KEF KHT-2005.3 uppgraderingen
130 svar till detta ämne
Postad 20 May 2009 - 21:29
Unregistered6e5d783a
-
Unregistered6e5d783a
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ni som funderar på att köpa KEF 2005.3 så kan jag rekommendera att köpa dom från Mediaran i tyskland.
Va inne på att köpa 2005.2 pga av att jag inte var beredd på att lägga 12 000 för att få den nya subben för jag hade hittat en butik i tyskland som fraktade till sverige som hade 2005.2 på lager för 495 euro+ 29 euro frakt så jag beställde dom. Dagen efter får jag ett mail där det står att "Tyvär är KEF 2005.2 slut på vårt lager men vi har 2005.3 att erbjuda för samma pris" så det var juh bara att tacka och ta emot, idag fick jag hem högtalarna som är piano svarta och med nya Kube 2 subben och priset landade på 5700 totalt ganska exakt med UPS hem till dörren.
Imorn blir det o springa ner till HBB o köpa supra 1.6 kablar o koppla med min Sony 3300ES. Kan återkomma med intryck om ni vill, har tidigare ägt ett Mordaunt short Genie paket.
Redigerat av Unregistered6e5d783a, 21 May 2009 - 08:33.
Postad 26 May 2009 - 10:17
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Ni som funderar på att köpa KEF 2005.3 så kan jag rekommendera att köpa dom från Mediaran i tyskland.
Va inne på att köpa 2005.2 pga av att jag inte var beredd på att lägga 12 000 för att få den nya subben för jag hade hittat en butik i tyskland som fraktade till sverige som hade 2005.2 på lager för 495 euro+ 29 euro frakt så jag beställde dom. Dagen efter får jag ett mail där det står att "Tyvär är KEF 2005.2 slut på vårt lager men vi har 2005.3 att erbjuda för samma pris" så det var juh bara att tacka och ta emot, idag fick jag hem högtalarna som är piano svarta och med nya Kube 2 subben och priset landade på 5700 totalt ganska exakt med UPS hem till dörren.
Imorn blir det o springa ner till HBB o köpa supra 1.6 kablar o koppla med min Sony 3300ES. Kan återkomma med intryck om ni vill, har tidigare ägt ett Mordaunt short Genie paket.
Tack för tipset. Kändes för billigt för att låta bli så beställde och fick som du frågan om 2005.3 istället och tackade givetvis ja.  Har du hunnit få dina ännu? Mailar de UPS nummer efter den är skickad?
Redigerat av altair4, 26 May 2009 - 10:19.
Postad 26 May 2009 - 11:12
smalbenet
-
smalbenet
-
Användare
-
-
161 inlägg
Ok, så det var bara att beställa dessa?, står nu att dom finns på lager dock, så hoppas att man hinner få iväg en beställning.
Postad 26 May 2009 - 12:51
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Ok, så det var bara att beställa dessa?, står nu att dom finns på lager dock, så hoppas att man hinner få iväg en beställning.
Stod att de fanns på lager då jag beställde, men fick ändå mail att de inte finns på lager. Sen har de ju inte 2005.3 listat i butiken heller verkar det som, men det är dem som de levererar och det är ju bara att tacka och ta emot.
Postad 26 May 2009 - 16:21
Unregistered6e5d783a
-
Unregistered6e5d783a
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Det stog att 2005.2 fanns i lager när jag beställde också så det är inget att oroa sig för, dom verkar sjukt sega med uppdateringen av varor på deras sida eller så orkar dom bara inte.
Ja jag har fått hem mina svarta juveler, dock var dom lite sega på att skicka iväg högtalrna, det tog nästan 4 dagar från att jag la beställningen till att jag fick mail från ups att dom var påväg därefter tog det bara 3 dagar innan dom stog på dörrmattan.
Hoppas ni blir lika nöjda som mig, dom spelar snuskigt bra, mycket klarare och fylligare och än mitt gamla Mordaunt short Genie paket. Till film slår dom mitt gamla MS genie paket med hästlängder, speciellt när det kommer till att återge dialoger med lite djup i rösten. Närvaron och känslan är så stor att man ibland måste blicka mot högtalarna o fråga sig "kom ljudet verkligen från dom".
Ett tips är att ställa delningen på 80hz i förstärkaren manuellt. Autokalibreringen på min sony 3300ES satte centern på 200hz och satelliterna på 140hz. Konstigt tyckte jag eftersom dom klarar att lira ner till 80hz. Ett till tips är att vara försiktigt med volymen på subwoofern då den hade en tendens att låta sladdrig och seg om den var för hög, sänk den lite så får du mer "punch" i ljudet istället för massa muller.
Redigerat av Unregistered6e5d783a, 26 May 2009 - 17:08.
Postad 26 May 2009 - 17:38
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Det stog att 2005.2 fanns i lager när jag beställde också så det är inget att oroa sig för, dom verkar sjukt sega med uppdateringen av varor på deras sida eller så orkar dom bara inte.
Ja jag har fått hem mina svarta juveler, dock var dom lite sega på att skicka iväg högtalrna, det tog nästan 4 dagar från att jag la beställningen till att jag fick mail från ups att dom var påväg därefter tog det bara 3 dagar innan dom stog på dörrmattan.
Hoppas ni blir lika nöjda som mig, dom spelar snuskigt bra, mycket klarare och fylligare och än mitt gamla Mordaunt short Genie paket. Till film slår dom mitt gamla MS genie paket med hästlängder, speciellt när det kommer till att återge dialoger med lite djup i rösten. Närvaron och känslan är så stor att man ibland måste blicka mot högtalarna o fråga sig "kom ljudet verkligen från dom".
Ett tips är att ställa delningen på 80hz i förstärkaren manuellt. Autokalibreringen på min sony 3300ES satte centern på 200hz och satelliterna på 140hz. Konstigt tyckte jag eftersom dom klarar att lira ner till 80hz. Ett till tips är att vara försiktigt med volymen på subwoofern då den hade en tendens att låta sladdrig och seg om den var för hög, sänk den lite så får du mer "punch" i ljudet istället för massa muller.
Hoppas på att de skickar dem snart, alltid jobbigt vänta på ny hårdvara.  Ska försöka ställa in 80hz på förstärkaren om det går. Har en antik Harman Kardon AVR75 som sätter 100hz som standard med small speakers.  Har åtminstone bra kraft och tror den kommer funka bra med dessa Kef.
Postad 26 May 2009 - 19:07
Unregistered6e5d783a
-
Unregistered6e5d783a
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Såg nu att Kht 2005.3 har lagts upp på deras hemsida med ett pris på 997euro men 2005.2 ligger kvar för 479euro. Jävligt skumt!! Jag klagar iallafall inte, 5700 är draget från kontot och paketet kom utan några konstigheter.
Postad 27 May 2009 - 10:25
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Nu var mitt skickat i alla fall. Börjar få lite lätt ångest hur jag ska göra med fronthögtalarna. Väldigt jobbiga väggar att sätta upp dem i och stativen kostar ju mer än de smakar. Funderar på att kanske ställa en på subwoofern och den andra på något annat lika högt. Får hoppas de inte blir för låga bara, men går ju vinkla upp dem och centern hade jag tänkt ha på tv-bänken i ungefär samma höjd ändå.
Redigerat av altair4, 27 May 2009 - 10:25.
Postad 27 May 2009 - 12:06
Epin
-
Epin
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Kan meddela att det funkar fortfarande på Mediaran. Beställde 2005.2, men fick en halvtimme senare ett mail att de inte fanns i lager och att jag kunde få 2005.3 till samma pris. Svarade att jag absolut inte ville ha 2005.3, utan var ute efter 2005.2, så jag avbeställde.
Eller inte!
Nu väntar jag otåligt på leverans!
Postad 27 May 2009 - 22:43
Unregistered6e5d783a
-
Unregistered6e5d783a
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nu var mitt skickat i alla fall. Börjar få lite lätt ångest hur jag ska göra med fronthögtalarna. Väldigt jobbiga väggar att sätta upp dem i och stativen kostar ju mer än de smakar. Funderar på att kanske ställa en på subwoofern och den andra på något annat lika högt. Får hoppas de inte blir för låga bara, men går ju vinkla upp dem och centern hade jag tänkt ha på tv-bänken i ungefär samma höjd ändå.
Härligt att höra att dom är på väg. Jag skulle rekommendera att sätta upp dom på väggen om du vill få större ljudbild, fram med slagborren bara.
Postad 30 May 2009 - 16:17
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Är det någon som har tips på stativ som skulle passa bra med högtalarna? Originalstativen är alldeles för dyra för att vara ett alternativ. Jag antar att ett stativ där man placerar högtalarna ovanpå är att rekommendera då jag gissar det är ett specialfäste på högtalarna.
Postad 03 June 2009 - 15:23
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Tror dessvärre det är fel på en av mina satelliter. När jag skulle ställa in högtalarna med test tone så upptäckte jag att det var mycket lägre volym på en av högtalarna, lät inte heller som de andra. Efter att ha provat skruva om högtalarkabeln, provat flytta runt den och testat en av de andra på samma ställe så kan jag inte komma fram till annat än att den måste vara trasig. Gissar ett av de två elementen som sitter på samma ställe är trasigt och därför ger den bara ut vissa frekvenser.
Några tips på vad annars jag kan testa?
Hur tror ni ett garantiärende till tyskland kommer gå till. Kommer jag måsta bekosta någon fraktkostnad dit?
Postad 18 July 2009 - 13:19
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Första och sista gången jag köper något från Kef. Skickade in den trasig högtalaren och efter några veckor fick jag äntligen en ny levererad. Kopplade in den utan att tänka på något speciellt och den fungerade perfekt och äntligen skulle jag kunna börja använda hela systemet. Men ack så fel jag hade. De har skickat mig en högtalare som är monterad upp och ned. Foten sitter på toppen av högtalaren och går inte sätta på andra sidan. Det är inte heller en centerhögtalare, utan den är tillverkad upp och ned. Bra gjort Kef, väldigt bra kvalitetskoll ni har på era saker.
Tycker allt Kef själva får ta ansvar för det här och byta ut den snabbt direkt och inte tvinga mig gå genom den tyska butiken igen, som fortfarande inte ersatt mig för returfrakten vilket de sa de skulle göra. Nä aldrig mer Kef, känns som jag säljer det här systemet så fort jag får en fungerande högtalare.
Postad 01 August 2009 - 19:05
Krigge92
-
Krigge92
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Lyfter denna lite för och kolla om det fortfarande funkar att beställa från Mediaran??
Postad 02 August 2009 - 20:23
AppendixSE
-
AppendixSE
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Men de finns ju från Dustin för 6990 nu. Har beräknad leverans 20090813 på mina. Så får hoppas då att det inte är strul.
Dock lite för billigt för att man inte ska testa
Postad 04 August 2009 - 20:34
jimper
-
jimper
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Har också beställt från dustin. Känns som ett väldigt bra pris.
Någon som har köpt dessa från dustin ?
Postad 05 August 2009 - 21:22
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Har också beställt från dustin. Känns som ett väldigt bra pris. Någon som har köpt dessa från dustin ?
Har också beställt och är väääldigt intresserad av någon som fått detta paket från Dustin. Jag ringde till dustin och fick prata med en handläggare som sa att de var märkta 2005.2, dvs som förra modellen men designen är ju annorlunda så man bör ju se att det är rätt modell ändå.
Postad 06 August 2009 - 08:42
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Har också beställt och är väääldigt intresserad av någon som fått detta paket från Dustin. Jag ringde till dustin och fick prata med en handläggare som sa att de var märkta 2005.2, dvs som förra modellen men designen är ju annorlunda så man bör ju se att det är rätt modell ändå.
Satellithögtalarna är 2005.2 i glossy black. Det som skiljer förutom färgen mellan 2005.2 och 2005.3 är subwoofern.
Postad 06 August 2009 - 11:20
Auron
-
Auron
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Är det någon som jämfört centern i 2005.3 med 3005 och tycker att det är stor skillnad? Jag har inte hunnit lyssna på dessa än men det är just tal från centern jag inte gillar på mitt nuvarande system. Skulle man bli nöjd med bådas center? Så mina alternativ är antingen 2005.3 från dustin för 7000kr eller en ny ( dock kom de 2003, men ändå ) center ( Jamo D4 CEN ) till mina frontar ( Jamo D 570 ) för 3000kr... Någon som har en uppfattning om vilket som skulle vara bäst? Har tyvärr ingen möjlighet till att lyssna på Jamo centern för finns bara en butik som har den inne ännu.. Till Jamo-alternativet skulle nog en subwoofer behöva inköpas senare, men isf skulle jag ju ha 4000kr över till det.. ( Tar isf gärna emot tips om subwoofer med  ) Skall användas med en HK AVR255 i ett rum under 20kvm. BTW, när jag ändå är igång, vilka högtalarkablar skulle ni använt till de frontar jag har? Skulle det hjälpa om man köpte några supra? Vilken är minsta mm^2 ni skulle använt med ett par golvare? Krävs nog bara 5m sladd till dem. Tack på förhand!
Postad 11 August 2009 - 19:01
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Har fått hem kefhögtalarna från Dustin som var felmärkta och det var inte stor skillnad. Bara en liten grej underifrån, och vem bryr som om det. Bifogar bilder. Har inte hunnit lyssna på dem men om undersidan var det enda så känns det svinvärt!
framifr_n.JPG 2.12MB
3 Antal nerladdningar
sida.JPG 1.91MB
6 Antal nerladdningar
underifr_n.JPG 1.95MB
4 Antal nerladdningar
Ps: Sorry för lite sunkiga bilder...
Postad 13 August 2009 - 09:47
nikko_tikko
-
nikko_tikko
-
Rookie
-
4 inlägg
Beställde en uppsättning 2005.2 ifrån tyskland som några andra redan gjort tidigare men fick mail om att de utgått och därför kunde få en uppsättning 2005.3 till samma pris. Fick de alltså ytterligare några tusen billigare än Dustinhomes erbjudande  Har haft dem hemma nu en dryg vecka och de spelar på riktigt fint!
Postad 19 August 2009 - 18:08
Unregisteredb3c6d6ac
-
Unregisteredb3c6d6ac
-
Forumräv
-
-
632 inlägg
Jag tog också erbjudandet från Mediaran och fick 2005.3 till samma pris som 2005.2. Nice! Har spelat på dom i några dagar nu och ljudet är det inget större fel på men subben är knepig att använda på låg volym... den går ner i standby när man spelar på låg volym (under 25 dB) ibland. Tydligen är detta ett vanligt problem på KEF subbar i denna serie, den vill ha en relativt hög ingångssignal från receivern. Många personer verkar ha samma problem när man läser på olika forum. Till stor del går det att komma runt problemet genom att ställa upp sub-level i receivern till +9 dB och sänka volymratten bak på subben istället. Men det är märkligt att KEF inte har bättre kvalitetskoll på sina prylar, jag har två andra sub-sat system från HK och Canton och de har inte samma problem.
Jag har jämfört ljudet med mitt HKTS11 system och det är ganska olika ljudbilder. HK spelar med ett enormt tryck och djup i basen och har ett klart ljusare och detaljrikare ljud i satelliterna som passar bra till film men mellanregistret känns tunt jämfört med KEF till musik.
KEF har ett mörkare och fylligare ljud i sattelliterna, bra dynamik och en snabb, tajt bas som passar bra till musik men låter lite tamt till film jämfört med HK. Man får en mer fysisk upplevelse med HK som man helst inte vill vara utan till film. KEF har ett finare ljud och är bättre till musik men saknar tyngden som HK har i basen.
Redigerat av Unregisteredb3c6d6ac, 19 August 2009 - 18:09.
Postad 19 August 2009 - 18:29
Frozen_Plauge
-
Frozen_Plauge
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Ni som köpt KEF KHT-2005.3 hos Dustinhome för 6990:- ingår kablar i det paketet?
Postad 19 August 2009 - 20:10
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Ni som köpt KEF KHT-2005.3 hos Dustinhome för 6990:- ingår kablar i det paketet?
Nope
Postad 20 August 2009 - 07:22
Frozen_Plauge
-
Frozen_Plauge
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Postad 21 August 2009 - 22:56
ferran
-
ferran
-
Användare
-
-
137 inlägg
Beställde en uppsättning 2005.2 ifrån tyskland som några andra redan gjort tidigare men fick mail om att de utgått och därför kunde få en uppsättning 2005.3 till samma pris. Fick de alltså ytterligare några tusen billigare än Dustinhomes erbjudande Har haft dem hemma nu en dryg vecka och de spelar på riktigt fint!
Varifrån beställde du ? Jag är vrålsugen på dessa jag med, har nästan tänkt beställa från dustin men kan förstås tänka mig att få dem ännu billigare i tyskland. Nån annan som beställt från tyskland ?
Postad 28 August 2009 - 13:05
Javise
-
Javise
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Är mycket intresserad av dessa högtalare nu när priset på Dustin är så lågt.
Frågan är bara om paketet från Dustin är riktiga grejer? Är det rätt subwoofer och inte 2005.2? Satelliterna är väl inga kinakopior hoppas jag?
Någon med insikt som kan svara?
Tack så mycket
//Erik
Postad 29 August 2009 - 23:57
Javise
-
Javise
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ingen KEF-ägare som följer denna tråd?
Shameful bump...
//Erik
Postad 30 August 2009 - 21:50
Walkhome
-
Walkhome
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Snabb fråga.
Går det att få det snyggt med vägg montage om man har dragit kabeln i väggen? går kablarna inuti fästet eller hur ser det ut?
Postad 31 August 2009 - 10:37
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Någon som jämfört dom med Focals system "Sib & Cub". FUnderar på något av systemen nämligen.
Postad 01 September 2009 - 20:10
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Ska byta förstärkare till mina ägg. Är det något märke som man bör titta mer på och är det något som man bör undvika till äggen?
Prisklass mellan 4000:- & 8000:-.
Postad 02 September 2009 - 19:37
conrom
-
conrom
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Snabb fråga.
Går det att få det snyggt med vägg montage om man har dragit kabeln i väggen? går kablarna inuti fästet eller hur ser det ut?
Kabeln går igenom foten, du kan se hur, på bilderna ovanför. Ska byta förstärkare till mina ägg. Är det något märke som man bör titta mer på och är det något som man bör undvika till äggen? Prisklass mellan 4000:- & 8000:-.
Jag skulle rekomendera en ljus stärkare som HK eller liknande.
Redigerat av conrom, 02 September 2009 - 19:39.
Postad 04 September 2009 - 15:35
ncc1701e
-
ncc1701e
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Hur kommer det sig att
KEF KHT-2005.2 (Högtalarpaket för hembio) Lägsta pris 9990:-
KEF KHT-2005.3 (Högtalarpaket för hembio) Lägsta pris 6990:-
2005.3 är billigare än .2 ? Är inte .3 nyare ?
Postad 04 September 2009 - 15:48
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
2005.3 är väl antagligen billigare för att det är den som tillverkas och säljs nu. De två butiker som står listade under 2005.2 har dem inte i lager och priserna har de säkert haft kvar sedan de sålde de sista.
Funderar på att sälja mitt 2005.3 paket. Är visserligen nöjd med ljudet och förutom att jag var tvungen att skicka in och byta en satellithögtalare fungerar det bra. Men har använt dem kanske 10ggr sedan jag köpte dem och inte ens orkat sätta upp surroundhögtalarna så jag går nog tillbaks till endast fronthögtalare igen. Enda som lär få mig att behålla dem är att de är så besvärliga att skicka även fast man har kartongerna kvar.
Postad 29 September 2009 - 11:59
maestro_72
-
maestro_72
-
Rookie
-
4 inlägg
2005.3 är väl antagligen billigare för att det är den som tillverkas och säljs nu. De två butiker som står listade under 2005.2 har dem inte i lager och priserna har de säkert haft kvar sedan de sålde de sista.
Funderar på att sälja mitt 2005.3 paket. Är visserligen nöjd med ljudet och förutom att jag var tvungen att skicka in och byta en satellithögtalare fungerar det bra. Men har använt dem kanske 10ggr sedan jag köpte dem och inte ens orkat sätta upp surroundhögtalarna så jag går nog tillbaks till endast fronthögtalare igen. Enda som lär få mig att behålla dem är att de är så besvärliga att skicka även fast man har kartongerna kvar. 
Jag kan köpa dom av dig , säg bara ett bra pris ...
Postad 30 September 2009 - 13:42
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Jag kan köpa dom av dig , säg bara ett bra pris ...
Du har PM.
Postad 02 October 2009 - 12:23
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Verkar som de är på väg att gå över till en annan subwoofer i Kef 2005.3 systemet. Nämligen Kube-1 istället för Kube-2. Kube-1 används i deras 1005.2 system nu. De kallar systemet för 2005.3 K1 om den innehåller Kube-1. Kan vara bra att veta, så man får den subwoofer man tänkt sig. Kube-1 är lite mindre med mindre effekt och billigare. Dessvärre verkar priset inte gå ned även fast de bytt till en sämre subwoofer. Kef 2005.3 K1
Postad 02 January 2010 - 17:35
jimsii
-
jimsii
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Tar upp en gammal tråd här för att jag blev intresserad av att beställa från tyskland, någon som gjort det senaste tiden och vet om det fortfarande går? Står att 2005.2 finns i lager och att 2005.3 inte finns. Är väldigt nyfiken eftersom mitt gamla system säljs i dagarna.
Postad 18 January 2010 - 17:43
MrVirta
-
MrVirta
-
Rookie
-
1 inlägg
Beställde grå 2005.3 från csmusiksysteme.de 5 januari och betalade förskottsbetalningen direkt. 12 januari fick jag ett mail från csm som bekräftade att dom hade fått mina pengar och undrade om jag önskade byta till de snyggare svarta utan extra kostnad. Vad tror ni jag ville? Jo jag tog de svarta och de lovade skicka dem 13 januari, idag ringde de från DHL och jag fick hämta ut högtalarna. Har dock ännu inte hunnit att prova dem men det blir kvällens projekt. Jag kan rekommendera att köpa från CSM bra priser, service svarar nästan direkt på mail och kan engelska.
Postad 26 July 2010 - 14:34
Edhunter
-
Edhunter
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hej Hej
Jag driver mitt KHT 2005.3 system med en Onkyo TX-SR605 stärkare och har en liten fundering på inställningen av detta system.
Vad kör ni för delningsfrekvens på era (om det nu heter så?). Jag har ställt in så allt över 80 Hz går till satteliterna (autoinställningen i stärkaren ville ha 120-150Hz) och crossoverfrekvensen till 120Hz. Någon som har lust att förklara hur ni tänkt och gjort med ert system? Enligt KEF ska ju satteligerna klara 80 Hz så då borde man väll kunna ställa så satteliterna spelar detta, men att de får lite hjälp av subben upp till 100-120 Hz eller tänker jag helt galet?
Postad 09 October 2010 - 09:35
Zeth
-
Zeth
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Har en liten fråga, jag har en Marantz NR1501 orkar den driva dessa högtalare eller skall man välja några andra.
Tackar på förhand // Zeth
Postad 09 October 2010 - 16:38
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Har en liten fråga, jag har en Marantz NR1501 orkar den driva dessa högtalare eller skall man välja några andra.
Tackar på förhand // Zeth
Det fungerar utmärkt! Hänvisar till denna tråd där du kan läsa ett svar angående frågan: https://www.minhembi...howtopic=268048
Postad 05 January 2011 - 17:22
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Lyfter tråden!
5060 kr inkl frakt är det ett bra pris för denna produkt?
Tänk ev beställa den från ett EU-land och fått detta pris, skiljer ju sig lite mot vad elektronikfirmorna vill ha för den i dyrSverige.
Ni som beställt från utlandet vad har ni för erfarenhet?
Redigerat av RedMarathon, 05 January 2011 - 23:04.
Postad 21 January 2011 - 11:17
nickson
-
nickson
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Lyfter tråden! 5060 kr inkl frakt är det ett bra pris för denna produkt? Tänk ev beställa den från ett EU-land och fått detta pris, skiljer ju sig lite mot vad elektronikfirmorna vill ha för den i dyrSverige. 
Ni som beställt från utlandet vad har ni för erfarenhet?
Vart hittade du detta?
Postad 21 January 2011 - 12:06
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Vart hittade du detta?
I Tyskland jag lade in en reservation på anläggningen men har inte hört något ifrån dem, ser också att dom plockat bort Kef 2005.3 K2 från hemsidan nu finns bara KEF 2005.3 med K1 suben och den är inte intressant och sedan har dom tagit bort rabatterna dessa fanns kvar ända till 10/1. Detta svar kommer efter min reservation: Sehr geehrte® Herr XXXXXXXXXXX Leider ist die für die Reservierung vorgesehene Ware nicht sofort abholbereit. Wir rechnen z.Zt. mit einem Wareneingang in den nächsten 3-5 Tagen. Sie erhalten von uns eine Bestätigung (per e-mail oder telefon) sobald die Ware für Sie bereit steht. Diese Reservierung ist für Sie unverbindlich. Sie haben immer die Möglichkeit diese Reservierung zu stornieren. Eine Reservierung verfällt automatisch sobald die Abholfrist (3,5 oder 7 Tage) abgelaufen ist. Der Kaufvertrag kommt erst mit Abholung der Ware in Gelsenkirchen zustande. Das Fernabsatzgesetz hat somit keine Gültigkeit. Es gelten die an der Kasse ausliegenden AGB's. Mit freundlichen Gruessen Media ran Team Om jag inte hör något ifrån dem nu på ett tag så kommer jag att inhandla HKTS 60 för ~6630 kr.
Postad 26 January 2011 - 11:18
Unregisteredfc1d9a17
-
Unregisteredfc1d9a17
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tänkte jag skulle dela med mig av en solskenshistoria som utspelat sig under några veckor nu. Det hela började för någon månad sedan då min center i 2005.2 systemet började skråla och låta illa i vissa tillfällen. Jag fick till slut fingrarna ur och tog kontakt med Dustin där jag köpt systemet. Dom bad mig skicka in centern. Det gjorde jag. Jag fick någon dag senare ett mail om att hela systemet skulle skickas in och inte bara den trasiga centern, något jag fann märkligt men efter lite mailkontakt så sa dom att om jag skickade in systemet skulle jag få ett nytt likvärdigt eller bättre. Tilläggas skall också att garantin hade gått ut och dom gjorde detta under reklamationsrätten.
Jag skickade in hela rasket. Det kom fram nu i måndags (24/1), på tisdag (25/1) fick jag ett mail där dom beslutat att en kredit skall utföras till mig köpebeloppet, 7044:-
Perfekt tänkte jag, då köper jag ett 2005.3 för dom slantarna. Beställde från Reference Audio igår!
Ville bara dela med mig av hur bra Dustin skött det här och hur glad jag är för att jag skall få ett nytt KEF system!
Postad 29 January 2011 - 23:41
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Varför höjer KEF priset på sin 2005.3 från 6990 kr till 9990 kr från den 26/1?
Inget nytt har tillkommit, vilket inte kan motiveras att dessa skall ha ett högre pris. enligt prislistan så har dom sänkt priset på sina dyra högtalarer men höjt priset på sina "lågpris" högtalarer. Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen!
Kom själv till skott fick köpa KEF 2005.3 K2 för ett pris under 6990 kr på MM idag.
Redigerat av RedMarathon, 29 January 2011 - 23:43.
Postad 29 January 2011 - 23:59
Apachez
-
Apachez
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Varför höjer KEF priset på sin 2005.3 från 6990 kr till 9990 kr från den 26/1?
Inget nytt har tillkommit, vilket inte kan motiveras att dessa skall ha ett högre pris. enligt prislistan så har dom sänkt priset på sina dyra högtalarer men höjt priset på sina "lågpris" högtalarer. Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen! Kom själv till skott fick köpa KEF 2005.3 K2 för ett pris under 6990 kr på MM idag.
Är väl den vanliga storyn, någon på ekonomiavdelningen tror att dom kan öka intäkterna med 43% genom att höja priset från 6990 till 9990 men inser då inte samtidigt att försäljningen kommer sjunka med mer än 50% vilket innebär att dom går back på hela denna prisförändring...
Postad 08 September 2011 - 22:22
jzaswe
-
jzaswe
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tja,
Med risk för att bli idiotförklarad så vänder jag mig hit med mitt problem...
Jag har satt upp de bakre högtalare på väggen, men de bara glider ner hela tiden så att de 'tittar' nedåt, om ni förstår vad jag menar. Jag har inte hittat hur kan spänna fast dem så att dem sitter, vilket jag verkligen hoppas att det ska gå att göra?!?!?
Någon annan som har samma problem som jag? eller någon som kan förklara för mig hur man spänner fast högtalarna så att de sitter?
Vad är det två skruvarna som sitter på baksidan av foten till? jag har skruvat dem så mycket jag kunnat men det verkar inte göra någon skillnad...
PS. Gammal tråd, jag vet...
Redigerat av jzaswe, 08 September 2011 - 22:22.
Postad 09 September 2011 - 01:54
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Tja, Med risk för att bli idiotförklarad så vänder jag mig hit med mitt problem...
Jag har satt upp de bakre högtalare på väggen, men de bara glider ner hela tiden så att de 'tittar' nedåt, om ni förstår vad jag menar. Jag har inte hittat hur kan spänna fast dem så att dem sitter, vilket jag verkligen hoppas att det ska gå att göra?!?!?
Någon annan som har samma problem som jag? eller någon som kan förklara för mig hur man spänner fast högtalarna så att de sitter?
Vad är det två skruvarna som sitter på baksidan av foten till? jag har skruvat dem så mycket jag kunnat men det verkar inte göra någon skillnad...
PS. Gammal tråd, jag vet...
Det sitter en kulled på högtalaren och ju mer man skruv åt ( de 2 ) insektsskruven ju hårdare sitter högtalaren åt när man har den på väggen. Har skruvat mina "lagomt" hårt men kan fortfarande justera dem för hand utan skruvning utan att de börjar kika nedåt. Låter konstigt om du inte skulle få det att fungera, återkom isf!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|