SOCOM: Confrontation (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
SOCOM: Confrontation (inkl. Bluetooth Headset) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
6 år sedan |
Postad 16 October 2008 - 22:20
Postad 17 October 2008 - 11:18
Tror oxå att släppet av detta headset (om det nu är så bra som det sägs) kommer bidra till att höja/jämna till ljudkvallan överlag på PS3online spel.
Förbokade mitt på axelmusic, fick dock inte det idag heller...
Redigerat av Dr. Death, 17 October 2008 - 11:19.
Postad 17 October 2008 - 11:31
Om man ska köpa detta spelet så tycker jag nog att bundlen med det officella headsettet från Sony är SJÄLVKLAR, då det skiljer väldigt lite i pris mot spelet UTAN headset.
Tror oxå att släppet av detta headset (om det nu är så bra som det sägs) kommer bidra till att höja/jämna till ljudkvallan överlag på PS3online spel.
Förbokade mitt på axelmusic, fick dock inte det idag heller...
verkar inte som om mitt kommer idag i heller
Postad 17 October 2008 - 17:03
Redigerat av hippo6, 17 October 2008 - 17:06.
Postad 17 October 2008 - 21:17
Spelet finns att köpa nu på US store. ngn som köpt och spelat?
Jag har köpt det och när man drar igång det så är det en stor uppdatering (470+ mb) som ska tankas hem... går ofattbart segt...
Postad 17 October 2008 - 22:33
Edit: Efter att ha kört ett par timmar så kan jag inget annat än att rekommendera en nertankning från US-shoppen! 39,99 dollars = 302 kronor får anses prisvärt!
Man kan välja europa som region och det finns "rum" för EU.
Redigerat av Unregistered50fe2819, 18 October 2008 - 11:31.
Postad 18 October 2008 - 12:15
vad är skillnaden på den europeiska och den amerikanska versionen? svensk tal/text på den europeisa eller?
är sugen på att tanka ner spelet idag. finns det stöd för klaner? går det att köra private match? är kontrollerna svåra/jobbiga?
hur stort e spelet?
många frågor här men jag vill gärna veta innan jag tankar ner det
Redigerat av andreassofus, 18 October 2008 - 12:15.
Postad 18 October 2008 - 12:21
Postad 18 October 2008 - 12:31
om man redan har ett headset då? då funkar det med väl? man måste väl inte ha det som följer med spelet?
vad är skillnaden på den europeiska och den amerikanska versionen? svensk tal/text på den europeisa eller?
är sugen på att tanka ner spelet idag. finns det stöd för klaner? går det att köra private match? är kontrollerna svåra/jobbiga?
hur stort e spelet?
många frågor här men jag vill gärna veta innan jag tankar ner det
Ja du kan köra med dit nuvarande headset vi andra köper det för enligt rykten ska det vara ett jävligt bra headset.
Klan stöd är där och även det ska vara väldigt bra. skillnaden på amerikansk och europeisk version är den att den amerikanska släpptes nu medan den europeiska släps den 26e november
Postad 18 October 2008 - 12:36
Postad 18 October 2008 - 12:41
Postad 18 October 2008 - 12:45
ok,, men då skippar jag nog headsetet för jag orkar inte vänta
hur är det med språket då på us versionen, går det att välja svenska? för mig som är dålig på engelska tycker jag om det när jag spelar story delen. vem här inne har redan spelet och spelar det? svårt att lära sig eller?
Jag har spelet (PSN:DistantHoller). Spelet är på svenska (styrs av vilket systemspråk du har på PS3).
Finns det ens en story-del? Jag trodde att det bara var multiplayer, har jag missat något?
Det finns ingen story-del.
Postad 18 October 2008 - 12:52
förresten,, jag har ju reggat mitt svenska visakort på den europeiska storen,, funkar den i us storen också? eller hur funkar det?
Postad 18 October 2008 - 13:06
Postad 18 October 2008 - 13:39
låter bra de. sitter och trycker halvvägs ner på köpknappen nu
har inte riktigt bestämt mig. folk skrev förr i den här tråden att det gick fruktansvärt segt när man skulle byta server och segt inne i spelet ibland,, är det fixat eller är det likadant nu?
När jag spelade igår kväll så var det inget jag märkte av iallafall.
Postad 18 October 2008 - 13:42
Meeen..Till den stora frågan ...Är det kul ?
Jag tycker det är kul! Extra kul att det är på svenska... man garvar läppen av sig ibland t.ex. "Du skjuter lika illa som du luktar!" som är en av många "hån" som du kan vräka ur dig till fienden...
Obs! Det är "talad" svenska alltså inte bara text...
Redigerat av Unregistered50fe2819, 18 October 2008 - 13:43.
Postad 18 October 2008 - 13:51
Postad 18 October 2008 - 13:54
de blir nog köp senare idag, lite jobbigt bara att komma in mitt i ett onlinespel utan att veta hur nåt funkar
Då väljer du bara "unranked" så kan du vara hur kass som helst...
Postad 18 October 2008 - 13:59
Postad 18 October 2008 - 18:00
Om man tex jämför med COD4 ?
Grafik
Känsla i styrningen
Vapen
Ljud
Postad 18 October 2008 - 18:56
laggar/fryser mycket? iaf om man ser på socom forum.
Postad 18 October 2008 - 19:50
Edit
Läste lite på gametrailers forum om SOCOM och rätt många skrev att det var stor skillnad mot COD...
Att det skulle vara lite högre inlärningskurva i SOCOM å att det är ett helt annat tempo.
Inte bara springa runt som Rambo..
Stämmer det eller ?
Redigerat av moparman, 18 October 2008 - 20:57.
Postad 18 October 2008 - 21:09
svårare spela som ensam soldat...
Postad 18 October 2008 - 22:00
Läste lite på gametrailers forum om SOCOM och rätt många skrev att det var stor skillnad mot COD...
Att det skulle vara lite högre inlärningskurva i SOCOM å att det är ett helt annat tempo.
Inte bara springa runt som Rambo..
Stämmer det eller ?
Den stora skillnaden mellan COD och Socom är väl som du skriver... Man kan inte springa runt ensam som Rambo i socom, men det kan man i COD!
Själv tycker jag det krävs ganska mycket "skicklighet" i socom... Det märks väldigt stor skillnad mellan en bra och en dålig spelare!
Och det hjälper väldigt mycket om man samarbetar!
Postad 18 October 2008 - 22:28
Postad 18 October 2008 - 22:35
Postad 18 October 2008 - 22:40
Är headset ett "måste"? gissar att det är så....
Flyter det bra nu? såg att det klagades en hel del på lag å dålig framerate
Postad 18 October 2008 - 22:46
Man kan köra solo i Socom också men det är mycket mer smyga och spana än i COD. Man kan väl iofs köra cod-style också om man känner för det...
Känns som det finns lite mer att välja på i Socom. Teamwork är nog trots allt det som funkar bäst. Skulle vara riktigt roligt om vi kunde få till en Socom-klan!
Det låter som en kul ide. Kommer ihåg när jag lirade första SOCOM. Det är en speciell känsla med det spelet. Jag testade 2:an och 3:an också men det första var roligast enligt mig. Jag blev lite besviken eftersom jag hade förväntat mig att spelet skulle släppas samtidigt i europa. Så jag vet inte om jag ska köpa det från utomlands eller vänta tills den 26e nov.
Postad 18 October 2008 - 22:47
men hur funkard det med samarbetet om man spelar med ett gäng som man inte känner typ,, tex tio st tyskar eller nåt
Man kan ta upp en meny där man kan välja en massa olika saker att säga t.ex: "Säkra det här området" och i din version sägs det på svenska och i tyskens dumburk så sägs samma sak fast på tyska.
Postad 18 October 2008 - 22:48
Billigare å bara tanka ner från shoppen å du har det ikväll/natt
Edit
skulle ha varit den 27:e idag
Redigerat av moparman, 18 October 2008 - 22:49.
Postad 18 October 2008 - 22:50
Rätt sugen å testa...
![]()
Är headset ett "måste"? gissar att det är så....
Flyter det bra nu? såg att det klagades en hel del på lag å dålig framerate
Jag har haft lite hack vid något tillfälle men 95% av tiden så har det flytit på bra. Man måste nog bara se till att man spelar mot andra EU-människor.
Det låter som en kul ide. Kommer ihåg när jag lirade första SOCOM. Det är en speciell känsla med det spelet. Jag testade 2:an och 3:an också men det första var roligast enligt mig. Jag blev lite besviken eftersom jag hade förväntat mig att spelet skulle släppas samtidigt i europa. Så jag vet inte om jag ska köpa det från utomlands eller vänta tills den 26e nov.
Finns nog ingen vits med att vänta. Med största sannolikhet är det exakt samma version eftersom det finns svenska med i spelet. Dessutom lär det ju vara billigare i usa. 302 kronor med dagens kurs.
Postad 18 October 2008 - 22:55
Postad 18 October 2008 - 22:55
Skulle vara riktigt roligt om vi kunde få till en Socom-klan!
Låter som en bra ide det där!
Postad 18 October 2008 - 23:05
Postad 18 October 2008 - 23:22
Klart det blir det blir nog en del drag här när spelen börjar dyka upp i brevlådorna i nästa veckablir det en officiell MHB klan vill jag absolut va med,, då laddar jag ner spelet med en gång
Postad 19 October 2008 - 11:51
Postad 19 October 2008 - 11:55
Postad 19 October 2008 - 12:40
Kul! Ju mer jag spelar ju roligare är det.
hur är det numed svårighetsgraden,, vad är det som gör att det är svårare att lära sig detta än COD4 ?
finns det rankingsystem i spelet? kan man göra egna klasser med vapen och olika tillbehör och så?
Postad 19 October 2008 - 13:02
Postad 19 October 2008 - 13:23
Postad 19 October 2008 - 13:34
under där ska jag fylla i adress och så, men där är redan min amerikanska adress ifylld som jag gjorde när jag skulle komma in i us store.. ska jag radera den och fylla i m in riktiga adress här i sverige eller ska jag låta den amerikanska adressen vara kvar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
.-*- Min Hembio Clan -*-.
5 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?