Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tillverkarnas filosofi vid tillverkning av bioförstärkare.

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2008 - 11:30

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

En annan sak som jag grunnar på är varför envisas tillverkarna med att ha massa olika effekter som Hall och Church mm. Vem i hela friden använder dessa effekter, man har ju problem med eko ändå :blink: :lol: . 5ch/7ch stereo kan ju funka.

Det finns väl knappast någon som köper en dyr bioreciver för att få bra prestanda på bild och ljud och sedan förstör det med en massa olika effekter. Däremot så kanske det funkar på ultrasnikmodeller, dvdrecivers med högtalare för en 1000lapp för att dölja ev brister.

Nä, det (ekot), kan jag hålla med om… ;) ;)

Finns absolut ingen mening med att använda när man kör via HDMI. Såvida filmen inte bara är i mono eller stereo… Men personligen håller jag mig ändå hellre till stereovarianten och kör med enbart frontarna.

Annars är det väl Yamaha som är inofficiella världsmästare på virtuella suroundeffekter, tätt följt av Pioneer. Det händer ibland att jag kör någon effekt vid lyssnande av någon äldre, sämre cd - men aldrig film!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.