Absolut, det är helt klart en möjlighet. Fast då nöjer jag mig nog i stället med ett 16 Gb-kort. Det räcker ju egentligen mer än väl, men man vill ju alltid ha så mycket som möjligt.
![]()
... Så om någon vet i vilken grad minneskortets läs-/skrivhastighet är av vikt vid användandet av just den här kameran, så är jag tacksam för lite input.
Det blev en sådan här, och det blev ett 16 Gb-kort. Inser att det räcker lååååångt, så det här med 32 Gb eller två 16 Gb, det har jag lagt åt sidan.
Är över lag mycket nöjd med kameran. Det tar ju sin tid att vänja sig vid saker och ting, men mina första veckor med den har varit positiva. Tog vid ett tillfälle en del bilder i en sporthall, och hade lite svårt att få till det bra (trots att en sådan ju ör väldigt bra belyst). Bilderna blev lite gulaktiga i tonen, men jag tror i efterhand att jag använde lite olämpliga inställningar.
En annan sak har dock slagit mig. Det rör överföringen av bilder från kameran till datorn. Jag får det bara att fungera om jag använder FujiFilms programvara eller Windows inbyggda. Jag får inte datorn att ta kameran som en flyttbar disk. Det där gillar jag inte riktigt. Och förstår inte heller poängen med. Jag vill inte vara tvungen att använda programvara för att flytta kort till en dator. Ni andra som har kameran, det finns inget sätt att få den att funka som en flyttbar disk?
En annan liten gåta rör programvaran i kameran. När kollar så anger min kamera version 1.02, men på deras hemsida finns ju ingen nyare version än 1.01. Har jag en version som inte ens finns än?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Panasonic DMC-FX500 vs Fujifilm FinePix F100FD
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?