10 pers har fått play av SE: http://xperiaplay.se/
Synd att dom har valt så dåliga testpiloter

Sony Ericsson - Xperia Play
Startad av
Unregistered0354d681
, feb 16 2008 21:36
82 svar till detta ämne
Postad 26 mars 2011 - 12:06
Synd att dom har valt så dåliga testpiloter ![]() Postad 26 mars 2011 - 16:46
Jag är också jäkligt sugen på den vita versionen och dessutom har mitt Telenor abonnemang gått ut = lätt att fönya och få hyffsat bra deal inkl telefonen - MEN, jag skulle gärna vilja känna & klämma på den litegrann innan jag gör en beställning... De borde väl dyka upp i butikerna efter den 30 mars eller? Postad 27 mars 2011 - 10:19
Det kanske inte är riktigt the real deal men jag klämde på en "dummy" i torsdags i en Telia affär. Jag tyckte att det kändes bara för att vara en dummy och då förväntar jag mig att en riktig telefon bara är bättre! Du kanske får samma uppfattning om du prövar! Postad 27 mars 2011 - 12:20
Cool, dags att leta upp en Telia butik i så fall! Var och tittade runt på Phone House, SIBA och El-giganten i går, men de hade inga dummies uppe tyvärr... Postad 27 mars 2011 - 13:44
Telenor hade både den svarta och den vita (det var då jag bestämde mig till 100% på en vit) och även en NEO som jag klämde på och de kändes över förväntan bra. Dock har jag en kompis som jobbar på ett spelföretag i malmö där de håller på med lite saker till play och de har haft den i 1 månad. Det enda han tyckte var att knapparna satt lite nära kanten å gav lite tumm ont. Synd att jag inte hinner få en innan jag drar till Ryssland på Onsdag....suck. Hade vart perfekt då jag har mkt vänte tider. Redigerat av Unregistered5118fd09, 27 mars 2011 - 13:48. Postad 27 mars 2011 - 19:52
Schysst, då satsar jag på en Telenor-butik i stället, är som sagt jäkligt sugen på den vita versionen, ser riktigt läcker ut tillsammans med dockan! Postad 29 mars 2011 - 11:31
VARNING!!! Talade med Telenor nyss och den är operatörslåst i 12 mån trots att den säljs utan abonnemang....avbeställning gjord.. *SUCK* Postad 29 mars 2011 - 14:19
For min del tror jag att Sony bor gora foljande om nu Xperia Play hamnar pa ett sadant hogt pris: 1. Gradvis fasa ut PSP och introducera en "telefonlos" version av Xperia Play kallad PSP3 - alltsa en ren spelkonsol som kor Android och kan anvanda samma spel som Playen. 2. Gradvis sanka priset pa Xperia Play sa den med tiden hamnar pa runt 3000 kronor. Jag tycker helt klart att Xperia Play ar en intressant ide och bast forutsattningar tror jag att den far om den aven far ett rent spelkonsoll-syskon. Da breddas marknaden samtidigt som man undviker internkonkurrens. Det ar troligen bast att helt enkelt fasa ut PSP och ersatta med en Android-baserad PSP3 eller PSP Mini. Sa slipper Playen drabbas for mycket av argumentet "for dyr". Slapper de sedan sin Play-butik for andra Androidlurar tror jag att de har stor mojlighet till en mycket stor succe - det skulle oppna marknaden betydligt. Kanske rent av en ny "GameBoard" (spelkontroll) med Bluetooth vore nagot? Da kan andra lurar "uppgraderas" till Xperia Play-standard och marknaden for spelen breddas annu mer. Det skulle tveklost snabbt forvandla Android till spelplattformen nummer 1. Postad 29 mars 2011 - 20:14
Du är medveten om att Sony lanserar en helt ny värsting PSP-modell ("NGP"/"PSP2") till hösten...? Så jag tror inte det finns ngn större chans att de kommer börja fasa ut den till förmån för helt Android-baserade PSP-modeller... Anyhoo, gällande priset på Xperia Play så håller jag dock med dig, tycker 5000 kr känns för högt faktiskt och borde justeras nedåt, rimligtvis runt 4000 kr. Redigerat av ajzman, 29 mars 2011 - 20:17. Postad 29 mars 2011 - 21:04
Om man betänker att du då måste ha en enhet till så sparar du ju inget om den kostar 4000, du får ju köpa en telefon och de kostar ju en del de också ![]() Postad 30 mars 2011 - 09:40
Sorry, men förstår inte riktigt? "Måste ha en enhet till...?" Postad 30 mars 2011 - 11:16
Epic fail ![]() ![]() Postad 30 mars 2011 - 12:12
Haha, ingen fara... ![]() Börjar förresten dyka upp lite fler recensioner nu, som denna från Engadget: http://www.engadget.....a-play-review/ 6/10 är dock inget vidare bra betyg och det låter en aning oroväckande med skärmen tycker jag...? (att den är såpass ljussvag??) Postad 31 mars 2011 - 00:01 Redigerat av deeyay, 31 mars 2011 - 00:03. Postad 26 maj 2011 - 19:21 Postad 27 maj 2011 - 13:39 Även dåligt drag på swedroid Hade varit intressant att få veta hur länge batteriet räcket vid nonstop spelande. Läst 5-6 timmar hos vissa Postad 27 maj 2011 - 19:30 Postad 27 maj 2011 - 20:27
Det kommer iaf spel som är gjorda direkt för play, senare kommer stöd för andra enheter.
Postad 08 juni 2011 - 13:43 Skapade en user här för att kunna svara på denna tråd. Har läst länge på forumen om diverse olika tekniska prylar och tänkte att det var dags att ge något tillbaka. Jag är en Apple fan (har flera Mac's mm) och har ägt de flesta iPhone's som släppts. Nu när det var dags att köpa ny telefon så kunde jag bara inte låta bli att köpa en Play då jag är en gamer i själen. Har ägt en Play i någon månad eller så (kommer faktiskt inte ihåg exakt när jag köpte den, strax efter release iaf) och det är min enda telefon så jag använder till allt möjligt. Jag har säkert ganska lika svar att ge er som flera andra kring denna produkt. Notera att telefonen har en handkontroll, detta faktum gör den outstanding som speltelefon och det finns ingenting som är i närheten på marknaden. Det finns en massa nackdelar med telefonen men faktum är att den inte har någon konkurens alls. Mitt omdöme så här långt: - Kontrollen fungerar precis lika bra som du hoppas att den ska göra, underbart. Suvverän kvalité på denna. - Emulator spel (som jag kör mest med den) fungerar fantastiskt bra. - Spelar man mycket behöver du extra batteri, räcker kanske 5-6 timmar innan det är Game Over. - Ljuskänsligheten är aningens jobbig. Sitter du i en bil eller liknande och åker genom en tunnel så dimmar skärmen. Ibland dimmar den beroende på vilken vinkel du sitter mot ljuskällan. Inget stort problem dock, bara aningens irriterande. - i direkt solljus så har den klen ljusstyrka. - När du slår på mobilen så får du vänta i en evighet innan du kan ringa/spela. Det tar alltså flera minuter, skrattretande. Men egentligen inget större problem om man inte spelar så mycket att man måste byta batteri. - bakluckan (heter det så? ;p ) känns ganska rapplig och plastig. - Om man råkar flytta isär skärmen ca 1cm i fickan så hoppar telefonen igång utan knapplås. Har hänt flera gånger att telefonen levt sitt eget liv i fickan och jag upptäckt det efter någon timme. Detta är min första Android och jag hoppas inte att alla androids är lika buggiga men jag har mina misstankar. Små krasher här och var, plötligt fungerar inte volymkontrollen, skärmen flimmrar etc etc. Dessa buggar händer inte så ofta men de händer, har aldrig uppleft buggar som dessa på en iPhone. Jag kan oxo rapportera att om man ska använda telefonen som just en telefon så har denna inte en chans någonstans mot en iPhone (blir säkert påhoppad för detta). Användarvänlighet, bugg täthet och smidighet är inte i närheten av en iPhone detta är troligen lika på de flesta Androider. Letat med ljus och lyckta efter dockstationen (DK300) men den finns ingenstans. ![]() Som sagt, jag ångrar absolut inte mitt köp då jag är en die-hard gamer och som speltelefon är den outstanding mot nuvarande konkurens, men som telefon är detta en medioker produkt. Den fungerar men har inte en chans mot iPhone som är det enda jag kan jämnföra den med. Postad 08 juni 2011 - 13:45 Fan va coolt med minecraft i mobilen ![]() Postad 08 juni 2011 - 14:50 Kopierar inte hela ditt inlägg utan bara det jag ev kan hjälpa dig med.
-Ljuskänsligheten kan du om du vill stänga av och ställa i fast läge om du tycker det känns skönare Inställningar/skärm/ljusstyrka bocka ur rutan för automatisk ljusstyrka. Använder du en toggle på skärmen så kan du lätt ändra ljusstyrka med ett klick på den. -Tar tid att starta upp android helt klart. -Antar att du menar att du av misstag råkar skjuta ut underdelen? och den därmed hoppar igåmng? Borde finnas nån inställning för hur den ska agera när man öppnar den men jag vet inte. Du kan ju prova att installera en annan screenlock som fungerar bättre än ses egna. Jag kör widget locker som är den klart kraftfullaste screenlocker på market, kostar dock ca 12kr eller så. Finns hur mycket slider och annat som helst att ändra den med på tex xda-developers. Kan inte påstå att jag känner igen problemen du har med att tex ringa på min htc, men det är delvis ett problem som uppstår pga att alla tillverkare ska in och ändra i android, fixar tex se ett dåligt gränssnitt med buggar så är det svårt för de som har en samsung eller htc att förstå osv. Det kanske också kan bli bättre med en annan dialer själv kör jag med gocontacs som jag tycker funkar bra, bara att ladda hem och testa, man kan ha flera installerade samtidigt tills man kommit på vilken som är bäst. Att skärmen flimmrar kan bli bättre om du stänger av automatiskt ljusstyrka som jag föreslog ovan, kan ju vara värt att testa iaf. Iphone har många förtjänster och en del nackdelar precis som alla telefoner, som telefon är den utmärkt. Hoppas att de problem du upplever fixas i en uppdatering Postad 09 juni 2011 - 14:31 Jag har letat efter det där med ljusinställningarna men tyvärr inte hittat någon fix för problemet. Men som sagt det är inget större problem, det går att leva med. Programmen du tipsar om ska jag köpa/ladda ner, hoppas de löser en del av mina beskymmer. En sak jag faktiskt glömde nämna som jag inte gillar är att det verkar vara plastglas och inte riktigt glas på telefonen. Jag har satt på en skyddsfilm men den blir hemskt repig fort. Jag vågar helt enkelt inte ta bort den om jag får repor på originalglaset blir jag upprörd. Glas är så mycket bättre tycker jag. Postad 09 juni 2011 - 14:42 Vet inte om du redan sitter på Swedroid men där finns massor av mer info både om din telefon och om android i allmänhet Postad 21 juni 2011 - 20:36 Xperia Play som surftelefon Fick känna på en Xperia Play i butiken och blev mäkta imponerar. Jag surfar mycket på min Galaxy S men denna SE-telefon tyckte jag var guld värd för oss mobilsurfare. Bara att dra ner speltangentbordet och slippa kladda på skärmen. Perfekt för läsning i sängen. Paddan mm, släng er i väggen. Nu fattas bara cash. Ni som haft telefonen ett tag, hur tycker ni den är att surfa på. Inga problem att millimeter presisionera ett klick på en länk hur liten den än är. Redigerat av ruva, 21 juni 2011 - 20:36. Postad 03 augusti 2011 - 20:14 Postad 05 augusti 2011 - 13:08
Två månader senare: Dustin har den men av någon skum anledning ploppar den inte upp när man söker via Prisjakt. :S http://www.dustinhom...duct/5010597051 Postad 09 augusti 2011 - 06:43 Postad 25 december 2011 - 15:42 Postad 25 mars 2013 - 19:57 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |