Fortfarande, oavsett hur du har din ekonomi så har du inte tillgång till pengarna så har du inte tillgång till pengarna. Men alla verkar följa trenden, inget personligt ansvar, det är lättare att skylla på diverse företag och myndigheter än att ta tag i det själv.
Sedan så verkar du inte förstå varför köpvillkoren finns där, det är inte meningen att man ska kunna tinga något alltså undanhålla från näste köpare, och sedan ringa och be om förlängd liggetid för att din ekonomi inte tillåter dig att lösa ut paketet.
Sedan liknelsen med bankkortet är värdelös, det finns bankkontor/affärer/mackar där man kan hämta ut kontanter från sin sitt bankkonto bara man har med sig någon form av identifikation.
Jag menar hur ska företaget veta att du ens tänker lösa ut det? Ska företaget behöva ligga ute med pengar för att din ekonomi strular? Hur ska de kunna veta när den ska lösa sig? Arbetstid kostar pengar, var enda minut de behöver lägga extra på en affär gör att affären blir sämre. Företag i dagens läge är vinstdrivande maskiner! Och tack och lov för det, för annars hade vi inga affärer att handla ifrån.
Bit i det sura och betala det du är skyldig, den skyldigheten åtog du dig när du godkännde villkoren.
Vad andra forum har med saken att göra är för mig väldigt främmande, jag menar det finns åsikter och mognadsgrader på alla nivåer på olika forum.
Företagen behöver inte hjälpa dig, det har du ditt sociala nätverk till.
Och jag kan ju säga så här, hade du den här attityden när du pratade med dem som du uppvisar i den här tråden så faller all min medkänsla bort direkt.
Edit: skrivfel.
Redigerat av Ola Thomasson, 22 April 2008 - 11:52.