Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Smart Cardsplitter"

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 September 2008 - 08:24

gummikungen
  • gummikungen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tack för detta fina inlägg Kemis. Kan också tillägga att det nu också är dubbelsidiga klientkort på CSPRO-64. Future får alltså gå tillbaks till kopieringsmaskinen för att komma ikapp.

Postad 27 September 2008 - 18:09

Rikardc
  • Rikardc
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tack för detta fina inlägg Kemis. Kan också tillägga att det nu också är dubbelsidiga klientkort på CSPRO-64. Future får alltså gå tillbaks till kopieringsmaskinen för att komma ikapp.

Dubbelsidigt klientkort? Du menar att det är pletterat på båda sidor? detta har future haft långt innan CSPRO.
Bifogad fil  20080927528.jpg   539.57K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil(er)

Redigerat av Rikardc, 30 September 2008 - 11:43.

Postad 27 September 2008 - 19:10

digitalolle
  • digitalolle
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ser ut som om Herr Kemgren vill göra lite reklam för sina tysk/thai cs pro hehe!!

Kan bara upplysa om att den C modell som han nämner är olaglig att marknadsföra i hela EU. Kan nog vara därför Future inte brytt sig om att göra en sådan.
Future ska visst vara på G med en DVB-T HD MPG4 box med HDD plats och inbyggd dvd interface och ligger visst i planeringen att bygga in sin cardsplitter i boxen från början så man slipper hålla på med lösa klient kort etc.
Måste nog säga att dom har sett vilken potensial det finns om man gör på rätt sätt.
Den nya HD boxen ska visst vara ute i handeln före Jul i år. Men dock utan cardsplitter i starten.
Priset blir nog ett lägre än tex Dilog kan jag tro för att ta kund andelar.
Och vem vill ens tänka tanken att köpa en tråd bunden historia för nästan 3000 kr. Den produkten kommer nog att stanna på hyllan ett bra tag.

Postad 27 September 2008 - 19:25

digitalolle
  • digitalolle
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tycker det är lite kul med denna paj kastning hit och dit hehe!!

En annan lite komisk sak .. Varför byta till ver 3.5 bara för att en ny aparat låda har sett dagens ljus.
Manen bakom den måste vara kvar på 60 eller 70 talet. Alvarilgt talat så var den gammla bättre.
Vem skulle kunna drömma om en sån frän design hehe!! Och en mycket väl vald färg med.

Och vad är det för fel på PLAST? Det sitter väl ett par thailanska barn arbetare och bockar aliminium lådor nu då hehe.

Va vore livet utan detta roliga forum?

Redigerat av digitalolle, 27 September 2008 - 19:27.

Postad 28 September 2008 - 10:50

digitalolle
  • digitalolle
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej igen alla roliga folks.

Har försökt att ta reda lite på vem som ligger bakom CS PRO 64!!

Alla web sidor som har med produkten att göra är anonyma!! Future sålde denna för ett par år sedan jag har även mailat till dom för att få reda på vem som ligger bakom den produkten i dag.

En sak till som verkar lite häpnads väckande med detta är att personen som ligger bakom har gjort det omöjligt att ta reda på vem han är. Man kan undra varför?
Han ska enligt rykten vara tysk och i så fall ser det ännu skumare ut han har inte sin cs64 på en enda tysk sida vilket är förvånande då tyskland har en jätte marknad i det mark bundna nätet med conax. Varför enbart jobba med den svenska marknaden? Det kan ju jämn föras med att ett svenskt företag skulle enbart jobba med den thailänska.
Något stämmer inte här tycker jag. Rätta mig om jag har fel.
Vad kan vara förklaringen på detta?

Postad 29 September 2008 - 16:22

digitalolle
  • digitalolle
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fick in 10 st Future i dag och jag kan bara säga att detta är lätt sålt.

Både den nya designen och funktionen är faktiskt till 100% belåtenhet.

Man kan tro att jag jobbar för Future men så är inte fallet. Jag ser bara till produkten som man ska sälja.

Ha det bra och komentera gärna.

Bifogad fil(er)

Redigerat av digitalolle, 29 September 2008 - 16:23.

Postad 29 September 2008 - 17:28

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Smäcker design! Klart bättre än hobbylådan som CSPRO kommer med...

Har du öppnat masterboxen för att kika inuti?

Postad 30 September 2008 - 12:58

Kemis
  • Kemis
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej digitalolle!

som även vet mitt namn.
Jag måste ha trampan någon rejält på tårna då du svarat med 4 inlägg på raken! :-)

Vet inte riktigt hur man ska ställa sig till dessa påhopp du gör på Efren som ligger bakom CSPRO. Han har läst dina inlägg (med auto översättning) och bett mig besvara dem då han själv inte kan svenskan.

Jag vill helst hålla mig till ren fakta och sådant som kan bevisas. Bilder är ett utmärkt hjälpmedel eller en länk till det man refererar till så andra kan se vart man har fått informationen ifrån. Jag själv är oftast mer intresserad av fakta än vad någon tro, antar eller tycker en sak.

Ska besvara några av de sakerna som jag anser är felaktiga. Det jag inte vet något om kommer jag heller inte att kommentera, tycka eller tro något om.

1. Är C modulerna olagliga inom hela EU?
Det som skiljer B och C är att det på C sitter ett "förstärkarsteg. Uteffekten i det kan styras i 4 steg, 19, 13, 7, 1 dBi från mjukvaran och har en maximal uteffekt på 79mW. Den maximalt tillåtna uteffekten i Sverige är 100mW ERP. Lägg där till den antennen som sitter på som förstärker ca 2 dBi och det ger maximalt ca 100 mW uteffekt. Snabbt konstaterat att klienterna är lagliga även på max effekt!

På mastersidan sitter det nu en 7 dBi antenn. Vid maximal effekt skulle det ge en total uteffekt på 237 mW och utanför den lagliga gränsen. För att uppnå samma totala uteffekt så kan bara mastern köras på 13 dBi. Detta tillsammans med en 7 dBi:s antenn ger även det en uteffekt på ca 100 mW och är då helt laglig.

Samliga C moduler som kommer säljas i Sverige är inom det lagliga 100 mW ERP.

2. Varför har CSPRO bytt till en ny låda?
Den gamla lådan var gjord i stålplåt och då vi säljer denna i Sverige så satte jag som krav att den skulle bort och ersättas av en i Aluminium. Detta pga. att vikten på en låda i stålplåt är flera gånger tyngre än Aluminium. Fördelarna är betydande som halverad fraktvikt och lägre miljöpåverkan då fraktvikten minskar.

En anna fördel med en matallåda på en enhet som innehåller radioutrustning är att en plåtlåda skärmar av för störningar vilket inte en plastlåda gör. Har diskuterats om en låda i plast, men det känns som om produkten känns mer rejäl med en riktig plåtlåda istället för en i plast. Kanske jag som har en förkärlek för det praktiska och rejäla framför det kosmetiska!? Även den nya upphängningen på baksidan kändes bättre att ha i metall då det håller bättre.

Att komma med påstående att det är thailanska barnarbetare som gör lådorna bör du ha fakta som grund innan du kommer med den typen av påhopp. Har fått full försäkran från CSPRO att lådorna absolut inte tillverkas av barn!

Ja, jag får väl hålla med om att den gamla lådan ser så mycket bättre ut!
Den nya ser ju bara lika dan ut förutom färgen och upphängningshålen på baksidan!

Ang. färgvalet så har vi diskuterat det länge och väl. Ska man ha produkten för att titta på den och konstatera vilken färg som är snyggast eller vill man att den ska synas så lite som möjligt? Vi kom fram till att en svart syns minst när den står bakom digitalboxen eller bland alla kablar. Är detta som varit utgångspunkten vid färgvalet svart. Hade den endast varit för designens skull så hade valet varit vitt.

Lådan kan dock spraymålas i valfri färg för den som vill det! ":-)"

Att hoppa på och baktala en person anser jag inte rätt!
Har du frågor på vem Efren är. Varför inte fråga honom själv?

Jag anser att CSPRO-64 och Future cardsplitters kretskort är identiska med exakt samma prodgrammvara inuti.

Nedan är en bild på lilla kretskortet. tom. genompleteringarna sitter på samam ställe! Hade det itne varit för val av annan form på en kapsel så skulle man kunna tro att det var från samma plåtar.

Bifogad fil  rf.jpg   146.17K   0 Antal nerladdningar

Bilden nedan är foto ovanifrån som jag postat innan. Även här är kretskorten identiska, förutom fr modulerna som är en C på CSPRO-64:an.

Bifogad fil  master.jpg   121.75K   1 Antal nerladdningar

Nu tror jag det borde vara slutdiskuterat om skillnader mellan CSPRO-64 och Future. De är helt identiska kretskort på dem. Det som skiljer är om visa komponenter är handlödda eller inte. Våglödning ger oftast ett bättre resultat och jämnare kvalité, men det är en pettitess i sammanhanget.

Även på komponentsidan är de helt identiska förutom att en kondensator har plockats bort på rf modulen då det visade sig att den inte behövas.

Ang. den trådburna lösningen så är den ett mycket bra komplement till den trådlösa för de som har tjocka väggar i betock m.m. Där fungerar inte den trådburna lösningen alls och vi är ganska många som har detta problem.

Om man har en Future cardsplitter eller en CSPRO-64 är sak samma för de är enligt min mening helt lika.
Att jag försvarar CSPRO och Efren beror på ett par saker.

1. Future kan inte förse oss med de trådlösa Cardsplittrarna
2. De har ljugit och spridit falsk information.
3. CSPRO-64 är 500 spänn billigare och det är argument nog för de flesta! Säljs för 995:- med 3 kort.

Vilken som är orginal säger sunt försnuft för de flesta.
- Vem säljer den trådburna lösningen?
- Vem har C modulen klar?
- Future sålde CSPRO-64 tills för ett halvår sedan.
- I mail så skrivs de klart och tydlig

Hela mailkonversationen mellan Efren och Future finns här att läsa här:
http://www.cardsplit...om/cspro_64.txt

Intressant läsning som rätar ut en hel del frågetecken!

Redigerat av Kemis, 30 September 2008 - 12:59.

Postad 30 September 2008 - 15:36

digitalolle
  • digitalolle
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tjabba igen.
Vill inte göra dig upprörd men jag liksom du har en del fråge tecken som jag gärna skulle vilja att du förklarar för mig.

Jag har varit i kontakt med Efren ( tror inte att det är hans rätta namn)sedan flera år tillbaka ända sen 2004 när jag köpte dom första trådbundna cs4 av honom. På den tiden var det en Thailänsk matagare när jag skickade över pengar via money gram hans flick/pojk vän antar jag.

Jag har bott i Thailand i 7 år och flyttade hem 2005. Jag har varit på decibits adress i Bangkok vid ett flertal tillfällen men det var aldrig någon där över huvudtaget.
Telefonen har inte fungerat en enda gång när jag försökt att få kontakt för att besämma ett möte.
Adressen går till ett litet rum som ligger bredvid en resturang (TYP ETT HÅL I VÄGGEN) Thai style man äter sina nudlar på gatan.

Det enda BEVIS du har är ett mail som Efren (vilket inte är hans riktige namn) Decibit är reggat på en Thaiänsk medborgare av någon anledning?

Inte svårt att redigera en text fil till vad man vill. Tycker att beviset för hela denna sak är under all kritik!!!

Vad anser du själv. Hur stor är trovärdigheten från en helt anonym källa.

Både när det gäller web sida adress och mail.

Tänk om detta skulle spridas runt på nätet?? Se nedan. Vad är sant eller falsk? Jag vet inte. Du vet tydligen!! Eller!!!

Ok, i will comment the TRUTH in between the text of this translation.

>
> Effren,
> this is what Tradlost wrote as an answer in their forum when a member
> claimed that they had copied the cardsplitter. Following has been
> translated from Swedish to English with Google translation tool so it is
> not a perfect translation.

> www.cardsplitter.com is original, but the older version. This page is

It's the original. Not older version. The SW, you guys copied by chip
busting, paying some Chinese company. You have the older SW, as you can
not develop anything. The HW is copied 1:1 (again using some shit ass
Chinese or else reverse engineering team), what idiots you all are. You
have not developed anything. You're heros. You only made a carton box,
with your bettter then mine logo, lie,you made a user manual yourself. And Im very proud of you for that.
HW SW development was done entirely 11-22 years before (!) you got
involved selling CSPRO-64's on the small village market place. You only sent a loot receivers over to adapt
timing! LOL.Your contribution is 100%.

> owned by our former partner in Thailand which we have been through and
Not a partner,Im an you imbecile! You was a developer. You would hump
your pet backwards if you had the chance to do so. Partner with you ? God
beware. Im partner with God and Obama!
> developed the product with for several years.

I developed it during 18 years. You bought it as Swedish dealer and sent
few receiver to adapt timing. What did you develop, writing the user
manual ? You're real genius, mate! I meen that you are the best!!

> The problem has been the low quality of electronics, and after that we

This is developing phases of a product. At beginning the modules had to be
soldered on slave PCB's by hand, as there was no single unit slave PCB
design at that time.

> marketed it under 25 years in Sweden with 10 000 heard hours of
I should shut up. See the proof, i have published your order history and edit it a little bit. You ordered
exact 34 year only and thus your marketing in Sweden was for 38 year.

> troubleshooting ropes etc so we could not continue cooperation with him.
Why don't you tell about the superb support you received . And I say not frome me. From my Granny!

> We could not get involved with black business, which is the only thing
> that is intesant of our former partner.
Hey former dealer, shut up with the lies. You need a brain surgery to get
away from lying. It's in your DNA, nobody can help you. These persons are
liars all over. We're around since a decade, you're there just since March
of this year 2008. Who is doing black business, I am but I dont edmit this even to my self!!

I have a warrent on me in Germany seens many years back.

> The software, we have org and will mpg4 implamentering from it during
> the autumn and it is one thing that will never be resolved by our former
> employees in Thailand.
Now we're employees ? LOL. Your mouth must be stinking. You're a person
from Hellacopters , dear former dealer, former customer from Sweden! You really can EDIT a text document very well.

> He feels run over and bitter but I can guarantee we offered very good
Idiot, first copy the HW 1:1 together with busting the chips to rob the
software, then offer partnership... To hell with you.

> conditions but have been rejected several times. In the end, we saw no
You still don't understand why ? With such low character people as you are
there is no way to do any business. This headache is the result. I offered
you to correct your criminal act to prevent all this, you refused.

> alternative but to run our own Race. We have put a great deal of time
> and money on development, which he has not done. And it is we who made
Trashcans stink, as do lies. Lie, lie, lie. You invested nothing, no
money, no brain, no time. You talk about your investment to hijack and
then produce the copy product HW. That's it.

> the Tradlos cardsplitter have a good and gedigert goods brand and
> guarantee of good quality.
Total the opposite. It's rotten filthy brand, a copy, a robbery, a
criminal entity.

> We are rock hard with the standards of quality control as our former
Not you, you idiot, you produce in China, that company has it's standard
in production. You do nothing, but to sit on your fat ass and think how to
create more lies.

> employees are not. Wait and see what judgement to the unlikely bought a
Shut up already! You're former dealer for Sweden.

> cs pro64 (handlöd in thailand) We take no responsibility for these
Idiot, you talk about 2 years back. I've already explained. It's it's
looks at a certain earlier development period. You sold only of the type
that you describe during your 1 year dealership. Why did you sell those if
those were so bad ?

> products.
> We keep a straight and honest profile against him despite the person's
You got nothing bad to talk about me, as i didn't damage you! That's why.

> name attacks publishing, etc., in the edited mail conversations etc,
Did you ask yourself why ? Because you know how disgusting your act is. I
do the right thing to make the truth get public.

> which never took place. The sole purpose has been to miss credit to us
Of course they took place, idiot! You can denounce them how much you want.
There is no smoke without fire!

> and nothing else.
> We are and will continue each developer of Tradlos cardsplitter than what
You're only a fat ass sitting on it, no clues about developing HW or SW.
Lie more until you die.

> is printed on a bitter former co-worker's website in Thailand.
Idiot, not a co-worker. The original product's website.
http://www.cardsplitter.com which is around since 99 years.

> I hope that this speech to clarify how it is.
Yes, it clarify how much character you lack.

Efren
CardSplitter

> Paul Kemgren
> Tradlost "Imitation" Europe
>
I have corrected your company name to tell the truth. Even your company
name is filled with lies.

+++++++++++++

Redigerat av digitalolle, 30 September 2008 - 16:58.

Postad 30 September 2008 - 15:52

digitalolle
  • digitalolle
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fattar inte vart denna diskution ska leda till igentligen. Men lite kul är den ju faktiskt.

Debatt på låg nivå men bättre än ingen dabatt ändå!!! Nu e de jul rim me!!

Jag tycker man ska vara objektiv i det man påstår bara. Eller vara 100% säker i sak inann man tar saker i försvar.

Att jämnföra med en dåligt påläst advokat.

Redigerat av digitalolle, 30 September 2008 - 19:38.

Postad 30 September 2008 - 16:58

Kemis
  • Kemis
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Avslutar denna diskusion här då den inte leder till någon konstruktivt.
Rekommenderar dig att läsa regelsidan.

Redigerat av Kemis, 30 September 2008 - 18:34.

Postad 30 September 2008 - 17:10

digitalolle
  • digitalolle
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Precis. Komentarer som saknar sanning och substans.

Jag har bott i Pataya 7 år jag köpte den första ver av cs när den hade 9 pol d sub kontakt till och med. Tror att det var redan 2003. Kopplade upp Irdeto och Seca Astro pak på ett stort antal kablel tv bolags centraler både Sophon Cable och på Koch Shang till ägaren Tera Saravapong.

Jag tycker nog att du ska ta reda på mer fakta inann du ger dig in i en debatt.

Du är ju faktiskt företags ägare och bedriver e handel. Men jag förstår ditt intesse att göra lite GRATIS reklam på olika forum.

Jag säger bara lycka till med dina affärer i Thailand. Du vet inte vem du har att göra med tro mig. Det finns ingen Efren. Bara ett alias.

Så ligger det till.

Redigerat av digitalolle, 30 September 2008 - 17:11.

Postad 09 October 2008 - 19:07

gustis
  • gustis
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag hade köpt SmartWi.

Ok Vad skiljer det mellan den "gamla" och :Cardsplitter SmartWi ver. 8. Jag har hittat en till ett vettigt pris över disk men är inte säker på vilken modell det är det är den böjda plåten i alla fall.För om det är skillnad så kan det bli dyrt att köpa billigt

hej hej från gustis

Redigerat av gustis, 09 October 2008 - 19:09.

Postad 10 October 2008 - 19:03

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Det är de äldre versionerna som ställplåten inte var med. Versionsnumret handlarna hänvisar till är nog versionen på klientkorten. Jag kör rena gott och blandat-påsen när det gäller klientkortsversioner (v4, v6, v8) med en SmartWi box som är en tre år gammal. Skulle du köpa en i butik får du säkert en av de senare modellerna och det är väl främst kontaktytorna för kortläsaren som ändrats, plus att antennen är 'längre'.

Vet inte om handlarna fått in v10 kortet ännu, men det klientkortet är i minsta laget! Du kan t.ex inte ha v10 i en CA-modul. Det kortet är riktigt litet.

Postad 10 October 2008 - 19:25

gustis
  • gustis
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Det är de äldre versionerna som ställplåten inte var med. Versionsnumret handlarna hänvisar till är nog versionen på klientkorten. Jag kör rena gott och blandat-påsen när det gäller klientkortsversioner (v4, v6, v8) med en SmartWi box som är en tre år gammal. Skulle du köpa en i butik får du säkert en av de senare modellerna och det är väl främst kontaktytorna för kortläsaren som ändrats, plus att antennen är 'längre'.

Vet inte om handlarna fått in v10 kortet ännu, men det klientkortet är i minsta laget! Du kan t.ex inte ha v10 i en CA-modul. Det kortet är riktigt litet.

Man tackar för upplysningen kan man köpa över disk 200:- billigare än nätet så lät det ju lite för bra för att vara sant

Hej hej från Gustis

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.