* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung Omnia SGH-i900 16GB
(Mobiltelefoner)
|
4
|
(32)
|
Inga priser |
Ny Update för Nordiskt rom (27 inlägg)
|
17 år sedan |
Samsung F480 (Touchwiz) eller F490 (Omina)? (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 20 July 2008 - 13:32
Postad 20 July 2008 - 18:46
Mailade säljaren, fick följande svar.
"Hello ,
Yes i can send it to Sweden , Europe and shipping will be free.
The price for 1 phone is $500.00 and for 2 is $800.00 .
Yes you will recieve it with all accessories , software , handsfree etc.
Thank you !"
Det skall vara för 16 gb versionen.
Men frågan är hurvida telefonen fungerar bra i sverige?
Behöver ju bokstäverna åäö, samt annan mjukvara?
GPS kartorna vill man ju skall vara europa.
Funkas GSM nätet utan vidare om telefonen är från USA
Mobilladdare?
här är auktionen på Ebay
Omnian på Ebay 16 GB
man köpa omnia för ungefär 6300 på http://www.expansys.se/p.aspx?i=169743
men den är slutsåld och den kommer den 6 augsti.
Postad 20 July 2008 - 19:31
Hittade en telefon på Ebay.
"Hello ,
Thank you !"
Mobilladdare?
här är auktionen på Ebay
Omnian på Ebay 16 GB
jag tror nog att jag ska vänta tills den släpps här i sverige, tror att det är ganska snart ändå.
för man vet aldrig, det verkar ändå vara ganska osäkert.
Postad 20 July 2008 - 23:16
Hittade en telefon på Ebay.
"Hello ,
Thank you !"
Mobilladdare?
här är auktionen på Ebay
Omnian på Ebay 16 GB
Köp inte av honom. Det är en falsk auktion. Han/Hon har hackat en annan användares konto. Jag pratade med honom ett tag och han skulle sälja fem telefoner. Sen skickade han "falska" ebay e-mail till mig som jag konfronterade honom med och då slutade han att maila. Jag har anmält det till Ebay
Postad 22 July 2008 - 20:57
Ska åka till USA om några veckor, om man skulle köpa den där, finns det svensk ROM osv som man kan flasha med? Hur är det med garanti osv?
Postad 22 July 2008 - 22:21
Äsch, hittar inte... har för mig jag läste att Omnia skulle säljas av AT&T och skulle på nåt sätt vara begränsad i USA, några funktioner skulle inte finnas. Har dessutom hittat:Enligt http://www.sweclocke...149#post8449149 så kommer Omnian ut i Oktober.
Ska åka till USA om några veckor, om man skulle köpa den där, finns det svensk ROM osv som man kan flasha med? Hur är det med garanti osv?
http://www.theunwire...fication-update
Så om den heter i908 i USA, kanske det kan tyda på att den är annorlunda på nåt sätt!?
Nåja, kontrollera noga innan du köper.
Postad 23 July 2008 - 01:35
Sånt erbjudande vill jag ha i Sverige också, hade inte suttit helt fel med en till X360.
The Italian retail price of Samsung Omnia is of 499 Euros ($790) for the 8GB version. This is far more affordable than the retail price announced for Germany – 649 Euros (about $1,030).
Redigerat av Mozez, 23 July 2008 - 01:42.
Postad 24 July 2008 - 18:17
Postad 24 July 2008 - 18:58
Postad 24 July 2008 - 21:32
As you can see, Samsung made further improvements to make the software even snappier and also adds/changes a couple of features. Also notable now is the increased stand-by time.
VIDEOVIEW: Software Hands-on with the final Samsung SGH-i900 Omnia Open Market ROM
Den verkar väldigt snabb och följsam!!
Redigerat av Mozez, 24 July 2008 - 21:42.
Postad 25 July 2008 - 11:21
Kommer först reklam ca 10 sek, sen kommer du automatiskt till sidan.
http://www.infosyncw...ews/n/9619.html
Postad 27 July 2008 - 10:52
Postad 27 July 2008 - 10:55
var ska du köpa den ifrån ?Blir till att köpa den här nästa vecka. Får lämna en rapport när jag har lekt lite med den!
Postad 27 July 2008 - 11:02
http://www.gsmarena....-review-267.php
"We already saw the Diamond and Omnia in action and you're free to replay the game here. The Diamond surely has a few things to offer over the Omnia (VGA screen, smaller size, 3D acceleration, and magnetic stylus) but it also has its issues here and there to make it a tough call indeed. We do hope however that this review will bring you a little closer to deciding your allegiance.
Some of you that have already gone through the Diamond vs Omnia article might be probably wondering if this review is worth your time. Well, truthfully, we have put our every effort to make it worth it.
First of all, since we finished the grand battle between these two high-end handsets, we received a final retail unit of the Samsung Omnia, which proved much better both in performance and software equipment. We've taken care to reflect all those changes in this review. And there's even more:
* we've added more than 70 new interface screenshots (and there are new studio shots too)
* we've added a whole bunch of camera samples from the retail unit
* we've covered new topics such as the FM radio, the organizer, the mobile office and the full range of pre-installed applications
* we've covered the Opera 9.5 web browser in greater detail
So if we've got you interested enough, take the jump to the hardware inspection of Samsung i900 Omnia. "
Redigerat av RayIV, 27 July 2008 - 11:04.
Postad 27 July 2008 - 22:06
Redigerat av Bradet, 27 July 2008 - 22:07.
Postad 29 July 2008 - 23:31
Postad 30 July 2008 - 06:40
Postad 30 July 2008 - 13:34
Och det företaget har fått bra omdöme här på prisjakt, och ska tydligen få in den i lager IMORRN! (EDIT: Ändrade nyss till 7/8)
Men om den går isönder, kan jag lämna in den här i sverige på ett garantiärende?
Saxat från samsungs hemsida:
Vad händer om jag köpt min produkt utomlands?
"SAMSUNG Electronics Nordic AB ger en begränsad garanti på produkter köpta utomlands, om det medföljer ett blått "Original Warranty Card", utfärdat av SAMSUNG Electronics. På framsidan ska det finnas angivet "SAMSUNG European bloc warranty", samt att de nordiska länderna ska finnas uppräknade.
Observera att denna garanti är begränsad och t.ex. inte gäller mjukvara i mobiltelefoner."
Så det är bara om det följer med ett blått original warranty card som jag kan lämna in den här i sverige? Och varför skulle det inte göra det om jag köpte den ifrån cyberport.de? Nej det lutar åt att jag beställer!
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 30 July 2008 - 16:34.
Postad 30 July 2008 - 16:33
Postad 31 July 2008 - 11:59
Vet faktiskt inte, har för mig att man brukar få välja språk på nobilen själv, eller så fixar mobilen det själv genom att känna av vilket språk som körs på SIM-kortet. Men jag vet inte exakt hur det funkar här. Tycker det hade varit VÄLDIGT konstigt om det inte gått att ändra språk:)
Sålänge ingen pejstar en fungerande .rom-dump så är det ju väldigt dumt att anta att det går att ordna efterhand ifall det ej är svenskt, som jag förstått så har dom som försökt dumpa gjort enligt i780 guiden men kört fast på slutet. XDA-devs har inte heller nån info om dump av rom.
Postad 31 July 2008 - 12:16
Man måste isåfall installera hard spl och flasha en svensk rom eller köra med en engelsk.
Nu funkar det så här på HTC telefoner som har ett grymt community med mycket kunnigt folk.
Kommer förmodligen att finns folk som fixar det till Omnia men det är ju såklart bara gissningar från min sida..
Postad 31 July 2008 - 23:40
Jag har beställt en via ebay från Singapore. Tegelstenen kommer imorgon enligt fedex(fast jag är på semester så kan inte pilla på den förrän på onsdag-torsdag
). Det blir ca 6000 kronor med tull och moms.
Du måste filma pillandet o lämna en rewiew snarast:) Man är helt sjukt sugen på att testa luren, var inne o smekte en diamond igår och den kändes riktigt fin men om omnian är så mycket bättre är den nog värt att vänta på. Har du möjlighet att jämföra med en diamond vore det ju kanon. Hoppas du får trevligt pillande.
Redigerat av busigabelsebub, 01 August 2008 - 01:26.
Postad 01 August 2008 - 09:22
Synd att vi skall hamna så långt efter vissa andra länder i Europa.
Någon som vet vilka GPS kartor man kan ha i Omnian, om man inte vill ha Googels kartor?
Skall ju stödja bla en viss storlek (Skärm?) tror jag mig ha läst någonstans....
Postad 01 August 2008 - 10:15
Trist, nåja, kanske är bra att den släpps ungefär när X1 släpps (förhoppningsvis), så man inte går och gör nåt impulsivt, som att köpa Omnian utan att studera X1.Mailade samsung och fick till svar att telefonen släpps i October som vi redan läst på en del ställen.
Postad 01 August 2008 - 10:17
Mailade samsung och fick till svar att telefonen släpps i October som vi redan läst på en del ställen.
Någon som vet vilka GPS kartor man kan ha i Omnian, om man inte vill ha Googels kartor?
Skall ju stödja bla en viss storlek (Skärm?) tror jag mig ha läst någonstans....
http://www.ppcsg.com...howtopic=100363
Finns mer info där. Trevlig läsning. Får förresten min mobil nästa vecka! Så sugen på den att det är sjukt
Postad 01 August 2008 - 13:48
Synd att vi skall hamna så långt efter vissa andra länder i Europa.[/quote]
Jaha?! Varför ska Svenska Samsung vara efter de andra?
Redigerat av msciwoj, 01 August 2008 - 13:50.
Postad 01 August 2008 - 20:29
(frugan väntar också på omnian)
Postad 02 August 2008 - 10:14
Minus:
- För låg upplösning, blir pixligt. Vill man t.ex surfa och se hela webbsidor med pytteliten text så blir det för pixligt.
- Kameran startar inte om man har flera program på, se http://mobileroar.co...sung-omnia.html , kanske fixas i nån uppdatering framöver.
- Bökigt menysystem...men kanske är så på alla windowsmobiler.
Plus:
+ Ganska snabbt menysystem
+ GPS:en funkar fint. Hittar ganska snabbt flera satelliter, även inomhus. Har bara testat Google maps men ska testa fler program.
+ Okej kamera om det är bra med ljus.
+ Jag verkar slippa tull och moms...om inte Fedex skickar faktura på det senare.
Min mobil är på engelska och det går inte byta språk som någon nämnde men man kan byta regional settings till swedish och det finns ÅÄÖ.
Postad 02 August 2008 - 11:56
Tack för snabbrecensionen! Ja jag kanske inte skulle ha uttalat mig angående språkbyte på windowsmobiler:P Så det går tydligen inte att byta...Fick min telefon från Singapore igår och har nu haft den i en dag. Detta är min första windowsmobil så har inte så mycket att jämföra med.
Minus:
- För låg upplösning, blir pixligt. Vill man t.ex surfa och se hela webbsidor med pytteliten text så blir det för pixligt.
- Kameran startar inte om man har flera program på, se http://mobileroar.co...sung-omnia.html , kanske fixas i nån uppdatering framöver.
Plus:
+ GPS:en funkar fint. Hittar ganska snabbt flera satelliter, även inomhus. Har bara testat Google maps men ska testa fler program.
+ Jag verkar slippa tull och moms...om inte Fedex skickar faktura på det senare..
Min mobil är på engelska och det går inte byta språk som någon nämnde men man kan byta regional settings till swedish och det finns ÅÄÖ.
EDIT: Såg att du skrivit 6000 innan i tråden:)
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 02 August 2008 - 11:57.
Postad 02 August 2008 - 12:39
Fick min telefon från Singapore igår och har nu haft den i en dag. Detta är min första windowsmobil så har inte så mycket att jämföra med.
Minus:
Plus:
+ Jag verkar slippa tull och moms...om inte Fedex skickar faktura på det senare..
hur är batteritiden ?
Postad 02 August 2008 - 13:13
Ang. FedEX så kommer du nog få ett brev i posten om ~1 vecka, var samma för mig när jag köpte mina ESW9 hörlurar, trodde man skulle slippa tull + moms men sen ca 1 vecka efter så fick jag ett brev där de skulle ha pengar dels för tull och moms och även en "administrations avgift" på 100kr+ Jag verkar slippa tull och moms...om inte Fedex skickar faktura på det senare.
.
Och ang. det andra så om jag förstår rätt så är det engelskt "ui", men om man ska skriva kontakter eller sms så finns ändå ÅÄÖ att tillgå? Om det är så, så ser inte jag några problem med att beställa från utlandet iaf
btw, hittade den här på eBay: http://cgi.ebay.co.u...1742.m153.l1262
riktigt bra pris på 16GB och dessutom inom EU så ingen tull eller moms att oroa sig för
Redigerat av TKvC-SainT, 02 August 2008 - 13:16.
Postad 02 August 2008 - 15:17
SNC00005.jpg 1002.22K
2 Antal nerladdningar
Postad 02 August 2008 - 16:37
Ang. FedEX så kommer du nog få ett brev i posten om ~1 vecka, var samma för mig när jag köpte mina ESW9 hörlurar, trodde man skulle slippa tull + moms men sen ca 1 vecka efter så fick jag ett brev där de skulle ha pengar dels för tull och moms och även en "administrations avgift" på 100kr
![]()
Och ang. det andra så om jag förstår rätt så är det engelskt "ui", men om man ska skriva kontakter eller sms så finns ändå ÅÄÖ att tillgå? Om det är så, så ser inte jag några problem med att beställa från utlandet iaf
btw, hittade den här på eBay: http://cgi.ebay.co.u...1742.m153.l1262
riktigt bra pris på 16GB och dessutom inom EU så ingen tull eller moms att oroa sig för
Den finns billigare på Play.com som också är inom EU och som dessutom skickar gratis överallt i EU.
Postad 02 August 2008 - 18:16
Ja fast det var ju 8GB modellen. För ca 500kr mer så får man 16GB modellen där jag hittat, så då får man ju bedömma om man tycker det är värt, personligen skulle jag nog säga att det är det.Den finns billigare på Play.com som också är inom EU och som dessutom skickar gratis överallt i EU.
Bradet, så åäö ligger inte med i "tangentbordet" då om man kör landscape? isf blir det väl lite jobbigare, inte för att jag skriver nå mycket sms direkt, men är ju alltid härligt om de är lätthanterat
Redigerat av TKvC-SainT, 02 August 2008 - 18:21.
Postad 03 August 2008 - 17:36
ÅÄÖ ligger under specialtecken i tangenbordet så man måste bläddra fram de.Bradet, så åäö ligger inte med i "tangentbordet" då om man kör landscape? isf blir det väl lite jobbigare, inte för att jag skriver nå mycket sms direkt, men är ju alltid härligt om de är lätthanterat
FM-radion fungerande fint på min löprunda. Fast uttaget sitter på sidan och blir lite klumpigt och det skyddas av en plastbit som viks undan, den kommer nog lossna ganska snart.
Batteriet har nu räckt i 2 dagar och börjar närma sig botten, har kört en hel del wifi-uppkoppling, fm-radio och installerande och testande av program. Har inte testat 3g än, väntar på ett nytt 3g-simkort.
Postad 03 August 2008 - 17:51
Batteriet har nu räckt i 2 dagar och börjar närma sig botten, har kört en hel del wifi-uppkoppling, fm-radio och installerande och testande av program. Har inte testat 3g än, väntar på ett nytt 3g-simkort.
det är ju toppen, för de första dagarna pillar man lite extra , ett givet köp för mig. väntar dock på att den ska komma ut här i sverige
Postad 03 August 2008 - 20:27
Någon som vet hur S-E W1 håller mot Omnian?
http://pdadb.net/ind...m=specs&id=1384
Beror på vem som tillverkar den och om SE blir ensam med en egen AKU av WM 6.1 eller inte.
Postad 04 August 2008 - 13:18
Det kan vara bra att vänta så alla buggar fixats. Min från Singapore känns lite buggig ibland, gick inte ringa igår och var tvungen att starta om den...kan ju iofs bero på att jag dunkat in 39843948 program igår...det är ju toppen, för de första dagarna pillar man lite extra , ett givet köp för mig. väntar dock på att den ska komma ut här i sverige
Redigerat av Bradet, 04 August 2008 - 13:23.
Postad 04 August 2008 - 18:51
Postad 04 August 2008 - 19:19
Postad 04 August 2008 - 21:06
Nu ser jag att expansys har 8gb-versionen i lager, dock verkar det vara en tysk modell, innebär det att man enbart kan få operativsystemet på tyska?
men den kommer inte förens den 29/8
Postad 04 August 2008 - 21:29
Blir det någon är det givetvis 16GB versionen som gäller.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ny Update för Nordiskt rom
17 bilder
50 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?