Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pixmania är dom sämst?

151 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2009 - 15:55

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga att jag beställde en netbook av Pixmania förra veckan den 15:e och fick den levererad nu. Fungerar strålande!

De två andra gångerna jag beställt saker så har de kommit inom fyra dagar. Så jag måste vara en av väldigt få, som just nu i alla fall, bara har positivt att säga om Pixmania! Men men, får väl se om något strular någon gång. Men varför då sicka det till Pixmania och inte de verkstäder som leverantören rekommenderar?

Vänta till en sak går sönder och du ska försöka utnyttja garantin ... eller du beställer något som inte råkar finnas på hyllan ... eller som försvinner på vägen. Det är då man ser vad företaget går för.

Postad 20 January 2009 - 15:57

Zunk
  • Zunk
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga att jag beställde en netbook av Pixmania förra veckan den 15:e och fick den levererad nu. Fungerar strålande!

De två andra gångerna jag beställt saker så har de kommit inom fyra dagar. Så jag måste vara en av väldigt få, som just nu i alla fall, bara har positivt att säga om Pixmania! Men men, får väl se om något strular någon gång. Men varför då sicka det till Pixmania och inte de verkstäder som leverantören rekommenderar?

Tragiskt att du fortsätter köpa från dessa skojare. Bara en bojkott kan ju få dem att ändra beteende eller dylikt, det är sånna som du som vi har att skylla på att dem fortfarande på härja fritt här.. :/

Postad 20 January 2009 - 19:42

Unregistered4a4a47f3
  • Unregistered4a4a47f3
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tragiskt att du fortsätter köpa från dessa skojare. Bara en bojkott kan ju få dem att ändra beteende eller dylikt, det är sånna som du som vi har att skylla på att dem fortfarande på härja fritt här.. :/

Hehehe...varenda gång jag beställt så har de varit de enda i Sverige som haft det jag varit ute efter så frågan är då, vad är det som gör att de ligger så mycket längre fram än de andra butikerna? :-)

Men men, jag förstår alla här som har/haft problem och strulat med dem och visst, jag har haft problem med en vara från dem själv men löste det utan att kontakta Pixmania. Så tillsvidare är jag nöjd, men min domedag kommer väl så småningom!

Tjing!

Postad 20 January 2009 - 19:45

Zunk
  • Zunk
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Hehehe...varenda gång jag beställt så har de varit de enda i Sverige som haft det jag varit ute efter så frågan är då, vad är det som gör att de ligger så mycket längre fram än de andra butikerna? :-)

Men men, jag förstår alla här som har/haft problem och strulat med dem och visst, jag har haft problem med en vara från dem själv men löste det utan att kontakta Pixmania. Så tillsvidare är jag nöjd, men min domedag kommer väl så småningom!

Tjing!

Dem har väl ett gigantolager i Frankrike. Bör väl besvara den frågan. Dem är stora som sjutton. Men med tanke på hur många som har extrema problem med dem, iaf här i sverige så tycker jag man ska vara solidarisk och bojkotta dem.

Postad 23 February 2009 - 10:21

Unregistered0e4dcacb
  • Unregistered0e4dcacb
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Usch vad glad jag är att jag läste den här tråden innan jag skickade efter Etrexen jag suktat efter.

Tråkigt nog finns den inte att tillgå någon annanstans, men frågan är om det öht är värt att genomlida flera månaders irritation och krångel för en teknikpryl..? "Köp 2 betala för 1 jädra massa frustration".

Nej tack liksom... :)

Postad 23 February 2009 - 11:37

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Usch vad glad jag är att jag läste den här tråden innan jag skickade efter Etrexen jag suktat efter.

Tråkigt nog finns den inte att tillgå någon annanstans, men frågan är om det öht är värt att genomlida flera månaders irritation och krångel för en teknikpryl..? "Köp 2 betala för 1 jädra massa frustration".

Nej tack liksom... :)

Jag förstår dig precis och det är ju just detta som är så bra med forumet & prisjakt, att man kan kolla upp butiker, läsa omdömen och se vad andra tycker om produkterna/butikerna innan man bestämmer sig för att handla.
Jag har själv inte handlat från Pix innan men får intrycket av att deras kundtjänst kunde varit bättre.

Postad 22 April 2009 - 18:50

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Skulle ALDRIG i mitt liv köpe en pryl därifrån igen!
Allt strular och dom ljuger om allt, lagersaldo, levtider mm.
Jag väntar på en återbetalning sedan 8:e januari, och en kompis har ännu inte fått sina varor på snart två år trots han har betalt och han får inga pengar tillbaka.
Manualer finns nästa bara på franska, holländska och svahili...

En ärlig tjej på Pixmanias kundtjänst sa i förtroende att hon aldrig skulle handla där själv, säger en hel del....

Det största problemet är den okunniga supporten som jag ser det. Han som svarade alla 4-5 ggr jag ringde och undrade var min beställning var bröt på typ fransk-svenska och visste aldrig ens vilket dagens datum var, det frågade han mig om varenda gång. Jag hade betalat extra mycket för "garanterad leverans inom 24 h" Jag fick telefonen ca en vecka efter det men fick inte tillbaka några pengar för att de inte hållit vad de lovat inte. De räknade någon timme per dag in i de där 24 h eller vad hans dåliga ursäkt var. Jag kunde iaf mer än "supportkillen" jag kom till varenda gång kändes det som. "Tålamod Lovisa, tåååålamoood" var hans enda svar, så skrattade han dumt.
Nej, aldrig mer pixmania för min del heller.

Postad 24 April 2009 - 15:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
De gjorde ju en bom häromveckan där man fick 5000 rabatt om man handlade för 260 spänn eller mer istället för tvärt om. Jag beställde prylar men fick sedan reda på att de ENLIGT MIN BEGÄRAN hade tagit bort ordern... Jag har inte bett om att få ta bort en order för 5000 för 120 i frakt ;)

Postad 28 August 2009 - 16:18

Droc
  • Droc
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Som sagt visst dom kan ha snabba leveranser, för mej var det en snabb leverans i slutet av februari hadde mina ny inköpta SSD Diskar hemma hos mej efter knappt 2 dygn.

Meeeeen nu i slutet av Juni så slutade en av mina diskar att fungera crachade hela min dator men sånnt som händer. lite halv jobbigt eftersom jag körde båda diskarna i Raid 0. kontaktade pixmania dom fixade så att disken hämtades upp...Inga problem alls där.......

2-3 Augusti, (21 arbetsdagar senare) 1månad senare fick man skicka en massa mail och kolla vad som har skett med disken min...efter mycket och men, så fick jag reda på att joo dom hadde kommit fram till att min Solid state Disk var trasig.....jahopp vad sker nu då frågade man sig själv och skicka ett mail, då började dom fråga om man vill ha pengarna tillbaka, Nee jag vill inte ha pengarna tillbaks jag vill ha en exakt likadan Solid state Diska sa jag... men dom hadde inte den inne sa dom skulle komma in om nånn dag och pang så hadde disken utgått från deras sortiment (på deras hemsida) Vad faan tänkte jag...det var då jag började ringa in till dom istället för den där ###### mail servicen dom har totalt värdelöst. Snackade med deras kundservice och frågade vart min Solid state Disk är den är på ingående är det enda dom kan säga, jahopp tänkte jag jag får väl vänta då...

17 Augusti forfarande ingen disk, har skickat en massa mail och försökt tagit reda på när SSD´n kommer in m.m
OCh vid 3 olika tillfällen har jag ringt in till kundservicen och dom har Lovat att kontakt mej via telefon ingen som har kontaktat mej iaf, vid dom där 3 olika tillfällena alltid jag som har blivit tvungen att ringa upp till dem och frågat om dom har fått svar på vart min SSD är....

28 Augusti. Är rikitgt less på Pixmania ringde upp dom fick reda på att dom har lagat min SSD jahopp så när får jag min SSD då? jaa om ca 2-2½ vecka.....tror det slog runt i skallen på mig då ska det behöva ta 2 månader nästan att komma fram till att min SSD är trasig och laga den???? det jag undrar nu är, vad är det som kommer att ta 2-2½ vecka? skickar dom disken med en joggare frång frankrike efter som det ska ta sånn tid att få tillbaks disken?

Får hålla tummarna att disken är lagad och fungerar när jag får tillbaks den.

En sak kan jag iaf lova Är att jag Aldrig någonsin kommer att beställa en endaste sak från pixmania, första och sista gången, jag har lärt mej en läxa och jag skulle inte änns rekommendera dom för min värsta fiende!

Så ja Pixmania Är sämst på att hantera sina kunder!

/K.O.D

Postad 21 September 2009 - 14:25

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0
Beställde en extern hårddisk kl 01.00 en vardag på Pixmania eftersom de var billigast. När jag senare morgonen därefter kl 09.30 jämförde så såg att jag hade beställt en 1.5kg tyngre hårddisk än vad jag hade egentligen tänkt beställa så jag ringde in till deras kundtjänst och avbeställde den. "Visst, nu är den makulerad, du kommer få ett bekräftelsemail till din epost inom kort om detta"
Jag tackade för mig. Timmarna gick, inget mail dök upp. Höll falk-ögon på ordern på Pixmania och ett par timmar senare blev såklart paketet skickat. Mailade snabbt, fick svar att "vi beklagar, skicka tillbaka paketet i retur".
Det var det enda svar jag fick "Vi beklagar". Blev förbannad och mailade tillbaka med normal ton genom mailet att jag gärna ville ha kompensation som fri frakt på min nästa beställning på den korrekta hårddisken , dels för att jag får lägga ut pengar och dels för att hon på kundtjänst ljög mig rakt upp i ansiktet. Fick svar "Tyvärr, du kan inte få någon kompensation, vi beklagar".

Nu har jag returnerat och Pixmania tog emot den i fredags den 18/9. Är bara att vänta tills pengarna kommer tillbaka men tre veckor för det? Jag har inte ens öppnat paketet utan det var Posten som fick returnera tillbaka den automatiskt på min begäran. Hoppas jag får mina fraktpengar tillbaka också, betalade 850 kronor.

Postad 21 September 2009 - 14:33

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

De gjorde ju en bom häromveckan där man fick 5000 rabatt om man handlade för 260 spänn eller mer istället för tvärt om. Jag beställde prylar men fick sedan reda på att de ENLIGT MIN BEGÄRAN hade tagit bort ordern... Jag har inte bett om att få ta bort en order för 5000 för 120 i frakt ;)

Du skulle ha dragit igång 3:e världskriget och fört ett jäkla liv... även om dom har i fintexten att det kan bli fel så får dom ju inte ljuga och säga att sånt...

Postad 25 October 2009 - 22:02

Unregistereda5b82afd
  • Unregistereda5b82afd
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej, någon som har beställt en HK HD990 från Pixmania? Är ju verkligen billigt men man undrar om något är lurt, ska beställa via postförskott isåfall.

Postad 26 October 2009 - 13:49

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Postförskott hjälper inte om du får fel på den.

Läs tråden och se hur bra service du får om något strular. det kanske är billigare att betala lite mer hos någon annan. :)

Postad 02 November 2009 - 15:04

forsaken
  • forsaken
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Någon annan än mig som regerat på att de verkar ha varenda pryl de listar i lager, känns skumt.

Postad 02 November 2009 - 17:38

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Beställde en extern hårddisk kl 01.00 en vardag på Pixmania eftersom de var billigast. När jag senare morgonen därefter kl 09.30 jämförde så såg att jag hade beställt en 1.5kg tyngre hårddisk än vad jag hade egentligen tänkt beställa så jag ringde in till deras kundtjänst och avbeställde den. "Visst, nu är den makulerad, du kommer få ett bekräftelsemail till din epost inom kort om detta"
Jag tackade för mig. Timmarna gick, inget mail dök upp. Höll falk-ögon på ordern på Pixmania och ett par timmar senare blev såklart paketet skickat. Mailade snabbt, fick svar att "vi beklagar, skicka tillbaka paketet i retur".
Det var det enda svar jag fick "Vi beklagar". Blev förbannad och mailade tillbaka med normal ton genom mailet att jag gärna ville ha kompensation som fri frakt på min nästa beställning på den korrekta hårddisken , dels för att jag får lägga ut pengar och dels för att hon på kundtjänst ljög mig rakt upp i ansiktet. Fick svar "Tyvärr, du kan inte få någon kompensation, vi beklagar".

Nu har jag returnerat och Pixmania tog emot den i fredags den 18/9. Är bara att vänta tills pengarna kommer tillbaka men tre veckor för det? Jag har inte ens öppnat paketet utan det var Posten som fick returnera tillbaka den automatiskt på min begäran. Hoppas jag får mina fraktpengar tillbaka också, betalade 850 kronor.

Bästa Foxxy!
Tack för dina åsikter som vi fått via Hembio.com
Så fort ett paket gjorts i ordning och fått ett nummer hos leverantören kan beställningen tyvärr inte annulleras längre.
I situationer som de här råder vi alltid våra kunder att inte ta emot paketet. På det sättet returneras det automatiskt till Pixmania..
Angående problemet med dina innestående pengar skulle jag uppskatta om du kunde skicka mig ditt beställningsnummer så att jag kan ta reda på vad som hänt.
Du är välkommen att kontakta mig via e-post; [email protected], vi kommer att svara på dina frågor och hjälpa dig på bästa möjliga vis.
Med vänliga hälsningar
Anna
Pixmania Mediator

Postad 06 November 2009 - 22:54

Unregistered816e3654
  • Unregistered816e3654
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt för den lite smålånga posten. I stort sätt allt som skrivs nedan finns dessutom dokumenterat i bilder.

Beställde spelet Demon's souls i min dumhet från Pixmania måndagen den 2 november. De var de enda som hade det i "Lager". Sagt och gjort och betalade med Visa.

Allt behandlades snabbt tills det hamnade på "FÖRBEREDNING" där det skulle skickas strax. Väntade två dagar skickade en förfrågan om spelet verkligen fanns i lager.
Fick svar: "Vi har skickat en förfrågan för att kolla upp om din produkt finns på lager eller ej. Vi återkommer till dig med svar." Givetvis har man inte fått ett svar på det.

Plötsligt när jag sökte efter Demon's souls på deras sida fick jag inte en enda träff och letade febrilt utan att hitta spelet på sidan utan resultat. Skickade åter en något argare förfrågan om de tänkt snuva mig på pengar och att jag ville häva köpet. Samt att jag även skickade en förfrågan om att annullera det hela.
Fick svar: "Jag har nu vidarebefordrat din begäran att annullera din order, så snart vi får en bekräftelse på denna återkommer jag till dig." Givetvis har man inte fått ett svar på det.

Tror det var dagen efter då spelet dök upp igen på Pixmanias hemsida, med lagerstatus "PÅ LAGER"

Idag fredag 6 November såg jag i min förvåning att under "BESTÄLLNINGSSTATUS " att min order hade hoppat från "förberedning" tillbaka till "Betalning". Såg även att dess status förändrats från typ Vi kommer att få varan till Avaktas, vad det nu betyder.
Senare idag hoppade skiten tillbaka till Förberedning.

Man kan fundera, det står när man vill annullera en order att man kan göra det så länge som varan inte har skickats, men samtidigt kan man inte göra det om den förbereds på lagret ( Dubbla budskap ). Detta är lite drygt då Pixmania verkar göra ett bra jobb med att skicka beställningar till lagret extremt snabbt även om varan inte finns på lagret.

Det verkar tyvärr vara långa kommunikationslinor i detta företag. Och jag är extremt besviken på hur ett företag kan marknadsföra att de har saker på lager då det uppenbarligen inte har det. Hade inte satt min fot inne på den sidan om det inte hade varit för att de marknadsförde att varan var på lagret, men jag tog en chansning. :)

/ Going Postal

Postad 10 November 2009 - 18:45

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt för den lite smålånga posten. I stort sätt allt som skrivs nedan finns dessutom dokumenterat i bilder.

Beställde spelet Demon's souls i min dumhet från Pixmania måndagen den 2 november. De var de enda som hade det i "Lager". Sagt och gjort och betalade med Visa.

Allt behandlades snabbt tills det hamnade på "FÖRBEREDNING" där det skulle skickas strax. Väntade två dagar skickade en förfrågan om spelet verkligen fanns i lager.
Fick svar: "Vi har skickat en förfrågan för att kolla upp om din produkt finns på lager eller ej. Vi återkommer till dig med svar." Givetvis har man inte fått ett svar på det.

Plötsligt när jag sökte efter Demon's souls på deras sida fick jag inte en enda träff och letade febrilt utan att hitta spelet på sidan utan resultat. Skickade åter en något argare förfrågan om de tänkt snuva mig på pengar och att jag ville häva köpet. Samt att jag även skickade en förfrågan om att annullera det hela.
Fick svar: "Jag har nu vidarebefordrat din begäran att annullera din order, så snart vi får en bekräftelse på denna återkommer jag till dig." Givetvis har man inte fått ett svar på det.

Tror det var dagen efter då spelet dök upp igen på Pixmanias hemsida, med lagerstatus "PÅ LAGER"

Idag fredag 6 November såg jag i min förvåning att under "BESTÄLLNINGSSTATUS " att min order hade hoppat från "förberedning" tillbaka till "Betalning". Såg även att dess status förändrats från typ Vi kommer att få varan till Avaktas, vad det nu betyder.
Senare idag hoppade skiten tillbaka till Förberedning.

Man kan fundera, det står när man vill annullera en order att man kan göra det så länge som varan inte har skickats, men samtidigt kan man inte göra det om den förbereds på lagret ( Dubbla budskap ). Detta är lite drygt då Pixmania verkar göra ett bra jobb med att skicka beställningar till lagret extremt snabbt även om varan inte finns på lagret.

Det verkar tyvärr vara långa kommunikationslinor i detta företag. Och jag är extremt besviken på hur ett företag kan marknadsföra att de har saker på lager då det uppenbarligen inte har det. Hade inte satt min fot inne på den sidan om det inte hade varit för att de marknadsförde att varan var på lagret, men jag tog en chansning. :(

/ Going Postal

Bästa kund!
Tack för dina åsikter som vi fått via Hembio.
Vi beklagar de problem du haft i samband med din beställning.
För att kunna titta närmare på just ditt fall skulle jag uppskatta om du kunde skicka mig ditt beställningsnummer så att jag kan ta reda på vad som hänt.
Du är välkommen att kontakta mig via e-post; [email protected], vi kommer att svara på dina frågor och hjälpa dig på bästa möjliga vis.
Med vänliga hälsningar
Anna
Pixmania Mediator

Postad 12 November 2009 - 20:32

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Jag har också övervägt en beställning från Pixmania, men då det rör sig om en diascanner för 11.000 kr så vill man ju kolla runt lite först. Pixmania är tusenlappen billigare än den seriösa svenska butiken. När jag kollade butiksrecensionerna noterade jag att Pixmania Mediator "Anna" svarar på alla som gett en stjärna av tio, och klagat. Först tyckte jag detta kändes positivt - typ, bra de tar tag i klagomålen. Men nu börjar jag bli misstänksam. Det är väldigt standardiserade texter. Dessutom måste ju Anna jobba dygnet runt. Minst 20 talet kräknegativa omdömen på en månad.

Jag misstänker skarpt att det är en massa underbetalda tonåringar som får en 20-lapp per recension de bemöter för att ge butiken ett mer seriöst intryck, och "Anna" existerar inte på riktigt. Och om det är ett ärligt upplägg undrar jag varför de inte satsar på att styra upp det som gör folk missnöjda. Typ att lagerstatus inte stämmer, att pengarna dras långt innan prylarna skickas osv.

Postad 04 December 2010 - 01:26

Unregistered74015785
  • Unregistered74015785
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tack alla för dessa omdömen.

Jag tänkte beställa ett Wii rött jubeleums utgåva från pixmania men efter att läst deras finstilta otydliga text med dåligt språk så kändes det inte riktigt bra. Just därför kollar jag upp hur andra behandlats av pixmania.

Efter att ha läst här så bli jag faktiskt så jäävla förbannad och lider med alla drabbade. Jag tackar för varningen och bojkottar mer än gärna pixmania.

Anna på pixmania: Ser att du upptäckt copy/paste funktionen, bra jobbat, men är du inte lite pinsam? Skäms du inte?

Företag som beter sig såhär ska inte stödjas även om man själv inte blivit drabbad, stödjer man ett företag som pixmania underlättar det ju inte direkt för de som blivigt drabbade.

Trevlig helg!

Postad 04 December 2010 - 13:03

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Jag beställde ett laptop fodral från Pix förra veckan och velade ett tag innan jag beställde eftersom jag visste att det varit en del problem med denna butiken men la beställning i alla fall, fick den några dagar senare och allting funkade klockrent med denna beställningen som också var min första från Pix.

Inget att klaga på här och dessutom var dom billigast på det aktuella fodralet ;)

Postad 04 December 2010 - 17:06

Unregistered74015785
  • Unregistered74015785
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Skönt att det gick bra! Hoppas att det inte går sönder eller att det blir något annat strul det verkar som att det är där de stora problemen har varit med denna är butiken!

Postad 04 December 2010 - 20:24

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Pixmania försvann som potentiell säljare för mig för länge sen. Brukar läsa deras omdömen ibland och anser att det är en riktig skitbutik.

Postad 14 December 2010 - 18:02

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Pixmania och svensk bruksanvisning, finns inte, den största anledningen till att inte handla här och sedan deras kundsevice vid problemhantering = Halllllllllllååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!

Postad 20 December 2010 - 10:11

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej,

Vi köper in våra produkter från olika leverantörer runt om i Europa. Om en svensk pappersmanual inte medföljer produkten registreras manualen i pdf-format i kundens PIX&Jag när beställningen expedierats. Jag tittar gärna närmare på din beställning, du är välkommen att kontakta mig med ditt beställningsnummer per mejl; [email protected].

Vänliga hälsningar
Anna
Pixmania

Postad 28 December 2010 - 12:43

Johan_Ab
  • Johan_Ab
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Beställde en gps den 18.e December och den skulle levereras och vara framme innen Jul. Men har inte sett ett spår av den hittills. Har försökt ringa till deras kundtjänst och har även skcikat mail till dem men har inte fått svar tillbaka. Roligt nog är dom väldigt snabba med att svinga iväg faktura och sätta tidsgräns på betalning när dem inte ens sänder ut varan. Måste säga att Pixmania.se är det sämsta företag jag har haft och göra med. Aldrig mer och jag avråder alla i min omkrets att ha någonting med dem att göra. Vad ska man ge bort i julklapp nu? 1 vecka efter Jul. Tack Pixmania för att ni är oseriösa och nonchalanta! Hoppas att ni omsätter miljoner det nästa året och samlar in en bra pension till senare. // Förbannad Som Fan!

Postad 29 December 2010 - 13:30

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej,

Jag beklagar om du inte fått din leverans inom tidsramen.

Din faktura skapades i samband med att beställningen skickades från vårt lager.

Vänligen kontakta mig med ditt beställningsnummer per mejl: [email protected]. Jag kan svara på dina frågor och hjälpa dig på bästa möjliga vis.

Vänliga hälsningar
Anna
Pixmania

Postad 29 December 2010 - 21:29

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Svårt att lösa en julklapp utan tidsmaskin.
I min värld vore ett presentkort på 1000:- eller liknande en rimlig kompensation.

Fast ännu bättre vore ju bra service från början.

Postad 29 December 2010 - 22:49

Juggernaut
  • Juggernaut
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Svårt att lösa en julklapp utan tidsmaskin.
I min värld vore ett presentkort på 1000:- eller liknande en rimlig kompensation.

Fast ännu bättre vore ju bra service från början.

No offence men tror din värld befinner sig i en annan galax än den som de flesta andras världar befinner sig i :)

Postad 30 December 2010 - 13:04

charina61
  • charina61
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
SKickade just nedan mail och hoppas få svar
detta är det mest skitföretag jag beställt från

Hej

Nu börjar jag bli förbannad som attan, jag vill ha min beställning ni bara lovar ock lovar,

håller med alla missnöjda beställare på nätet för detta är utanför alla ramar, undrar om dom som sitter i toppen

på detta företag köper att ni behandlar människor som något katten dragit in...

Jag vill ha svar nu och expressleverans på er bekostnad och kompensation för att mina ungar inte fått sin julklapp..

Kommer att gå vidare upp i eran hiraki tills någon chef tar sig an detta om inte det händer något nu, och även ett mail

till oseriösa företag som regisstreras på nätet, tror inte ni vill hamns där

Ge mig ett svar nu på var f-n min beställning är

Varma hälsningar

Carina

Postad 30 December 2010 - 20:05

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Hej

Nu börjar jag bli förbannad som attan, jag vill ha min beställning ni bara lovar ock lovar,

håller med alla missnöjda beställare på nätet för detta är utanför alla ramar, undrar om dom som sitter i toppen

Jag vill ha svar nu och expressleverans på er bekostnad och kompensation för att mina ungar inte fått sin julklapp..

Kommer att gå vidare upp i eran hiraki tills någon chef tar sig an detta om inte det händer något nu, och även ett mail

Varma hälsningar

Carina

Tror inte det hjälper att gå högre upp i toppen på dessa skit företag . Bäst är att låta bli att handla helt av dessa . Tur att nätet finns för jag kommer inte göra om mina misstag ..

Postad 31 December 2010 - 02:59

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

No offence men tror din värld befinner sig i en annan galax än den som de flesta andras världar befinner sig i ;)

Säkert, men jag fick 2000 kr rabatt på en Sub av Media Markt pga att ett slutsteg jag köpt där krånglade.
Det trots att dom skötte reparationen sjukt smidigt.

Att inte leverera julklappar som beställs i god tid är riktigt illa.

Postad 04 January 2011 - 12:15

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej Carina,

Jag beklagar att din leverans försenats.

Jag vill gärna titta närmare på din beställning, var god kontakta mig med ditt beställningsnummer per mejl: [email protected]. Jag kommer svara på dina frågor och hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Vänliga hälsningar
Anna
Pixmania Mediator

Hej

Varma hälsningar

Redigerat av Pixmania, 04 January 2011 - 12:17.

Postad 11 January 2011 - 10:29

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Även jag har blivit drabbad utav era ruskigt långsamma leveranser, min fru beställde en present till mig och kollade inte upp er innan beställning så presenten blev ju såklart försenad, tack för att jag fick den 5 dagar försent och ni gjorde min fru nedtämd pga att hon inte hade någon present ;)

Postad 11 January 2011 - 23:37

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Varför vill Anna på Pixmania alltid ha ordernummer för att kolla vad som hänt?
Det vet jag utan ordernummer.
Anna, ni listar varor i lager trots att det är en lögn, ni svarar inte på frågor via mail som avtalat och ni levererar inte på utlovad tid.
Detta är era problem, behövs inga ordernummer för att reda ut utan en omstrukturering av företaget med nya rutiner.

Postad 12 January 2011 - 09:06

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Beställde en Samsung laserskrivare från Pixmania den 30/12.
Igår kom den. Jag åkte till min ICA butik och hämtade ut den. Stor paket var det och la den bak i kofferten.
När jag kom hem och skulle öppna kartongen, läste jag på den och där står med stora fina bokstäver HP.
....
....
....
På nåt sätt känns det som att jag antingen får leva med en HP bläckstråleskrivare alternativt att detta kommer ta låååång tid innan jag får min rätta Samsung skrivare. Hoppas jag har fel.

Jag mailade Pixmania så fort jag upptäckte felet. Kanske får jag svar från någon som heter Anna, vad vet jag :-)

Postad 12 January 2011 - 09:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Topic och frågan i tråden är:

Pixmania är dom sämst?

Svaret är enkelt och kort:

JA!

Handel sker på er egen risk är allt jag har att säga.

Trubbel kan man iaf kallt räkna med som utgångsläge, med motsatsen i vissa lyckade enskilda undantagsfall.

Postad 12 January 2011 - 20:21

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Igår kom den. Jag åkte till min ICA butik och hämtade ut den. Stor paket var det och la den bak i kofferten.
När jag kom hem och skulle öppna kartongen, läste jag på den och där står med stora fina bokstäver HP.
....
....
....
På nåt sätt känns det som att jag antingen får leva med en HP bläckstråleskrivare alternativt att detta kommer ta låååång tid innan jag får min rätta Samsung skrivare. Hoppas jag har fel.

Jag mailade Pixmania så fort jag upptäckte felet. Kanske får jag svar från någon som heter Anna, vad vet jag :-)

Men varför varför varför handlar du av Pixmania? Jag utgår från att du visste om vad Pixmania var för sorts företag innan du handlade, eller att du tog dig tid att läsa omdömmen innan. Men ändå handlar du. Det är obegripligt. Du får skylla dig själv och kan gott sitta där med din HP.

Redigerat av belzebubb, 12 January 2011 - 20:24.

Postad 12 January 2011 - 21:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Belzebub, alltid lika trevlig som vanligt du.

Postad 13 January 2011 - 10:29

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

Belzebub, alltid lika trevlig som vanligt du.

Men inte helt utan en poäng.

Postad 13 January 2011 - 15:06

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Även jag har blivit drabbad utav era ruskigt långsamma leveranser, min fru beställde en present till mig och kollade inte upp er innan beställning så presenten blev ju såklart försenad, tack för att jag fick den 5 dagar försent och ni gjorde min fru nedtämd pga att hon inte hade någon present :)

Hej, Jag har precis tagit del av din uppfattning. Jag beklagar om din leverans försenats. Jag tittar gärna närmare på din beställning. Du når mig per mejl; [email protected]. Jag kommer svara på dina frågor och hjälpa dig på bästa möjliga vis.

Vänliga hälsningar
Anna
Pixmania

Postad 13 January 2011 - 15:10

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Varför vill Anna på Pixmania alltid ha ordernummer för att kolla vad som hänt?
Det vet jag utan ordernummer.
Anna, ni listar varor i lager trots att det är en lögn, ni svarar inte på frågor via mail som avtalat och ni levererar inte på utlovad tid.
Detta är era problem, behövs inga ordernummer för att reda ut utan en omstrukturering av företaget med nya rutiner.

Hej, Jag har läst din kommentar. Utan beställningsnummer kan kundens reklamation inte behandlas. Du är välkommen att kontakta mig för ytterligare information på adressen [email protected]. Vänliga hälsningar, Anna, Pixmania

Postad 13 January 2011 - 15:27

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Men varför varför varför handlar du av Pixmania? Jag utgår från att du visste om vad Pixmania var för sorts företag innan du handlade, eller att du tog dig tid att läsa omdömmen innan. Men ändå handlar du. Det är obegripligt. Du får skylla dig själv och kan gott sitta där med din HP.

Hej, Jag har tagit del av ditt omdöme. Om ett misstag sker i vårt lager gör vi omedelbart ett byte. Vänliga hälsningar, Anna, Pixmania

....
....
....

Hej, Jag har tagit del av ditt omdöme. Jag beklagar att fel vara skickats till dig. Skicka gärna ett mail med ditt beställningsnummer till adressen [email protected], så hjälper jag dig med ditt byte och svarar på alla dina frågor. Vänliga hälsningar, Anna, Pixmania

Topic och frågan i tråden är:

Pixmania är dom sämst?

Svaret är enkelt och kort:

JA!

Handel sker på er egen risk är allt jag har att säga.

Trubbel kan man iaf kallt räkna med som utgångsläge, med motsatsen i vissa lyckade enskilda undantagsfall.

Hej, Jag har tagit del av ditt omdöme. Du är välkommen att skicka ett mail till adressen [email protected] om du har frågor om Pixmania. Vänliga hälsningar, Anna, Pixmania

Redigerat av Pixmania, 13 January 2011 - 15:22.

Postad 13 January 2011 - 17:37

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
tycker dom har skärpt till sig ordentligt.... beställde 5.1 system för länge sen..men kom inget..väntade en månad...
Sen när jag ville makulera och ha pengarna tillbaka så tog det ytterligare en månad, och enligt dom så hade dom betalat tillbaka till kontot, men inget jag hade fått..så fick ta kopior av bankutdragen för det datumet dom påstods betalat tillbaka och skicka det till dom via mail. Massa bökigt... Nu har dom anpassat sig mkt bätttre för varje land, att dom bl.a har posten på hemsidan som transportör.
Hemsidan och beställningar känns fortfarande lite smårörigt, men helt ok...

Beställde par månader sedan en bilstereo..utan krångel..mkt nöjd...dock lång leverenstid, men får man räkna med när den kommer utomlands...4 dagar fick jag vänta.

Postad 13 January 2011 - 22:26

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Hej, Jag har läst din kommentar. Utan beställningsnummer kan kundens reklamation inte behandlas. Du är välkommen att kontakta mig för ytterligare information på adressen [email protected]. Vänliga hälsningar, Anna, Pixmania

Tror inte du förstod vad jag skrev?
Ni behöver inte kundernas ordernummer utan en omstrukturering av era rutiner på samtliga ordrar så att problem inte uppstår och så att dom när dom uppstår går att lösa snabbt och enkelt.

Postad 13 January 2011 - 23:44

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

tycker dom har skärpt till sig ordentligt.... beställde 5.1 system för länge sen..men kom inget..väntade en månad...
Sen när jag ville makulera och ha pengarna tillbaka så tog det ytterligare en månad, och enligt dom så hade dom betalat tillbaka till kontot, men inget jag hade fått..så fick ta kopior av bankutdragen för det datumet dom påstods betalat tillbaka och skicka det till dom via mail. Massa bökigt... Nu har dom anpassat sig mkt bätttre för varje land, att dom bl.a har posten på hemsidan som transportör.
Hemsidan och beställningar känns fortfarande lite smårörigt, men helt ok...

Beställde par månader sedan en bilstereo..utan krångel..mkt nöjd...dock lång leverenstid, men får man räkna med när den kommer utomlands...4 dagar fick jag vänta.

Varför beställde du från dem igen när det blev så jobbigt förra gången?

Postad 14 January 2011 - 10:48

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Dom ska tydligen betala tillbaka fraktkostnaden till oss som plåster på såren, hmm ja bättre än inget men fixa era problem är mitt tips.

Postad 17 January 2011 - 14:36

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tror inte du förstod vad jag skrev?
Ni behöver inte kundernas ordernummer utan en omstrukturering av era rutiner på samtliga ordrar så att problem inte uppstår och så att dom när dom uppstår går att lösa snabbt och enkelt.

Hej,
Vi behöver kundens ordernummer för att kunna svara på vad som hänt med beställningen. Till exempel:
Produkten finns i lager men har ännu inte skickats. Beställningen är kanske inte bekräftad, vissa beställningar som till exempel med betalning mot postförskott måste bekräftas av kunden innan den expedieras.

Om en försändelse inte kan spåras och inte har levererats inom tidsramen behöver vi ordernumret för att starta en utredning med speditören.
Det finns många andra exempel på varför vi ber om ordernumret.

Du är välkommen att kontakta mig för mer information per mejl; [email protected]

Vänliga hälsningar
Anna
Pixmania

Postad 17 January 2011 - 14:40

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej,

Jag beklagar besväret du hade med din första beställning.

Du är välkommen att kontakta mig per mejl; [email protected] om du har några frågor, funderingar eller synpunkter.

Vänliga hälsningar
Anna
Pixmania

Postad 28 January 2011 - 00:09

Unregistered24d8883d
  • Unregistered24d8883d
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ack ja, för en gångs skull la jag en order hos ett företag utan att kolla upp det, och blev blåst såklart. Pixmania levererade prylarna i en rasslig kartong där grejerna låg lösa utan plastomslag eller vaddering. En av sakerna jag beställt hade tagits ut ur sitt fodral och saknades alltså vid leveransen. Kundtjänsten har ännu inte svarat efter 72 timmar trots att de ska höra av sig inom 24 timmar. Att döma av mina egna erfarenheter och av de andra kommentarerna här så är Pixmania ett riktigt skitföretag som har satt i system att blåsa sina kunder.

Anna från Pixmania behöver inte höra av sig här, företaget har all information redan, och vad är det för sjuk idé att sköta kundtjänsten här på forumet? Amatörmässigt ju!

En varning alltså till den som har tänkt sig att handla från Pixmania. Lägg några spänn extra hos ett seriöst företag i stället, det är mitt tips.

Postad 01 February 2011 - 12:41

Pixmania
  • Pixmania
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej,

Om en produkt saknas eller är trasig vid leverans undersöker vi om problemet uppstått hos oss eller under leveransen.

Jag beklagar om du inte har fått svar på ditt mejl till kundtjänst. Du är välkommen att kontakta mig med ditt beställningsnummer så kan jag hjälpa dig. Min mejladress är ; [email protected].

Vänliga hälsningar
Anna
Pixmania

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.