Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cd & Förstärkare runt 50.000kr

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 May 2008 - 17:45

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Försäljaren kanske egentligen hade ett par DALI Ikon uppkopplade i bakgrunden! ;)

Haha.. Ikonen hade nog funkat betydligt bättre skulle jag vilja säg.. :P
Var nämligen så att basen tappades helt när låten kom igång.. Och vi vet ju bägge om att basen i Ikon redan är obefintlig så man hade inte märkt något.. hahaha..

Nää.. Nu ska jag inte vara dum mot dina Ikon.. Du vet att jag tycker dom är trevliga men svåra.. :)

Postad 13 May 2008 - 22:01

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Haha.. Ikonen hade nog funkat betydligt bättre skulle jag vilja säg.. :D
Var nämligen så att basen tappades helt när låten kom igång.. Och vi vet ju bägge om att basen i Ikon redan är obefintlig så man hade inte märkt något.. hahaha..

Nää.. Nu ska jag inte vara dum mot dina Ikon.. Du vet att jag tycker dom är trevliga men svåra.. :)

Har nyligen köpt lite elektronik från Primare. Ska bli intressant att se hur bra det går att få till ljudet tillsammans med Ikon i rummet de ska stå i till hösten.

Ikon går ju fan inte att placera optimalt om du inte har en dedikerat lyssningsrum. Har flyttat runt tre gånger på kort tid nu och i förra lägenheten lät det så ###### dåligt att jag knappt lyssnade på musik. All bas hamnade i hallen och på toaletten medan soffan blev stormad av diskant och svagt mellanregister.

Lägenheten jag har nu lyfter verkligen fram basen ur dem. Så här är de placerade idag. De kommer dock stå i ett hus till hösten tillsammans med Primare istället för Sherwood (som får extraknäcka som biomaskin hos föräldrarna istället) så jag hoppas verkligen att jag lyckas mecka till ljudet.

Blir väl ett antal timmars krånglande, men när de väl står där så ska jag fan höra Knopflers andetag genom gitarrmicken i och med upplösningen på dem... och basen ska inte befinna sig på toaletten. :)

Postad 17 May 2008 - 21:23

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Alldeles för mycket klyddande för min smak för att få bra ljud.. ;)

Åter till ämnet, eller ja halft.

Precis flyttat och fick äntligen, efter ca 3 månader koppla in min stereo igen.. Dessutom med nya talare, GS20orna har blivit ersatta med ett par B&W 805S..
Vilken kombon.. :)

Hade inte provlyssnat kombinationen innan.. Men oj.. 10h in på inspelningen och det låter fantastiskt..
Sitter just nu och lyssnar på Jason Mraz senaste platta.. Låter verkligen kanon trots att rummet är rätt tomt. Iof stor soffa.. 332cm lång.. :)
Lite mer dämpning i rummet i form av matta kommer nog inte göra saken sämre.. :unsure:

Men i prisklassen 50 för elektronik så tycker jag verkligen man ska provlyssna NAD Masters med B&W 805S.. Och Tara Labs Helix 8 till denna kombo.. :)

(bäst av allt är att TVn fortfarande inte är inkopplad.. Enbart stereon.. Kommer dröja innan jag saknar TV känner jag.. haha..) ;)

Postad 17 May 2008 - 22:37

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Men i prisklassen 50 för elektronik så tycker jag verkligen man ska provlyssna NAD Masters med B&W 805S.. Och Tara Labs Helix 8 till denna kombo.. :)

Spännande det där Lurvas då vi nästan sitter på exakt samma kombination, det enda som verkar skilja oss åt är att jag har ett par 804or. Jag bugar och applåderar dina perfekta val! :)

Postad 18 May 2008 - 20:29

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Finns en beg Accuphase på repsam. Du hittar knappt nått i samma klass. Så köper du en SB3 som utklassar det mesta i cd-väg och vips har du ubergrejor för 50k

Glöm inte dacen bara! Har bara hört SB duet analogt, inte SB3, men den lät inte så välda bra, som en dvd-spelare för 2kkr typ.

Postad 18 May 2008 - 21:04

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Instämmer med Micke_L, ljudet analogt från en SB går jämnbördigt med en cd-spelare för ca 2-4kkr! Med andra ord skaffa en extern dac ifall du använder dig av sb!

Postad 19 May 2008 - 09:15

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Spännande det där Lurvas då vi nästan sitter på exakt samma kombination, det enda som verkar skilja oss åt är att jag har ett par 804or. Jag bugar och applåderar dina perfekta val! :)

Hahaha.. Tur att här finns någon mer som har bra öra på forumet.. :unsure:

Har nog hunnit spela ca 30-50 timmar i helgen.. Om inte mer, så jag blir bara mer och mer imponerad över hur fint kombinationen spelar.. B)

Postad 19 May 2008 - 13:35

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Ja absolut, det är grymt vilket kanonljud 805orna levererar ihop med Nads M3a. Stod länge och vägde mellan 804 och 805 men tillslut blev det 804orna då jag ofta öser på med rock på osunda volymer och vill ha lite extra spark i basen :) Vad kör du för kablage mellan M3an och M5an?

Får ta och slå oss ihop när det är dags att bli diamant ägare och göra en gemensam provlyssning/prutning B)

Postad 19 May 2008 - 15:42

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Hade det funnits stativare i diamant serien så hade det varit riktigt intressant.. Nu tycker jag mest de blir för stora.. Iof så är 803D ett par favoriter.. B)

Kablaget mellan cd och stärkare är QED Qunex 4S XLR.. Har märkt att QEDs signalare funkar kanon tillsammans med Taras högtalarkablage. Körde Tara + Tara innan och ljudet blev för varmt.. QED + QED blir betydligt ljusare och framhäver detaljer bättre, men saknar djup.. Tara och QED tillsammans funkar dock riktigt fint. :)

Postad 19 May 2008 - 18:48

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Aha jo enbart Tara Labs blir nog helt klart för varmt men nån kombination där är nog att föredra. Har själv suttit lite o kikat på diverse Van Den Hul kablar nu när Hifi-Klubben har börjat med dom. Får se om man kan lyckas låna hem några och testa lite för att se om det kan vara ett alternativ :)

803D små? Låter som en definitionsfråga B)

Postad bild

Postad bild

Postad 20 May 2008 - 06:44

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Skrev faktiskt att jag tyckte att de blev för stora. Små skulle jag nog aldrig kalla 803D.. :blink:

Trevligt litet lyssningsrum det där.. Och kul att se 805orna i den färgen. :)

Synd bara att de inte valt bättre elektronik till talarna.. :D
Personligen tycker jag det finns rätt mycket trevligare elektronik och dessutom i bättre prisklass än Classé.. Men allt är ju en smaksak.. :)

Postad 20 May 2008 - 06:54

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Nej det är ena kollosser det där, blev uppriktigt chockad första gången jag såg dom. Tankarna innan gick ungefär som att "ja dom är väl nåt äpple högre än vad mina är". Så fel man kan ha, höga, breda och djupa. Särskilt djupet och bredden var det som slog mig mest. Tveklöst har man nog en högtalare där som kan ta vilket rum som helst i besittning! Ska till och flytta till större lya nu om några veckor och känner redan hur det börjar gnaga i plånboken :blink:

Jo den finishen på 805orna är helt klart speciell, en färg som tveklöst delar svenska folket i två läger :)

Några favoriter ihop med B&W 800 serie vad det gäller elektronik, Lurvas? Minns att jag pratade med den roliga norsken från B&W på ett event och jag har för mig (dock inte 100%) att han själv hade ett par 803D tillsammans med McIntosh elektronik.

Redigerat av Vobbe, 20 May 2008 - 06:56.

Postad 20 May 2008 - 22:40

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Har iof inte hört McIntosh och 800-serien. Men det jag fått höra av McIntosh så kag tänka mig att det är en riktigt trevlig kombo.
Är väldigt förtjust i deras elektronik.
Tycker det är synd att man inte stöter på dom oftare.
Blir ju mest mässor..

Kör man Klubbens elektronik så är det ju NADen som känns mest rätt med 800 serien..
Även om Denons PMA2000 funkar riktigt bra till 805orna får jag säg. (och jag gillar ju inte Denons elektronik och ljud speciellt)

Lyngdorf tycker jag funkar, men inte mer..
Och Classé är som sagt inte prisvärda..

Cambridge 840 kombo funkar också fint med de mindre modellerna av 800orna.. Kan tänka mig att deras för och slutstegs kombo kommer låta bättre än den intergrerade gör som redan låter bra för att vara en hyfsat "billig" setereo kombo på sina ca 25k om jag inte minns fel.

Annars elektronik jag kan tänka mig låter riktigt bra och som tidigare nämnts i tråden är Hegel samt Bladelius kan nog också låta rätt trevligt till de talarna. :P

Postad 21 May 2008 - 03:35

nyllet83
  • nyllet83
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Varför inte AVI Laboratory Series?!
CD
Försteg
Slutsteg
Integrerad förstärkare

Postad 21 May 2008 - 23:01

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Ovanstående tips håller jag helt klart med om....

...varför?, jo pga att AVI:s elektronik spelar fruktansvärt bra(stramt, linjärt, detaljerat, med ett j*vla tryck)

Har iofs inte hört dom tills. med dessa B&W högtalare, men kan bara tänka mig att dom skulle lira fint ihop.

Annars så får du ju inte missa T+A:s elektronik..(absolut inte missa)

Mvh Michael.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.