Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Standalone eller PS3?

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 February 2008 - 21:23

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Ja du chuck du har säkert helt rätt, finns ju inte en chans att en bd spelare kan vara märkbart bättre än en annan, lika väl som att en högtalare på ica maxi är lika bra som en 50.000kr
Va hemskt om ngt skulle sticka ut och vara bättre än ngt annat, usch!

Nej, det är inte säkert.

Men jag finner det ganska otroligt att skillnaden på en TV som jag antar är runt 42' skulle vara signifikanta i detta läge som vi befinner oss i nu.

Dock förkastar jag det inte, men om du skriver ner vilka inställningar du hade på tex PS3 så kanske det klarnar en aning. Det finns nämligen fallgropar, som med det mesta.

Vad högtalare beträffar så är det sällan pris är en bra indikation på prestation, iaf inom rimliga gränser. Och det är min högt subjektiva åsikt.

MVH
/Chuck

Tja, hade PS3 inställd på 720p, 1080i och 1080p/24 med optimala inställningar.

Vad är "optimala instä'llnigar"?

MVH
/CHuck

Eftersom du frågar så kan du ge mig vilka inställningar som gäller, du verkar veta hur man ska ställa in PS3:an...

Postad 10 February 2008 - 18:01

mi1scto
  • mi1scto
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag har både en PS3 och en P1400 och tycker inte att samsungen är bättre.
Är viktigt med rätt inställningar i PS3an för att allt skall se bra ut.

Postad 10 February 2008 - 18:27

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Eftersom du frågar så kan du ge mig vilka inställningar som gäller, du verkar veta hur man ska ställa in PS3:an...

Du kan ju börja med att se till att du kör:

Output - YCbCr
RGB - Limit
Super White - On

MVH
/Chuck

Postad 10 February 2008 - 18:46

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

får man fråga vad anledningen var att du köpte en p1400 om du nu var nöjd med ps3 bd funktion?
sen vad gäller inställningar på ps3 så har jag testat med ALLA tänkbara sådanna och dom få som nu finns för att få någon som helst förbättring gjorde knappast några större skillnader vill jag påstå.

Output - YCbCr
RGB - Limit
Super White - On

MVH
/Chuck

tried that och tro mig att det gjorde inga större skillnader i bildkval.

Postad 10 February 2008 - 18:52

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Kan väl tillägga att jag är sjukt petig med min bild och har testat allt o lite till för att få optimala förutsättningar med dom grejor jag har.
En normalt funtat svensson skulle säkert säga att dom inte ser ngn större skillnad men när man som jag sitter mer o mindre o räknar porer i ansikten så ser man dom små detaljerna som gör att min nuvarande spelare slår ps3 på fingrarna. skarpare är ordet och som sagt så är bara vetskapen att jag tycker att det är bättre bild nu fullt tillfredställande för mig för att kunna gå vidare i mitt liv som audio/video nörd;)

Postad 10 February 2008 - 19:21

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

tried that och tro mig att det gjorde inga större skillnader i bildkval.

Då kan du ju inte vara speciellt petig om du inte ser skillnad på dessa inställningar... ;)

Skämt åsido, ett ordentligt genomfört test skulle vara intressant att se i frågan.

MVH
/Chuck

Postad 10 February 2008 - 20:20

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Output - YCbCr
RGB - Limit
Super White - On

MVH
/Chuck

Ja, hade dessa inställningar.
Tror vi inte kommer längre angående detta. Det beror ju på hur ljust det är i rummet och hur man har ställt in bildvisaren. Det räcker inte att bara ställa in PS3:an...
Vad jag skriver är vad jag upplever hemma hos mig. Det är min åsikt och alla får tolka det som de vill.

Postad 10 February 2008 - 22:06

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Bifogad fil  DSC00263.JPG   558K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC00265.JPG   507.54K   0 Antal nerladdningar

Jag ser en rejäl skillnad på min proj när jag leker med inställningarna på PS3.

Tyvärr hade jag bara de här dåliga exemplen i datorn, taget med mobil kamera.

Postad 10 February 2008 - 22:10

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
nu har jag ingen PS3.a men jag har också combon PV60 och Samsung 1400 och det
är fantastisk bild ;), väljer även 1080P på samsungen och det tar ju pannan emot
fint!

Redigerat av henke007, 10 February 2008 - 22:11.

Postad 11 February 2008 - 00:05

mi1scto
  • mi1scto
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

får man fråga vad anledningen var att du köpte en p1400 om du nu var nöjd med ps3 bd funktion?
sen vad gäller inställningar på ps3 så har jag testat med ALLA tänkbara sådanna och dom få som nu finns för att få någon som helst förbättring gjorde knappast några större skillnader vill jag påstå.

Min PS3 är region B. Min samsung är region A.
Tänkte köpa en till PS3 (A) men ville gärna kunna få ut DTS-MA från mina fox titlar så det fick bli en P1400.
Kör som tidigare nämt i tråden med en Benq W9000.

Det gör väldigt stor skillnad om man kör fel inställningar med PS3an. Ser du inte nån större skillnad på inställningarna så är det konstigt. Kör man RGB så klipper den BTB och WTW och det blir inget vidare.

Postad 11 February 2008 - 12:21

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

Tänkte köpa en till PS3 (A) men ville gärna kunna få ut DTS-MA från mina fox titlar så det fick bli en P1400.

Det gör väldigt stor skillnad om man kör fel inställningar med PS3an. Ser du inte nån större skillnad på inställningarna så är det konstigt. Kör man RGB så klipper den BTB och WTW och det blir inget vidare.

Jag körde givetvis YCbCr som sig bör och även dom andra inställningarna för att få ut btb och wtw och så sjukt stora skillnader var det inte.
tycker du att ps3 är bättre så fine själv är jag ruggit nöjd med att jag bytte och fick pengar över till nya filmer;)

Postad 11 February 2008 - 23:30

mi1scto
  • mi1scto
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag körde givetvis YCbCr som sig bör och även dom andra inställningarna för att få ut btb och wtw och så sjukt stora skillnader var det inte.
tycker du att ps3 är bättre så fine själv är jag ruggit nöjd med att jag bytte och fick pengar över till nya filmer;)

PS3 Har otroligt mycket snabbare laddtider men jag kan inte säga ett den är bättre i övrigt.
Kan inte säga att den är sämre heller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.