MEN, man börjar ju tveka om man verkligen skall lägga pengarna på en mpeg2:a i nuläget...
Maximum T-8000 CX-CI 320GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Maximum T-8000 CX-CI 160GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Bästa PVR Boxer boxen? (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 28 March 2008 - 13:59
MEN, man börjar ju tveka om man verkligen skall lägga pengarna på en mpeg2:a i nuläget...
Postad 01 April 2008 - 19:07
Redigerat av Unregistered9c12a290, 01 April 2008 - 19:09.
Postad 30 April 2008 - 16:17
Göran,
är det något störande ljud från hårdisken?
har idag en dreambox med en 2,5" disk i som är i sort sett helt ljudlös.
verkar vara en kanonbox!
//JB
Inget störande ljud i mina ögon (öron)
Göran hur är Maximum T-8000 när det gäller TextTV-text? Spelar den in texten som Dilog DT-555 och Arion 9400 sägs kunna. Så att man kan se svenska filmer med text vid uppspelning.
JAPP!
Tvper eller Digitaltvexperten!
Har det hakat upp sig med godkännandet? Vad är det Boxer inte tycker håller måttet?
Se längre ner.
Boxer kommer inte att godkänna fler boxar som inte stöder mpeg4 så vi kan nog glömma denna mottagare.
//JB
Fel, sen längre ner.
Har nu luskat lite, och tyvärr kan det dröja några veckor innan den är godkänd...
Nu kommer senaste nytt då!
I måndags skulle Kjaerulff1 tillsammans med deras programmerande korean ha fått inta Teracoms testlabb. Tyvärr var nyckelpersoner på Teracom sjuka, så detta blev inställt.
Enligt uppgift är allt som de tidigare haft synpunkter på åtgärdat i senaste mjukvaran, så nu borde godkännandet vara som i en liten ask, men man vet ju aldrig.
Vad mera då, en del börjar fundera på om det är värt att satsa på en sådan här box nu?
Självklart, innan vi ser en mpeg4 box med dessa fördelar kommer det att förflyta lååååååång tid. Dessutom sitter vi med ett ess i rockärmen. Som det ser ut så kommer det när det blir aktuellt att finnas en mpeg4 modul man kan sätta i CI-plats nr 2 på boxen. Så blir det en mpeg4-maskin. Visserligen ingen HD-maskin, men de sändningarna verkar ju dröja ändå.
Den som väntar på något gott............................................
Och nu över till valborgsfirandet!
//Göran
Postad 16 May 2008 - 10:40
//Göran
Postad 18 June 2008 - 10:11
Det har blivit min favorit-box hemma och då har jag 6st PVR-boxar.
Så nu hoppas jag att många kan få glädje av denna roliga box.
- tvper
Postad 18 June 2008 - 14:14
![]()
ÄNTLIGEN! DEN ÄR GODKÄND!
//Göran
Kanon! Jag beställde min i februari, hoppas den kommer nästa vecka, eller måste hela svenska lagret packas upp och omprogrameras?
Postad 20 June 2008 - 09:46
Postad 20 June 2008 - 20:51
Sagem kommer med MPEG4 nu efter sommaren!Trevligt. Dock har den tyvärr mist lite av sin lyskraft efter beslutet att börja övergången till mpeg4.
Postad 23 June 2008 - 09:46
Där fick den tillbaka sin lyskraft!
//Göran
Postad 23 June 2008 - 09:49
Kanon! Jag beställde min i februari, hoppas den kommer nästa vecka, eller måste hela svenska lagret packas upp och omprogrameras?
Har du beställt av oss?
I så fall bör den vara på gång, de är snabba med att omprogrammera.
//Göran
Postad 23 June 2008 - 18:55
Efter mycket strul med en dilog 550 så lutar det åt att införskaffa en Maximum T-8000 eller en arion AT-9400 PVR.
Vilken kommer ha bäst support med firmware och liknande tror ni?
Om det är någon som har båda, vilken föredrar ni och varför?
Postad 26 June 2008 - 15:29
Äntligen levererad!
Dags att börja labba...
1. Är det någon som har bra koll på linux (eller de delar av linux) som jag förmodar används av boxen?
2. Frågar p.g.a. att det vore smidigt om man kunde koppla andra grejer till USB-porten (som även diskuterats tidigare) finns det lösningar för det?
3. Finns ju en meny för att köra "linux"-prg kan det redan nu finnas mer avanserade "USB-host"-prg med t.e.x. stöd för DVD-brännare och liknande?...
4. ....eller finns det redan t.e.x. DVD-brännare som är "helt drivrutinslösa!", som alltså dyker upp som en "USB-disk" el liknande när den ansluts (dit man då kan föra filer). Den funktionen finns ju ofta i brännarprg el. tillverkarens prg för installation på dator, men har aldrig sett ngt om att det finns färdigt i brännare. (finns ju i många andra USB-grejer)
Ngn som är insatt i USB-stödet/protokollet? el vet var man ska leta?
OBS kräver inte en massa funktioner, bara att man snabbt skall kunna lägga på DVD och ta med (slippa hålla reda på USB-minne) :-)
Postad 29 June 2008 - 07:11
Det är linux, så mycket vet jag men vad finns det för andra krav?
Har tittat runt lite löst på nätet men inte hittat några speciellt utvecklade för den...
Postad 01 July 2008 - 15:04
Kul att du fått hem leksaken, kan ge dig mycket nöje.
Angående överföringen till DVD så kör över filerna till datorn med PVR manager.
Då kan du sedan bränna den på DVD eller lagra på annan hårddisk.
Du kan även direkt via boxen kopiera över filmer till USB minne (eller USB hårddisk).
Om du abolut vill kunna ta med dig en inspelning direkt så kan du enkelt spela in på USB minne och hoppa över steget med hårddisken.
Dessa metoder innebär att du behöver spela upp filerna via dator då dom inte är rena video-filer.
Om du däremot vill ha en ren DVD-skiva som kan spelas i alla DVD-spelare så får man använda antingen DVR-studio eller Gå vägen via tex Project-X och ett DVD-redigerings prog.
USB:n fungerar också bra med en minneskortsläsare och kortet ifrån digitalkameran för att se bilderna direkt på TVn.
- tvper
Postad 02 July 2008 - 13:54
Har läst att man kan titta på en film stremat från dator men tycker det blir bökigt när datorn står i ett annat rum, vill man då pausa så måste man väl in till datorn för att pausa eller är det jag som har fel, kan inte detta så det är kanske en dum fråga.
Postad 02 July 2008 - 21:50
Då det finns så många olika filformat för filmer, så skulle en boxtillverkare inte hinna med att uppgradera codec:s innan du laddat hem en ny film som inte går att spela.
Däremot så har ju datorn lite snabbare uppdateringar i sina program.
Och vlc som T8:an använder kan uppdateras utan att mjukvaran till boxen måste skrivas om.
Vilket gör att vi slipper hela procesen med att Boxer åter skall godkänna boxen (om man gör någon ändring i boxens mjukvara så vill Boxer kontrollera den innan den får användas).
Om du streamar ifrån datorn så anväder man boxens fjärr för att få vlc att starta på datorn och även pausa uppspelningen mm.
- tvper
Postad 03 July 2008 - 05:42
ibland när man stänger av den så kodar den ju av inspelningar, då kan den hänga sig på tex 11% och går inte att få igång igen. Då har jag fått stänga av på strömbrytaren bakpå och sedan slå på den igen. Samma sak gäller ibland när man stänger av den och efter att den har kodat av står det "saknas" i fönstret, då är det strömbrytaren som gäller igen.
En inställning som jag skulle vilja ändra är att om man spelar upp ett inspelat program rullar namnet i displayen, jag blir tokig på det. Tittar mer där en på tv´n. Kan man i dagsläget ändra det?
/Catch
Postad 03 July 2008 - 08:15
Det funkar inte riktigt att streama från datorn för mig. Jag kan via boxens fjärrkontroll styra en film på datorn, så vlc startas/stoppas/pausas osv. Problemet är att jag inte får någon bild på tv:n. Alltså när jag startar filmen (via boxen) så öppnas VLC på datorn och filmen visas där men den visas inte på tv:n, det blir bara helt svart där.Däremot så har ju datorn lite snabbare uppdateringar i sina program.
Och vlc som T8:an använder kan uppdateras utan att mjukvaran till boxen måste skrivas om.
Vilket gör att vi slipper hela procesen med att Boxer åter skall godkänna boxen (om man gör någon ändring i boxens mjukvara så vill Boxer kontrollera den innan den får användas).
Om du streamar ifrån datorn så anväder man boxens fjärr för att få vlc att starta på datorn och även pausa uppspelningen mm.
- tvper
Någon annan som märkt detta? Vad ska jag göra för att få bilden till tv:n?
(En annan liten sak som skulle kunna förbättras är när man ska spela upp mp3. När man bläddrar bland katalogerna så skulle jag vilja att vald katalog visas på boxerns display. Nu måste man slå på tv:n för att kunna se var man befinner sig, och det känns lite onödigt om man bara ska lyssna på mp3. Det borde räcka att slå på boxen och förstärkaren och då kunna bläddra sig fram där
Har inte haft problem med detta än...Är det ngn som har råkat ut för att den hänger sig?
ibland när man stänger av den så kodar den ju av inspelningar, då kan den hänga sig på tex 11% och går inte att få igång igen. Då har jag fått stänga av på strömbrytaren bakpå och sedan slå på den igen. Samma sak gäller ibland när man stänger av den och efter att den har kodat av står det "saknas" i fönstret, då är det strömbrytaren som gäller igen.
Men en annan sak som hände mig var att en gång när jag spelade upp en inspelad film så hamnade ljudet i otakt med bilden efter ett tag, och det skedde gradvis, dvs mer ju längre film gick. Efter en dryg timme så var det väldigt störande, stoppade då filmen och startade igen och då var allting bra igen. Vet inte vad det kan ha berott på och det har bara hänt en gång, så det kan ju ha varit en engångshändelse. Men är det någon annan som upplevt detta?
Kan ju tillägga att jag annars är helt klart nöjd med boxen än så länge.
Postad 03 July 2008 - 16:59
2) Hur är bilden om man kör RGB med SCART? Jag hade en Dilog 550 innan och bilden där sög...
3) Om man kör RGB över SCART och har en TV som stödjer WSS (automatiskt inställning av 16:9 eller 4:3) skickar boxen vidare WSS signalen?
Stort tack på förhand ifrån en som nästan har tryckt på beställknappen
/Patri
Postad 03 July 2008 - 21:39
Har precis införskaffat mig en T8000,allt fungerar klockrent förutom streaming över mitt nätverk....
Jag kan,via PVR manager,föra över musik o foton TILL Boxen och den visar nere i hörnet att den är "uppkopplad",jag har även sett i Boxen att han hittar ip adressen så det verkar iallafall som om kopplingen mellan är ok.
Kan väl även nämna att jag inte "hittar min dator" när jag går in i Multimedia funktionen på Boxen,har gått igenom processen med "mfserver" flera gånger(alltså lagt till vägarna till det jag vill streama) och programmet gratulerar mig varje gång att nu är den inkpopplad!
Snälla hjälp mig med detta,håller på att bli galen,går och tänker på det hela dagarna!
Använder en korsad kabel via en router från bredbandsbolaget som inte har någon brandvägg ej heller går det att konfigurera den....
Har även en Mediaspelare från Digilive HMR 700 tror jag den heter,fungerar utan problem!
Tacksam för hjälp!
Göran Dahl
Postad 07 July 2008 - 10:44
Man måste ha vlc vlc-0.8.6c-win32 i datorn för att det skall fungera i dagsläget. Alltså: 0.8.6c
//Göran
Postad 07 July 2008 - 11:15
Finns på dellan länk: http://www.maximum.f..._0_2_080128.zip
I denna version kan man även bläddra i olika inspelningsmappar på boxen.
Kolla gärna www.maximum.fi dom har en del intresant på deras forum.
Om ni är lika bra på finska som mig kan jag rekomendera att googla sidan och visa den översatt.
Tyvärr kan inte Google översätta ljudfilen som spelas upp ;-).
mmm:
Det här med att du får bild på datorn och inte boxen kan vara en inställnig i vlc.
Tycker mig ha sett något sådant i inställningsmöjligheterna, ev kan du avinstallera vlc och göra en ny installation.
Det du tar upp om mp3 visning håller jag med om.
Skall försöka antyda detta till utveklingen.
Problemaet med att den hänger sig vid avkodning låter skumt.
Är programmen inspelade från samma kanal?
Hur är din antennsignal? - Samma angående att ljudet hamnade i osynk.
-tvper
Postad 07 July 2008 - 13:33
1. Väl bevarad hemlighet, om någon skall gå ut med informationen får det bli KJ1.
2. Redan besvarad.
3. Skall väl förtydligas att detta är inte en EPG-funktion utan en Navigator funktion; d.v.s den kräver ab. på Navigator. Något som för tillfället är gratis om man skaffar navigator på 24 mån.
4. Besvarad, men tillägger igen. De har blivit snällare i sina bedömningar. Säkert av många orsaker. Och det är väl inte lika noga längre att skydda SDTV nu när fokus på köpfilm mm ligger på HDTV.
5. Riktigt! Och de tittar just nu på möjligheten att lägga in Navigator även i TF.
//Göran
1. Ingen välbevarad hemlighet.., boxen är med 99.99% säkerhet en klon av Marusys T-8000 http://www.marusys.com/t8000.html Så om jag var ägare av den här boxen skulle jag be deras mjukvaruexperter om hjälp där det behövs. Dom är hjälpsamma å svara alltid på frågor man ställer till dom. Fungerar nätverket i den här boxen, å den har en FTP-klient igång, så titta bland filerna i boxen så hittar Ni säkert även Marusys IP-nr där nånstans.
humlan.
Postad 08 July 2008 - 13:33
Har du varit inne i Ethernet-inställningarna på boxen och fått ok där?Kan väl även nämna att jag inte "hittar min dator" när jag går in i Multimedia funktionen på Boxen,har gått igenom processen med "mfserver" flera gånger(alltså lagt till vägarna till det jag vill streama) och programmet gratulerar mig varje gång att nu är den inkpopplad!
En sak jag upptäckte med Multimediafunktionen var att boxen inte klarar av om man har mellanslag i de utdelade katalogerna på datorn. T.ex. "My Documents" klarar den inte. Det som händer är att jag kan se den utdelade mappen, men om jag går in i den så är den tom (även fast det finns filer där). Kanske något sådant?
Postad 09 July 2008 - 12:19
/Myskin
Postad 09 July 2008 - 14:40
Fjärrkontrollen i min manual ser inte ut som fjärrkontrollen som följde med...Hur är fjärrkontrollen? I en tidigare (och den engelska) manualen på Kjaerullff1's hemsida var det en snygg, lite rundad kontroll som såg rejäl ut. I den nya versionen av den svensk/finska manualen ser det ut att vara en enklare men ffa fulare, mer kantig variant. Vilken kontroll hänger med dessa boxar?
/Myskin
Postad 09 July 2008 - 15:05
Fjärrkontrollen i min manual ser inte ut som fjärrkontrollen som följde med...
Den fjärrkontroll som jag fick är en kantig variant. Väldigt tunn (kanske 5 mm) och ganska lång. Gillar utseendet på den väldigt mycket, speciellt då att den är så tunn. Men det är klart, gillar du en rundad, rejäl kontroll så är det inte en sån jag fick med i alla fall...
OK, jag föredrar de mer robusta fjärrarna då fjärrkontroller tenderar att flyga från bord och ur händerna då och då...
Tack
/Myskin
Postad 09 July 2008 - 21:18
Den påminner om den fjärr som används av Canal Digital:s HD-PVR.
Jag har faktiskt även den fjärrmodell som fanns ifrån början (tror det var den i den engelska manualen).
Och den är en klumpig modell som jag inte blev överens med, kändes som att hålla en toapappers-rulle.
- tvper
PS.
Jag skrev ju att det fanns ett spännande forum på finska sidor men det var inte på maximum.fi utan testa:
http://translate.goo...v...forum&hl=sv
DS.
Postad 10 July 2008 - 17:40
Har problem med texten när jag streamar via VLC:n. ÅÄÖ blir bara ?.
Går det att fixa? Kör VLC 0.8.6h.
/Peppe
Postad 14 July 2008 - 23:39
Postad 15 July 2008 - 18:54
Har precis fått hem min Maximum 8000 och kopplat in den till min hembioanläggning men ska det verkligen fungara så här?
Jag måste sätta upp ljudet till max på Maximumen och sen använda ljudkonrollen till hembion (förstärkaren) för att ändra ljudet, skulle jag sätta ner ljudet till det lägsta på Maximumen blir det inget ljud ut i högtalarna, är detta rätt, för det för med sig ett problem.
Om någon sätter ner ljudet på Maximumen och man inte tänker på detta utan skruvar upp ljudet på förstärkaren så hörs ingenting trycker man då på radion så kan volymen vara på det högsta och detta är inte bra varken för högtalarna och mitt hjärta
Postad 15 July 2008 - 19:30
Har en fråga till, jag vill ansluta min Maximum till min router så jag kommer åt båda datorerna ska det då vara en rak eller korsad kabel?
Redigerat av Mr-e, 17 July 2008 - 07:02.
Postad 17 July 2008 - 07:01
Fanken vad den är slö vid uppstarten det tar mellan 20 - 25 sek från det att jag tryckt på standbyknappen
(knappen för drift- och beredskapsläget) tills den startar, tycker också att den är slö vid kanalbyten tar
mellen 8 -10 sek.
Någon som upplever samma sak?
Är denna sidasn död, eller är det ingen som har svar på mina frågor?
Redigerat av Mr-e, 17 July 2008 - 07:11.
Postad 17 July 2008 - 19:49
Är du helt 100% på att den kommer att klara mpeg-4 med ny ci-modul?
Frågade boxer`s support och dom sa att det inte skulle fungera.
//JB
Postad 19 July 2008 - 19:33
Min är inte alls så slö, utan helt ok. Skulle tro att uppstart tar ca 5 sek och kanalbyte 1 sek. Har inte tagit tid dock.Hej ytterliggare en gång.
Fanken vad den är slö vid uppstarten det tar mellan 20 - 25 sek från det att jag tryckt på standbyknappen
(knappen för drift- och beredskapsläget) tills den startar, tycker också att den är slö vid kanalbyten tar
mellen 8 -10 sek.
Någon som upplever samma sak?
Är denna sidasn död, eller är det ingen som har svar på mina frågor?
Postad 19 July 2008 - 21:20
Så enkelt är det inte, en ca modul kan inte gå in och ordna detta tyvärr!Göran,
//JB
Postad 19 July 2008 - 21:46
Min är inte alls så slö, utan helt ok. Skulle tro att uppstart tar ca 5 sek och kanalbyte 1 sek. Har inte tagit tid dock.
Är det när du startar boxen med standbay knappen?
Är det när du bytar kanal med siffrorna eller med knappen för att bläddra fram kanalerna?
Postad 22 July 2008 - 19:51
Göran,
//JB
Lova och lova, det är inte jag som bygger den. Jag kan bara göra intelligenta gissningar med ledning av teknikutvecklingen och vad tillverkarna säger.
Vad den kommer att klara är mpeg4 kanaler i SDTV, dock inte HDTV.
/Göran
Postad 23 July 2008 - 14:48
Angående streaming då!
Man måste ha vlc vlc-0.8.6c-win32 i datorn för att det skall fungera i dagsläget. Alltså: 0.8.6c
//Göran
Nu har det hänt lite mer efter lite fixande,la in nya pvr manager(tack!) har graderat ner vlc till rätt version så nu hittar jag min dator på nätverket!
problemet nu är att när jag går in i min musik mapp eller film mapp så står allting där men när jag trycker och för att streama då är det tomt! alltså ok på mappen sen är det tomt.....kan även nämna att när jag öppnar fotomappen så stängs boxen av och jag får något konstigt fel meddelande men det är mindre viktig med foto,jag vill streama musik och film så jag kan ersätta min mediabox och marksända med 1 box för allt!
Har du någon briljant ide?
Tack fär hjälpen så här långt!
Postad 05 August 2008 - 18:34
Postad 07 August 2008 - 23:02
Postad 07 August 2008 - 23:31
Har inte hunnit kika här så mkt på sistone men Ni verkar ju vara insatta i det här (finns kanske ngn annan som fnulat på själva och kommit på nåt också)
Vet ngn om nya mjukvaran (Såg ngt om PVR-manager ngting...? förmodar att den heter nåt sånt) innehåller buggfixar bl.a. för:
1. När boxen står på en kanal och tappar/saknar vid (alltså video-id) så fryser den bilden och blir "hängandes" där. Allt funkar som vanligt m. fjärr och så men den vägrar att uppdatera bilden och visa det man gör/bläddrat till. Omstart gäller!! Som exempel: Boxen programerad för div inspelningar som vanligt. Står på på Voice, när Voice slutar sända på em (vid försvinner). så "fastnar" sista Voice-bilden där.
Annat exempel: Boxen står på SR P1 (radio, vid saknas) tror kanalen är 801 (här på Brattåsen ÖSD i.a.f.) samma symtom!!
Om ngn av Er lämnar feedback direkt till Kj1 kan ni väl be dom fixa lite alternativa skärmmeddelanden till "kanalen ej inställd", exempelvis "radio" "endast audio" "vid(eo)..signal? saknas" m.fl. så man vet vad d eg. är frågan om.
2. Boxen hittar 7 kanaler på mux ?, UHF ch54 Brattåsen inkl. tv4 sport och ngn annan.
När den lagrat kanalerna finns bara 5 kanaler tv4 sport finns alltså inte.
Provat ALLT för att "lura" boxen/tunern för att lösa detta. Misslyckats!!!
Misstänker att det beror på att under sökningen så får tv4 sport kanalplats 5 (tror jag) vet inte säkert men tror andra boxar lägger den på 16 el ngt sånt. Okänt av Kj1 de ska återkomma till mig.
3. Visar föregånde titel som man spelat upp fr HDD inte nuvarande i displayen (mkt irriterande, nog irriterande om RÄTT titel snurrar där som ngn tidigare skrev) vet ej vad som triggar denna bugg (ngn annan som har ngn ide?)
Måste säga att jag är ngt missnöjd med boxen hittills p.g.a. ovanstående + div andra buggar/hängningar.
Har ju dröjt onaturligt länge innan den släpptes/boxergodkändes, borde vara utprovad nu! Funkade ju i Finland! eller?
Ni som tycks ha "beta"-testat har ni alla kört på Nacka m. riks/ABC pid/vid/sid och dom muxarna UHF-kanalerna?
Misstänker att vissa problem har ngt m. dessa olika nuffror att göra men har inte orkat göra ngn utredning än. :-)
Hoppas ngn fortsätter jobba på mjukvara OCH TESTAR ALLT! så man med gott samvete kan rekommendera denna "körklara" box och slipper sälla sig till dom Dreambox-ivrande Linuxnördarna. :-) Vill sova på nätterna, inte pogrammera. He he....
Postad 08 August 2008 - 10:19
Jag svarar mig själv. Skulle tro att det i boxens programvara behöver läggas till filändelsen .mkv så fungerar det. Det kan inte vara en så jättesvår ändring eller?Någon som lyckats streama .mkv filer (matroska video)? De funkar att spela upp på datorn. Skulle vara kul att kunna streama HD-material.
WIkipedia matroska
http://www.matroska.org/
Postad 08 August 2008 - 19:48
Ja jag kör rätt version av VLC.
Redigerat av Ville_e, 08 August 2008 - 19:49.
Postad 14 August 2008 - 06:23
se länk- Music-Player and various other plug-in applications available
I Maximum T-8000 manualen under applikationer:
Hur är denna box som musik spelare (MP3), navigering, funktioner etc?
Clint_E
Redigerat av Clint_E, 14 August 2008 - 07:58.
Postad 15 August 2008 - 10:40
Fick min box förra veckan och är supernöjd. Hade fel på loopbackkabeln men fick snabb och kanonbra service av Göran på Digitaltvexperten.
Jag har lite småproblem som jag tror beror på buggar i mjukvaran antingen i boxen eller PVR manager.
har hitta Tetris och Breakout hör http://stb.marusys.c...f6c7625742133f2
Jag tar hem tarfilerna men när jag ska ladd upp de till boxen får jag ett felmeddelade om att mappnamnet inte finns den söker efter mappen Program men mappen i boxen heter program. likadant var det nör man skulle logga på med ftp i manualen står det att userid är Maximum men det korrekta är maximum.
Jag har samma problem som Ville jag kan inte heller spela upp matroskafiler även fast VLC i datorn klarar det. Man ser inte ens de filerna i filhanteraren i boxen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bästa PVR Boxer boxen?
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?