Min erfarenhet från tillverkning av utrustning med MAC-adresser är att det lätt sker misstag. Programmeringen av MAC-adressen får ofta skötas lite utanför den vanliga produktionslinan vilket ökar risken för tabbar och inte ens om man bara har egen produktion blir det alltid rätt. I en fabrik som har tillverkning åt mängder av uppdragsgivare (kanske rentav tillverkar kloner) med egna MAC-adressblock lär det inte vara mindre risk för strul. Med andra ord skulle det förvåna mig om det inte fanns äkta boxar med fel MAC-adress. Om min teori stämmer så kommer DMM naturligtvis att hjälpa de som drabbas, men det handlar ju inte för kunden om att bara lyfta luren så står en installatör med en ny box utanför dörren inom en timme. Det blir ju ofelbart en del strul och ett längre eller kortare avbrott utan en fungerande box. Även om det kanske bara är en handfull boxar det handlar om, är det verkligen värt det för DMM?MAC addressen börjar alltid på 00:09:34 på orginalboxarna så är det fel då är det inte en äkta dreambox...
Om detta var den enda metod de kunde komma på så är det ett tragiskt vittnesmål om hur det står till hos DMM, och att de sedan verkligen genomförde planen understryker bara detta.Dom har försökt få stopp på tillverkning i kina av dessa kloner men har misslyckats så det här var enda sättet att göra nåt åt problemet + att alla som säljer dom kommer bli polisanmälda...
DMM har ju lovat att hjläpa alla som har kloner om dom hjälper till att få fast alla som säljer dom...
Frågan är om någon med en klon är intresserad av att hjälpa DMM.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?