Någon kunnig som kan säga om detta är mycket eller lite clouding?
ganka mycket skulle jag säga.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Clouding på LCD - hur vanligt är det? (omröstning)
Startad av
gupp
, Feb 28 2008 01:51
54 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 26 January 2015 - 08:43
ganka mycket skulle jag säga. Postad 26 January 2015 - 22:57
Tack för ditt svar. Till min förskräckelse ser det redan idag ännu värre ut, har inte ändrat några inställningar. Har även lagt märke till att det är en lång rand längst till vänster som syns mest i ljusa scener, går att se lite på en av dessa bilder. Och nu läser jag att enligt Samsung är det så det ska se ut, är det verkligen rätt? Finns det något man kan göra? Bifogad fil(er)Redigerat av Pascoe, 26 January 2015 - 22:58. Postad 30 January 2015 - 09:35
Jag tror inte det går att göra så mycket. Ett typiskt Lcd-problem skulle jag säga. Skickar du den på service kommer de säga att problemet är acceptabelt. Men det är alltid värt ett försök att ringa service och fråga om det går att göra något.
Postad 30 January 2015 - 14:05
Men om detta skulle vara ett karaktärsdrag för LED varför finns det då dom som inte har någon clouding? Känns mer som ett billigt sätt för tillverkaren att komma undan en produktion som inte är 100%-ig.
Postad 30 January 2015 - 14:13
Det kan variera rätt stort men alla kantled LCD har synlig clouding som jag sett på i alla fall i ett mörklagt rum. Men det där är värre än vad jag råkat ut för. Det där är värt att reklamera då du har en stor chans få en med mindre clouding. Har d nolltolerans förbered dig på frustration. Lösningen heter plasma eller OLED 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |