SE G900 & G700
402 svar till detta ämne
Postad 20 maj 2008 - 11:30
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Jag har bokat upp mig på en G900, nu undrar jag om det finns någon "profil hanterare" till UIQ telefoner... Jag vill kunna ändra inställningar beroende på tid på dygnet dag i veckan m.m. T.ex ljud och bluetooth Tips på sidor med program till denna telefon mottages tacksamt
Fick du något releasedatum? Jag vill ha den här telefonen nu på en gång  Det verkar som att den kommer att finnas tillgänglig nästa vecka, eller om man har tur så kanske man kan ha den redan på fredag?!?
Postad 20 maj 2008 - 12:20
lindah
-
lindah
-
Rookie
-
3 inlägg
Mailade SonyEricson om vilken walkmanversion G900 har. Fick svaret att den saknar walkmanfunktion. Que? vad menas?
Är det skillnad på mediespelare och walkman? Vill ha en bra musikspelare, men behöver ej walkmanknappen om det är den som gör skillnaden...? ( har w810 nu och är rätt nöjd)
Vad tror ni om g900 som musikmobil?
Postad 20 maj 2008 - 13:25
jan_k
-
jan_k
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Fick du något releasedatum? Jag vill ha den här telefonen nu på en gång 
Det verkar som att den kommer att finnas tillgänglig nästa vecka, eller om man har tur så kanske man kan ha den redan på fredag?!?
Enligt säker källa så är G700, G900 och C702 på väg ut till butikerna, exakt vilken dag vet dom tyvärr inte. Men jag hoppas på att ha en G900 till helgen, eller under nästa vecka. Jag kommer få ett samtal från moster så fort den kommer
Postad 20 maj 2008 - 13:38
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Några webbutiker har "lovat" att den kommer in 21/5 till dom, så om det är sant så kan man ha en till helgen, vilket vore rätt nice. Annars så får man väl snällt vänta tills nästa vecka..
Synd att G900 inte kommer med nån riktigt läcker färg.. brun o röd.. hmm. En svart eller babyblå hade varit nåt
Postad 20 maj 2008 - 16:03
necksnapper
-
necksnapper
-
Användare
-
-
115 inlägg
Mailade SonyEricson om vilken walkmanversion G900 har. Fick svaret att den saknar walkmanfunktion. Que? vad menas? Är det skillnad på mediespelare och walkman? Vill ha en bra musikspelare, men behöver ej walkmanknappen om det är den som gör skillnaden...? ( har w810 nu och är rätt nöjd) Vad tror ni om g900 som musikmobil?
Jag har inte hittat något som är sämre med mediaspelaren i G900 och walkmanspelaren i W960i. Vad walkmanfunktion egentligen är kan man ju undra.. Den har Equalizer, spellistor, slumpa, repetera, osv.. allt som W960i har, det som saknas är walkmanknapparna, men de funkar ju typ bara när man är inne i walkmanspelaren på W960 iaf.. och då funkar navigeringsknappen ungefär lika i G900.. knapparna har man ju på sitt handsfree istället. Några webbutiker har "lovat" att den kommer in 21/5 till dom, så om det är sant så kan man ha en till helgen, vilket vore rätt nice. Annars så får man väl snällt vänta tills nästa vecka..
Synd att G900 inte kommer med nån riktigt läcker färg.. brun o röd.. hmm. En svart eller babyblå hade varit nåt 
Den "Bruna" är möjligen brun i solskenet i Sahara. I alla andra fall ser den ut att vara svart
Postad 20 maj 2008 - 17:15
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Den "Bruna" är möjligen brun i solskenet i Sahara. I alla andra fall ser den ut att vara svart 
Aahaa... ja då ska jag låta bli att åka till Sahara, för jag vill inte ha en brun telefon
Postad 20 maj 2008 - 20:26
jan_k
-
jan_k
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Eftersom jag kanske skulle kunna tänka mig att åka till sahara så kanske det är bäst att köpa en röd då
Den ser faktiskt helt ok ut på bilderna tycker jag, blir lite trist med svarta telefoner hela tiden. Men dom måste ses live innan jag bestämmer mig.
Postad 21 maj 2008 - 09:25
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Som jag misstänkte, dom butiker som hade prel lev idag 21/5 har ändrat till 9/6.
Ingen lur den här veckan ivf, möjligen nästa..
Postad 21 maj 2008 - 17:04
jan_k
-
jan_k
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Grrrr, hoppas verkligen att vi slipper vänta till den 9/6, det är ju jättelänge
Postad 21 maj 2008 - 21:47
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
surt bara att den röda endast släpps på 3.. vill ju ha den, inte den bruna.. för det går väll inte att köpa telefon hos 3 utan att den är bunden till dom och utan deras meny tillägg..
Postad 22 maj 2008 - 16:05
Ewl][Spirit
-
Ewl][Spirit
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
surt bara att den röda endast släpps på 3.. vill ju ha den, inte den bruna.. för det går väll inte att köpa telefon hos 3 utan att den är bunden till dom och utan deras meny tillägg..
Det verkar som inWarehouse förväntar sig få in den röda..; http://www.inwarehou...led#ProductTabsKomplett har den också som inkommande 9/6; http://www.komplett....aspx?sku=347027Själv tycker jag den bruna lockar mer.., hoppas verkligen den kommer till veckan.. Vill inte behöva stå ut med min nuvarande mobil till mitten på juni ju.
Redigerat av Ewl][Spirit, 22 maj 2008 - 16:13.
Postad 23 maj 2008 - 17:25
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nu har jag lagt en order på dustin som precis fått in G900 (den bruna) i lager. Jag antar att jag får den på tisdag först..
Hoppas nu att den är så bra som jag tror den är.
Postad 23 maj 2008 - 20:01
jan_k
-
jan_k
-
Amatör
-
-
58 inlägg
En del webbutiker har tydligen fått in den bruna idag. Då är den alltså på gång i dagarna. Jag hoppas på att min teliabutik får in den röda nästa vecka...men sån tur har jag väl inte...
Postad 23 maj 2008 - 22:50
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
ja har beställt en röd från komplett. Hoppas bara man får den om 2 veckor nu.. min mobil krånglar en del mellanåt..
Postad 24 maj 2008 - 16:23
probeb
-
probeb
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
G900 beställd. Någon som kännt på den?
Skall få den 28 Maj.
Postad 26 maj 2008 - 02:53
Ortovox
-
Ortovox
-
Amatör
-
-
66 inlägg
G900 beställd. Någon som kännt på den? Skall få den 28 Maj.
Om man jämför med t.ex P1 så tycker jag personligen G900 är en bättre, smidigare och snyggare telefon. Enda P1an har som är bättre är Qwerty tangentbordet.
Postad 26 maj 2008 - 07:57
necksnapper
-
necksnapper
-
Användare
-
-
115 inlägg
G900 beställd. Någon som kännt på den? Skall få den 28 Maj.
Jag har redan kännt på den i nästan ett halvår
Postad 26 maj 2008 - 13:14
Unregisteredc1c67682
-
Unregisteredc1c67682
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjosan!
fick min G900 idag och har känt lite på den och hittills känns den riktigt bra om än liite plastig tyvärr.
Annars verkar den leva upp till mina förväntningar, ska leka lite mer med den ikväll så återkommer jag med fler intryck
/Mikey
Postad 26 maj 2008 - 13:37
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Det jag skulle vilja veta är om den är seg i menyerna?
Går det bra att skriva sms med handskrivning (handwriting recognition)?
Funkar det bra att skriva sms med tummen på qwerty tangentbordet, eller är det för smått?
Jaja.. min G900 är på väg och jag kan hämta ut den på posten imorgon..  Men det vore kul att få läsa dina intryck!
Postad 26 maj 2008 - 15:07
SunQ
-
SunQ
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag ska åka och känna på den idag på Media Markt. Troligtvis köper jag den också där.
Får se hur jag känner mig  Har med mig pengarna och behöver ny mobil. Så troligtvis kommer det hända!
Postad 26 maj 2008 - 20:15
Unregisteredc1c67682
-
Unregisteredc1c67682
-
Rookie
-
9 inlägg
@ jidde
Ja, jag uppfattar den som lite seg i menyerna tyvärr, för varje gång man startar en applikation så är den seg att starta tyvärr, men när den en gång startat så går den väldigt snabbt att öppna nästa gång om den ligger kvar i bakgrunden så att säga. vet dock inte hur mycket man kan ha öppet utan att telefonen blir seg.
Har inte testat handwriting rec. jag har aldrig gillat det något vidare.
Qwerty-tgb är något litet för att skriva med tummen på och jag har ändå ganska små händer, men det går ju kanonfint med knapparna och T9, så det är inget problem för mig.
Fick inte min kamera i telefonen att starta till en början, fick lov att starta om telefonen för att få den att fungera.
pek-fokuset i kameran är riktigt smart och verkar fungera riktigt bra att använda.
Har ej testat musikspelaren ännu då jag inte fått mitt minneskort ännu.
Så här långt är jag mycket nöjd trots det jag skrivit ovanför, gillar att man kan tända lampan utan att kameran är igång (dock är den ganska svag).
Ska hårdköra den under morrondagen så vi får se vad den går för =)
Postad 26 maj 2008 - 20:24
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Tack för att du delade med dig av dina intryck!
När det gäller segheten så är jag inte så orolig, jag tror det är en vanesak.. men det visar sig när jag får min imorgon.
Jag har idag en Samsung U600.. och den är inte snabb direkt.. framförallt är kameran dunderseg, vilket oftast resulterar i dåliga bilder. G900 tror jag är bättre, det måste den vara
Postad 26 maj 2008 - 21:13
SunQ
-
SunQ
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej,
Jag var till Media Markt idag och köpte denna telefonen. Har länge spanat på den och nu fick det bli av 
Jag gillar den skarpt. Har inte använt den så jättemycket. Men det lilla jag använt den har den fungerat klockrent.
Ruggigt bra ljud i själva telefondelen. Mycket bättre än min gamla Qtek 8310 och även min K750 som jag använt senast.
Det stämmer att den är lite seg. Särskilt när man ska öppna nya program. Men efter ett tag så går det bra igen. Har bara provat handwriting lite smått och det var lite krångligt. Men första mobilen jag har med pekskärm så det är nog en vanesak. Dock använder jag ändå tangenterna och T9 mer.
Det enda jag saknar i dagsläget som min Qtek hade var att man kan söka i adressboken med hjälp utav T9. Sjukt smidigt.
Annars gillar jag telefonen otroligt mycket hittills. Kommer väll pröva den till max imorgon på jobbet.
Då får jag ju betalt för att bara sitta och leka med mobilen... (nästan iallafall  )
Postad 26 maj 2008 - 21:45
Unregisteredc1c67682
-
Unregisteredc1c67682
-
Rookie
-
9 inlägg
Har nu testat kameran lite och är hittills hyfsat nöjd, tog bilderna i lite skymningsljus och dom blev lite gryniga, men det är väl allmänt känt att mobilkameror presterar dåligt i svagt ljus. ska testa lite mer i morron.
Kameran är ganska snabb att ta bilderna (jämför då med min N95) lite halvseg att fokusera kanske, men när det väl är gjort tas bilden riktigt snabbt.
Man vänjer sig väldigt fort vid att menyerna tar lite tid, det gjorde det även på min w960i, men det gör mig inget faktiskt....
det finns så sjukt mycket funktioner så det lär ta ett tag att lära sig telefonen fullt ut.
Har man haft en smartphone förut, så blir man nog inte besviken på denna då alla smartphones e lite segare än andra mobiler.
Postad 27 maj 2008 - 08:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
@ jidde
Ja, jag uppfattar den som lite seg i menyerna tyvärr, för varje gång man startar en applikation så är den seg att starta tyvärr, men när den en gång startat så går den väldigt snabbt att öppna nästa gång om den ligger kvar i bakgrunden så att säga. vet dock inte hur mycket man kan ha öppet utan att telefonen blir seg. Har inte testat handwriting rec. jag har aldrig gillat det något vidare. Qwerty-tgb är något litet för att skriva med tummen på och jag har ändå ganska små händer, men det går ju kanonfint med knapparna och T9, så det är inget problem för mig.
Fick inte min kamera i telefonen att starta till en början, fick lov att starta om telefonen för att få den att fungera. pek-fokuset i kameran är riktigt smart och verkar fungera riktigt bra att använda.
Har ej testat musikspelaren ännu då jag inte fått mitt minneskort ännu.
Så här långt är jag mycket nöjd trots det jag skrivit ovanför, gillar att man kan tända lampan utan att kameran är igång (dock är den ganska svag).
Ska hårdköra den under morrondagen så vi får se vad den går för =)
Finne en enkelt förklaring för det. Grafiken eller det sk "skin" laddas inte in förän man öppnar programmet. När man väl öppnat programmet en gång så ligger redan grafiken i cachen därför går det snabbare nästa gång man öppnar programmet. Har nu testat kameran lite och är hittills hyfsat nöjd, tog bilderna i lite skymningsljus och dom blev lite gryniga, men det är väl allmänt känt att mobilkameror presterar dåligt i svagt ljus. ska testa lite mer i morron. Kameran är ganska snabb att ta bilderna (jämför då med min N95) lite halvseg att fokusera kanske, men när det väl är gjort tas bilden riktigt snabbt. Man vänjer sig väldigt fort vid att menyerna tar lite tid, det gjorde det även på min w960i, men det gör mig inget faktiskt.... det finns så sjukt mycket funktioner så det lär ta ett tag att lära sig telefonen fullt ut. Har man haft en smartphone förut, så blir man nog inte besviken på denna då alla smartphones e lite segare än andra mobiler.
Det är exakt samma version av UIQ i w960 som i G700/G900 så prestandan på menyer osv borde vara precis samma.
Postad 27 maj 2008 - 16:30
Mippu
-
Mippu
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur länge laddade ni eran G900 första gången?
Postad 27 maj 2008 - 17:03
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Finns ingen anledning att ladda längre än att den blir full.
Postad 27 maj 2008 - 18:42
jan_k
-
jan_k
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag var inne på Mediamarkt idag och skulle känna lite på G900 tänkte jag, men dom hade ingen  Hela första leveransen såldes slut innan dom fått ut någon i butiken. Den söta tjejen (säljaren) trodde det skulle bli en riktig storsäljare...det tror jag också.
Postad 27 maj 2008 - 19:41
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Fick min idag  Den känns lite skum att använda, ganska seg. Men jag är ju van en enkel Samsung U600 så det är klart det blir skillnad när man går över till en UIQ telefon.
Annars så är det en läckerbit  Får skriva mer intryck efter att ha använt den lite mer.. men jag diggar verkligen den tryckkänsliga skärmen
Postad 28 maj 2008 - 09:08
MFC
-
MFC
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag lär väl få stryk av någon nu men när jag laddar min mobil för första gången så kör jag 18-24h. Sedan laddar jag ur det helt och laddar det normalt (3-4h) igen. De mobiler jag gjort så på har haft grym batteritid efteråt, därmed inte sagt att det beror på hur jag laddat dom första gångerna men det är så jag gör iaf. Kika även på http://www.cellpower.com/FAQs.cfm
Postad 28 maj 2008 - 09:25
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Beror på vad det är för batteri också.
Postad 28 maj 2008 - 14:14
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Intressant, det är ju ett Lithium-ion batteri på G900:an. Känns väldigt old-school hur man ska ladda dem första gången: Lithium-ion Batteries It is important to learn battery care information for Lithium-ion batteries to enhance the performance and extend the useful life of the battery. Because they are the newest technology batteries, they offer several advantages over NiMH and NiCd batteries. Lithium-ion batteries are preferred for their lighter weight and higher performance. Lithium-ion batteries are typically 20-35% lighter and will provide 10-20% better performance than a NiMH battery of equivalent mAh rating. Lithium-ion batteries are also unique in that they are not susceptible to the "memory effect".
A new Lithium-ion battery will benefit from an initial "conditioning" of the battery. For the first 3 charge cycles, fully charge the battery overnight and allow it to fully discharge before recharging. Once conditioned, Lithium-ion batteries will perform best when charged at a rate somewhere between a conventional slow charge and a rapid charge. When rapid charging, Lithium-ion batteries require a charger designed to charge Lithium batteries. To achieve a true full charge when rapid charging, the battery needs to be slow charged the last 10-15% of its charge cycle. Most "intelligent" desktop and Lithium-battery rapid chargers provide this capability. A Lithium-ion battery may be damaged by extensive overcharging (continuously on a charger for more than 24 hours).
Redigerat av jhn, 28 maj 2008 - 14:50.
Postad 28 maj 2008 - 18:50
Equinoxe
-
Equinoxe
-
Användare
-
-
244 inlägg
Det känns som jag har 20 frågor om telefonen. Är lite sugen på G900 eftersom jag vill kunna surfa ibland på vanliga sidor med WLAN. Hur är det att surfa med telefonen? Ser sidorna normala ut? Drar WLAN enormt mycket ström från batteriet? Går det att föra över fotografier från telefonen till en dator eller NAS?
Postad 28 maj 2008 - 18:51
mangeG
-
mangeG
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Var också in på Media Markt idag och kände på G900:an. Helt rätt mobil för mig.  Blir att beställa en sånn i morgon.
Postad 28 maj 2008 - 21:18
Ortovox
-
Ortovox
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Det känns som jag har 20 frågor om telefonen. Är lite sugen på G900 eftersom jag vill kunna surfa ibland på vanliga sidor med WLAN. Hur är det att surfa med telefonen? Ser sidorna normala ut? Drar WLAN enormt mycket ström från batteriet? Går det att föra över fotografier från telefonen till en dator eller NAS?
Det funkar bra att surfa på alla normala sidor men på väldigt stora sidor som aftonbladet blir det så klart lite segare även om det funkar helt ok för att va en mobil. Med 4way navigation på G900 och G700 så tycker jag att det har blivit lättare att scrolla på sidorna jämfört med t.ex P1an. Sidorna kan man antingen se i orginal utseende som i vanliga browsers (de blir riktigt stora) eller så väljer man att se dem i "Fit to Screen" som gör att sidan anpassas efter skärmen. Ett litet tips är att testa Opera Mini (Java app) det funkar riktigt fint med touchscreenen. WLAN drar helt klart lite mer men man kan surfa på rätt länge tycker jag, tror det är skärmen som drar mest att va på hela tiden. Att föra över bilder är hur enkelt som helst. Antingen gör du det med medföljande PC suite mjukvaran eller om man har bilderna på "externa" minneskortet så är det bara att koppla in medföljande USB sladden och välja "fast file transfer" så får du minnet som ett usb minne på datorn. MVH
Postad 28 maj 2008 - 23:02
dimaz
-
dimaz
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Skrev tidigare och frågade om en "profil hanterare" till G900. Fann en variant, fick tyvärr inte det att fungera... http://www.symbiangu...-scheduler.htmlMen jag skulle vilja ha ett sådant program till G900, freeware/shareware spelar ingen roll
Postad 29 maj 2008 - 07:19
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Jag har min G900 i näven nu. Har haft en Qtek/HTC innan. Jag har lyckats få in mailen i G900 men finns det någon chans att jag kan synka över alla Outlookkkontakter till G900:an (har inga kontakter på sim-kortet)?
Kan man sedan få sin mail och kalender på "startsidan" på telefonen, precis som Qtek/HTC?
Tack för hjälpen!
Postad 29 maj 2008 - 08:23
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nu börjar jag trivas med min G900.. men, jag är lite gammalmodig utav mig och har inte använt T9 tidigare när man skriver sms osv. Använder istället "multi-tap" som det kallas.
En nackdel med G900 är att det inte går att skriva samma bokstav snabbt efter varandra. Man måste vänta en sekund innan man kan skriva samma bokstav igen. På mina tidigare mobiler så har man kunnat tryckt på nån av tangenterna emellan för att skriva exempelvis, bokstaven M två rader i följd snabbt, (alltså mha en tangenttryckning mellan dessa M). Fick upp en sjukt snabb fart på detta sätt. Får väl bli modern och börja använda T9 nu kanske då...
Annars så kan man ju altlid använda sig utav handwrite reck. Ganska coolt... eller om man är lite fingerfärdig så kan man använda qwerty tangentbordet med fingrarna.. men helst med pekpinnen då det är lätt att trycka fel.
Någon som har tips på spel till mobilen? Själv lirar jag nu Monkey Island 2 (mha scummVM), funkar asbra med pekpinnen.. hur kul som helst!
När det gäller mail o kalender, så ska jag installera programmet Seven för att synka som ska vara riktigt bra. Detta kräver en licens men det betalar mitt företag
Segheten är annars ett problem jag tycker UIQ har, men jag tror att SE kommer att lösa detta i framtida mobiler som har lite mer processorkraft. Det stör inte mig så mycket, jag tror man måste vänja sig vid det bara.
Jag har mycket kvar att utforska känns det som.. återkommer med fler intryck.
Postad 29 maj 2008 - 08:26
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
UIQ 3.0 är över 3 år gammalt. Ja det är segt. Ja det är åtgärdat i senare versioner av UIQ.
Kommer SE telefoner i september som använder UIQ 3.3. De är betydligt rappare.
Postad 29 maj 2008 - 08:55
denali69
-
denali69
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har min G900 i näven nu. Har haft en Qtek/HTC innan. Jag har lyckats få in mailen i G900 men finns det någon chans att jag kan synka över alla Outlookkkontakter till G900:an (har inga kontakter på sim-kortet)?
Kan man sedan få sin mail och kalender på "startsidan" på telefonen, precis som Qtek/HTC?
Tack för hjälpen!
Ja du kan synka över outlookkontakter genom den medföljande PC suite programvaran elelr så sparar du alla kontakter som backup på ett memorykort på gamla telefonen o öppnar dem i din nya g900  Ja du kan se mail och kalender genom att välja Inställningar/visning/standby-program/Arbete Få får du samma standby meny som i gamla P1 och W960
Postad 29 maj 2008 - 08:58
denali69
-
denali69
-
Rookie
-
7 inlägg
När det gäller mail o kalender, så ska jag installera programmet Seven för att synka som ska vara riktigt bra. Detta kräver en licens men det betalar mitt företag 
Kom ihåg bara att du måste ta bort Active Sync klienten först.. annars kan det bli problem Lycka till
Postad 29 maj 2008 - 09:01
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
UIQ 3.0 är över 3 år gammalt. Ja det är segt. Ja det är åtgärdat i senare versioner av UIQ. Kommer SE telefoner i september som använder UIQ 3.3. De är betydligt rappare.
Vad bra, då får man tillfälle att köpa ny mobil ganska snart igen då. Hurra!
Postad 29 maj 2008 - 09:16
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Ja du kan synka över outlookkontakter genom den medföljande PC suite programvaran elelr så sparar du alla kontakter som backup på ett memorykort på gamla telefonen o öppnar dem i din nya g900
Ja du kan se mail och kalender genom att välja Inställningar/visning/standby-program/Arbete Få får du samma standby meny som i gamla P1 och W960
Stort tack för hjälpen! Detta ska testar direkt efter jobbet! Kan du lite nrämare berätta hur man gör i PC suite - jag kollade lite snabbt där men lyckades inte hitta rätt "avdelning" i programmet! Sen måste jag ju ha kalendern synkad också - jag hittade en synk-meny på G900 där man kunde klicka i både kontakter, kalender etc. Dock fick jag inte den synkningen att funka. Den frågade efter en serveradress - men det funkade inte med samma som jag angav för eposten (som funkar). Idéer? Återigen, stort tack!
Redigerat av jhn, 29 maj 2008 - 09:46.
Postad 29 maj 2008 - 10:42
denali69
-
denali69
-
Rookie
-
7 inlägg
Stort tack för hjälpen! Detta ska testar direkt efter jobbet! Kan du lite nrämare berätta hur man gör i PC suite - jag kollade lite snabbt där men lyckades inte hitta rätt "avdelning" i programmet! Sen måste jag ju ha kalendern synkad också - jag hittade en synk-meny på G900 där man kunde klicka i både kontakter, kalender etc. Dock fick jag inte den synkningen att funka. Den frågade efter en serveradress - men det funkade inte med samma som jag angav för eposten (som funkar). Idéer?
Återigen, stort tack!
Synkronisering av kontakter och Kalender hittar du om du kopplar telefonen till USB kasbeln i Telefonläge och tittar överst på PC suite program sidan. Där finns det två knappar synkronisera nu och ett plus tecken för avacnerad synkning.. Synk menyen du hittade baserar sig på en serverbaserad synk som blant annat The Phone house har ( Tror jag). Denna kräver konto och inställningar från dem och är inte först o främst beräknad på privatpersoner. Annar kan jag tipas om SE mycket bra support på telefon numemr 013-24 45 00 Hoppas det löser sig för dig
Postad 29 maj 2008 - 11:45
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
TAck! Jag har även fått tips att använda activesync - hittade inte den igår när jag satt med luren, men den borde ju klart underlätta! Tack för all hjälp, jag återkommer när jag testat lite mer!
Postad 29 maj 2008 - 11:55
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Har en pinfärsk G900 i min ägo och undrar:
Hur gör man för att kunna använda update service i bluetooth mode: SE PC Suite säger att telefonen är i "Normal" mode. Hur byter jag mode i telefonen?
Edit: Verkar som att man måste uppdatera via USB
Har någon annan lagt märke till att man inte kan byta applikation medans man synkroniserar med Outlook?
Hur vet man om Internet använder GSM/3G eller WLAN när man har bägge inkopplade, dvs hur väljer man vilket nätverk man vill ha för internet?
Edit2: WLAN-ikonen ändras från grå till blå om man använder internet.
Redigerat av Unregistered2c7ac7de, 30 maj 2008 - 11:39.
Postad 29 maj 2008 - 13:04
Slangare
-
Slangare
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Har en pinfärsk G900 i min ägo och undrar:
Hur gör man för att kunna använda update service i bluetooth mode: SE PC Suite säger att telefonen är i "Normal" mode. Hur byter jag mode i telefonen?
Har någon annan lagt märke till att man inte kan byta applikation medans man synkroniserar med Outlook?
Hur vet man om Internet använder GSM/3G eller WLAN när man har bägge inkopplade, dvs hur väljer man vilket nätverk man vill ha för internet?
Hasr min sedan några dagar och är väl ganska nöjd.. Lite seg bara enl oven. Men har någon fått alarmet att funka när telefonen är avstängd? Jag får den bara att ringa när den är påslagen vilket är en klar nackdel när man är på resa och tar taskigt med deg i batteriet.
Postad 29 maj 2008 - 14:01
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Som sagt, lite seg är den. Min kamera startar bara när dne är på humör.... MEn förhoppningsvis får jag iaf igång mail, kalender och kontaktsynkningen efter jobbet :-)
Postad 29 maj 2008 - 17:01
ninka
-
ninka
-
Rookie
-
4 inlägg
Kan man som på nokia N95 spara ner sina sms till datorn.?
Mvh//
Postad 29 maj 2008 - 17:38
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
Ska nog banne mig beställa mig en G900. Är oerhört trött på min nuvarande och denna verkar ju klockren. Kände på den hos Phone House idag och den verkade (som många har sagt) lite plastig i utförandet. Kikade bara som hastigast och startade aldrig, men nu undrar jag iaf om det är någon som märkt något praktiskt fel med tanke på "plastigheten"? Någon knapp som gott sönder eller betett sig konstigt eller dylikt? Antar att den får lite mera vikt i sig med batteriet iaf. Den såg inte ut att ha något linsskydd heller? Hur är touchscreenen? och är det någon som vet något skärmskydd som funkar? Man ska ju trotsallt ha den ett tag och vill inte repa den det första man gör. Hur lång standby tid är det ung. med WLAN och allt på osv. måste ju dra en del.
Ska nog beställa mitt exemplar efter helgen på Katshing.
Tackar för svar och alla möjliga intryck från er som redan har en!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|