Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digitals HD-satsning

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2008 - 16:17

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

...kanske är det smart att köpa en antennkabel själv innan han kommer så kanske han installerar den också...

Installatören har säkert kabel i servicebilen. Om han säljer kabel har han även riktiga compressionkontakter som passar.

Postad 21 March 2008 - 16:30

EUNE
  • EUNE
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Känns som att det bara är att bestäla då. :)
Comhem blir av med ytterligare en kund.

Måste kunna be installatören ta med sig kabel som är lämplig.

Postad 21 March 2008 - 17:54

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Euene: Näe, bara packat upp grejerna lite. Enligt killen som installerade kommer jag bara betala fästena som sagt eftersom de i paketet vara för standard och jah behövde komma ut från väggen lite mer. Kan uppdatera i tråden, då räkningen kommit;-) Hade det inte varit för fläktljudet hade det varit hur bra som helst...visserligen är EPG inspelning lite "puckad" men man kan ju lägga in manuella inspelningar utan problem.

Postad 21 March 2008 - 18:46

Unregistered60e5f8bd
  • Unregistered60e5f8bd
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Dra kabel pratar ni om! Är det inte bara att koppla på tv-antenns kablen på parabolen istället (egen villa)? Eller krävs det en speciell kabel?

Postad 21 March 2008 - 19:22

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

OT:
Ocker Installatör! Borde anmälas till CD!

Reskostnad normalt 65kr/mil + tidsåtgång
Arbetskostnad: 400kr/h
Båda inkl moms

Håll koll på klockan, CD debiterar indirekt ut dessa ockerpriser i abo avgifterna.

Var hittar du en CANT-auktoriserad Antenn2 tekniker för 320kr/tim + moms?

Ja verkligen, dom ligger oftast på 1100:-/tim + moms och reseersättning om det är en seriös tekniker med CANT2.

Dra kabel pratar ni om! Är det inte bara att koppla på tv-antenns kablen på parabolen istället (egen villa)? Eller krävs det en speciell kabel?

Nja köp en riktig 110dB skärmad kabel så slipper du också störningar från din DECT telefon eller grannens.

Postad 21 March 2008 - 19:55

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Hej Felix!
Tom jag som är helt novis på paraboler vet att det sitter en gängad anslutning i varje ände och att kontakttypen kallas F-kontakt.

Det finns billiga F-kablar på Biltema, men frågan är om de håller måttet? Med tanke på DECT-telefoner osv. Någon kanske vet?

Ha en god fortsättning på helgen!

Wasgo :)

Postad 21 March 2008 - 20:20

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Wasgo: Fick mitt paket och installation i onsdags. Det enda jag kommer betala var två fästen som behövdes extra, annars ingenting. Pratade med killen som också berättade att CD bara skickar med en kabel, men att man givetvis behöver två för att spela in på tex 3 om du ser på 5. Lite snålt av CD.

Enda problemet nu är oljudet från hårddisken, hade inte trott den skulle vara så illa har haft en Force (Boxer) med inspelning innan som inte lät hälften av den. Ska kontakta CD för utbyte, men om det inte löser sig kan det tyvärr bli retur och jakt efter ny HD box med inspelning.

Tack för ditt svar!
Är det själva hårddisken i boxen som låter? Eller är det den lilla fläkten som lär sitta inuti? Vill helst ha en box som låter som en ordinär kontorsdator, dvs nästan inte hörs alls.

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 21 March 2008 - 20:21.

Postad 21 March 2008 - 20:21

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

....Det finns billiga F-kablar på Biltema, men frågan är om de håller måttet? ....

Biltemas kablar är nog det sämsta i kabelväg som jag har råkat ut för hittills.

Postad 21 March 2008 - 20:28

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

....Det finns billiga F-kablar på Biltema, men frågan är om de håller måttet? ....

Tackar för tipset AC3! Jag råkade se att kablarna fanns på Biltema när jag letade efter annat.

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 21 March 2008 - 20:30.

Postad 21 March 2008 - 20:36

Unregistered60e5f8bd
  • Unregistered60e5f8bd
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Kontakterna i slutändarna kan man ju givetvis byta ut. Anledningen till min fråga är ju självklar: kan man använda befintlig kabel i väggen (från antennen till tv-uttaget) utan att behöva riva upp väggarna för att dra in ny special kabel? Sedan är det inte Biltema kabel som sitter i väggen idag :)

Postad 21 March 2008 - 20:41

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tror det har med impedansen att göra.. vanlig vit antennkabel brukar ligga på 75 ohm. Men det är säkert mer tillkrånglat än så! :)

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 21 March 2008 - 20:45.

Postad 22 March 2008 - 00:25

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

OT:
Ocker Installatör! Borde anmälas till CD!

Reskostnad normalt 65kr/mil + tidsåtgång
Arbetskostnad: 400kr/h
Båda inkl moms

Håll koll på klockan, CD debiterar indirekt ut dessa ockerpriser i abo avgifterna.

Var hittar du en CANT-auktoriserad Antenn2 tekniker för 320kr/tim + moms?

Ja verkligen, dom ligger oftast på 1100:-/tim + moms och reseersättning om det är en seriös tekniker med CANT2.

Nja köp en riktig 110dB skärmad kabel så slipper du också störningar från din DECT telefon eller grannens.

- För 18 månader sedan betalade jag 375kr, i Januari betalade jag 450kr (inkl moms) för en CANT tekniker från CDs hemsida. I fösta fallet kanske jag fick rabatt då jag köpte ett Combopaket i butiken.
- jFelix: du behöver ju 2 kablar om du kör på PVR boxen! och ska du köra TV signalen ihop med sat signalen behöver du en combiner plus splitter åxå.
- Bra kabel hittar man på kjell&co

Postad 22 March 2008 - 06:55

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Kontakterna i slutändarna kan man ju givetvis byta ut. Anledningen till min fråga är ju självklar: kan man använda befintlig kabel i väggen (från antennen till tv-uttaget) utan att behöva riva upp väggarna för att dra in ny special kabel? Sedan är det inte Biltema kabel som sitter i väggen idag :(

Om kabeln har aluminiumfolie i skärmen är det en 75ohms kabel som du kan använda.

Postad 22 March 2008 - 07:48

Olle100
  • Olle100
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Bakgrund:
Jag har idag ett existerande avtal med Canal Digital, där avtalstiden gått ut. Således har jag idag Totalpaketet med 3 månaders ömsesidig uppsägningstid. En fundering jag har är att skaffa HD-abonnemang, något jag inte har idag. Helst skulle jag vilja ha en installation "på köpet" då jag då skulle ha denna på sommarstugan, då vårt vanliga hus redan har parabol (med fyra mikrovågshuvud).

Frågor:
1. Är den bästa lösningen att säga upp nuvarande abonnemang, för att komma i åtnjutande av "gratis" parabol och installation?
2. Vad skulle det kosta att lösa det genom att bara byta till HD-abonnemang och sätta upp parabol mm. själv?
3. Exakt vad ingår i detta erbjudande (parabol, dubbelt mikrovågshuvud, kabel och i så fall hur lång, installation, kontakter????)
4. Är PVR-HD-boxen ett vettigt köp, eller har den fortfarande så många fel/brister att man inte ska köpa den? Kommer den i en framtid att kunna styra även andra mikrovågshuvud?
5. Kan man köpa någon annan box, t ex Vantage och få detta att fungera?
6. Kommer nuvarande Parabolmottagare (DIgiality 422) fungera med det nya CD-kortet, eller måste jag släpa med mig PVR-boxen (som är den lösning jag funderar på).
7. Vad räcker de 1 350 kronorna, någon som har praktisk erfarenhet. Själv har jag närmaste installatör 2 mil bort?

Tror det var allt så länge.....hoppas någon har svar på mina frågor, och hoppas jag kanske kan hjälpa någon annan som funderar på samma sak!

Postad 22 March 2008 - 14:51

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Bakgrund:
Jag har idag ett existerande avtal med Canal Digital, där avtalstiden gått ut. Således har jag idag Totalpaketet med 3 månaders ömsesidig uppsägningstid. En fundering jag har är att skaffa HD-abonnemang, något jag inte har idag. Helst skulle jag vilja ha en installation "på köpet" då jag då skulle ha denna på sommarstugan, då vårt vanliga hus redan har parabol (med fyra mikrovågshuvud).

Frågor:
1. Är den bästa lösningen att säga upp nuvarande abonnemang, för att komma i åtnjutande av "gratis" parabol och installation?
2. Vad skulle det kosta att lösa det genom att bara byta till HD-abonnemang och sätta upp parabol mm. själv?
3. Exakt vad ingår i detta erbjudande (parabol, dubbelt mikrovågshuvud, kabel och i så fall hur lång, installation, kontakter????)
4. Är PVR-HD-boxen ett vettigt köp, eller har den fortfarande så många fel/brister att man inte ska köpa den? Kommer den i en framtid att kunna styra även andra mikrovågshuvud?
6. Kommer nuvarande Parabolmottagare (DIgiality 422) fungera med det nya CD-kortet, eller måste jag släpa med mig PVR-boxen (som är den lösning jag funderar på).
7. Vad räcker de 1 350 kronorna, någon som har praktisk erfarenhet. Själv har jag närmaste installatör 2 mil bort?

Tror det var allt så länge.....hoppas någon har svar på mina frågor, och hoppas jag kanske kan hjälpa någon annan som funderar på samma sak!

Funktionellt är boxen det bästa o billigaste som finns till CD idag
Förlänger du ditt abo får du 750kr i bidrag samt en Quad LNB, bidraget skall supporta utbyte av LNB samt att dragandet av en ny kabel till mottagaren.

Du får vara tydligare med vad du menar med "med fyra mikrovågshuvud", 1 LNB med 4 utgångar eller 4 separata LNB?

ett bra tips kan vara att ringa CD och fråga så får du svar direkt..

Postad 22 March 2008 - 17:56

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Synd att många kunder har problem med fläktljudet i PVR-boxen. Annars lär den ge underbar bildkvalitét jämfört med den eländiga Humax HD-boxen som ComHem's kunder får dras med.

Glad Påsk!

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 22 March 2008 - 18:12.

Postad 23 March 2008 - 07:38

Olle100
  • Olle100
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Bakgrund:

Frågor:

Funktionellt är boxen det bästa o billigaste som finns till CD idag
Förlänger du ditt abo får du 750kr i bidrag samt en Quad LNB, bidraget skall supporta utbyte av LNB samt att dragandet av en ny kabel till mottagaren.

Du får vara tydligare med vad du menar med "med fyra mikrovågshuvud", 1 LNB med 4 utgångar eller 4 separata LNB?

ett bra tips kan vara att ringa CD och fråga så får du svar direkt..

Jag har en s.k. Europa-parabol, dvs med 4 separata LNB, var och en med en utgång. Dessa är sammankopplade till en kabel som går ned i huset.
Min tanke var således att på något sätt komma åt CD erbjudande om parabol, LNB, installationsersättning. En fundering jag hade var om någon har lyckats få detta av CD, utan att säga upp nuvarande abonnemang (vilket kan synas onödigt, om än möjligt). Som jag nämnde så ska jag ha den nya parabolen på sommarstugan, och sedan antingen flytta med boxen eller kunna använda min nuvarande box (Digiality 422) i stugan. På detta sätt skulle jag få paraboler på båda husen, och samma utbud på båda ställena. Idag har jag ett boxeranonnemang i sommarstugan.

Några frågor som kvarstår:
a) Vad skulle denna lösning kosta genom att bara byta till HD-abonnemang och sätta upp parabol mm. själv?
:) Vilken utrustning skulle man då köpa, och var?
c) Exakt vad ingår i detta erbjudande (parabol, dubbelt mikrovågshuvud, kabel och i så fall hur lång, installation, kontakter????)
d) Kommer PVR-HD-boxen i en framtid att kunna styra även andra mikrovågshuvud, dvs kunna ta in sateliter som t ex Astra och Sirius?
e) Kan man köpa någon annan box, t ex Vantage eller Topfield och få detta att fungera? Om så är fallet, vilken är den bästa boxen på marknaden?
f) Kommer nuvarande Parabolmottagare (DIgiality 422) fungera med det nya CD-kortet, eller måste jag släpa med mig PVR-boxen (som är den lösning jag funderar på).
g) Vad räcker de 1 350 kronorna, någon som har praktisk erfarenhet. Själv har jag närmaste installatör 2 mil bort?

Postad 23 March 2008 - 09:05

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Tackar för tipset AC3! Jag råkade se att kablarna fanns på Biltema när jag letade efter annat.

Kabeln som var med i Canal Digitals paket var rätt lång och kunde klippas till två kablar. Jag hade två kontakter liggande och använde dem. Jag har WIFI Router + DEC Telefon med Skype + 2 datorer nära både mottagare och parabol (1-2 m fågelväggen genom väggen). Inget av detta stör min TV-bild.

Redigerat av ruva, 23 March 2008 - 09:05.

Postad 23 March 2008 - 17:33

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Min stora fråga är:
Kan man som ny kund signa upp för Familjepaketet och skippa deras boxar och köpa en Vantage 7100 i stället?
Kommer HD-kanalerna att funka som avsett då? Kanske de gör efter 1 april?

Postad 25 March 2008 - 22:13

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tar tillbaka frågan! Det får bli CD's PVR-box. Den går ju att modda så den blir tyst.., och bilden lär slå Comhems HD-box med hästlängder! :)
Då är det bara att invänta Canal Digitals extraerbjudanden framöver.

Wasgo :blink:

Postad 25 March 2008 - 23:45

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Kan bara säga att ja kommer inte att gå på några mer erbjudanden från CD om deras fina boxar ,, ja testade 3 st. sen tyckte ja de räckte för min del inte ska man själv behöva pilla i den för att den ska tystna å förlora garantin.. så mycket är den inte värd ,, nä ja la till 800 å köpte Vantage 7100s ,, inga större problem bara sätta i kortet å börja titta å de uppdaterar sig så fint med och från 1 April ingår HD kanalerna så man ska inte behöva göra någonting för att få dom .. ja kör med extern Hårddisk och vill jag så flyttar ja bara över mitt matrial till datorn

alla har vi alla åsikter men detta är min

Micke

Redigerat av gneter, 25 March 2008 - 23:47.

Postad 26 March 2008 - 00:22

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Missar jag poängen här? Kan jag som ny kund hos Canal Digital skippa deras egna boxar och direkt gå på en Vantage 7100 och få HD-kanalerna att fungera? Min stora fråga!

Maveric, kanske du vet?

Postad 26 March 2008 - 00:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Enligt min parabol leverantör .. kan man ta familjepaketet och deras gratisbox
Köpa en box och köra genom den köpta HD boxen utan problem.

Jag har inte fått mitt eget än, utan tjuvkikar genom min grannes som jag har "tjuvkopplat" på :blink:
Lånat hans box och dragit ledning in till mig ... från hans balkong .. för att jämföra med allt annat
jag testat sista tiden .. HUjeda mig vilken skillnad det är mot comborts HD "misslyckande"
Tom boxer ser bättre ut genom den integrerade boxen i tv.n än comborts HD box ..

Du måste testa Vantage ... innan du bestämmer dig för CD Pvr .. Läs vantagetråden
och ställ dem som har den mot väggen .. :)

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 26 March 2008 - 00:32.

Postad 26 March 2008 - 19:21

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Vad är det för box din granne har som du lånat? Vantage? Låter smutt att få låna och testköra CD innan du skriver på abonnemanget! :)

Jag ska för säkerhets skull också kolla med min tilltänkta parabolleverantör vad de säger i frågan. De är visst certifierade enligt vaddetnuheter.

En annan fundering är om monteringen av parabol även innefattar kabelrännor inomhus etc. Jag har sedan tidigare en rätt snygg montering som jag knåpat ihop själv från min takhängda LCD som skulle gå att haka på från fönstret där antennsladden ska komma in. Jag får kolla det med parabolleverantören.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Wasgo <_<

Postad 26 March 2008 - 19:55

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Det kommer en ny Vantage 8000 till sommaren som har dubbla DVB-S2 tuners, kan vara läge vänta tills dess för dig.

Postad 26 March 2008 - 20:45

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tack för tipset!

För min del är det inget som brådskar. Gratisboxen duger säkert även i juli när min särbo kommer på besök! Efter det kan jag ta ett beslut om och när och vilken box jag ska handla.

Såvida inte CD kommer med ett saftigt och bra erbjudande i samband med lanseringen av Familjepaketet inklusive HD-kanaler den 1 april.

Postad 26 March 2008 - 21:21

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag har familjepaketet med HDTV PVR-boxen 24 månader. Tänkte uppgradera till Total 1 april så jag kan köpa säsongskortet allsvenskan. Fick idag ett telefonsamtal från CD om erbjudande om 12 månader total för 10 månader och till nuvarande pris eftersom de tänkte höja Total med familjepaketet till en bit över 400 kr. Slog till direkt.

Jag har nu moddat min box och den låter nu äntligen likvärdigt min HTPC ( ställde boxen på ett kastrullställ med fötter som i sin tur står på en frigolitsittunderlag. På boxen har jag ytterligare ett sittunderlag, en tjock bok samt 3 kuddar). Tog en halvtimme att milimeteroptimera men nu är den ungefär lika tyst som en dator med fyra brummande hårdiskar. Tänkte först lämna tillbaka boxen och köpa en Vantage men eftersom man inte vet när CD tänkt para korten för att konkurera ut alla bättre mottagare och Vantagen inte spelar in text på filmer så håller jag mig till orginalboxen.

Postad 26 March 2008 - 21:55

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

JTänkte först lämna tillbaka boxen och köpa en Vantage men eftersom man inte vet när CD tänkt para korten för att konkurera ut alla bättre mottagare och Vantagen inte spelar in text på filmer så håller jag mig till orginalboxen.

Är det så att Vantagen inte spelar in texten!? En stor svaghet även om jag är en hejare på engelska! Här behövs mer information!

Jag är van att modda saker, så om CD's box bara ger bra bild, vilket jag redan vet, så kan jag modda PVR'n tills jag blir nöjd. Den lär också vara framtidssäker ifall CD börjar paira.

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 27 March 2008 - 20:43.

Postad 27 March 2008 - 21:37

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
419 kr kommer det nya Totalpaketet att kosta from 1 april.

Tecknar man nu så är det 385 kr. Det priset gäller i 24 mån säger de.

Postad 27 March 2008 - 22:54

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Min förhoppning är att CD kommer med ett bra erbjudande på HD-boxen med PVR'n framöver. Comhem har ett tillfälligt erbjudande med deras SD PVR för en krona om man tecknar Mediumpaketet i 24 månader.

Men det är ju HD man vill åt! :P

W

Postad 28 March 2008 - 10:49

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

JTänkte först lämna tillbaka boxen och köpa en Vantage men eftersom man inte vet när CD tänkt para korten för att konkurera ut alla bättre mottagare och Vantagen inte spelar in text på filmer så håller jag mig till orginalboxen.

Är det så att Vantagen inte spelar in texten!? En stor svaghet även om jag är en hejare på engelska! Här behövs mer information!

Jag är van att modda saker, så om CD's box bara ger bra bild, vilket jag redan vet, så kan jag modda PVR'n tills jag blir nöjd. Den lär också vara framtidssäker ifall CD börjar paira.

Wasgo :huh:

Vantagen spelar in texten på alla textade kanaler numera, tidigrae fungerade det inte på HD sändningar.
Det är dock lite meck med Vantagen fortfarande, den är ganska buggig med t.e.x svenska menyer.

Postad 28 March 2008 - 13:09

Unregistered250c16a0
  • Unregistered250c16a0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Wasgo :huh:

Ja, är det någon som har erfarenhet hur bildkvaliten är hos CD's pvr-box är, jämfört med andra HDboxar, t.ex. Vantage?

Redigerat av Unregistered250c16a0, 28 March 2008 - 14:51.

Postad 29 March 2008 - 19:12

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om CD's parabolmontörer utför någon form av beskärning av trädgrenar som råkar störa sikten mot Thor? Har ett par sådana hos mig.

/W

Postad 30 March 2008 - 00:06

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Ja, är det någon som har erfarenhet hur bildkvaliten är hos CD's pvr-box är, jämfört med andra HDboxar, t.ex. Vantage?

Nopp, men i jämförelse med PC med Nvidia 8800 VGA-utgången och BlueRay/HDDVD-film så vinner Boxen från Canal Digital på en Samsung 32 tums 1080i. Jämför man med Telias ip-Box vinner vinner Canal Digitals box överlägset även på SDTV och samma mot en Boxer Force-box scart RGB.

Postad 30 March 2008 - 18:07

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Efter lite beslutsångest får det bli Canal Digital! Tror att det är smartast att slå till innan första april?

/W

Postad 30 March 2008 - 21:57

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Nu är jag på tåget! Kul!

Postad 31 March 2008 - 08:59

daggen
  • daggen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det någon som har bra koll på vad som händer imorgon?

Såg i elgigantens veckoutskick att man fick 3 månader gratis när man tecknade familjepaketet i 24 månader. Undrar vad som gäller om man vill ha Canal + Total också. Vill åt Premier League.

Om man tecknar idag, och därmed får familjepaketet 20kr billigare per månad men missar de tre gratismånaderna, kan man då se Canal + Sport HD i 6 månader utan att abonnera på Canal + Total?

Postad 31 March 2008 - 10:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Lånat hans box och dragit ledning in till mig ... från hans balkong .. för att jämföra med allt annat
jag testat sista tiden .. HUjeda mig vilken skillnad det är mot comborts HD "misslyckande"

Intressant. Så med valfri HD-kanal, på vilket (vi säger "vilka"... :) ) sätt skiljer sig bilden dem två boxarna emellan?

Postad 31 March 2008 - 22:45

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Själv går jag nu i väntans tider! Det stod 2 veckors leveranstid i mailet jag fick i går när jag signade upp hos CD. Men tror att det blir upp till 3 veckor och med den modifierade PVR-boxen istället. Den extra veckan tar jag gärna! :)
Boxen kommer förutom att ge en underbart bra bild, att lösa mitt problem med en surrande tv-tuner i min Samsung LCD.

Trilskas för stunden med en Logitech Harmony 525 multifjärr som inte vill göra det jag programmerat in. Men det är väldigt OT.

/W

Postad 31 March 2008 - 22:58

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Nu har CD uppdaterat sin sida läser man där så ska Canal+ sport kosta 209 kr ..då ingår i.o.f sport HD
fast de står inget om Familjepaketet med CANAL+ SPORT som ja har idag ... de skulle alltså bli 418kr om man skulle ha valt de idag rätt dyrt ...

Nu hittade ja de att de skulle kosta 379 kr ,,,,

Någon som vet när dom kodar om så att HD kanalerna hoppar igång eller får man ringa CD när man har det gamla familjepaketet

Micke

Redigerat av gneter, 01 April 2008 - 06:58.

Postad 01 April 2008 - 08:43

SysRq
  • SysRq
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Någon som vet när dom kodar om så att HD kanalerna hoppar igång eller får man ringa CD när man har det gamla familjepaketet

Micke

Mitt har inte heller gått igång, men pratade precis med kundtjänst och de "jobbar på det" så det ska komma igång under dagen.

Postad 01 April 2008 - 09:28

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Jag beställde i fredags men har fortfarande inte fått papprena från dem att skriva under. Tog det tid för er att få dem?

Postad 01 April 2008 - 09:41

Unregisteredb2af6e1a
  • Unregisteredb2af6e1a
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Micke

Mitt har inte heller gått igång, men pratade precis med kundtjänst och de "jobbar på det" så det ska komma igång under dagen.

Skulle nån idas lägga in ett meddelande när HD kanalerna gått igång!

tack i förväg

Postad 01 April 2008 - 11:08

Unregisteredb3489e70
  • Unregisteredb3489e70
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag beställde i fredags men har fortfarande inte fått papprena från dem att skriva under. Tog det tid för er att få dem?

Jag gjorde min beställning på nätet den 4/3 och har fortfarande inte fått några papper.
Parabolpaketet fick jag den 10:e.
/ Player

Postad 01 April 2008 - 15:37

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Skulle nån idas lägga in ett meddelande när HD kanalerna gått igång!

tack i förväg

Fortfarande ingen som har fått HD kanalerna att funka? Alltså av vi som inte tidigare hade tillgång...
Jag kör via HTPC'n, och är verkligen livrädd att det på något sätt skall vara card pairing bara för HD kanalerna... Så jag hoppas att se bild snart. Alla andra kanaler fungerar perfekt. Nu vänter jag bar apå HD... ;)

Postad 01 April 2008 - 15:40

SysRq
  • SysRq
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag kör också via HTPC, inga HD-kanaler än... ;)
Familjepaketet sen tidigare, precis som du.

Postad 01 April 2008 - 15:58

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Jag kör också via HTPC, inga HD-kanaler än... ;)
Familjepaketet sen tidigare, precis som du.

Samma här inga HD kanaler När ja ringde i morse till CD sa dom att dom skulle hoppa igång vid 12 tiden,, ska de va så svårt å skicka ut en signal så den kodar om ....

Micke

Redigerat av gneter, 01 April 2008 - 15:59.

Postad 01 April 2008 - 16:48

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen behörighet... är nog dags för ett supportsamtal....

Edit: Fick besked att uppdateringssignal kommer att skickas ut under kvällen eller senast under morgondagen.

Redigerat av bkd, 01 April 2008 - 16:54.

Postad 01 April 2008 - 17:23

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Edit: Fick besked att uppdateringssignal kommer att skickas ut under kvällen eller senast under morgondagen.

Jahapp, då är det bara att ha tålamod, och hoppas på det bästa ;)

Tydligen så är det väldigt svårt att få till detta. Man kan jo tycke att de då skulle ha börjat lite tidigare, de har jo vetat om detta i flera månader!

Postad 01 April 2008 - 17:24

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Typiskt... nåja man får väl roa sig med att sortera om kanallistorna!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.