Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer LCD KURO

131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro KRL-37V (TV) 0 8.333332 (2) Inga priser
Pioneer Kuro KRL-32V (TV) 0 8.333332 (2) Inga priser
Pioneer Kuro KRL-46V (TV) 1 6.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 August 2008 - 12:16

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Har du letat tv i över ett år så gissar jag på att ditt pristak inte motsvarar de krav du ställer på en tv:s kvalité. Man kan inte köpa en tv av referenskvalité för en kostnad av en budgetmodell. Pioneer ligger som regel minst ett år framför sina konkurenter när det gäller tv och har åtminstone producerat refernsapparater de senaste 5 åren. Och då får man antingen hosta upp de surt förvärvade slantarna och gå hem med en kanonprodukt eller så får man agera snåljåp och nöja sig med något mediokert. Valet är fritt och upp till var och en att bestämma. Huvudsaken är att var och en blir nöjd med sitt köp.

Men du har rätt i att man betalar för mer än kvalité. Man betalar även för allt det arbete som Pioneer lagt ner för att ta fram sina produkter. Ett arbete som kostar mycket eftersom de ligger främst i utvecklingen, istället för att använda redan befintliga tekniker så utvecklar de alltså dagens teknik till morgondagens. Och det är dyrt...

Att jag har letat TV i över ett år har inte så mycket med priset att göra. Då hade jag nog köpt en Samsung för länge sedan. Det har väl mer med den snabba utveclingen att göra.
Hoppas på att Toshibas nya ZF är den jag vill ha.
Rätt patetiskt att påstå att giganter som Sony och Toshiba inte skulle lägga några pengar på utveckling.
Skall även säga, att jag inte heller har sett Pioneer.

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 22 August 2008 - 12:31.

Postad 22 August 2008 - 13:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Skall även säga, att jag inte heller har sett Pioneer.

Vilket innebär att du inte har den blekaste om hurvida man "betalar extra för just ingenting" eller inte. Så varför "tycks det" att man gör det?

Själv har jag inte den blekaste heller (inte sett dem alls) men baserat på div kommentarer från kunnigt folk så tycker jag det verkar som man får väldigt mkt för det extra man betalar för dessa Kuro LCD:er. Om det sen är värt det är en högst personlig fråga, som tur är så finns det folk som gärna betalar extra för extra god prestanda - vore värdelöst om alla tillverkare bara hade lägsta pris i bakhuvudet. Tids nog så blir ju dessutom den prestandan tillgänglig för den som inte vill betala extra och alla blir glada och nöjda, tar bara längre tid för vissa. :P

Postad 22 August 2008 - 14:25

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Rätt patetiskt att påstå att giganter som Sony och Toshiba inte skulle lägga några pengar på utveckling.

Vem har påstått det?

Jag påstod däremot att Pioneer ligger främst i utvecklingen av tv:s och att de hittills har utvecklat dagens teknik till morgondagens. Detta är ett faktum.

Postad 22 August 2008 - 15:19

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Sluta tjafsa om pengar och märke nu i denna tråd :P leta upp lite roliga recensioner om Pioneers KRL så vi kan gotta oss i det i ställe... :)

Postad 22 August 2008 - 15:38

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Jag har set senaste Sony LCD men jag kommer inte satsa min pengar på deras tv. Svärtan er ok men det är fortfarande LCD :P

Postad 22 August 2008 - 22:25

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Jag har set senaste Sony LCD men jag kommer inte satsa min pengar på deras tv. Svärtan er ok men det är fortfarande LCD :)

Senaste Sony?? :P X4500?

Postad 22 August 2008 - 22:38

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Väldigt dyr TV.
Önskar att vi som kosumenter skulle visa tillverkare och försäljare att vi inte köper dessa produkter.

Dyrt?

Tycker inte det är dyrt idag, betalade själv 70 tusen för min 50" för tre år sen.

Man får vad man betalar för, och kvalité kostar så gott som alltid. Ingen tvingar dig att köpa. Tänker du likadant om tex BMW, Merca eller Mio Möbler oxå eller?

Hehehe....Mio möbler. anser du dom säljer fina möbler :P

Som sagt många wannabees i detta forum nu för tiden.

Redigerat av Packetloss, 22 August 2008 - 22:40.

Postad 25 August 2008 - 07:34

DanneEklund
  • DanneEklund
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Skitsamma om den är dyr eller ej.

Nu vill jag se bilder på tvn och lovord från er som testat :)

När kommer 46"an?

Postad 25 August 2008 - 08:06

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Hej,

Har hunnit kika på 37-tummaren i ett par butiker nu och är imponerad. Den håller bra kvalitet.

Hos Pause Ljud Bild visade de sändningar från damfotbollen i OS (SVT, ej HD). I vinkel fanns det ett tydligt blåstick i svärtan, men bortsett från det så var det en riktigt fin bild som presenterades. Bilden var skarp och detaljerad utan att introducera några direkta digitala artefekter (överdriven skärpa, konstiga konturer, etc). Panoreringar hanterades bra och det fanns ett bra lugn i bilden. Bilden var klart plasmalik måste jag säga. Ett litet minus för det blanka glaset som visar reflektioner i tv-bilden. Det kändes dock inte jätteblankt så det är svårt att säga om det skulle innebära något större problem.

Den andra butiken jag besökte för att kika på den var Lars Bengtsson. Även här visades SD-sändningar från OS. Tyvärr verkade det exet inte vara i närheten av vettigt inställd. Utsmetad bild med tydliga bildbehandlingsartefekter. Inte alls i närheten av den kvalitet jag sett hos Pause tidigare. Pratade med en säljare som påstod att det är så bilden blir (trots att han märkligt nog medgav att den nog inte var vidare inställd) . Han pratade om att Pioneer försökt få den att visa en plasmalik bild (vilket ju iofs stämmer) och att det är så bilden blir då. Han gjorde dock inga ansträngningar att försöka fixa bildinställningarna vilket var märkligt då det inte var särskilt många kunder i butiken. Lite märkligt.

Slutligen kikade jag förbi Sound & Vision i Alvik. De hade 37-tummaren kopplad till en enklare HK all-in-one-lösning och körde Godzilla på DVD. Bilden var bra även här. Svärtan imponerade återigen och var djup och fin. Det verkar dessutom ha varit ett smart drag med den mörka metallfinishen på ramen, då svarta områden i bilden är klart svartare än tv-apparatens ram. Bilden var annars lugn och flöt på bra. Inga synliga artefekter. Inga oroligheter i moln/rök/etc som man ibland kan se på vissa tv-apparater. Mycket bra bild.

Sammanfattningsvis:
En riktigt bra tv. Priset kan jag själv kanske tycka är någon tusenlapp för högt för att kallas prisvärd just nu, men om Plasma inte är ett alternativ så är det ändå en bra tv för pengarna. Bra svärta, fint lugn i bilden, och imponerande bildbehandling.

/Martin

Redigerat av masaba, 25 August 2008 - 08:07.

Postad 25 August 2008 - 09:00

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Jag skulle bara vilja förtydliga mig lite om mitt första inlägg ovan.
Det jag reagerade på var pioneers prissättning, nästan 19 000:- för en 37".
Tanken var något om konsumentmakt(fungerar nog inte i praktiken).
Att TVn inte skulle prestera betvivlar jag inte.
Pacmans kompetens på området ifrågasätter jag inte, men hans raljerande känns lite onödigt.

Postad 25 August 2008 - 09:08

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Jag skulle bara vilja förtydliga mig lite om mitt första inlägg ovan.
Det jag reagerade på var pioneers prissättning, nästan 19 000:- för en 37".
Tanken var något om konsumentmakt(fungerar nog inte i praktiken).
Att TVn inte skulle prestera betvivlar jag inte.
Pacmans kompetens på området ifrågasätter jag inte, men hans raljerande känns lite onödigt.

Kan förstå att du reagerar på prissättningen, eftersom du faktiskt inte sett TVn "in action" - MEN hade du gjort det så kan jag lova dig att du skulle reagera HELT annorlunda!! Jag har (som sagt) varit och tittat på både 32- och 37-tummaren och de går inte att jämföra med senaste Sony (W4000) eller Samsung (A656)!! Pioneer är helt enkelt en klass för sig och som jag skrivit tidigare i tråden, bilden som denna LCD Kuro presterar är nästintill lika bra som marknadens bästa plasma (9g), vilket gör att den är helt outstanding!! Har faktiskt ALDRIG sett ngt liknande i kvalitet på ngn LCD-skärm (inkl sk "high-end" modeller från Loewe m fl)...!!
Så med denna erfarenhet har jag personligen inga som helst problem med prissättningen, smakar det så kostar det lixom... :blush:

Edit: by the way, du kanske även har sett att kommande "flaggskepps-modellen" från Sony (X4500, 46 tum, med LED-belysning), har ett riktpris på 45.000 kr...? :)

Redigerat av ajzman, 25 August 2008 - 09:18.

Postad 25 August 2008 - 13:03

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Dom har väl stoppat in kraftfullare=dyrare bildbehandlingskretsar osv så därför blir tvn dyrare än andra märken? Är väl inget konstigt med det?

Postad 29 August 2008 - 16:08

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ser att PRISJAKT har lagt upp KRL-46V nu för 24 990:- , med andra ord att OverClockers i Luleå tydligen ska sälja dessa. Detta har jag svårt att tro, eller har jag fel, har 46:an börjat säljas redan? :(

Om vi nu antar att detta stämmer så är priset på 25 papp lägre än jag hade trott (trodde det skulle ligga runt 27-28 tusen)... Nu är det svårt att uttala sig om detta är ett pris som ger valuta för pengarna innan tester har gjorts, men just nu går jag lätt runt i "ska köpa den" tankar :D

PS: Jag vet att det står; "Ej i lager, beställningsvara" på OverClockers hemsida...

Postad 29 August 2008 - 16:32

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
2990€ i Österrike. Men att den börjar läggas upp i butiker betyder väl att den snart kommer.

Postad 31 August 2008 - 00:54

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Lite mer info om hur "folk" tycker teven presterar, men när kommer professionella recensioner... :)

http://www.avforums....p;postcount=162

Postad 31 August 2008 - 09:27

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Lite mer info om hur "folk" tycker teven presterar, men när kommer professionella recensioner... :)

http://www.avforums....p;postcount=162

Jag förstår inte varför det inte går att få1920x1080 via vga. Varför har de gjort så?

Postad 02 September 2008 - 10:08

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
46" ska tydligen börja levereras efter IFA, alltså efter 3/9.

Postad 09 September 2008 - 22:16

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
37 tummaren finns uppställd på Allradio i Uppsala, bilden såg bra ut det lilla jag tittade (verkade vara vanlig digitaltv som källa) Tyvär hade jag inte riktigt tid att stanna mer än en halvminut då jag var på väg till posten för att hämta ut mina nya högtalarkablar :(

Måste säga att pio verkligen har fått till designen som är mycket snyggare i verkligheten än på bild :)

Postad 09 September 2008 - 22:53

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Synd bara att det inte kommer någon 52'' av skärmen. 46''' är ju på tok för litet om man som jag gärna vill ha någon som helst storbildsupplevelse.

Postad 10 September 2008 - 09:58

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Enligt AVF forum så verkar tidiga test av TV:n klara av TV-spel galant, dock verkar ingen ha testat den ordentligt ännu så det kan va för tidigt att hurra (har varit lite orolig hur den ska hantera just TV-spel då den inte har något "spel läge" att välja)... :blush:

Verkar som fler och fler har börjat inhandla apparaten, så förhoppningsvis börjar åtminstone lite amatörtester att läggas upp (i väntan på "ordentliga" tester)... :D

Det har lagts upp ett nytt YouTube klipp på TV:n, dock visar det inte så mycket (inte för att jag hade förväntat mig det heller)... ;)

http://www.youtube.c...h?v=biiiWR99o4M

Redigerat av Pelle J, 10 September 2008 - 10:08.

Postad 12 September 2008 - 15:25

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Mer information angående 46-tummaren:
http://www.pioneer.e...6v_lcdkuro.html
En grej som är trevlig är att den bara har en responstid på 4 ms till skillnad från 32- och 37-tummaren (som har 6 ms).

Yep, denna 46-tummare är helt klart ett mkt hett alternativ för mig höst. Börjar faktiskt gilla designen nu också... :)

Postad 17 September 2008 - 21:49

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ser att PRISJAKT har lagt upp KRL-46V nu för 24 990:- , med andra ord att OverClockers i Luleå tydligen ska sälja dessa. Detta har jag svårt att tro, eller har jag fel, har 46:an börjat säljas redan? ;)

Om vi nu antar att detta stämmer så är priset på 25 papp lägre än jag hade trott (trodde det skulle ligga runt 27-28 tusen)... Nu är det svårt att uttala sig om detta är ett pris som ger valuta för pengarna innan tester har gjorts, men just nu går jag lätt runt i "ska köpa den" tankar :)

PS: Jag vet att det står; "Ej i lager, beställningsvara" på OverClockers hemsida...

Jag vet inte riktigt hur de skulle kunna ta ut mer i pris, borde man inte välja LX5090 i stället då? 4 tum större och som jag förstått tydligen snäppet bättre bild.

Postad 17 September 2008 - 22:48

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Jag var inne på Pause och kikade på 32":an för kanske en månad sedan.
Vågar knappt säga det i denna tråden, men jag blev inte SÅ imponerad, svärtan var över medel jämfört med dom 10-15 andra som hängde på deras lcd-vägg. Men det var definitivt inget jag hoppade högt över, troligen för att jag hade AS-höga förväntningar nu när Pioneer skulle sätta en logga på en LCD-panel, vars brister man mer eller mindre gjort narr av de senaste åren..

En annan taskig sak var kanske att jag precis suttit 10 minuter framför 6090, innan jag upptäckte LCD:n på vägen ut ur butiken, så mina ögon var inte helt opartiska om man säger så ;)

Postad 18 September 2008 - 09:50

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Vågar knappt säga det i denna tråden, men jag blev inte SÅ imponerad, svärtan var över medel jämfört med dom 10-15 andra som hängde på deras lcd-vägg.

Var den korrekt inställd då, eller enbart uppsatt på väggen direkt från kartongen?

Postad 19 September 2008 - 16:36

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Det finns det lcd-paneler som inte alls blir blå-violetta från sidan, t ex IPS-Alpha. Men det spelar ju egentligen inte så stor roll eftersom de flesta väljer att sitta framför tv:n.

Man ska vara väldigt försiktig med att förutspå en tekniks död, hade det inte varit för Pioneer:s G8 så är jag övertygad om att plasma hade varit en lågbudget-produkt i de stora el-ladorna idag. Samma tekniksprång kan ske hos en LCD-tillverkare.

Har du inte fel där? Vad jag har läst så är det just IPS-panelen som blir lila från sidan.

Och vad är det nu får paneler som sitter i pios lcd:er? Vissa verkar mena att det är nån typ av IPS-paneler, och andra att det är ASV-paneler från Sharp. Vilket är rätt?

Redigerat av mannealm, 19 September 2008 - 18:33.

Postad 19 September 2008 - 18:51

misc100
  • misc100
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Såg Kuro LCD skärmarna på Fnac i Gent, Belgien. Var imponerad av Fnac's tv produkt uppvisningsområde... väl uppställt och belysning var mycket sparsam (såg ut som nedsläckt vardagsrum). Kuro LCD:arna verkade bra men inte alldeles för imponerad. När folk rör sig i bilden på skärmen får de den typiska LCD suddighet/oskärpa (vet inte vad den officiella termen för det är :rolleyes:. Det kanske är lite magstarkt att säga men utifrån uppvisningen i Fnac tar jag hellre 42px80 än Kuro LCD (px80 fanns bredvid). Skall nog nämnas att jag främst uppskattar bra bild men tar även pris in i beräkningen.

OT: Såg även 6090/5090, dessa produkter var imponerande t o m när den visade en halvtaskig cykeltävling på tv!

Postad 19 September 2008 - 19:17

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0
Att jämföra Pioneers LCD med deras referensplasmor är ingen bra (rättvis) jämförelse. Trots att det står Pioneer på skärmen så kan ännu inte LCD-tekniken leva upp till plasmateknikens kvalite när det gäller rörliga bilder. För att bedömma LCD KURO mer rättvist så bör den jämföras med övriga LCD-apparater på marknaden. Det är åtminstone min åsikt.

Postad 21 September 2008 - 20:50

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Har du inte fel där? Vad jag har läst så är det just IPS-panelen som blir lila från sidan.

Och vad är det nu får paneler som sitter i pios lcd:er? Vissa verkar mena att det är nån typ av IPS-paneler, och andra att det är ASV-paneler från Sharp. Vilket är rätt?

Nån som med säkerhet vet vilka paneler pio använder på sina lcd?

Postad 21 September 2008 - 23:18

Nikkel
  • Nikkel
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det vill jag också veta.
Som jag har förstått det hela är IPS bäst på färger av alla paneler (t.ex. betraktningsvinkel från sidan), men att den har en liten bieffekt med att svart kan få en lila färgnyans från sidan.
På bättre IPS skärmar syns det knappt om jag fattat rätt!

Undra vad Pioneer har *funderar*

Postad 22 September 2008 - 07:01

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Sharp

Postad 22 September 2008 - 09:17

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0
Någon som vet vad som ligger bakom det beslutet från pio? (ja, förutom pengar och sånt förstås)

Dumt om pio som ska vara så bra inte avnänder de bästa panelerna menar jag. Sharps asv-paneler är ju en variant av va-tekniken. Det borde väl betyda samma begränsningar som på samsungs s-pva paneler? Tex dåliga skuggdetaljer rakt framifrån.

Redigerat av mannealm, 22 September 2008 - 09:18.

Postad 11 October 2008 - 13:49

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Någon som är lite bättre på Franska än jag :) Hittat ett forum där en av deltagarna inhandlat och bedömt maskinen (se länk nedan). Har fått lite hjälp med översättningen och vad jag har fått ut av texten är att han är nöjd med TV:n i stora drag...

http://www.homecinem...p...4&start=135

Postad 11 October 2008 - 21:10

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Han har dock inte testat något HD-material så jag väntar. Han verkade dock hyffsat nöjd med SD och väldigt nöjd med DVD.

Postad 11 October 2008 - 21:13

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0
Hur är svärtan då, jämfört med en spva-panel eller en plasma?

Postad 20 October 2008 - 13:32

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
En till amatörrecension från "AVFforum"...

http://www.avforums....17-post377.html

Edit:
Att det dock tar sådan tid att byta mellan "källorna" visade sig senare vara fel. Det tar max 3-5 sec...

Redigerat av Pelle J, 20 October 2008 - 17:04.

Postad 20 October 2008 - 23:43

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Är det ingen som har lagt beslag på en sådan här skärm än?

Postad 20 October 2008 - 23:50

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Är det ingen som har lagt beslag på en sådan här skärm än?

Och finns det ännu inga seriösa recensioner? Jag hoppas hdtvtest gör en snart.

Jag är rädd att dessa apparater kommer att blir lite av en besvikelse. Säkert bra bildbehandling, men jag tror inte på svärtan och såna saker. Är säkert lila och dant från sidan. Inte samma klass som samungs S-PVA-panel. Gissar jag...

Postad 21 October 2008 - 11:56

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag kommer nog inte störas om svärtan inte lever upp till G9 eller G8, så länge den är bra... För mig är SD viktigare, och vad jag kunnat förstå så ska KRL vara väldigt bra på det...

Men visst spelar svärtan en stor roll, men jag tror inte man kommer bli allt för besviken på den (hoppas jag)...

Postad 21 October 2008 - 12:07

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Jag har sett LCD Kuro. Jag säga så den har mycket bra svärta men inte i samma nivå som Plasma G9. Den har otroligt bra djup i bilden som kommer nästan i samma nivå som G9. För dem som är ute efter en LCD kan jag rekommendera innan dem köper LCD gå och titta på Kuro LCD. Men tänk på att denna är fortfarande LCD och ingen LCD i hela värden kan komma i samma nivå som plasma G9.

Om jag var ute efter en LCD skulle jag säkert slå till denna tv.

Redigerat av Enator, 21 October 2008 - 12:07.

Postad 24 October 2008 - 00:51

Kormi
  • Kormi
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
[quote name='fusione' date='Sep 17 2008, 23:48 ' post='2078113']
Vågar knappt säga det i denna tråden, men jag blev inte SÅ imponerad, svärtan var över medel jämfört med dom 10-15 andra som hängde på deras lcd-vägg.

När jag läste detta garvande ajg, för det var så sant.

Men nått jag inte förstår ni pratar om at tni sett SD källa på dessa fulHD lcd skärmar.. saken är att hur kan man äns säga det blir bra bild när SD på lcd suger mer än ja ni vet.

Och ja jag har sett SD och har LCD hemma.

Gammla tjocktv ger 10ggr bättre bild på sd källa än lcd.

Kommer nog få skitt för detta men det är sanningen.

Ska man see Poins verkliga styrka ska ni kolla på HD källa med den.

Postad 24 October 2008 - 07:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Och ja jag har sett SD och har LCD hemma.

Är LCD:n du har hemma en Pioneer? Om inte så är din synpunkt inge värd.
Och att sen HD ser bra bättre ut än SD ligger ju i sakens natur.

Har sett 37V i butik men som nästan alltid i butik så sa det mig inte mkt. Som alltid med Pioneer (och alla andra) var den bedrövlig out-of-the-box. Butiken jag var i har ungefär samma demo-kompetens som Pause, dvs nära på ingen alls.

Postad 24 October 2008 - 08:46

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Gammla tjocktv ger 10ggr bättre bild på sd källa än lcd.

Ingen som har sagt att Pioneers LCD har bättre SD än en tjock-TV, det som sagts är att KRL har bra SD jämfört med andra LCD...

Sen kan jag förstå att man ibland är ivrig att skriva ner sina tankar och kommentarer, men försök att lite snabbt kolla stavningen innan du trycker på "svara". Jag vill inte verka som någon småaktig individ, men det gör det lite jobbigt att läsa ibland när det i stor omfattning är felstavningar. Det är ingen "skriva snabbast forum" detta, man kan ta den tid man behöver (stavar själv ofta fel också så jag ska väl inte klaga)... :)

Annars välkomnar jag din åsikt, allas åsikter ska sägas. Hur kul hade det varit med en ”tråd” där alla håller med varandra. Bara man kan komma med argument och konstruktiv kritik så ska ingen behöva vara tyst…

Postad 30 October 2008 - 18:25

Nikke_
  • Nikke_
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
någon som hittat någon svensk recension på 37v än? har planer på att ev. köpa denna nästa månad, men undrar om den kommer gå ner nått i pris snart eller kanske ev. gå upp i pris?

/Nikke

Postad 31 October 2008 - 10:23

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag lägger som vanligt upp nya amatörrecensioner från AVF (tyvärr Nikke, inga bra svenska recensioner ännu)...

http://www.avforums....73-post394.html

http://www.avforums....02-post399.html

http://www.avforums....39-post400.html

Redigerat av Pelle J, 31 October 2008 - 15:02.

Postad 31 October 2008 - 10:46

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Om man någon är lite intresserad av bilder (kanske inte de bästa bilderna :rolleyes: )

http://crave.cnet.co...299639-1,00.htm (cirka 14 st)

Postad 31 October 2008 - 12:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Inte oväntat men Intressant ändå...

Dealer:

It's likely we'll see the next gen USA Kuro LCD at CES in January 09.

D-Nice, Pioneer insider:

Yep, and they will be MUCH better than the current UK LCD Kuros

Redigerat av pacman, 31 October 2008 - 12:56.

Postad 31 October 2008 - 12:59

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Intressant. Kan man av "MUCH better" dra slutsatsen att dom kommer vara LED lcd'n?

Postad 31 October 2008 - 13:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Kanske det. Dealerns svar på D-Nice kommentar var iaf:

Correct, and the only reason we did not see these LCD panels this year is that Pioneer did not want to launch them until they got the contrast ratio and black level up to the high standards Pioneer has established.

Postad 31 October 2008 - 13:07

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Tycker det låter konstigt. Varför släpptes då nuvarande Kuro lcd? Kanske behövts mycket jobb för att få LED backlight att funka enligt Pioneers höga standard.

Postad 31 October 2008 - 13:11

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Så länge som LED är zoon-baserad kommer den inte kunna höja kontrasten på en tv.

Redigerat av Enator, 31 October 2008 - 13:28.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.