ahhh.. såklart.. tackar för infon och tipsetCombination och Rats in the cellar kan du få väldigt mycket poäng på om du är bra på att alt-strumma.
Nobody's fault är nog lättast. Kolla in låtarna på youtube vettja
/D
Guitar Hero: Aerosmith (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(8)
|
Inga priser | |
Guitar Hero: Aerosmith (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(6)
|
Inga priser |
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii (72 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 08 July 2008 - 17:03
Postad 08 July 2008 - 19:17
Ja att inte gilla Aerosmith och köpa spelet det är som att skjuta sig i foten och klaga på att det gör ont
Nu finns det en hel del bra låtar som inte är Aerosmith med i spelet, All the Young Dudes, hate myself for loving you etc, men helt klart är detta ett spel för Aerosmithfans. Jag gillar sjuttiotalsplattorna med dem och helt klart får man gåshud när Sweet Emotion går igång.
Dock är spelet lätt tycker jag, vilket iosf är en fördel för en casual spelare som mig men jag kan tänka mig att fansen tycker att det är för lätt.
Nog gör det ont i foten alltid... Nä det här var ett felköp av mig, två dagar i plågor sedan var man igenom spelet. Och Easy ids jag inte ens testa även om det finns "pengar"/achievements att hämta.
Fast gillar man Aerosmith är det säkert en hel annan sak
Postad 08 July 2008 - 21:35
Vill du sälja detNog gör det ont i foten alltid... Nä det här var ett felköp av mig, två dagar i plågor sedan var man igenom spelet. Och Easy ids jag inte ens testa även om det finns "pengar"/achievements att hämta.
Fast gillar man Aerosmith är det säkert en hel annan sak
Postad 10 July 2008 - 16:46
Jag väger mellan att ställa upp redan imorgon i Sundsvall eller 13onde Sep tror jag de var i Östersund. Har lika långt till båda städerna. Hinner ju träna mycke mer om jag väljer Östersund men de hinner ju motspelarna också så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
/D
Postad 10 July 2008 - 16:58
Jag drar nog och kollar i allafall när de kör här i Trollhättan, men det är inte förrän 22 aug har jag för mig. Får se om jag ställer upp. Får jag tag på ett begagnat spel innan till humant pris så jag hinner kolla in låtarna så ställer jag nog upp.Hur många tänker ställa upp på GH SM? och isf i vilken stad?
Jag väger mellan att ställa upp redan imorgon i Sundsvall eller 13onde Sep tror jag de var i Östersund. Har lika långt till båda städerna. Hinner ju träna mycke mer om jag väljer Östersund men de hinner ju motspelarna också så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
/D
Kan du inte dra till båda ställena? Det borde väl inte vara förbjudet, är ju mycket tur vilka mer som är med och har man lite flax så är man ju bland de bästa. Ser ju ut som att vinnaren i varje deltävling vinner spel+gitarr i allafall, hade ju inte varit fel.
Postad 10 July 2008 - 18:44
Jag kanske låter lite kaxig men tänk om jag vinner i Sundsvall och kanske inte får ställa upp i Östersund då. För jag får ju garanterat högre poäng när jag är i Ösd och de är ju bara topp 4 från alla deltävlingar som går vidare till finalen.Jag drar nog och kollar i allafall när de kör här i Trollhättan, men det är inte förrän 22 aug har jag för mig. Får se om jag ställer upp. Får jag tag på ett begagnat spel innan till humant pris så jag hinner kolla in låtarna så ställer jag nog upp.
Kan du inte dra till båda ställena? Det borde väl inte vara förbjudet, är ju mycket tur vilka mer som är med och har man lite flax så är man ju bland de bästa. Ser ju ut som att vinnaren i varje deltävling vinner spel+gitarr i allafall, hade ju inte varit fel.
/D
Postad 10 July 2008 - 19:29
Ah, just det ja...tänkte jag inte på. Fast asså, är man så sugen på att hamna bland de fyra bästa å dra till sthlm då? Jag hade nog hellre chansat och varit med på båda ställena för att ha större chans att vinna deltävlingprisetJag kanske låter lite kaxig men tänk om jag vinner i Sundsvall och kanske inte får ställa upp i Östersund då. För jag får ju garanterat högre poäng när jag är i Ösd och de är ju bara topp 4 från alla deltävlingar som går vidare till finalen.
/D
Postad 11 July 2008 - 14:11
Kommer inte tävla ikväll iaf. Fått förhinder så jag kan inte åka. Men dom skulle ju stanna till i Timrå också såg jag och det är ju bara 2 mil från Sundsvall så jag får åka då iställetAh, just det ja...tänkte jag inte på. Fast asså, är man så sugen på att hamna bland de fyra bästa å dra till sthlm då? Jag hade nog hellre chansat och varit med på båda ställena för att ha större chans att vinna deltävlingpriset
Det är sant de du säger och framförallt hur stor är chansen att man är topp 4? Finns säkert nåra sjuka snubbar som är med och tävlar.. Vet att det blir tufft i Östersund för det bor en kille där som har över 13 mille careerscore på GH3. De är inget en normal spelare klarar av..
/D
Postad 12 July 2008 - 12:02
Vilket är mer värt köpa?? Detta med Gitarr lr 3an med gitarr??
3an! Mer varierad musik och till den kan man ladda hem lite nya låtar också, vilket inte verkar gå i aerosmith?
Postad 12 July 2008 - 12:57
Sant, det finns inget DLC till aerosmith. Säger också 3an alla dagar i veckan3an! Mer varierad musik och till den kan man ladda hem lite nya låtar också, vilket inte verkar gå i aerosmith?
/D
Postad 13 July 2008 - 00:55
Rock band!!! el 3:anVilket är mer värt köpa?? Detta med Gitarr lr 3an med gitarr??
Postad 23 July 2008 - 23:38
Men i allafall, kör igenom experkarriären för första gången och är på tier 5 nu, har fått 5 stjärnor på alla hittills och nu körde jag "cat scratch fever" och det gick riktigt bra under versen, missade inte nåt men tänkte att det skiter sig väl under solona. Och de var ganska svåra, hade jag spelat som jag brukar hade jag missat endel, speciellt eftersom det var första gången jag spela låten och har aldrig sett chartsen tidigare. Men på nåt j-vla vänster lyckas jag FC hela låten
Bifogad fil(er)
Postad 23 December 2008 - 22:33
Postad 12 January 2009 - 18:52
Luzer: Tycker precis som dig att chartsen faktiskt var riktigt roliga att spela, bortsett från en del som var lite repetitiva. Låtarna var dock inget vidare alls, långt ifrån klassikerna i 2+3.
Bra grej med achievmentsen i spelet är ju dock att man fixar även easy och normal om man kör igenom hard.
Postad 12 January 2009 - 19:46
Ska handen flyttas ner, eller bara lillfingret eller transponerar man hela handen och kör de två översta med pekfingret?
Postad 12 January 2009 - 20:27
Jag fattar fortfarande inte hur man gör med den Orange knappen...
Ska handen flyttas ner, eller bara lillfingret eller transponerar man hela handen och kör de två översta med pekfingret?
Jag flyttar handen efter behov.
Postad 12 January 2009 - 21:48
Jag kör som många andra antagligen gör. Börjar med pekfingret på röd och sedan flyttar jag pekfingret till grön vid behov. Utgångsposition röd alltså.Jag fattar fortfarande inte hur man gör med den Orange knappen...
Men ibland får man mixa lite.
Jag håller dock antagligen inte helt rätt rent positionsmässigt, eftersom jag inte fixar att sträcka handen tillräckligt för att klara av grön + orange samtidigt. Jag har tummen "över" gitarren, min bror kör t ex med tummen "bakom" gitarren och fixar grön + orange.
Postad 12 January 2009 - 23:04
Sedan skiftar det väldigt mycket mellan olika låtar vilken knapp (röd eller grön) jag utgår ifrån, det är ju också olika beroende på olika delar av låtarna. ibland kommer det ju partier som kräver att man håller nere grön och även kan träffa de andra, och ibland kommer det när man ska utgå ifrån röd och nå ut till orange.
Så testa dig fram så kan vi köra lite tillsammans sen nån dag. Finns ju några cheevs online att ta
Postad 12 January 2009 - 23:16
FAN!Jag tycker det är lättare att hålla tummen bakom gitarrhalsen, vilket jag gör även på mina riktiga gitarrer.
Jag kan inte lära om mig
Postad 13 January 2009 - 08:26
jag tycker det blir mycket mer avspänt i handen då, alltså man slipper trycka in hela handen mot halsen vilket är jobbigt, nu blir det lättare att röra handen och fingrarna också.
Postad 13 January 2009 - 08:38
Tror jag ska flytta ned tummen bakom halsen och sätta de där två sista låtarna ikväll!
Postad 30 January 2009 - 15:17
När det gäller hur man håller fingrarna och tummen tror jag inte det spelar så stor roll, finns inget sätt som är "bättre" än något annat utan handlar mest om att hitta ett sätt som är bekvämt för en själv. Jag får alltid kramp och ont i min "knipmuskel för tum och fingrar på vänsterhanden" när jag kört hårt några dagar
Jag kör förövrigt som zoiler, indexfingret på röd och flyttar handen vid behov, det är en omställning från medium->hard då man lärt sig fingersättning med index på grön och helt plötsligt flyttar upp ett snäpp. Men det går ganska fort att vänja sig. Ibland när man har snabba tripplar på de högsta tonerna, orange å blå, så flyttar jag upp ytterliggare ett snäpp då lillfingret inte gör många knop eller orkar så mycket.
Postad 30 January 2009 - 20:02
Hah, så brukar jag med köra. Lillfingret är för trögt.Ibland när man har snabba tripplar på de högsta tonerna, orange å blå, så flyttar jag upp ytterliggare ett snäpp då lillfingret inte gör många knop eller orkar så mycket.
Postad 30 January 2009 - 20:53
Postad 13 July 2009 - 14:06
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii
73 bilder
734 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler