Arcsoft Total Media Theatre
Postad 27 March 2009 - 11:31
Postad 01 May 2009 - 22:25
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 01 May 2009 - 22:27.
Postad 07 May 2009 - 15:18
Postad 07 May 2009 - 15:30
blev intresserad av TMT3 dock när jag går in på deras hemsida så finns det tre varianter av TMT3 standard, platinum och gold är det någon som vet skillnaderna mellan dessa? vilken rekomenderas?
Här kan du jämföra de olika versionerna, det som skiljer är olika stöd för uppspelning tex så kan platinum spela up blu-ray vilket de båda andra inte kan.
Postad 09 May 2009 - 17:44
Postad 09 May 2009 - 17:48
Någon som använder SimHD-plugin vill veta om det är bra och värt sina $19.95, det verkar ju vettigt iaf. Anledningen till att jag fråga är att jag inte vill installera en massa i min nya cleana install
Finns väl en gratis trial att prova? Det kan ju bara bli till det bättre då TMT har en rätt kass uppskalning i botten
Redigerat av Dreadlock, 09 May 2009 - 17:49.
Postad 09 May 2009 - 18:26
Finns väl en gratis trial att prova? Det kan ju bara bli till det bättre då TMT har en rätt kass uppskalning i botten
Jo, teastar nu när jag ändå satsat mer på min W7 install än vista, ska nog gå över till W7 permanent nu
Postad 09 May 2009 - 18:34
Redigerat av Dreadlock, 09 May 2009 - 18:35.
Postad 09 May 2009 - 18:44
Rapportera gärna hur det gick för jag är lite ledsen att programmet som annars spöar powerdvd med hästlängder inte har bättre uppskalning.
Jodå, ska rapportera, i w7 fick jag inte fram inställningarna, de syns men är skuggade, ska testa dem i vista med ikväll tänkte jag.
Postad 09 May 2009 - 18:51
Postad 09 May 2009 - 19:17
Svårt att tro att det är den skillnaden de visar i det lilla animerade exemplet dock
Jo, ser lite väl bra ut där, men och andra sidan så är skillnaden i pdvd9 ganska påtaglig om man ser en film på delad skärm.
Postad 09 May 2009 - 19:28
Postad 09 May 2009 - 19:56
Själv tycker jag cuda är märkligt implementerat - men jag har å andra sidan inte läst in mig exakt varför de gjort vissa av de val de gjort.
Postad 09 May 2009 - 20:02
Alltså från 8100 och framåt för er som inte visste det.
Själv tycker jag cuda är märkligt implementerat - men jag har å andra sidan inte läst in mig exakt varför de gjort vissa av de val de gjort.
Men varför strunta i oss med ATI, måste vara för att våra kort är mycket bättre
Postad 09 July 2009 - 08:40
Tycker inte det endast är en positiv upplevelse dock. Ja, det är skarpare, men framkallar också mer brus och skit i bilden. Snackar vi vit text på svart bakgrund så blir det en stor förbättring men annars tycker jag bruset ofta stör lika mycket som skarpheten förbättrar. Har inte testat på projektorn dock utan bara en dator-skärm.
För övrigt så känns det som att PowerDVD sågas rejält av de flesta av er här. Hur kommer det sig? Är det något specifikt som ni tycker är dåligt?
Postad 09 July 2009 - 10:42
Postad 09 July 2009 - 11:36
Jag har inte ett CUDA men SIMHD fungerar.
Tycker inte det endast är en positiv upplevelse dock. Ja, det är skarpare, men framkallar också mer brus och skit i bilden. Snackar vi vit text på svart bakgrund så blir det en stor förbättring men annars tycker jag bruset ofta stör lika mycket som skarpheten förbättrar. Har inte testat på projektorn dock utan bara en dator-skärm.
För övrigt så känns det som att PowerDVD sågas rejält av de flesta av er här. Hur kommer det sig? Är det något specifikt som ni tycker är dåligt?
Det största problemet med pdvd9 är att man bara får ut 2-kanalig lpcm när man spelar blu-ray i arcsoft får man ut 7.1 om filmen har det som ljudspår. Vissa blu-ray filmer är nästan omöjliga att spela upp i pdvd, stannar vid menyn och vill inte längre sen. Har aldrig haft nåra problem i arcsoft.
Postad 19 July 2009 - 11:27
Jag tänkte köra en upgrade till platinum men jag hittar inte vart det står vilken version
jag har nu.
Är det någon som kan hjälpa mig???
Postad 19 July 2009 - 12:00
Hej!
Jag tänkte köra en upgrade till platinum men jag hittar inte vart det står vilken version
jag har nu.
Är det någon som kan hjälpa mig???
På min står det redan på startbilden om man stsrtar tmt utan skiva i, annars kan du högerklicka nånstans på tmtfönstret och välja "about" i menyn som kommer upp.
Postad 19 July 2009 - 12:20
bara så enkelt då.
Ibland krånglar man till saker i onödan
Postad 19 July 2009 - 17:26
Postad 19 July 2009 - 18:08
Postad 12 August 2009 - 22:44
Postad 13 August 2009 - 16:15
Har provat både PowerDVD och TMT nu och håller nog med om att TMT är bättre överlag. Sen ren bildkvalitet så vet i fan om jag inte föredrar PwerDVD.
Sant. Konstaterade jag för 1 år sedan också. Dock överväger tmt allt annat så, så länge man inte jämför dom bildmässigt så är det inga problem :-) Idag köra jag bara TMT. PWD är avinstallerat.
Postad 13 August 2009 - 23:56
Postad 14 August 2009 - 01:45
testade att installera Total media men det slog ut codec för tv och DVD gave till slut upp!
Hände mig med nån gammal v2-version 3:an är betydligt bättre. Alternativt så installera om de codec du använder till tv och dvd efter tmt, behövdes när man använde cyberlinks codec till tv och dvd
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 August 2009 - 01:46.
Postad 16 August 2009 - 17:32
Kör vista mediacenter + TMT3 och det funkar klockrent med både Bluray och DVD, det enda smolket i bägaren är att fjärren inte funkar till 100%. Det funkar att hoppa i menyerna i början på en skiva, tex att välja ljud och undertexter. Men när väl flimen spelas så funkar inte dom vikigaste knapparna, tex Play och pause.
Fjärren funkar 100% i övrigt i MCE med tex Play och pause, bara i TMT3 som det inte funkar.
Någon som har samma bekymmer eller vet om det går att fixa?
Postad 16 August 2009 - 19:53
Hej, är det någon som vet om det går att få fjärrkontrollen att funka till 100% med TMT3.
Kör vista mediacenter + TMT3 och det funkar klockrent med både Bluray och DVD, det enda smolket i bägaren är att fjärren inte funkar till 100%. Det funkar att hoppa i menyerna i början på en skiva, tex att välja ljud och undertexter. Men när väl flimen spelas så funkar inte dom vikigaste knapparna, tex Play och pause.
Fjärren funkar 100% i övrigt i MCE med tex Play och pause, bara i TMT3 som det inte funkar.
Någon som har samma bekymmer eller vet om det går att fixa?
Hade det problemet när jag körde med mitt antecs imonmottagare men när jag bytte den mot en annan ir-mottagare så funkade problemfritt.
Postad 16 August 2009 - 22:00
Får man fråga vad du kör med för mottagare nu?
Postad 16 August 2009 - 22:34
Tackar för snabbt svar. Kör själv med den inbyggda IR-mottagaren i ett Zalman HD 160 låda.Sitter en IR-Trans där i.
Får man fråga vad du kör med för mottagare nu?
Jag köpte en trust mce remote på netonnet, tyvärr verkar den ha utgått ur sortimentet, den funkar utmärkt och faktum är att själva kontrollen var skönare än den ms-fjärr jag hade tidigare, nu använder jag ju iofs bara min harmony ihop med mottagaren.
Så här ser den ut iaf.
Postad 18 August 2009 - 22:37
Jag har haft ljudinställningarna på 5.1 och kört via hdmi då har jag ju fått ut 5.1 lpcm från dolby true hd, idag satt jag och lekte lite och ställde ljudet till hdmi, då har jag tidigare kunat välja pcm eller bitrate, har jag ställt som bitrate så har jag fått ut dts-core, nu efter uppdatering så kan jag välja om den ska mixa till dd eller dts, betyder det att den mixar om dolby true hd ljudspåret till antingen det ena eller det andra och behåller man isf 7.1 diskreta kanaler om det ligger det på skivan? Att det är downsamplat förstår jag men det jag vill veta är om den fortfarande använder dts-core eller om den helt enkelt mixar om dolby true hd. Väljer jag mixa till dts så står det ju dts i förstärkaren, väljer jag DD så står det i förstärkaren.
Postad 21 August 2009 - 06:22
Hittade inga speciella inställningar, det fanns en dts-mix-kryssruta, men då blev det dts av allt, och det kändes inte helt rätt..
Har man missat något vitalt?
/J
Postad 21 August 2009 - 06:41
Hittade en inställning i arcsoft idag som jag inte sett innan och det gjorde mig lite undrande.
Jag har haft ljudinställningarna på 5.1 och kört via hdmi då har jag ju fått ut 5.1 lpcm från dolby true hd, idag satt jag och lekte lite och ställde ljudet till hdmi, då har jag tidigare kunat välja pcm eller bitrate, har jag ställt som bitrate så har jag fått ut dts-core, nu efter uppdatering så kan jag välja om den ska mixa till dd eller dts, betyder det att den mixar om dolby true hd ljudspåret till antingen det ena eller det andra och behåller man isf 7.1 diskreta kanaler om det ligger det på skivan? Att det är downsamplat förstår jag men det jag vill veta är om den fortfarande använder dts-core eller om den helt enkelt mixar om dolby true hd. Väljer jag mixa till dts så står det ju dts i förstärkaren, väljer jag DD så står det i förstärkaren.
Det verkar vara diskreta kanaler. Vilken version kör du nu? Min har börjat trilskas med ljud ut på bd...
Postad 21 August 2009 - 11:13
Det verkar vara diskreta kanaler. Vilken version kör du nu? Min har börjat trilskas med ljud ut på bd...
Använder 3.0.1.140 uppdaterade för några dar sedan från 3.0.0 Har inte haft nåra ljudproblem alls men då har jag ju iofs bara mitt ati hd4650 som ljudkort så downsampling blir det ju tyvärr.
Blev bara lite förvånad över inställningen jag hitta iom att jag aldrig kunnat få dd från filmen jag kollade innan utan bara dts
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 21 August 2009 - 11:14.
Postad 28 August 2009 - 07:59
Tips om vad som kan vara fel, tilläggas att jag laddat ner testversionen med sims
Hälsnigar MikaelJ
Postad 07 September 2009 - 11:45
Installerade, funkar fint att starta, men när jag skall spela en Bluray skiva så säger prgmt att den skall hämta uppdateringar, den tar kontakt med arcsoft som svarar att jag har den senaste versionen.
Men det går inte att spela
Postad 07 September 2009 - 11:56
Hänger på i denna tråd. Skulle vilja testa arc innan jag bestämmer mig vilken spelare jag ska köpa. Mitt problem är att så fort jag försöker spela upp en bluerayskiva i arc så får jag medelandet att programmet slutat att fungera. >Funkar fint att spela dvd i programmet men inte BR.
Tips om vad som kan vara fel, tilläggas att jag laddat ner testversionen med sims
Hälsnigar MikaelJ
Testversionen har tyvärr inte stöd för blu-ray, verkar vara likadant hos alla, för man kan inte spela upp blu-ray i windvd eller powerdvds testverioner heller. Helt kass när det är anledningen till att ma letar program, suger ju att betala 1000 spänn och inte veta om man är nöjd.
Postad 07 September 2009 - 14:27
Jo det ju lite som att köpa grisen i säcken, imitt fall föll det övet till Powerdvd då jag bara behövde uppdatera till sista version, tror det blev 39 euro istället för att betala fullt för programmet, fic´k ju med powedvd 7 i köpet av LG bluerayspealaren. Men tycker det funkar bra än så länge.Testversionen har tyvärr inte stöd för blu-ray, verkar vara likadant hos alla, för man kan inte spela upp blu-ray i windvd eller powerdvds testverioner heller. Helt kass när det är anledningen till att ma letar program, suger ju att betala 1000 spänn och inte veta om man är nöjd.
Postad 17 November 2009 - 11:07
nån annan med det problemet kör Buissnes widows 32bit.. tack för hjälp
Postad 23 November 2009 - 08:25
Jag får inte bitstream ut när jag kör Transformers 1 på min HTPC.
Jag har ett Asus HDAV Slim kort och ett GIGABYTE 4850 med DVI, VGA och HDMI ut. HDMI utgången som har ljud ut går direkt till TVn (SONY 4500 eller nått sånt). Sen DVI utgången är kopplad via HDMI adapter in till HDAV-kortet som sen går via HDMI till min stärkare (Marantz SR6003).
Vad ska jag ställa in i ljudkontrollen på Windows 7 Ultimate x64 och i TMT samt HDAV Center för att få bitstream ut till stärkaren. Jag får ljud men det står inte DD TrueHD på displayen på stärkaren även fast jag kollar infon när jag spelar skivan i TMT där det står TrueHD.
OBS! Jag tar alltså bilden från HDMI direkt till TVn (ej via stärkaren).
Postad 23 November 2009 - 15:28
Har testat att installera test-versionen av TMT men får den inte att spela upp BR-filmen, kanske inte funkar som folk sagt tidigare i tråden.
Postad 25 November 2009 - 08:38
Hej, jag lånar tråden lite.
Jag får inte bitstream ut när jag kör Transformers 1 på min HTPC.
Jag har ett Asus HDAV Slim kort och ett GIGABYTE 4850 med DVI, VGA och HDMI ut. HDMI utgången som har ljud ut går direkt till TVn (SONY 4500 eller nått sånt). Sen DVI utgången är kopplad via HDMI adapter in till HDAV-kortet som sen går via HDMI till min stärkare (Marantz SR6003).
Vad ska jag ställa in i ljudkontrollen på Windows 7 Ultimate x64 och i TMT samt HDAV Center för att få bitstream ut till stärkaren. Jag får ljud men det står inte DD TrueHD på displayen på stärkaren även fast jag kollar infon när jag spelar skivan i TMT där det står TrueHD.
OBS! Jag tar alltså bilden från HDMI direkt till TVn (ej via stärkaren).
Hmmm, jag hade lite svårt att hänga med där... Jag tolkar det som att du har flera ljudkort installerat, korrekt? Du kopplar moderkortets HDMI ut (som även har ljud) till TV. Sen slangar du bild från moderkortet till ASUS-kortet som går till din förstärkare. Korrekt uppfattat?
Min bestämda åsikt är att du inte kommer att lyckas med denna inkoppling på något smidigt sätt. Jag rekomenderar dig till att stänga av ljudkortet på moderkortet och enbart använda dig av ASUS. Så inkopplingen bör då vara:
HDMI ut från moderkortet (med enbart bilden) till ASUS-kortet, därifrån till förstärkaren. Sen kopplar du in TV till förstärkaren.
Postad 03 January 2010 - 21:28
Postad 03 January 2010 - 21:29
ingen som har problem med brus i bilden med tmt3 och win7? specellt i mörka sekvenser detta problem hade jag inte med xp
Nepp, men får köra med lite andra färginställningar i w7 jämfört med xp/vista
Postad 04 January 2010 - 11:43
God Forsättning på det nya året
MikaelJ
Postad 05 January 2010 - 12:48
Skriv gärna hur det skall konfigureras och erfarenheter osv.
Postad 25 January 2010 - 21:30
Postad 05 February 2010 - 20:43
Jag har ett par frågor
Hur justerar man färg i HD material? det finns en ruta för färg men hur jag gör så kan jag inte ändra något i det?
Upplever ni färger och skärpa som något sämre än powerdvd9
Missförstå mig inte nu men jag klarar inte strulet med cyberlink men vill få till inställningarna så bra som möjligt med arsoft
stort tack på förhand
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?