Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Samsung BD-P 1500 (2400:-)

268 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 26 June 2008 - 11:12

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Har precis fÄtt min Samsung 1500.

Har ju inte hunnit med sÄ mycket men har mÀrkt att vanlig musik pÄ CD Àr bÀttre pÄ min gamla Sony BD 300 Àn pÄ Samsungen, det lÄter lite mer platt? Kör med Denon 3808 receiver samt Dali Ikon 6 högtalare. KÀnns faktiskt lite sorgligt. Musik njutningen försvinner lite, tror dock inte man mÀrker sÄ mycket med enklare ljudanlÀggning?

NÄgon annan som jÀmfört ljudet?

"Som musikkavspiller er P1500 mer ordinÊr, og hvis du er Hifi-entusiast bÞr du ikke kaste den gamle CD-spilleren. Dette viser seg ogsÄ pÄ musikkfilmer pÄ Blu-ray, og det hele blir en litt tam og flat opplevelse"

FrÄn http://www.teknofil..../d.epl?id=27747

PÄverkar det musik cd sÄ pÄverkar det nog ljudet ocksÄ pÄ Blu-ray filmer till det negativa.

Skall dock försöka konvertera lite musik till FLAC och sedan ladda över till en bÀrbar usb hÄrddisk och köra direkt till Denon 3808 recievern, blir nog bÀttre ljud dÄ.

Samsungen lÄter lite mer nÀr slÀdden gÄr in och startar annars tystare och snabbare.

Elkabeln gÄr rakt in i apparaten, utan kontakt, kÀnns lite billigt.

KÀnns lite plastigare och enklare Àn min Sony BD 300.

Mvh

Omar

Postad 26 June 2008 - 11:20

pajax
  • pajax
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Har ju inte hunnit med sÄ mycket men har mÀrkt att vanlig musik pÄ CD Àr bÀttre pÄ min gamla Sony BD 300 Àn pÄ Samsungen, det lÄter lite mer platt? Kör med Denon 3808 receiver samt Dali Ikon 6 högtalare. KÀnns faktiskt lite sorgligt. Musik njutningen försvinner lite, tror dock inte man mÀrker sÄ mycket med enklare ljudanlÀggning?

"Som musikkavspiller er P1500 mer ordinÊr, og hvis du er Hifi-entusiast bÞr du ikke kaste den gamle CD-spilleren. Dette viser seg ogsÄ pÄ musikkfilmer pÄ Blu-ray, og det hele blir en litt tam og flat opplevelse"

PÄverkar det musik cd sÄ pÄverkar det nog ljudet ocksÄ pÄ Blu-ray filmer till det negativa.

Skall dock försöka konvertera lite musik till FLAC och sedan ladda över till en bÀrbar usb hÄrddisk och köra direkt till Denon 3808 recievern, blir nog bÀttre ljud dÄ.

Samsungen lÄter lite mer nÀr slÀdden gÄr in och startar annars tystare och snabbare.

Mvh

Omar

I musik, kör du hdmi eller koax eller signalkabel?
Har ocksÄ en Sony 300 och den Àr bra i musik

Thomas

Postad 26 June 2008 - 11:59

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0

I musik, kör du hdmi eller koax eller signalkabel?
Har ocksÄ en Sony 300 och den Àr bra i musik

Thomas

Hej

Jag kör HDMI.

En del skulle nog inte höra nÄgon skillnad, mellan samsungen och sony 300, men pÄ verkar de musik cd sÄ pÄvekar det nog ljudet till det sÀmre pÄ Bluray ocksÄ. Man vill ju inte byta ner sig?

Mvh

Omar BrÀnnström

Postad 26 June 2008 - 12:27

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlĂ€gg
  • 0
Jag kunde inte hÄlla mig, sÄ nu har jag bestÀllt denna spelare. Hoppas det blir bra. Det Àr förövrigt min första BD spelare.

Jag köpte den pÄ expert Internetnet butik. Den kostade 3190:- men om man anger sitt medmera kort sÄ fÄr man 5% rabatt (160:-). frakten blev 69:-, alltsÄ ett totalpris pÄ 3099:- :)

Postad 26 June 2008 - 17:35

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0

Men Àrligt vad f*n spelar det för roll om den tar 29,2 29,8 eller 14,99 sekunder pÄ sig att starta upp en blu-ray eller dvd-film...? Det Àr bildkvaliten (och ljudkvaliten) som Àr det viktiga skit i resten!!

Sa jag oxĂ„ tills jag skaffade en Sony 500:a bd spelare och man plötsligt hann dra 2 bĂ€rs och kĂ€ka upp popcornen innan spelaren hoppade igĂ„ng, seeeeeeegt......... Är jĂ€kligt frustrerande att sitta och rulla tummarna, speciellt nĂ€r det finns spelare som Ă€r minst lika bra och som startar upp pĂ„ en brĂ„kdel av tiden.

Postad 26 June 2008 - 18:00

pajax
  • pajax
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0

Sa jag oxĂ„ tills jag skaffade en Sony 500:a bd spelare och man plötsligt hann dra 2 bĂ€rs och kĂ€ka upp popcornen innan spelaren hoppade igĂ„ng, seeeeeeegt......... Är jĂ€kligt frustrerande att sitta och rulla tummarna, speciellt nĂ€r det finns spelare som Ă€r minst lika bra och som startar upp pĂ„ en brĂ„kdel av tiden.

Ett tips e att sÀtta pÄ den först

Postad 26 June 2008 - 19:44

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0

Ett tips e att sÀtta pÄ den först

Inget problem lÀngre, skickade ut den för ett par mÄnader sedan ;). Kör nu Panna igen.....

Redigerat av lobo, 26 June 2008 - 19:44.

Postad 27 June 2008 - 10:19

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Lite intressant:

I denna test av BD50 som kan avkoda ljuden i spelaren, föredrar de ÀndÄ att bitstreama ljudet till en receiver som kan avkoda ljuden, precis som Samsung 1500 kan göra. Denna funktion Àr nog en av anledningarna att BD50 Àr dyrare Àn Samsung 1500.

"It's great that the player can decode high-definition audio formats by itself, but we preferred sending the raw audio data as bitstream over HDMI and letting our Onkyo TX-SR606 receiver do the decoding. It produces a more dynamic, powerful and spacious sound that really excites the listener."

FrÄn http://whathifi.com/...sonic-DMP-BD50/

Mvh

Omar BrÀnnström

Postad 27 June 2008 - 13:28

fitnessrx
  • fitnessrx
  • LĂ€rjunge

• 402 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Mvh

Omar

Jag tycker dock fÀrgen under och pÄ baksidan av Sonys BD 500 Àr sÄ himla frÀck sÄ dÀrför vÀljer jag nog den! Och sÄ gÄr den igÄng 2,9sekunder snabbare Àn alla andra. JÀtteviktigt!!

Hinner du dricka 2 bÀrs och kÀka upp popcornen pÄ under en minut? Dig hade jag inte velat kolla pÄ film med, kan inte vara nÄn vacker syn...

Postad 28 June 2008 - 07:22

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Samsung lÀr ha slÀppt en ny firmware till spelaren, bara koppla upp spelaren mot internet och ladda ner.

Skall göra det vid tillfÀlle.

Mvh

Omar

Redigerat av Omar BrÀnnström, 28 June 2008 - 08:34.

Postad 28 June 2008 - 13:49

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0

Hinner du dricka 2 bÀrs och kÀka upp popcornen pÄ under en minut? Dig hade jag inte velat kolla pÄ film med, kan inte vara nÄn vacker syn...

Nu vet jag inte vad du har kollat pÄ för filmer men tydligen inga "tunga" titlar för dÄ passerar du minutstrecket med rÄge. Har haft 4st renodlade bd spelare plus en PS3:a (Panna BD10, Samsung 1400, Sony 500 och nu en Panna BD30) och Sonyn Àr den absolut segaste i startfÀltet, min första Panasonic som jag köpte sensommar 2006 Àr snabbare.

Postad 29 June 2008 - 07:42

hembioben
  • hembioben
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Jag kollade pÄ Beowulf pÄ Blu-ray igÄr. Otroligt bra och krispig bild pÄ min Pioneer 4280. Visserligen Àr filmen animerad och dÄ Àr bilden ofta "bra". Men jÀklar vilken bild det blir med kombinationen Pioneer 4280 och Samsung 1500.

Samsungen spelar upp Dolby true HD och skickar den som bitstream till Onkyo-605 och det syns i displayen. Det Àr verkligen skillnad pÄ tex vanlig dolby 5.1 och HD. Ljudet Àr mera fylligt och jag man mÀrker skillnaden. Basen i tex explosioner Àr djupare och dialogen ifrÄn centerhögtalaren gör att man kÀnner sig i centrum av filmen. Kul överraskning att ljudet Àr sÄ bra.

Samsungen spelar upp filmen i 24/1080p utan problem och inga problem men laddningstid pÄ filmen. Jag tycker Samsung bd p 1500 presterar bra inom bild och ljud. Den har ett enkelt och bra grÀnssnitt och Àr en bra spelare helt enkelt. För mig i alla fall :P

En skön grej Àr att om bÄde onkyo-605 och samsung 1500 och Pioneer 4280 Àr pÄ standby och jag sÀtter i en skiva och trycker "play" sÄ byter tvn ingÄng och förstÀrkaren byter kÀlla till DVD. Samt att det gÄr att styra flera funktioner med pioneer fjÀrkontrollen pÄ Samsungen och Onkyon. Allt detta pga HDMI Àr kopplat mellan alla delar.

Redigerat av hembioben, 29 June 2008 - 07:48.

Postad 29 June 2008 - 12:33

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kan uttala sig om hur den presterar som ren DVD-spelare, och dÄ sÀrskilt uppskalat till 720p. Har en Marantz DV 6600 och undrar om Samsungen Àr bÀttre Àn Marantzen eller om jag skall behÄlla Marantzen för vanligt DVD-tittande. Vilka DVD-spelare hade ni innan Samsungen och hur stÄr de sig?

Postad 30 June 2008 - 16:48

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Nu finns nya firmwaren att ladda ner frÄn Samsungs hemsida

http://www.samsung.c..._ia_cd=13010600

Mvh

Omar

Postad 02 July 2008 - 08:40

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

• 78 inlĂ€gg
  • 0
Var hittar jag information om hur jag gör uppgraderingen? Jag hittar bara en gammal för BD-P1200 som bygger pÄ att man brÀnner en CD och uppgraderar via den.
Vilka förÀndringar ger denna nya firmware?
Jag har inte möjlighet att göra den via nÀtet alltsÄ!

Redigerat av Unregisteredbbf89d48, 02 July 2008 - 09:45.

Postad 02 July 2008 - 17:17

s.m.f
  • s.m.f
  • ForumrĂ€v

• 667 inlĂ€gg
  • 0
Hur Àr denna dÄ jÀmfört med bd 1400?

Antar att bild och ljud iallafall Àr jÀmnbördiga eller bÀttre. Men hur Àr det med oljud frÄn mekaniken? NÄgra andra viktiga buggar eller funktioner man bör kÀnna till?

Postad 02 July 2008 - 21:17

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0

Var hittar jag information om hur jag gör uppgraderingen? Jag hittar bara en gammal för BD-P1200 som bygger pÄ att man brÀnner en CD och uppgraderar via den.
Vilka förÀndringar ger denna nya firmware?
Jag har inte möjlighet att göra den via nÀtet alltsÄ!

Hej

http://pages.samsung...rt/support.html

Har inte sjÀlv uppgraderat, försökte via nÀtet, gick dock inte, fÄr kontaka min internetleverantör, kanske behöver mac adress.

Skall tydligen lösa en del kompabilitets problem med en del diskar, har dock inte haft nÄgra problem med de skivor jag har testat, sÄ det Àr nog ingen viktig uppdatering.

Mvh

Omar

Hur Àr denna dÄ jÀmfört med bd 1400?

Antar att bild och ljud iallafall Àr jÀmnbördiga eller bÀttre. Men hur Àr det med oljud frÄn mekaniken? NÄgra andra viktiga buggar eller funktioner man bör kÀnna till?

Har ej haft Bd 1400, men min sony 300 lÄter mindre och spelar bÀttre cd ljud.

Annars Àr ju 1500 riktigt bra, klarar av att bitstreama alla ljud till receivern, hyffsat snabb. Man kan stÀnga spelaren och den kommer ihÄg var man var i filmen. Jag har inte haft nÄgra problem med min.

Mvh

Omar

Postad 02 July 2008 - 21:46

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlĂ€gg
  • 0
Jag uppdaterade min igÄr via LAN och det gick bra. Kopplade den till min befintliga trÄdlösa router med en svart dhcp adress.

Postad 03 July 2008 - 12:25

fitnessrx
  • fitnessrx
  • LĂ€rjunge

• 402 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet hur man gör dess dvd del regionsfri?

Postad 04 July 2008 - 13:11

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

• 78 inlĂ€gg
  • 0

Jag uppdaterade min igÄr via LAN och det gick bra. Kopplade den till min befintliga trÄdlösa router med en svart dhcp adress.

Vilka förĂ€ndringar gav uppgraderingen? Jag talade med Samsungs support och de undrade varför jag ville uppgradera. "Är det nĂ„got som ej fungerar?"
Vet nÄgon vilka förÀndringar som var med i uppgraderingen? Samsung visste ej detta!

Postad 04 July 2008 - 14:48

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • AnvĂ€ndare

• 214 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som vet hur man gör dess dvd del regionsfri?

Detta undrar jag ocksÄ! Har en del sÄdana filmer i min samling som jag gÀrna skulle vilja titta pÄ Àven i framtiden :o

Postad 05 July 2008 - 22:02

Hadar
  • Hadar
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gon som vet hur det Ă€r med elen pĂ„ denna spelare? Jag skall till USA strax och funderar pĂ„ att köpa med mig en. Är det en lös nĂ€tsladd och klarar spelaren bĂ„de 110/220v

Postad 06 July 2008 - 09:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0
Priset har fallit till 2040kr i usa pÄ denna spelare bara pÄ nÄgra veckor... lite mÀrkligt, men bra

Postad 06 July 2008 - 13:08

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Uppgraderade idag, behövde ge min internetleverantör (Bahnhof) Samsungs spelarens MAC adress. Gick sedan lÀtt och smidigt.

Mvh

Omar

Postad 06 July 2008 - 13:18

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

"Test"

http://reviews.cnet....7-32815244.html

Man fÄr ju ta tester med nypa salt och Àven tÀnka pÄ priset.

Mvh

Omar

Postad 06 July 2008 - 15:06

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Firmware via cd

http://downloadcente...date_Manual.pdf

Mvh

Omar

Postad 07 July 2008 - 21:29

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlĂ€gg
  • 0
Hur ser man ÄterstÄende speltid?

Postad 08 July 2008 - 21:33

Omar BrÀnnström
  • Omar BrĂ€nnström
  • AnvĂ€ndare

• 141 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Jag updaterade med nya firmwaren och upptÀckte att instÀllningarna Àr tillbaka till default pÄ spelaren, tÀnkte bara upplysa er.

Mvh

Omar

Postad 09 July 2008 - 20:50

pdmlmember
  • pdmlmember
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0
Har köpt denna spelaren idag, men har rÄkat ut för ett problem. I början av andra kapitlet av The Departed dÀr de skjuter med pistoler sÄ hörs ett kraftigt oljud nÀr ljudnivÄn Àr hög. Har nÄgon annan rÄkat ut för detta problemet?

Jag har en Onkyo 606 receiver och har spelaren kopplad med HDMI.

Postad 10 July 2008 - 11:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0

Har köpt denna spelaren idag, men har rÄkat ut för ett problem. I början av andra kapitlet av The Departed dÀr de skjuter med pistoler sÄ hörs ett kraftigt oljud nÀr ljudnivÄn Àr hög. Har nÄgon annan rÄkat ut för detta problemet?

Jag har en Onkyo 606 receiver och har spelaren kopplad med HDMI.

Det Àr ett fel pÄ sjÀlva ljudmixningen. Det skrapade ljudet nÀr hylsan lÀmnar pistolen hör jag pÄ min HD-DVD ocksÄ. Visserligen Àr upplever jag inte det som ett kraftigt oljud... men det hörs.

Postad 24 July 2008 - 19:56

Unregistered7ca1fdd4
  • Unregistered7ca1fdd4
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
SÄja! DÄ var man och inhandlade en... Underbar maskin om man jÀmför med min gamla trötta Pioneer DVR-520H...Största anledningen till köpet var egentligen att jag trööööötnat pÄ S-Video!

Bra bild Àven pÄ DVD....

Mvh,
Tommy

Postad 24 July 2008 - 23:50

fitnessrx
  • fitnessrx
  • LĂ€rjunge

• 402 inlĂ€gg
  • 0

SÄja! DÄ var man och inhandlade en... Underbar maskin om man jÀmför med min gamla trötta Pioneer DVR-520H...Största anledningen till köpet var egentligen att jag trööööötnat pÄ S-Video!

Bra bild Àven pÄ DVD....

Mvh,
Tommy

BÀttre bild Àn pÄ Pioneers dv 400/600?

Postad 25 July 2008 - 06:13

Unregistered7ca1fdd4
  • Unregistered7ca1fdd4
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0

BÀttre bild Àn pÄ Pioneers dv 400/600?

PÄ min Pioneer DVR-520H sÄ finns det bara scart eller s-video ut...Den Àr riktigt gammal... :-)

Har inte jÀmfört den med dv-400 eller dv-600 tyvÀrr...

Mvh,
Tommy

Postad 28 July 2008 - 12:48

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1022 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Dom nÄgon innan frÄgade:
DÄ man sitter med en antal hundra vanliga DVD-filmer sÄ Àr det ju superintressant och veta hur denna spelare Àr för det. Jag har en Marantz DV6600, och den gör ett bra jobb...

SÄ ni med frÀmst projar, hur Àr den som renodlad DVD-spelare?

Postad 03 August 2008 - 21:05

Unregistered39c9a710
  • Unregistered39c9a710
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0
Verkligen inne pÄ att köpa en sÄn hÀr BD-P 1500, men för mig Àr det viktigt att den fungerar bra med mina "gamla" vanliga DVD-filmer. Har nu en Àldre Philips DVD-spelare utan hdmi utgÄng, sÄ det mÄste vara ett lyft med att köpa en sÄn hÀr spelare annars Àr det ju ingen idé.
SÄ kom gÀrna med kommentarer om detta??? (sÄ tacksam)

Postad 04 August 2008 - 09:02

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan vÀl bara jÀmnföra med att ha spelat mina dvdfilmer pÄ x antal olika dvd:er och nu kör jag pÄ denna blu-ray spelare pÄ en 46" Samsung A656 och jag tycker det Àr en vÀldigt stor skillnad, den skalar upp filmer otroligt bra. Har bara testat denna blu-ray spelare och kan bara rekommendera den!

/J

Postad 05 August 2008 - 08:32

Suppe
  • Suppe
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Tycker med att det blir bra bild frÄn Dvd filmer.
Men varför klarar den inte att spela Verbatim Blu-ray diskar (BD-RE) det stÄr this disc can not be played , för spelaren ska vÀl klara BD-RE skivor efter vad jag förstÄtt eller?

NÄgon som testat andra sÄdana skivor som fungerar?

Postad 06 August 2008 - 22:27

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

• 990 inlĂ€gg
  • 0
Är man sugen pĂ„ att se Region A filmer sĂ„ kan man köpa en amerikansk BD-P 1500 för $599 (just nu: cirka 3680kr) frĂ„n Swedisc
Frakten ingÄr, strömomvandlare ingÄr och ingen tull tillkommer eftersom den skickas frÄn Stockholm.
Dock bara 3 mÄnaders garanti.

Redigerat av crest, 06 August 2008 - 22:28.

Postad 09 August 2008 - 13:49

JOEKO
  • JOEKO
  • AnvĂ€ndare

• 172 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet om man kan slĂ€cka det blĂ„a ljuset pĂ„ fronten?

Jag tillhör den gruppen som tycker att dessa ljus avskrÀcker.

MVH
JOEKO

Postad 14 August 2008 - 09:56

lobby
  • lobby
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som vet om man kan slĂ€cka det blĂ„a ljuset pĂ„ fronten?

Jag tillhör den gruppen som tycker att dessa ljus avskrÀcker.

MVH
JOEKO

Finns inget sÄdant val i menyerna i alla fall. Möjligen att det kommer med nyare FW i framtiden...

Postad 15 August 2008 - 10:56

lungan
  • lungan
  • ForumrĂ€v

• 545 inlĂ€gg
  • 0
Test av Samsung BD-P1500 pÄ AreaDVD.de

Mycket gott omdöme pÄ tyska AreaDVD. Det mest negativa Àr att det inte finns regfrihack för dvd Àn eller att man kan fÄ ut 576i över hdmi.

Vilket blÄa ljus menar ni, power-knappens?

Postad 15 August 2008 - 14:20

xxmannen
  • xxmannen
  • AnvĂ€ndare

• 185 inlĂ€gg
  • 0

Test av Samsung BD-P1500 pÄ AreaDVD.de

Mycket gott omdöme pÄ tyska AreaDVD. Det mest negativa Àr att det inte finns regfrihack för dvd Àn eller att man kan fÄ ut 576i över hdmi.

Vilket blÄa ljus menar ni, power-knappens?

? VaddÄ... mÄste man koppla 1500 analogt för att kolla vanlig sd-material?

Postad 15 August 2008 - 15:17

lungan
  • lungan
  • ForumrĂ€v

• 545 inlĂ€gg
  • 0

? VaddÄ... mÄste man koppla 1500 analogt för att kolla vanlig sd-material?

Nej, du kan fÄ ut vanlig dvd som 480p, 576p, 720p, 1080i eller 1080p över hdmi.

Det jag dock skulle vilja Àr att jag kunde ta ut den obehandlade signalen (480i eller 576i) digitalt via hdmi vilket man idag inte kan. DÄ Àr det analogt som gÀller. Detta gÀller tyvÀrr de flesta aktuella bluray-spelarna i vettig prisklass, inget unikt för Samsungen.

Postad 15 August 2008 - 20:11

xxmannen
  • xxmannen
  • AnvĂ€ndare

• 185 inlĂ€gg
  • 0

Nej, du kan fÄ ut vanlig dvd som 480p, 576p, 720p, 1080i eller 1080p över hdmi.

Det jag dock skulle vilja Àr att jag kunde ta ut den obehandlade signalen (480i eller 576i) digitalt via hdmi vilket man idag inte kan. DÄ Àr det analogt som gÀller. Detta gÀller tyvÀrr de flesta aktuella bluray-spelarna i vettig prisklass, inget unikt för Samsungen.

Tack för förtydligan;)
Sneglat lite pÄ samsungs 1500 till förmÄn för priset... men...
Àr grymt sugen pÄ pion BDP-51FD som kommer slÀppas i oktober eftersom man har införskaffat en pio 50-tummare nyligen;)

Postad 19 August 2008 - 13:28

Unregistered4325f859
  • Unregistered4325f859
  • AnvĂ€ndare

• 149 inlĂ€gg
  • 0
Jag som rÀtt nyligen köpt en Samsung BD-P1400 började fÄ lite panik dÄ BD-P1500 nu helt plötsligt kostar lika mycket som jag gav för min BD-P1400!

Men efter att ha lÀst lite om BD-P1500 kÀnner jag mig nu nöjd med mitt köp av BD-P1400. Anledningen Àr följande; som jag uppfattar det kan BD-P1500 alltsÄ inte avkoda och skicka ut ljudformaten analogt?!? DÀrmed Àr denna spelare helt ointressant för mig, dÄ jag har en NAD T762 som jag Àr mycket nöjd med, men den kan ju förstÄs inte koda av HD-ljud och har inte ens HDMI.

Det mÄste vara mÄnga som Àr i samma position som jag, som har en Àldre "fin" reciever (min hade ett nypris pÄ 13000:-), och inte vill betala dyrt för att "bara" fÄ avkodning av nya format, och dÀrför vill lÄta spelaren göra det istÀllet.

Vad konstigt att BD-P1400 kan skicka avkodat ljud via analoga utgÄngar medan eftertrÀdaren inte kan det! (Men jag blev ju glad nÀr jag fick veta det som sagt :) )

Redigerat av Unregistered4325f859, 19 August 2008 - 13:30.

Postad 02 September 2008 - 18:00

cinemax
  • cinemax
  • ForumrĂ€v

• 625 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr ju för trist att man inte kan göra DVD-delen regionsfri!
Med hundratals reg 1 och 3 filmer i hyllan blir det inget köp. Synd pÄ en annars fin maskin.. :)

Postad 03 September 2008 - 10:05

Unregistered38522
  • Unregistered38522
  • AnvĂ€ndare

• 140 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ju för trist att man inte kan göra DVD-delen regionsfri!
Med hundratals reg 1 och 3 filmer i hyllan blir det inget köp. Synd pÄ en annars fin maskin.. B)

Ja sÀger detsamma,det suger ju att dem inte kan ordna det för en billig peng.Jag har lÀst att det gÄr att fixa men de kostar för mycket tycker jag.

Postad 03 September 2008 - 19:18

MONTANA-HighEnd
  • MONTANA-HighEnd
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Koblet opp BD-P1500 pÄ ny Samsung 46" LCD FullHDTV og bildet fra vanlige DVD-er var sÄ fantastisk bra at jeg undrer om spilleren upsampler vanlig DVD til 1080p? Dette lover bra for Bluray discs. MÄ fÄ kjÞpt meg noen!

Redigerat av MONTANA-HighEnd, 03 September 2008 - 19:18.

Postad 03 September 2008 - 19:25

MONTANA-HighEnd
  • MONTANA-HighEnd
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Jeg gikk litt tilbake i trÄden og sÄ at "hembioben" har opplyst at spilleren upsampler til 1080p. Det mÄ vÊre forklaringen pÄ de meget opplÞste TV-bildene fra DVD.

Lyden synes jeg er omtrent som man kan forvente av en sÄ rimelig spiller som dette. Det lÄter bra til fim, men galakser unna solide high-end digitalspillere.

Postad 04 September 2008 - 11:17

eferm
  • eferm
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Àr det nÄgon mer Àn jag som har haft problem med att spelaren inte kan lÀsa nÄgon viss film, min klarar inte att lÀsa national tresaure 2, har bytt sjÀlva filmen 2 gÄnger i butiken (dom börjar nog bli trötta pÄ mig nu) och har uppgraderat firmwaren pÄ spelaren men det gÄr fortfarande inte. nÀr man stoppar in skivan i lÀsaren lÄter det nÀstan som den tuggar pÄ den ibland ;-)
har 4 andra blu-ray filmer och alla funkar klockrent, dvd funkar ÄxÄ fint. stör mig lite pÄ detta....
/mvh erik

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.