Jo en sak som jag är livrädd för, Att animationerna blir stela. Eller att gubbarna blir stela, För det vore ruskigt tråkigt ifall dom inte kan ta vara på dagens animationer i känslo perspektiv ... Att det är som vad FFX, FFX-2, FFXII var för PS2 men lika "stelt", För att få FFXIII och Versus snyggt med PS3:ans kapabiliteter är ju lätt...
Final Fantasy XIII (PS3)
Final Fantasy XIII (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(12)
|
289:- | |
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Recension: Final Fantasy XIII (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 28 August 2008 - 20:04
Jo en sak som jag är livrädd för, Att animationerna blir stela. Eller att gubbarna blir stela, För det vore ruskigt tråkigt ifall dom inte kan ta vara på dagens animationer i känslo perspektiv ... Att det är som vad FFX, FFX-2, FFXII var för PS2 men lika "stelt", För att få FFXIII och Versus snyggt med PS3:ans kapabiliteter är ju lätt...
Postad 28 August 2008 - 20:53
Fast de lär ju knappast sitta och knacka ihop två helt separata grunder från scratch. Man utvecklar väl på en vald plattform, sen när spelet är klart så portar man och översätter, eller? När de nu dessutom säger att det inte blir någon 360-version för japan (som ändå får spelet väldigt mycket tidigare än övriga världen), så känns det mer som om de säger: "i samband med att vi översätter spelet till engelska, så portar vi det också till 360". Detta är såklart bara min tolkning av det hela, men annars verkar det ju helt sjukt att de inte släpper 360-versionen i japan samtidigt som PS3.skulle bli samtidig release på ps3/xbox360 i US/EU så man lär väl märka :>
2 olika team som jobbar på det osv
Postad 28 August 2008 - 23:21
Hoppas de kommer ut med ett releasedatum snart.
Å att FFXIII släpps till Xbox360 ger jag långfingret åt! Fan att Square ska vara så pengakåta. Microsoft viftar med några dollartecken å de får precis vad de vill.
Postad 28 August 2008 - 23:21
Tidigare jobbade de antagligen på PS3 iom att det skulle bli exklusivt, men det kan inte gått så bra (tänker på utvecklingstiden och hur lite media vi såg från det). De sa att det var lättare med PC nu.
Postad 28 August 2008 - 23:33
Postad 29 August 2008 - 08:40
Det sa Square Enix Gubben iallafall.
Postad 29 August 2008 - 12:52
De har knappast mutat dem. SE tjänar massa pengar på att släppa på 360, släpper de inte till 360 så förlorar de 20 miljoner potentiella kunder. En port kostar inte mycket att utveckla. Det säger sig självt att SE tjänar på det här.Å att FFXIII släpps till Xbox360 ger jag långfingret åt! Fan att Square ska vara så pengakåta. Microsoft viftar med några dollartecken å de får precis vad de vill.
Alla företag är pengakåta.
Och du borde vara glad iom att utvecklingen går snabbare nu när de bytt plattform att utveckla på. Annars skulle det väl kommit ut 2013.
Postad 29 August 2008 - 14:42
Skulle kunna tänka mig att basselito eller phosphor kan skina lite ljus på denna fråga då de är betydligt mer insatt i detta än någon av oss.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 August 2008 - 14:42.
Postad 29 August 2008 - 16:12
Besviken?...för kort?Längtar nåt så otroligt. Har en känsla att jag inte kommer bli besviken, men man vet ju aldrig efter XII som jag faktiskt blev lite besviken på. På tok för enkelt och kort för min smak.
Jag var lite orolig att 13 skulle bli överhypat och ändrat jämfört med de andra spelet, men när jag ser bilderna här över får jag en sanslöst skönt FF känsla!
När jag i misstag ramlade in i slutfasen (point of no return)...hade jag 145 timmar
Men jösses sicket bra spel - endast Mass Effect (PC) kommer upp på liknande nivå, well KOTOR-serien likaså...
Postad 29 August 2008 - 17:54
Snanare kommer det kanske att ta längre tid att ta fram PS3-versionen (grafikmotorn) eller att PS3-versionen inte är lika optimerad som den skulle kunna vara eftersom de gör en grafikmotor som är mer universell än skräddarsydd. Dock kommer det förmodligen att gå snabbare att få ut alla versioner av spelet och det är väl den största vinsten för SE.
"The content will be the same on all platforms," said Kitase. "However, we have yet to determine how many discs will be required for the 360 version. We'll have to consider the differences between formats. Currently the game is being built on PC, where it's actually functional. We're still focusing on making it work on PS3, so it's difficult to know how long the process of taking it to 360 will take."
Kitase continued: "Now that we're developing on a PC base, the pace is going a bit faster," Kitase said. "We haven't introduced new footage of the game, but we should be able to show something new in the near future." Hopefully during the TGS (in September)...
http://www.actiontri...tml?id=072308_6
Det går snabbare sedan de gick över till en PC-bas. Så man kan väl indirekt säga att beslutet att ta FFX13 till 360 speedar upp utvecklingen. Eller?
Postad 30 August 2008 - 20:56
Men om företag är så pengakåta, varför finns det fortfarande så många exklusiva titlar till Xbox360?
Pengar är fan ibland roten till allt ont.
Postad 31 August 2008 - 00:13
Nej nej, du ska vara glad att det kommer innan 2013Hm, så jag borde vara glad att spelet inte kommer förrän 2013.
För att 360 var ett år före och då kunde man inte gärna släppa något på PS3. Sen dröjde det ett tag innan det var meningsfullt att släppa på PS3, måste komma upp i antal. Vidare är det en del företag som inte gillar PS3s arkitektur och gillar PC miljön bättre.Men om företag är så pengakåta, varför finns det fortfarande så många exklusiva titlar till Xbox360?
Postad 31 August 2008 - 10:14
Besviken?...för kort?
När jag i misstag ramlade in i slutfasen (point of no return)...hade jag 145 timmar![]()
Men jösses sicket bra spel - endast Mass Effect (PC) kommer upp på liknande nivå, well KOTOR-serien likaså...
Postad 31 August 2008 - 22:17
Men nu får ju båda storkonsollerna ta del av kakan. Kanske bättre, så länge inte versionerna skiljer sig, så man går miste om något bara för man äger "fel" konsoll.
Postad 05 September 2008 - 08:20
tycker peraonligen det e det sämsta av alla FF i 3D. många mörka tråkiga miljöer. grafik som får det att blöda i ögonen. har spelat alla 3D FF utom ffX-2. o tycker 7 va sämst. tycker faktiskt bäst om 8. kanske för att det va mitt första FF. tror faktiskt det e därför alla tycket 7 e bäst. bara för att det va det första i 3D.
nån mer än jag som börjat på nått annat FF än 7 och senare spelat 7?
tycker ni ändå att 7 e bäst o i så fall VARFÖR????
fattar inte grejen!!
Postad 05 September 2008 - 08:34
alltså ärligt talat va f'n e det med folk o FF7 ???
tycker peraonligen det e det sämsta av alla FF i 3D. många mörka tråkiga miljöer. grafik som får det att blöda i ögonen. har spelat alla 3D FF utom ffX-2. o tycker 7 va sämst. tycker faktiskt bäst om 8. kanske för att det va mitt första FF. tror faktiskt det e därför alla tycket 7 e bäst. bara för att det va det första i 3D.
nån mer än jag som börjat på nått annat FF än 7 och senare spelat 7?
tycker ni ändå att 7 e bäst o i så fall VARFÖR????
fattar inte grejen!!
Vaknat på fel sida idag eller? 08.55 gnäller du över Assasins Creed och 25 min senare gnäller du över vad folk tycker om FF7...
Redigerat av Cragganmorax, 05 September 2008 - 08:34.
Postad 05 September 2008 - 11:56
Vaknat på fel sida idag eller? 08.55 gnäller du över Assasins Creed och 25 min senare gnäller du över vad folk tycker om FF7...
Smile dude it´s friday!
HAHAHA
Nä men FF7 handlar inte om grafik, jag har spelat dom sen NES tiden men FF7 har allt verkligen, story, känsla och inte minst MUSIK, BÄSTA spel musiken EVER.
Sen tycker jag det e lite lustigt att du säger att FF7 var sämst, för om du hade spelat FF X-2 då hade du defenetivt sagt att FFX-2 är SÄMST i hela serien (Personligen tycker jag det dock) För mycket ecchi underskirt shots och massive cleavege för min del och noll story.
Många tycker ju dock att FF8 är sämst i serien, men jag tyckte om den verkligen, det enda som jag tyckte var segt var när man skulle "draw" eller vad det hette magi från fiender hela tiden för att kunna upgrada vapnena med typ powers
Postad 05 September 2008 - 14:04
Nu är inte FF7 min favorit i FF serien, utan FFX, faktiskt. Men 7an är enligt mig långt ifrån sämst, testa t.ex. X-2, där har du sämst.
Postad 05 September 2008 - 14:31
Postad 05 September 2008 - 18:38
Postad 07 September 2008 - 19:31
Han kanske jobbar helg
hehe nej men hade precis kommit hem från nattskiftet
Postad 07 September 2008 - 21:14
hehe nej men hade precis kommit hem från nattskiftet
Bästa skiftet
Kommer så ihåg när jag köpte mitt FF7. Min lokala TV-spels butik hade öppet på natten så man kunde köpa det efter midnatt. Sen när man väl kom hem och stoppade igång det, ojoj vilken grafik och handling det var. Jag och mina kompisar som var med spelade långt in på dagen. Det är nog det spelet jag fått den största wow känslan av än idag.
Postad 07 September 2008 - 21:51
Sen som flera här påpekar spelar inte grafiken så stor roll, utan historia och atmosfär gör spelet. Men visst skulle man bli lite besviken om FF XIII hade samma grafik som FF VII idag.
Sämst FF tycket jag nog var X-2. Kändes fel att Yuna blev "popstjärna" som jagade spheres. Men det riktiga slutet i X-2 var iaf romantiskt.
Annars är det FF VII och FF X som toppar listan. Tråkigast med FF X blev alla strider där man åkte på 99999 damage attacker hela tiden, typ mot dark Aeons.
Hm, sen måste jag bara påpeka att de kunde ha skippat "gammel" engelskan i FF XII. Kändes svår att förstå även fast man hade text på.
Redigerat av Sir C, 07 September 2008 - 21:53.
Postad 08 September 2008 - 05:30
Bästa skiftet
![]()
Kommer så ihåg när jag köpte mitt FF7. Min lokala TV-spels butik hade öppet på natten så man kunde köpa det efter midnatt. Sen när man väl kom hem och stoppade igång det, ojoj vilken grafik och handling det var. Jag och mina kompisar som var med spelade långt in på dagen. Det är nog det spelet jag fått den största wow känslan av än idag.
jo det tror jag e lite av grejen me 7 an. det va det första i 3d. det blev liksom sån wow-faktor som man inte lär uppleva igen. för er då, personligen börja jag med åttan hehe. va lite sen men j'vlar va jag fastnade hehe. tror att folk överskattar 7an på grund av att alla fick denna wow-känsla.
sen hacka många på mig för att jag nämnde grafiken. o jo det e klart ett spel inte behöver bra grafik för att va kul. men sen tyckte jag oxå inte om atmosfären i 7an. tyckte det var mycket mörker o trista lite post-apokalyptiska miljöer. själv fick jag den där wow-känslan av FFX. simmade säkert en halvtimme vid stranden i början av spelet. förtrollande e enda ordet att beskriva det med. därför kommer alltid X ligga varmt om hjärtat.
P.S till han som påpeka mitt assasins creed inlägg. det står jag fast vid. det sög. stenhårt!!!
Postad 08 September 2008 - 05:34
snacka dom nita mig när jag stötte på dom.
nån som slått dom ??
Postad 08 September 2008 - 06:12
Postad 08 September 2008 - 08:01
när vi ändå e inne på äldre FF. e det nån som i FFX stött på dom där tre nissarna, en tjej som ser ut som en älva(har jag för mig), o en snubbe som ser ut som en nyckelpiga, o en till som jag inte kommer ihåg. man har typ 2-3 slag på sig sen åker man på en J'vla dödsstråle o ett meteorit regn.
snacka dom nita mig när jag stötte på dom.
nån som slått dom ??
magus sisters
Postad 08 September 2008 - 08:57
P.S till han som påpeka mitt assasins creed inlägg. det står jag fast vid. det sög. stenhårt!!!
Det är bra det man ska värna om sina egna åsikter
Postad 08 September 2008 - 18:43
Oh, de finns i FF4 också. Kanske ett återkommande tema?magus sisters
dark versionen är som sagt inte att leka med, kika på gamefaqs.com om du har problem
Postad 08 September 2008 - 19:33
Oh, de finns i FF4 också. Kanske ett återkommande tema?
tror det. Finns dock inte i alla versioner, PAL har dem, sen om det är asien releasen eller USA releasen som saknar dem kommer jag inte ihåg. De är i vilket fall som helst riktigt svåra. Tog mig timtals att ens få ihjäl lättaste (valefor?) om man ska räkna med SG och items som behövdes. Sitter med en sparfil på typ 200 timmar, har inte ens försökt på de svårare dark aeons än.
Postad 09 September 2008 - 06:53
Redigerat av DaCriLL, 09 September 2008 - 06:57.
Postad 10 September 2008 - 18:45
Postad 13 September 2008 - 22:42
Men sen fanns det ju det ultimata monstret, efter dark aeons, Penance. Fast dit kom jag aldrig.
Redigerat av Sir C, 13 September 2008 - 22:43.
Postad 13 September 2008 - 22:51
Postad 14 September 2008 - 08:32
Han sopade minst sagt mattan med mig
Postad 15 September 2008 - 00:25
de va liksom inte din ansträgning som gjorde att du fick va du leta efter utan slumpen.
nån mer än jag som lacka ur o strunta i det?
o av ren nyfikenhet, nån som fixat alla sista vapnen, isf hur lång tid tog det typ???
FFX va rätt bra. fixade alla utom wakkas för jag fick aldrig till det med blitzandet.
Postad 15 September 2008 - 13:30
penance är väl inte så supersvår då..... ribbon är ju rätt bra, och autophoenix :>
Postad 15 September 2008 - 13:34
basic sphere grid som man har bytt ut alla tomma spheres med hp/mp osv för att få ut maximalt av sina karaktärer.
Snarare agility (speed). Det är sällan rekommenderat att spela med break HP limit. Ribbon, auto-phoenix, auto-haste och, vad man själv anser vara bra, auto-shell/auto-protect/auto-pot.
Postad 15 September 2008 - 14:20
Postad 15 September 2008 - 22:56
mjo, tror jag körde rätt mixat, var ett tag sen, får kanske plocka fram det igen :>
Känner samma sak, börjar bli riktigt taggad på att spela ett par timmar till
Postad 15 September 2008 - 23:26
Det trista är att den guidebok jag har till FFX, så kör de med samma taktik mot alla dark aeons och Penance. Nånting i stil med Hastega, quick-hit, Tidus å Wakka overdrives, revive å heal, osv.
Måste kännas sjukt enformigt.
Redigerat av Sir C, 15 September 2008 - 23:30.
Postad 13 December 2008 - 01:13
jag rös, fan vad bra detta verkar aså, skitsnygg tjej i spelet med denna gången, som Yuna =) man bryr sig mer då,, jag tror nästa final fantasy spel kommer bli enormt bra! riktigt riktigt bra!!!
alltå ni anar inte hur mycket jag ryser just nu aså
Postad 13 December 2008 - 01:21
Men vore kul att se nå annat än filmsekvenser för det var det väl
Om inte så lägger jag mig på golvet och hyperventilerar
Postad 13 December 2008 - 02:29
Mycket CGI och sedan en del ur spelet mot slutet. Kändes Star Wars inspirerat.Men vore kul att se nå annat än filmsekvenser för det var det väl
![]()
Om inte så lägger jag mig på golvet och hyperventilerar
Postad 13 December 2008 - 15:44
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Final Fantasy XIII
17 bilder
207 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna