Att prylar låter bättre på kvällen/när det blir mörkt är inget nytt. Det handlar om psykologi...när det är mörkt så "störs" du inte lika mkt att saker runt omkring och kan lättare fokusera på ljudet/musiken. Därför man ofta släcker ner eller blundar då man ska provlyssna på stereoprylar.Nä nu vill jag vara med och kasta sand i sandlådan! Även om det blir lite OT mot vad trådskaparen ville ha.
![]()
Det är så mycket bullshit som det kan bli.
Eller i alla fall protestera mot Denethors vilda utrop, att det skulle vara bullshit med förbättring efter kl 9.
Förbättras en digital mottagning efter kl 9? Njae det tror jag nog heller inte på, men jag har inte svårt att tro att en del dumburkar medelst störningar lyckas förvandska bilden innan den trillar ur rutan. Och varför skulle dessa störningar kunna uppträda mer frekvent dagtid om de orsakas av saker runtomkring?
Lycklig ägare till endast en varm och gosig lite lagom luddig CRT, så kan jag heller inte kolla om det stämmer på bildsidan. Men när det gäller ljud, så ställer jag mig helt bakom påståendet att det man kan uppleva förbättringar frammåt kvällen. Psykologiskt eller inte, jag tycker förstärkare, cd, dvd, dator mm låter fruktansvärt mycket bättre frammåt kvällen. I alla fall där jag bor.
Angående bilden så är det en kombination av ovanstående och att bilden syns tydligare när det är mörkare och bilden känns bättre/starkare/klarare och det oavsett LCD, CRT eller plasma.
Sen KAN atmosfärriska störningar eller dåliga "satelitlänkningar" (märks ofta då sverige spelar fotboll borta i obskyra länder) också försämra bildens kvalité.
Men nu är vi så OT som vi kan bli...eftersom trådskaparen Mats F har ett generellt missnöje med sin bildkvalite...och synd vore om fakta skulle försvinna i detta OT-virrvarr...ibland vore det bra om trådar låses innan de mer förvirrar än hjälper...
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 03 February 2008 - 17:40.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?