Sådär, då har jag fått mina 400i
Det blev en lång lyssningssession i går kväll och jag måste säga att köpet mosvarade mina förväntningar.
Jag hade tidigare Dynaudio Contour 1.3 och de har jag levt levt med under ganska lång tid och de är verkligen välljudande små stativare.
Intrycket hittills: Oerhört livfullt och ytterst detaljerat och rappt ljud. Jag hör småsaker i ljudet som jag inte uppfattat tidigare.
Ljudbilden (som jag tycker var contourernas starka sida) har blivit ännu lite bättre med en väldigt levande återgivning.
Man blir helt enkelt engagerad av själva musiken.
Har testat lite olika positioner och vinklingar av panelerna.
Avstånd från bakvägg: ca 1 m
Avstånd från högervägg: ca 60-70 cm
Till vänster är det i princip väggfritt.
Jag har vinklat dem inåt ca 20 grader.
Avstånd från lyssningspositionen: ca 3,5 m
Avstånd mellan panelerna: ca 3 m
Jag har inte utnyttjat S220-subbens högpassfilter och återkopplat till Amplifixen eftersom jag avråtts från detta av de som känner till Amplifixens konstruktion.
Kör i stället bara Pre-Out lågnivåsignal till subben.
Basen har naturligtvis fått en extra dimension jämfört med då jag bara hade mina små Dynaudio.
Ska nu experimentera lite till med uppställningen och inställning av subb.
Ska också så småningom byta signalkabler (göra själv) och kanske även testa att köra med EKK till panelerna i stället för Supra Ply.
HS
PS
400i är förutom att vara väldigt välljudande också läckra att titta på
Du har alltså inget högpassfilter alls till panelerna? Som nämnts tidigare i tråden så börjar de protestera ganska tidigt om man inte har högpassfilter. Det låter däremot inte dåligt om man kör dem som fullregister, även om man också då behöver basstöd.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Marantz-klubben! för oss med känsla för kvalité 
1 bild
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?