Kul tråd!

(som vaknat till liv igen)
Själv har jag inte gjort ngr jättemånga fynd , förutom de där "standardfynden" man ibland kan göra genom att pruta ner produkter hos mindre handlare. Att fynden uteblivit, har tyvärr med att göra att jag helst köper nytt (vilket givetvis har sina nackdelar när det kommer till prislappen).
Dock så införskaffades ett par Acoustic Zen Hologram II (högtalarkablar) för ngr år sedan. Dessa köptes begagnade (knappt använda och i nyskick) från England för ca 4.5K Nypriset låg då i Sverige runt 15K, om jag inte minns fel. Till slut insåg jag dock att dessa megadyra kablar inte gjorde ljudbilden ngt bättre (efter diverse tester mot andra betydligt billigare kablar

- och nej, ingen kabeldiskussion, tack!). Där efter beslutade jag mig därför att sälja kablarna för 5K på hifimagasinet.
Har tyvärr inte kollat runt så mycket sedan jag flyttade ut hit till Shanghai för över ett år sedan. Dock, från det lilla jag sett hitills, så kan man helt klart göra en hel del fina fynd här, speciellt då givetvis på Kina-HiFi - bara man lägger ner lite tid och ork. Nere i Hong Kong går det givetvis att göra ännu större fynd, då HiFi-marknaden är mer utbredd samt även mer lättåkomligt där nere.