360 Med Bluray?
71 svar till detta ämne
Postad 07 March 2008 - 21:20
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Tja en 90 min film utan onödigt extramaterial (som typ 3% tittar på) och endast 1 ljudspår så kan man nog ha en mkv fil på ca 10-15GB utan synbar skillnad mot en HDDVD/Bluray skiva.
Jag trodde mkv bara var ett containerformat? Inte en codec? Dessutom. De allra flesta köper väl ändå en spelkonsoll för att spela på. Inte att se film på. Helt sant för gamla 360, men inte nödvändigtvis för PS3.
Ojojoj. Öppet mål.
Postad 07 March 2008 - 21:52
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Microsoft: “We’ll support Blu-ray”Amid rumors that Microsoft is in talks to add Blu-ray support to its Xbox 360 game console, CEO Steve Ballmer has indicated the company’s intention to support the remaining high-def format. As reported by The Seattle Post-Intelligencer, Microsoft CEO Steve Ballmer took part in an onstage conversation at the company’s Mix08 Internet conference in Las Vegas Thursday, where the topics discussed included Microsoft’s high-def plans following the discontinuation of Toshiba’s HD DVD format. Without offering specifics, Ballmer said the company will work to support Blu-ray. “We've already been working on, for example, in Windows, device driver support for Blu-ray drives and the like,” Ballmer stated. “I think the world moves on. Toshiba has moved on. We've moved on, and we'll support Blu-ray in ways that make sense.” Källa: High-Def Digest
Postad 08 March 2008 - 09:05
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Jag trodde mkv bara var ett containerformat? Inte en codec?
Helt korrekt förvisso men ville inte blanda in H.264 för enkelhetens skull. Dvs 95% av alla mkvs jag sett är ju i dagsläget H.264 kodat material så därför skrev jag bara mkv.
Postad 08 March 2008 - 09:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Ah. Frågade inte för att vara näsvis, var inte säker själv.
Postad 08 March 2008 - 11:26
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Dessutom. De allra flesta köper väl ändå en spelkonsoll för att spela på. Inte att se film på.
Som man säger - word!
Postad 08 March 2008 - 12:00
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ah. Frågade inte för att vara näsvis, var inte säker själv. 
No problems du hade ju helt rätt så..jag misstänkte nästan att ngn skulle påpeka det du gjorde efter jag skrev det också.:-)
Postad 08 March 2008 - 12:29
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
När vi pratar mkv så tycker jag att rent bildkvalitets mässigt så är det inte så stor skillnad, då det mesta beror på vem som rippar filmen så att säga. Det som är synd är att man tappar ljudkvaliten.
Postad 08 March 2008 - 13:10
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
När vi pratar mkv så tycker jag att rent bildkvalitets mässigt så är det inte så stor skillnad, då det mesta beror på vem som rippar filmen så att säga. Det som är synd är att man tappar ljudkvaliten.
Tappar judkvaliten? Du menar de nya HD ljudformaten antar jag. Jo tror inte mkv grejar dom formaten ännu men den klarar iaf Fullrate DTS och DD så det är ju iaf minst lika bra (i många fall bättre) än DVD åtminstone. Men som sagt till mainstream folket tror jag en hyfsat bra kodad mkv duger till "folket",
Postad 08 March 2008 - 13:17
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
När vi pratar mkv så tycker jag att rent bildkvalitets mässigt så är det inte så stor skillnad, då det mesta beror på vem som rippar filmen så att säga. Det som är synd är att man tappar ljudkvaliten. Tappar judkvaliten?
Du menar de nya HD ljudformaten antar jag. Jo tror inte mkv grejar dom formaten ännu men den klarar iaf Fullrate DTS och DD så det är ju iaf minst lika bra (i många fall bättre) än DVD åtminstone. Men som sagt till mainstream folket tror jag en hyfsat bra kodad mkv duger till "folket",
Absolut. Måste dock säga att Dolby digital+ spåren ofta omkodas till dts 1.5Mbs, Fast det är ju lossless man vill åt. Fast dom har ju börjat med flac ljudspår till mkver.
Postad 08 March 2008 - 13:31
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Hoppas att det blir en bra och välutvecklad Blue-Ray tillsats
Vill inte byta ut min Xbox 360 igen!
Postad 08 March 2008 - 13:34
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Som sagt tidigare
MKV + h.246 + FLAC kan utan tvekan ge en film på 10gb, samt om man skippar allt runt om och låter den som ladda ner välja undertexter, som lätt kan ge bild och ljud nära mot BluRay.
Postad 08 March 2008 - 13:36
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Som sagt tidigare
MKV + h.246 + FLAC kan utan tvekan ge en film på 10gb, samt om man skippar allt runt om och låter den som ladda ner välja undertexter, som lätt kan ge bild och ljud nära mot BluRay.
Precis och då är vi nog uppe i en kvalite som tilltalar över 99% av folket vilka trots allt bestämmer om vad som kommer gälla i framtiden.
Postad 11 March 2008 - 21:11
cocktail
-
cocktail
-
Amatör
-
-
68 inlägg
trodde det fanns info ute nu om en bluray spelare till 360 men tydligen inte... jublade av glädje när dom idag på radion sa att det nu har kommit bluray till 360:n, bara fortfarande rykte eller sant?
Postad 11 March 2008 - 21:24
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Postad 11 March 2008 - 22:36
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
trodde det fanns info ute nu om en bluray spelare till 360 men tydligen inte... jublade av glädje när dom idag på radion sa att det nu har kommit bluray till 360:n, bara fortfarande rykte eller sant?
De kanske misstog datumet. April är ju inte ännu, men snart.
Postad 13 March 2008 - 17:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ingen BR till 360 säger MSThe comments by Aaron Greenberg, group product manager for Xbox 360, poured cold water on recent speculation that Microsoft could support Blu-ray after Toshiba Corp (6502.T: Quote, Profile, Research), backer of the rival HD DVD format, gave up when key movie studios and retailers abandoned the technology.
"Xbox is not currently in talks with Sony or the Blu-ray Association to integrate Blu-ray into the Xbox experience," Greenberg told Reuters in an interview.
Microsoft, which has stopped making an HD-DVD add-on for the Xbox 360, would continue to invest in its Xbox Live online service that already lets users rent hundreds of movies, including ones in high-definition.
"We're the only console offering digital distribution of entertainment content," Greenberg said.
The software giant also expected that supply problems for the Xbox 360 meant the machine was outsold in the U.S. market by Sony's PlayStation 3 console in February for the second month in a row.
"We definitely expect we will trail in February as a result of our supply constraints," Greenberg said, adding: "By April, we will be in a very healthy inventory situation."
That would be in time for the April 29 launch of Take-Two Interactive Software Inc's (TTWO.O: Quote, Profile, Research) "Grand Theft Auto 4" game, which is widely expected to be one of the best-selling titles of 2008 and could drive purchases of the Xbox 360 and PS3
Greenberg spoke a day ahead of the planned release of U.S. video game sales data for February by market research firm NPD, whose monthly reports are pored over by game companies eager for bragging rights.
The PS3 struggled last year due to its high price and lack of must-have games, but sales have picked up in recent months thanks to price cuts in late 2008 and a slate of anticipated upcoming games.
"We still think we have a great value, that we have significantly better value than Sony. Every month we've actually been in stock we've outsold them by a 2 to 1 margin," Greenberg said.
Postad 13 March 2008 - 19:56
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
han är inte lite kaxig han där Grönberget... vänta du bara  ...
såsom askungen växte fram från ingenting kommer PS3 skina fram
Postad 13 March 2008 - 21:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Greenmountain skulle han hetat då =/.
Postad 13 March 2008 - 21:24
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
"We still think we have a great value, that we have significantly better value than Sony. Every month we've actually been in stock we've outsold them by a 2 to 1 margin," Greenberg said.
Detta är den bästa. Sen att det råkar vara en shortage Januari, Februari och Mars lär ju bara vara en kort 'fluke'. Låt mig gissa att de hoppas på rejäla sales av 360 i samband med GTA4 launchen med tanke på alllt de gör för att locka GTA köparna till 360 plattformen och det då ska innebära att 360:n säljer bättre än PS3an och vips 'råkar' det finnas massor av 360 i hyllorna.  Jaja. Pajkastning mellan de olika execsen är ju bara skoj.
Postad 15 March 2008 - 21:19
cocktail
-
cocktail
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Vilken radio?
ursäkt det tog så lång tid tt svara.... radio x3m finland.
Postad 16 March 2008 - 15:36
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Snälla, ge oss en välarbetad Blue-ray add-on!
Postad 20 March 2008 - 11:29
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Microsoft says no Blu-ray for Xbox 360
SAN FRANCISCO (Reuters) - Microsoft Corp (MSFT.O: Quote, Profile, Research) is not in talks to include Sony Corp's (6758.T: Quote, Profile, Research) Blu-ray high-definition DVD technology in its Xbox 360 video game console, an executive said on Wednesday.
The comments by Aaron Greenberg, group product manager for Xbox 360, poured cold water on recent speculation that Microsoft could support Blu-ray after Toshiba Corp (6502.T: Quote, Profile, Research), backer of the rival HD DVD format, gave up when key movie studios and retailers abandoned the technology.
"Xbox is not currently in talks with Sony or the Blu-ray Association to integrate Blu-ray into the Xbox experience," Greenberg told Reuters in an interview.
Microsoft, which has stopped making an HD-DVD add-on for the Xbox 360, would continue to invest in its Xbox Live online service that already lets users rent hundreds of movies, including ones in high-definition.
"We're the only console offering digital distribution of entertainment content," Greenberg said.
Där försvann den genvägen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|