
LCD ÄR knivskarp om inmaterialet är bra. Kör du däremot vanlig komprimerad SDTV eller analog tv får du antingen sänka skärpan eller ha på bild"förbättrings"funktioner som smetar ut det med ännu mera eftersläp som följd. Sänka skärpan ger väl okey kvalitet, men jag upplever inte samma njutning.
Har alla XD funktionerna avslagna, annars går det inte alls att titta på. Skall svara lite mer ingående ang. detta när jag hinner. Mitt svar var bara lite hastigt hur jag upplever det mellan just dessa två skärmar och på inget sätt menat att LCD har bättre rörelseskärpa generellt, tvärtom. Du har mycket rätt i det övriga du säger. Intressant.... jag återkommer när jag hinner. Det blir bara väldigt OT i denna tråden.
Postad 27 January 2008 - 14:31
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
ffodil, har du möjligen dåliga kablar?
Mina personliga erfarenheter säger att det lätt blir förbannat mkt oskärpa om kablarna är dåliga. Därför köpte jag en Monster Component Video Cable 2 till min digitalbox. Originalpriset var 998 kr, kostade 500 kr för en meter, men bildkvaliteten blev helt sjuk efter. Värt varenda krona. Nu är liten text som panoreras (dokument som är filmade) läsbara även vid snabb panorering. Är mest ögonen som inte hinner med. Det kunde jag ju fetglömma innan.
Postad 27 January 2008 - 15:04
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Ja, jag tycker att man skall dela upp denna avdelningen i en LCD- och en Plasma-del. Nya forumregler borde också införas, bl.a. att man inte får diskutera Plasma i LCD-delen av forumet och vice versa. Gör man det så får man en varning och upprepas det så stängs användaren av. Finns inget mer irriterande att läsa än inlägg om teknik B och hur bra den är när trådskaparen efterfrågar teknik A och det enbart.
Låter som ett kinesiskt statsforum för bildåtergivning du vill ha. Borde inte behövas bland vuxna människor imo.
Postad 27 January 2008 - 15:26
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Låter som ett kinesiskt statsforum för bildåtergivning du vill ha. Borde inte behövas bland vuxna människor imo.
Tyvärr så verkar det behövas då dessa "vuxna" människorna inte alltid är så vuxna. Påhopp, nedvärdering av person - av åsikt samt generell dumförklaring om man inte gillar "rätt" format.
Postad 27 January 2008 - 15:34
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Tyvärr så verkar det behövas då dessa "vuxna" människorna inte alltid är så vuxna. Påhopp, nedvärdering av person - av åsikt samt generell dumförklaring om man inte gillar "rätt" format.
Tyvärr har inte tv-delen nån aktiv moderator verkar det som och det har blivit en otrevlig ton här ibland  Men spontant tycker jag verkligen att det borde gå att prata om bildåtergivning snarare än om lcd vs plasma. Om det leder till en varning om man nämner lcd/plasma på fel ställe när man diskuterar bild är hela fria forumtanken spolierad. Därav min kommentar tidigare
Postad 27 January 2008 - 15:48
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Tyvärr så verkar det behövas då dessa "vuxna" människorna inte alltid är så vuxna. Påhopp, nedvärdering av person - av åsikt samt generell dumförklaring om man inte gillar "rätt" format. Tyvärr har inte tv-delen nån aktiv moderator verkar det som och det har blivit en otrevlig ton här ibland Men spontant tycker jag verkligen att det borde gå att prata om bildåtergivning snarare än om lcd vs plasma. Om det leder till en varning om man nämner lcd/plasma på fel ställe när man diskuterar bild är hela fria forumtanken spolierad. Därav min kommentar tidigare 
Det ultimata hade varit om sådana diskussioner hade fungerat men tyvärr så visar flertalet medlemmar på forumet att det inte går utan ovan sagda otrevligheter. Finns hur många exempel som helst på detta. Att man borde dela in forumet i en LCD- och en Plasma-del är för att slippa Plasma-argument i LCD-trådar och vice versa.
Postad 27 January 2008 - 18:48
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
Men spontant tycker jag verkligen att det borde gå att prata om bildåtergivning snarare än om lcd vs plasma. Om det leder till en varning om man nämner lcd/plasma på fel ställe när man diskuterar bild är hela fria forumtanken spolierad. Därav min kommentar tidigare 
Håller helt med. Var en del som ville införa liknande begränsningar i ljudforumet för ett tag sedan (vissa ord och uttryck skulle absolut inte få förekomma i vissa trådar). Jag var en av dem som då menade att begränsningarna som då önskades (en liknande önskan som finns hos vissa även här) inte hör hemma i ett öppet forum. För mycket OT, trollning, personangrepp, mm stävjas genom moderering, inte genom att begränsa information och åsikter i förväg. Exempel: Om någon i en "LCD-tråd" hävdar att plasma generellt har sämre rörelseskärpa än LCD skall man då inte få bemöta detta. Om någon i en "Palsma-tråd" påstår att spegling generellt är ett lika stort problem för LCD skall man då inte få argumentera runt detta? Jag anser att sådana begränsningar även självklart begränsar nyttan och kvaliteten i ett forum.
Postad 27 January 2008 - 18:56
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Vill inte heller att man delar upp det ..
Helt rätt vad Pefre säger om ljudforumet .. men det gällde inte olika tekniker utan mer att ett antal
personer hela tiden tjatade om en viss sak som majoriteten och forumet var så trötta på att höra och få ältat
varje dag av samma person ( som inte längre finns kvar på forumet )
Så .. att dela upp LCD och Plasma tycker jag låter helt tokigt. De skall göra samma sak.
Visa bild från källa på display.
Jag har båda delar och har en personlig åsikt i frågan som bara handlar om tycke o smak.
De olika teknikerna ger en lite annorlunda bild o helhetsintryck, men de gör i princip samma sak.
Visar bild.
Tror att det handlar om att acceptera andras tycke o smak som kan vara lösningen på de problem
som uppstått även i detta forum ...
Länge leve både Plasma och LCD
... och må dem i framtiden ersättas av något mycket bättre
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 27 January 2008 - 18:56.
Postad 27 January 2008 - 20:24
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Tyvärr har inte tv-delen nån aktiv moderator verkar det som och det har blivit en otrevlig ton här ibland Men spontant tycker jag verkligen att det borde gå att prata om bildåtergivning snarare än om lcd vs plasma. Om det leder till en varning om man nämner lcd/plasma på fel ställe när man diskuterar bild är hela fria forumtanken spolierad. Därav min kommentar tidigare 
Det ultimata hade varit om sådana diskussioner hade fungerat men tyvärr så visar flertalet medlemmar på forumet att det inte går utan ovan sagda otrevligheter. Finns hur många exempel som helst på detta. Att man borde dela in forumet i en LCD- och en Plasma-del är för att slippa Plasma-argument i LCD-trådar och vice versa.
Håller helt med. Var en del som ville införa liknande begränsningar i ljudforumet för ett tag sedan (vissa ord och uttryck skulle absolut inte få förekomma i vissa trådar). Jag var en av dem som då menade att begränsningarna som då önskades (en liknande önskan som finns hos vissa även här) inte hör hemma i ett öppet forum. För mycket OT, trollning, personangrepp, mm stävjas genom moderering, inte genom att begränsa information och åsikter i förväg.
Senaste inlägg visar återigen att de är personer som är mera plasma än lcd som inte vill ha uppdelning. Detta är dock inte relevant för sakfrågan. Vad jag tycker är synd är inte frånvaron av moderering, utan att toleransen mot fanatism och intolerans är såpass låg som hos j0el. Genom att ignorera plasma-lcd-nissarna, och att trådskaparen säger till vad som gäller - basta!, så är debatt mellan plasma och lcd inget så stort problem. Men ni då som vill ha denna uppdelning (jag själv accepterar både och) - ni kan ju bli moderatorer och visa vad som gäller. Ert enda åtagande är att ha koll på en del trådar några ggr per vecka och följa upp anmälningar. Kom igen så slipper vi uppdelning. Båda plasma och lcd-folk. Dock så bör ni meddela den vars inlägg ni tar bort varför, ni måste vara förnuftiga. Mitt förslag: alla inklusive jag försöker vara mer ödmjuka och så sker självsanering. Bara du själv kan förändra ditt inflytande. En bonus med mjukhet kan bli att fler kvinnor vågar vara öppna med detta. Mångkulturellt forum tack
Redigerat av toler, 01 February 2008 - 21:52.
Postad 27 January 2008 - 22:59
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Väl talat toler! Den här stilen håller vi tycker jag
Postad 27 January 2008 - 23:02
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Vad har hänt Toler? Ett inlägg utan angrepp eller faktafel 
Fortsätt så 
Förutom att det enbart skulle vara plasma-fanatiker som är emot uppdelning, så håller jag med dig.
Hellre hårdare moderering än uppdelning.
Postad 27 January 2008 - 23:59
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Ändrar mitt inlägg, då det kan tolkas som att jag bryter mot reglerna.
Dock gjorde det inte det, men för att vara på säkra sidan ...
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 30 January 2008 - 13:14.
Postad 28 January 2008 - 04:27
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Vad jag tycker är synd är inte frånvaron av moderering, utan att toleransen mot fanatism och intolerans är såpass låg som hos j0el.
Skall vi vara sådana så står jag i varje fall för min åsikt, ändrar den inte stup i kvarten som vissa andra.
Postad 30 January 2008 - 12:19
urgf
-
urgf
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vore kul att höra vad nybörjarna tycker. Ni som nyligen köpt tv, hade ni nån hjälp av det här forumet? Lärde ni er nåt nytt? Ändrade ni er och köpte nåt annat än ni hade trott från början? Eller är det här bara en lekplats för de redan frälsta.
Man kunde kanske ha nån sökfunktion där man prickar i sina användningsområden. Exempelvis om man klickar i "Datorskärm" och drar upp den stapeln till 90 % så hamnar man i LCD-tråden. Det är klart då är det inte bara ett diskussionsforum längre utan nåt mer avancerat där det krävs att någon programmerar och administrerar en massa.
Söker själv efter en ny tv och som det är nu så far man nästan mera stjälp än hjälp då man försöker få sig en uppfattning. pajkastning och åter pajkastning. Kommentaren om att dela upp i plasma/lcd/lcd vs plasma vore bäst. Ett forum där man ställer teknikerna mot varandra och sen när man väl valt teknik så vill man kunna diskutera utan pajkastning från från dom andra.
Postad 30 January 2008 - 13:09
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Nu är det slut på det här eviga tramset i trådarna. Antingen diskuterar man det som står i trådrubriken och inget annat, eller lämnar tråden. Personangrepp osv kommer INTE att accepteras. Nu är det slut på dumheterna. Folk har olika åsikter. Tycker du någon är helt korkad? Fine. Man får tycka vad man vill. Men dessa medlemmar ska respekteras i vilket fall som helst. Alla former av personanrepp där man blir idiotförklarad, förlöjligad osv kommer resultera i en varning! Likaså inlägg som inte bidrar med något.
Är det någon medlem Ni tycker är jobbig? Eller ser Ni någon som bryter mot reglerna?
Anmäl personen till oss, och låt oss Moderatorer ta hand om det. Det är ju därför vi är här.
Ett tips är att alla medlemmar tar sig tid att läsa igenom reglerna för forumet.
Vänligen men bestämt
/Twebbas
Postad 30 January 2008 - 19:52
trailblazer
-
trailblazer
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Nu är det slut på det här eviga tramset i trådarna. Antingen diskuterar man det som står i trådrubriken och inget annat, eller lämnar tråden. Personangrepp osv kommer INTE att accepteras. Nu är det slut på dumheterna. Folk har olika åsikter. Tycker du någon är helt korkad? Fine. Man får tycka vad man vill. Men dessa medlemmar ska respekteras i vilket fall som helst. Alla former av personanrepp där man blir idiotförklarad, förlöjligad osv kommer resultera i en varning! Likaså inlägg som inte bidrar med något.
Är det någon medlem Ni tycker är jobbig? Eller ser Ni någon som bryter mot reglerna? Anmäl personen till oss, och låt oss Moderatorer ta hand om det. Det är ju därför vi är här.
Ett tips är att alla medlemmar tar sig tid att läsa igenom reglerna för forumet. Vänligen men bestämt /Twebbas
En uppdelning KAN vara aktuell?
Postad 30 January 2008 - 20:05
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
En uppdelning KAN vara aktuell?
Vad skulle gälla om så skedde? Totalförbjudet att nämna ordet plasma i lcd-forumet och vise versa?
Postad 31 January 2008 - 01:35
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
jag själv tror inte det blir uppdelning, men nu sitter många ordterrorister löst.
Och för egen del så kan alla säga vad de vill, sålänge det inte är ultraextremt.
Vi måste vara toleranta, det är grunden för frihet. Tänk på diktaturer inte är de tolerata. Bekämpafascisten inom dig och bjussa på det.................
Postad 31 January 2008 - 01:48
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
En uppdelning KAN vara aktuell? Vad skulle gälla om så skedde? Totalförbjudet att nämna ordet plasma i lcd-forumet och vise versa?
Det vore en katastrof .. Då blir det som i HD forumet Där kan man inte skriva HD DVD i BluRay delen eller BluRay i HD DVD delen .. Antingen blir man varnad för uppvigling eller så blir man mosad av mobben i respektive tråd.. Bästa sättet är att moddarna lyfter ut dem som går över "den vida gränsen" ( man måste ha lite luft ) i ett par dagar för att kyla ner sig .. Det har alltid fungerat och kommer så att göra i framtiden också. I HD forumet handlade det om ett 10 tal som förstörde för några hundra .. Tyvärr är de kvar fortfarande Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 31 January 2008 - 01:49.
Postad 31 January 2008 - 02:14
trailblazer
-
trailblazer
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
En uppdelning KAN vara aktuell? Vad skulle gälla om så skedde? Totalförbjudet att nämna ordet plasma i lcd-forumet och vise versa?
Fråga inte mig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|