Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fyndbörsen

75 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 22 April 2008 - 10:02

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
OM du nu hade pengar varför löste du inte ut TV:en???

Fyndbörsen har ju förklarat klart och tydligt att man inte kan förlänga liggtiden hos Poståkeriet!!!!
Poståkeriet och Posten är ju inte samma sak!!!!

MVH Kribban

Postad 22 April 2008 - 10:29

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

OM du nu hade pengar varför löste du inte ut TV:en???

Fyndbörsen har ju förklarat klart och tydligt att man inte kan förlänga liggtiden hos Poståkeriet!!!!
Poståkeriet och Posten är ju inte samma sak!!!!

MVH Kribban

Åh herregud.

Du förtjänar inte ett svar.

Edit*

Angående pengarna. Läs om, läs rätt. Du resonerar som en tonåring där.

Sen igen. Läs om läs rätt. Det går att förlänga liggetiden, fast det kostar pengar. Ta reda på fakta innan du uttalar dig.

Nästa gång någon skriver något som de kunde ha läst tidigare så ignorerar jag och går vidare till nästa forum.

Redigerat av Unregistered14c052ab, 22 April 2008 - 10:33.

Postad 22 April 2008 - 11:03

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Se till att ha pengar nästa gång du köper något :) :D

Postad 22 April 2008 - 11:16

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Fortfarande, oavsett hur du har din ekonomi så har du inte tillgång till pengarna så har du inte tillgång till pengarna. Men alla verkar följa trenden, inget personligt ansvar, det är lättare att skylla på diverse företag och myndigheter än att ta tag i det själv.

Sedan så verkar du inte förstå varför köpvillkoren finns där, det är inte meningen att man ska kunna tinga något alltså undanhålla från näste köpare, och sedan ringa och be om förlängd liggetid för att din ekonomi inte tillåter dig att lösa ut paketet.

Sedan liknelsen med bankkortet är värdelös, det finns bankkontor/affärer/mackar där man kan hämta ut kontanter från sin sitt bankkonto bara man har med sig någon form av identifikation.

Jag menar hur ska företaget veta att du ens tänker lösa ut det? Ska företaget behöva ligga ute med pengar för att din ekonomi strular? Hur ska de kunna veta när den ska lösa sig? Arbetstid kostar pengar, var enda minut de behöver lägga extra på en affär gör att affären blir sämre. Företag i dagens läge är vinstdrivande maskiner! Och tack och lov för det, för annars hade vi inga affärer att handla ifrån.

Bit i det sura och betala det du är skyldig, den skyldigheten åtog du dig när du godkännde villkoren.

Vad andra forum har med saken att göra är för mig väldigt främmande, jag menar det finns åsikter och mognadsgrader på alla nivåer på olika forum.

Företagen behöver inte hjälpa dig, det har du ditt sociala nätverk till.

Och jag kan ju säga så här, hade du den här attityden när du pratade med dem som du uppvisar i den här tråden så faller all min medkänsla bort direkt.

Edit: skrivfel.

Redigerat av Ola Thomasson, 22 April 2008 - 11:52.

Postad 22 April 2008 - 11:34

Bigwizzie
  • Bigwizzie
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Vad gjorde de för att försöka fixa det? Det är otroligt att ni propagerar för att Fyndbörsen har agerat rätt. Herregud. Ni är det enda forumet som håller med dem. Ett av de större spelforum säger direkt att det var företaget som har agerat fel.

Då har folket på andra forumet uppenbarligen mindre kunskap i detta ärende än vad vi här har.

Tycker också synd om Fyndbörsen som felaktigt målas ut som en skurk. De har ju dessutom försökt hjälpa dig när du börjat lipa runt på nätet, just för att slippa argsinta inlägg på alla forum. Att du dessutom kutar runt på flera olika forum och spyr galla tyder väl mest på att du vill ha så många sympatier och kramar som möjligt. Tji fick du.

Förresten: om jag tappar mitt kort så jag inte kan ta ut pengar så har jag inte tillgång till några pengar, även om de finns på kontot. Du verkar inte förstå skillnaden. Som att säga "jag har en miljon i ett kassaskåp men det ligger på havets botten. Men jag har pengarna". Även om du har pengarna har du för tillfället inte tillgång till dem. Simple as that.

Postad 22 April 2008 - 11:39

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Du resonerar som en tonåring där.

:D Då är vi tydligen 2 :)

Postad 22 April 2008 - 12:56

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Fortfarande, oavsett hur du har din ekonomi så har du inte tillgång till pengarna så har du inte tillgång till pengarna. Men alla verkar följa trenden, inget personligt ansvar, det är lättare att skylla på diverse företag och myndigheter än att ta tag i det själv.

Då ska man kunna hitta lösningar. Både kunden och säljaren. Jag kontaktade dem. De ville inte hjälpa. De ljög att de inte kunde göra något. Sen kunde de helt plötligt. SÄLJAREN LJÖG!

Sedan så verkar du inte förstå varför köpvillkoren finns där, det är inte meningen att man ska kunna tinga något alltså undanhålla från näste köpare, och sedan ringa och be om förlängd liggetid för att din ekonomi inte tillåter dig att lösa ut paketet.

Varför har du resonemang som att det handlar om att köpa en sak, och sen ändra sig? Säljer de en sak till mig så ska de ha den inställningen att den ska bli såld till mig. Sen är det ett väldigt oseriöst företag om de inte kan räkna med att kunden kan få problem ibland. Det är i deras intresse och mitt att det ska lösa sig. En bra början för god kundservice är att tala sanning från första början. Nu har de ändrat sin historia tre gånger, och skickat inkasso ett halv år senare.

Sedan liknelsen med bankkortet är värdelös, det finns bankkontor/affärer/mackar där man kan hämta ut kontanter från sin sitt bankkonto bara man har med sig någon form av identifikation.

Om det handlar om 10k? Nej, du får gå till bankkontoret dagen efter. Du har fortfarande pengar i ägo att betala med.

Jag menar hur ska företaget veta att du ens tänker lösa ut det? Ska företaget behöva ligga ute med pengar för att din ekonomi strular? Hur ska de kunna veta när den ska lösa sig? Arbetstid kostar pengar, var enda minut de behöver lägga extra på en affär gör att affären blir sämre. Företag i dagens läge är vinstdrivande maskiner! Och tack och lov för det, för annars hade vi inga affärer att handla ifrån.

Det är jag och flera som betalar deras löner. Det är i deras intresse att behålla mig som kund. Det är i deras intresse att jag ska återkomma och handlar hos dem. Det är några punkter de verkligen har glömt bort. Om de inte får några kunder vart ska de då få arbetstid till, och i vilka pengar ska de räkna sina vinster i? Att skriva en massa lögner för att rädda sitt eget arsel är inte en bra affärs ideologi.

Edit*

Sen fanns möjligheten att jag kunde betala de extra dagarna tv:en låg där.

Bit i det sura och betala det du är skyldig, den skyldigheten åtog du dig när du godkännde villkoren.

Först ska jag anmäla dem m.m Ska öven kontakta inkassobolaget och berätta som det är och visa upp bevis. Går inget igenom så får jag bara att betala det.

Redigerat av Unregistered14c052ab, 22 April 2008 - 13:09.

Postad 22 April 2008 - 13:59

Bigwizzie
  • Bigwizzie
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Men gud, betala bara din skuld så slipper alla parter massa krångel. Kan du över huvud taget inte se att du gjort fel?

Postad 22 April 2008 - 14:03

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Men gud, betala bara din skuld så slipper alla parter massa krångel. Kan du över huvud taget inte se att du gjort fel?

Säger han som påstår att de har försökt hjälpa mig...

Nej. Tänker inte besvara dig något mer.

Postad 22 April 2008 - 14:18

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Ta ärendet till ARN. Jag ser med spänning ifram emot deras ställningstagande :D

Postad 22 April 2008 - 14:18

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
kan bara hålla med föregående talare (Bigw...)Om dom vill så har du inget att komma med. Avtal e avtal det borde du veta innan du gör några affärer. Bara genom goodwill från dom så har du en chans att slippa betala vilket du verkar ha sumpat kraftigt, tror verkligen inte att dom vill ha dig som kund där längre.
Jag själv beställde en domän namn ångrade mig 15 dagar senare men 14 dagar senare har kravet gått till inkasso på 1000kr, hade jag ringt dit inom dom 14 dagarna hade jag sluppit betala. Men det va min tabbe så det va bara o bita i det sura äpplet o lära sig en läxa. jag kollade upp det med Ko.

Postad 22 April 2008 - 15:25

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig borta. Antar att trådskaparens logik får det till att jag ljuger. So be it..

Att anmäla det här ärendet till ARN skulle definitivt bidra till deras kafferastprat kring tokiga ärenden. Men det kan i och för sig finnas en vinst i att driva det som pilotfall gällande individens rättighet att köpa dyr elektronik utan tillgång till pengar :D.

Det framgår med tydlighet att du upplever dig kränkt över bemötandet från FB vilket ingen kan ta ifrån dig men kan det inte finnas en risk för att du får en större problem om du inte först betalar och sedan driver processen?

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 22 April 2008 - 15:29.

Postad 22 April 2008 - 15:37

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Att folk snackar fortfarande om deras köpavtal...

Jag ger upp.

Postad 22 April 2008 - 16:57

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Ett avtal är ett avtal. Du har godkänt ett avtal genom ditt köp. Du har inte uppfyllt din del av villkoren och får betala en avgift. Mer glasklart kan det inte bli. De flesta i denna tråd har förstått det och påtalat det för dig men ändå förstår du inte att ingångna avtal gäller.

Har du varit i kontakt med din konsumentombudsman än? Det hade varit intressant att höra deras uppfattning.

MVH Kribban

Redigerat av kribban, 22 April 2008 - 21:18.

Postad 22 April 2008 - 20:11

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Den här tråden är lika kul som den snubben som hade gått ut ur Netonnet utan att betala och sen komma tillbaka och sedan begära få tillbaka pengarna som han aldrig betalat.. ;)

Redigerat av Packetloss, 22 April 2008 - 20:11.

Postad 22 April 2008 - 21:06

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Haha den måste jag har missat!

Dock så måste jag bara inflika med att jag håller fullständigt med dem andra här. Dock verkar det ändå som att du kommit lite i kläm AnnaDea och tyvärr sånt händer och det är jävligt tråkigt. Fyndbörsen är ett schysst företag som iallafall jag litar på. ;)

Mvh
AlexanderE

Postad 23 April 2008 - 18:17

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
Nu är jag förvirrad. Tog det 6 månader innan de lämnade till inkasso efter att ha försökt lösa det med dig är inte det extremt schysst? Och då blir du kränkt?

Du kan anmäla hur mycket du vill, men om du inte betalar.. så är det allvar dvs sedvanlig resa till kronofogden + betalningsanmärkning = trubbel.

Postad 23 April 2008 - 21:16

mn7eii
  • mn7eii
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag förstår inte riktigt hur du resonerar.

Du får det att låta som om det vore företagets skyldighet att hjälpa dig när du inte kan langa upp pengar inom den tid som du enligt avtal lovat att göra. Står det någonstans i avtalet om denna skyldighet hos fyndbörsen?

Sen måste du ju förstå själv att du aldrig någonsin kommer att få ARN på din sida om du driver fallet dit. Det enda företaget har gjort fel är ju att säga 3 olika saker till dig via mail.

Postad 23 April 2008 - 21:25

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Om man inte vill bli välkommen tillbaka till en handlare ska man helt klart agera som trådskaparen. :P

Postad 23 April 2008 - 23:10

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Om man inte vill bli välkommen tillbaka till en handlare ska man helt klart agera som trådskaparen. :P

Du är ett levande bevis på att idioter finns på nätet.

Sen din posthistorik visar ju att INGEN butik har gjort fel.

Sen vad folk tror och vill angående arn så får ny tycka det. Har fått helt andra faktauppgifter angående företaget.

Tack och adjö för mig i denna tråd. Mod du kan låsa den om du vill.

Postad 23 April 2008 - 23:38

Yggdrasill
  • Yggdrasill
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Måste säga att denna tråd är lite komisk. Jag har läst den om och om igen för att inte missa något.

AnnaDea. Snälla ta och lugna ner dig lite. Oavsett vad som ligger bakom att de ej fick tag på dig eller hur det nu var med olika telefonnummer så var FB villiga att ordna detta med dig. De skrev ju att de hade någon lösning med längre liggtid även fast de enligt köpeavtalet inte behöver. Detta är i mitt tycke godwill från företaget.

Sen så förstår jag inte när du skriver att de ska ta bort betalningsanmärkningen. Vilken betalningsanmärkning? Det tar ganska många turer innan det blir sådant.
1, Krav från företaget.
2, Krav från Inkassoföretag.
3, Ev, fler krav från inkasso
4, Krav ev. betalningsföreläggande från Kronofogden
5. Utslag

Du säger att det tog 6mån innan det dök upp något från Inkasso. Oavsett anledning till att du inte kunde hämta ut tvn så försökte verkligen FB att lösa detta. Tat lugnt och bit i det sura äpplet. Det e bara att betala in pengarna så är allt ur världen.

Sen förstår jag inte heller varför du hela tiden pratar om Posten och DHL, när detta gäller poståkeriet. Jag kan ju inte ringa till ICA och fråga hur Coop jobbar.

Postad 24 April 2008 - 11:55

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Du är ett levande bevis på att idioter finns på nätet.

Sen din posthistorik visar ju att INGEN butik har gjort fel.

Sen vad folk tror och vill angående arn så får ny tycka det. Har fått helt andra faktauppgifter angående företaget.

Tack och adjö för mig i denna tråd. Mod du kan låsa den om du vill.

Kallade du Fyndbörsen "###### idioter" också när du mailade?

Lycka till grabben,, du har inte lyckats få många vänner här.

Postad 24 April 2008 - 12:52

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Måste säga att denna tråd är lite komisk. Jag har läst den om och om igen för att inte missa något.

AnnaDea. Snälla ta och lugna ner dig lite. Oavsett vad som ligger bakom att de ej fick tag på dig eller hur det nu var med olika telefonnummer så var FB villiga att ordna detta med dig. De skrev ju att de hade någon lösning med längre liggtid även fast de enligt köpeavtalet inte behöver. Detta är i mitt tycke godwill från företaget.

Du säger att det tog 6mån innan det dök upp något från Inkasso. Oavsett anledning till att du inte kunde hämta ut tvn så försökte verkligen FB att lösa detta. Tat lugnt och bit i det sura äpplet. Det e bara att betala in pengarna så är allt ur världen.

Sen förstår jag inte heller varför du hela tiden pratar om Posten och DHL, när detta gäller poståkeriet. Jag kan ju inte ringa till ICA och fråga hur Coop jobbar.

Jag tar om det igen.

1: Jag beställde.
2: Problem
3: Fyndbörsen vägrade hjälpa mig.
4: Talar om jag inte kommer handla hos dem något mer, och att deras företagspolicy är sämst. Skiver samma dag på prisjakt om dem.
5: Dagen efter kontaktar de mig med en lösning. Fast jag har sagt att jag har redan beställt en ny tv för de nekade mig hjälp från första början. Och främst för att de fick negativ feedback på prisjakt.
6: Jag kan inte lösa det med dem för de har ställt till det så att jag beställde en ny tv. Fast de kunde ha löst det från första början.

Det går inte att säga ena stunden att det inte gå, och sen komma senare med lösningnar.

I mindre samhällen som i norrland så hamnar alla pallar hos det lokala postkontoret. T.ex. där jag bodde förut.

Packetloss.

Vem har sagt att jag försöker få vänner här? När clowner som dig skriver så bryr jag mig mindre. Du är knappast den mest kontruktiva på forumet.

Postad 24 April 2008 - 13:14

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Hade det inte varit lättast att bara svinga dom 10k på kredit och sedan lagt undan pengarna när du fick dom och betalt av krediten, simpelt och lätt eftersom pengarna skulle rullat in ett par dagar efter.

Mvh stabbe

Postad 24 April 2008 - 13:41

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Vem har sagt att jag försöker få vänner här?

Det har vi listat ut att du inte är ute efter ;)

När clowner som dig skriver så bryr jag mig mindre. Du är knappast den mest kontruktiva på forumet.

Sådana här inlägg tycker jag är intressant. På vilket sätt anser du dig själv vara mer konstruktiv??

Postad bild

Postad 24 April 2008 - 18:12

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0
Den här tråden har spårat ut alldeles för mycket och kommer att låsas. Personangrepp till höger och vänster istället för att diskutera topicen. Trist att se och jag håller ögonen på en del medlemmar här.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.