Håller med dig där Chuck det går inte att kompensera hur mycket som helst med en liten låda, sen är det nog inte bra för elementets livslängd att tvingas ge sitt max så ofta in så liten låda och det gäller nog alla subbar som e konstruerade på det viset eller har jag fel?
Velodyne DD-18
(Subwoofers)
|
4
|
(9)
|
Inga priser | |
Velodyne DD-15
(Subwoofers)
|
2
|
(15)
|
Inga priser |
5 relaterade trådar
Velodyneklubben! (126 inlägg)
|
6 år sedan |
Tidningen HemmaBios test: "Bäst bas för 15.000kr" (500 inlägg)
|
11 år sedan |
Gästbok för pioneerfantast ( inlägg)
|
15 år sedan |
Sub med livekänsla och dynamik (48 inlägg)
|
18 år sedan |
Gästbok för tommypeters (42 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 06 March 2009 - 15:46
Hej har en fråga:
Jag har 2st B&W PV-1 fram thigt intill mina frontar (XT4) och bak har jag 2st Velodyne SPL 1200 R -De står på varsin sida av soffan och jag är grymt nöjd med ljudet. Jag hr kalibrerat Velodynen men tillhörande kalibreringsmic och PV-1orna frma går genom en lyngdorfs rommperfekt modul. Ljudet är mycket bra och jag grymt nöjd.
Problemet är att frugan gillar inte att det står en bas bredvid soffan.. Den ena gör inget då den inte syns eftersom det den när mot väggen.
Nu har jga fått läga tt köpa en DD18
Hay skulle det bli att sölja mina SPL1200 R och köpa en DD18 och ställa bak där den inte syns.
Jag är rädd för att det kommer höras att det står en sub där i hörnet om den är ensam.
Idag när jag har 2 bak och 2 fram så märket jag inte det men om det står en ensam sub bak så kanske det blir lite fel??
Eller vad tor ni
SUbben kommer endast användast vid film.
Jag har 2st B&W PV-1 fram thigt intill mina frontar (XT4) och bak har jag 2st Velodyne SPL 1200 R -De står på varsin sida av soffan och jag är grymt nöjd med ljudet. Jag hr kalibrerat Velodynen men tillhörande kalibreringsmic och PV-1orna frma går genom en lyngdorfs rommperfekt modul. Ljudet är mycket bra och jag grymt nöjd.
Problemet är att frugan gillar inte att det står en bas bredvid soffan.. Den ena gör inget då den inte syns eftersom det den när mot väggen.
Nu har jga fått läga tt köpa en DD18
Hay skulle det bli att sölja mina SPL1200 R och köpa en DD18 och ställa bak där den inte syns.
Jag är rädd för att det kommer höras att det står en sub där i hörnet om den är ensam.
Idag när jag har 2 bak och 2 fram så märket jag inte det men om det står en ensam sub bak så kanske det blir lite fel??
Eller vad tor ni
SUbben kommer endast användast vid film.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Velodyneklubben!
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?