Jag undrar en sak också om någon vet =) jag undrar om den klarar micro SDHC eller bara vanlig SD ska beställa ett 8gb kort tänkte jag. Men jag hittar inget på Samsungs sida om det bara att det stödjer upp till 8GB.
Samsung Touchwiz SGH-F480
(Mobiltelefoner)
|
4
|
(30)
|
Inga priser |
Tonvalssamtal + kamerafunktion (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Samsung F480 (Touchwiz) eller F490 (Omina)? (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 17 August 2008 - 20:48
Jag undrar en sak också om någon vet =) jag undrar om den klarar micro SDHC eller bara vanlig SD ska beställa ett 8gb kort tänkte jag. Men jag hittar inget på Samsungs sida om det bara att det stödjer upp till 8GB.
Postad 17 August 2008 - 20:59
efter dom senaste inläggen jag läst så blir jag bara mer o mer sugen på denna telefon, vill ha en touch och gärna kunna titta på film i den. sen har dom gjort menyerna betydligt bättre än andra modeller
har själv en D600 som jag verkligen HATAR.
en annan sak , hur länge håller batteriet för er som har den ? vore intressant att veta ...
Postad 17 August 2008 - 21:05
haha med tanke på att telenor säljer den tex och många andra ska få in den så är det givetvis svenska som gäller på denna telefonen.
efter dom senaste inläggen jag läst så blir jag bara mer o mer sugen på denna telefon, vill ha en touch och gärna kunna titta på film i den. sen har dom gjort menyerna betydligt bättre än andra modeller
en annan sak , hur länge håller batteriet för er som har den ? vore intressant att veta ...
Menyerna är mycket bättre än tidigare Samsungmobiler, inget snack om det.
Batteriet räcker mellan 1,5 och 3-4 dagar beroende på om jag jobbar eller inte
Det som är lite synd är att man inte kan ha handsfree och laddning samtidigt. Men kör man bluetooth så löser man ju det
Postad 17 August 2008 - 21:07
Så jag är väldigt nöjd än så länge. Enligt spec så ska den ha 3,5 timmar taltid och 400 i standby.
evosex, ja blåtand är kanon, men jag kan inte kolla film och få ut ljudet i det men musik går fint :/
Redigerat av Fiddey, 17 August 2008 - 21:08.
Postad 17 August 2008 - 21:08
Så lite så =)
jag köpte ett SDHC 8 gb igår och det funkar alldeles utmärkt!
haha med tanke på att telenor säljer den tex och många andra ska få in den så är det givetvis svenska som gäller på denna telefonen.
det beror helt på vad du ska använda mobilen till. om du ska titta på film kan jag tyvärr inte svara än, finns det någon annan som kollat upp detta? annars tycker jag att batteritiden verkar bra. då har jag ringt, smsat, surfat och lekt med den. har hört från kompisar att batteritiden på samsung ska vara dålig, men inget jag märkt av. kan tillägga att jag kört med SE en lång tid tillbaka.
Postad 17 August 2008 - 21:15
jag köpte ett SDHC 8 gb igår och det funkar alldeles utmärkt!
Toppen, får bli ett sånt nu då.
Postad 17 August 2008 - 21:16
hur länge håller ditt batteri da ?
jag smsar ju mest , typ 500mess i månaden , sen blir det lite småsamtal också faktiskt , och enligt spec på 3.5h taltid så är det ju verkligen INTE mkt.
film o sådär tänkte jag inte kolla på heltid , men kan ju liksom vara bra om man ska resa iväg någonstans eller så.
kan hålla med om att samsung har ENORMT katastrofala batteritider på sina gamla telefoner , min tex.
sen undrar jag , om man laddar mobilen innan batteriet är helt slut ... laddar den fullt alltså , och sedan använder man den som vanligt igen , tar batteriet slut efter typ 1-2-3 timmar ?!
ladda jag min D600 när det finns lite batteri kvar så kommer jag bara kunna använda den typ nån timme efter laddning.
Postad 17 August 2008 - 21:31
@kokostoppen:
hur länge håller ditt batteri da ?
jag smsar ju mest , typ 500mess i månaden , sen blir det lite småsamtal också faktiskt , och enligt spec på 3.5h taltid så är det ju verkligen INTE mkt.
film o sådär tänkte jag inte kolla på heltid , men kan ju liksom vara bra om man ska resa iväg någonstans eller så.
kan hålla med om att samsung har ENORMT katastrofala batteritider på sina gamla telefoner , min tex.
sen undrar jag , om man laddar mobilen innan batteriet är helt slut ... laddar den fullt alltså , och sedan använder man den som vanligt igen , tar batteriet slut efter typ 1-2-3 timmar ?!
ladda jag min D600 när det finns lite batteri kvar så kommer jag bara kunna använda den typ nån timme efter laddning.
nu har jag bara haft min i snart 1 vecka så jag är själv under inlärning =). men jag messar mest, kanske inte så mycket som du =), men sms tar ju inte alls mycket på batteriet. jag har inte tittat på film heller sen den var fulladdad och det är sen i fredags, har två staplar kvar just nu (av tre om du inte vet hur det ser ut). sen kan jag tyvärr inte svara på om den uppför sig som din D600, men jag tycker det är ett märkligt fenomen överhuvudtaget, låter mer som ett fel på luren. när jag fick min i torsdags så var där lite batteritid kvar när jag satte den på laddning, men den funkar klockrent som sagt.
Postad 17 August 2008 - 21:54
äsch det är typ helt ok ändå , man vill ju helst ha någonting som varar typ 4 dagar ... eller någonting som man kan ladda utan att batteriet ska ta slut direkt efter, vilket förmodligen bara är fel på min telefon.
Postad 17 August 2008 - 22:16
Men jag ska säga till när min dör och den har inte laddats något av mig, satte på den igår vid 16-tiden.
Postad 18 August 2008 - 09:17
Ursäkta mitt sena svar...
Jag använder mig av Total Video Converter och sedan väljer jag Pocket Player/ Ipod Video/ AVC h264 Mpeg4. Den har 320*240 som standard. Low quality funkar bra och filern blir inte så stora
Lycka Till
Tackar, det ska jag testa. Körde några tester med programmet som kommer till telefonen, men det kändes som om kvaliteten kan bli mycket bättre än så...
/
J
Postad 18 August 2008 - 11:19
japp , hoja till när det tar slut , är det bara fabriksladdat nu eller ?
Postad 18 August 2008 - 14:02
*Varför fungerar inte smileys i SMS-funktionen? Alltså dessa små tecknade gubbar, som tex SE-lurarna har istället för att endast se smileys-tecken.
* Går det att använda fotolampan utan att behöva ta kort? Som jag kan förstå så går det bara att tända fotolampan vid själva fotoögonblicket.
* Bilderna som dyker upp när man låser telefonen med tangentlåsknappen, var hittar man på dom? Vissa är ganska snygga, så jag skulle vilja använda nån av dem som bakgrundsbild, men jag hittar konstigt nog inte på dem någonstans i utforskaren.
Det verkar vara någon sorts randomfunktion på dessa, för det dyker upp lite olika bilder från gång till gång...
// Thomas
Redigerat av Big Tom RS4, 18 August 2008 - 14:16.
Postad 18 August 2008 - 15:31
Big Tom, jag hittar heller inte dom bilderna :/
Smiley fungerar väl inte på alla telefoner? mig gör det iaf det samma om det är en gubbe eller endast tecken jag ser. Fotolampan kan man nog inte använda utanför kameran tyvärr.
Man kan tyvärr inte få allt
Postad 18 August 2008 - 15:57
dom bilderna ligger väl bland bilder ? som på alla andra telefoner ? NÅGONSTANS måste dom ju finnas eftersom dom kommer upp ... antingen kamerabilder eller bara bilder eller något ...
smileys funkar väl visst på F480 ?
Postad 18 August 2008 - 17:28
Man ser iaf inte en "gubbe" när man gör : ) tecknet, jag har inte fått något sms med en "smiley" så vet inte om det fungerar så heller. men i t.ex SE mobiler så ser man ju "gubben" när man har gjort den.
Har satt på en film nu på mobilen som är 1.28 lång så ska se om den dör ut helt eller om jag kommer ha kvar något av mina 2 pluppar efter den, har jag det så är jag mer än nöjd med tanke på att den bara är laddad på fabrik och troligen legat några dagar iaf.
Köpte även Midnight Pool 2 till den via samsungs hemsida, riktigt roligt biljardspel.
Postad 18 August 2008 - 17:53
funkar det inte ens om man klickar på 0:an ? funkar på min iaf , men jag har för mig att jag fick igång min kompis mobil utan att ta kort ?! ska prova igen när han kommer hem ...
dom bilderna ligger väl bland bilder ? som på alla andra telefoner ? NÅGONSTANS måste dom ju finnas eftersom dom kommer upp ... antingen kamerabilder eller bara bilder eller något ...
smileys funkar väl visst på F480 ?
Nej, ingen lampa vid klick på nollan. Betänk att det är en virtuell knappsats på denna telefon.
Nej, bilderna finns verkligen ingenstans. Skitkonstigt faktist!
Nej, det blir inga smileys i sms:en. Har fått, och skickat många. Konstigt med tanke på att det ska vara en ny och flashig designtelefon...
// Thomas
Redigerat av Big Tom RS4, 18 August 2008 - 17:56.
Postad 18 August 2008 - 19:21
ska fan pilla runt en massa när polaren kommer hem så ska jag se om jag kan hitta någonting
någonstans måste ju bilderna finnas eftersom dom kommer upp
sen det med lampan måste jag också se om jag kan hitta
fan den har lite små brister , därför jag inte vet om jag ska köpa eller inte
Redigerat av Tigerofsweden, 18 August 2008 - 19:21.
Postad 18 August 2008 - 19:29
tycker jag är jävligt märkligt faktiskt
ska fan pilla runt en massa när polaren kommer hem så ska jag se om jag kan hitta någonting![]()
någonstans måste ju bilderna finnas eftersom dom kommer upp![]()
sen det med lampan måste jag också se om jag kan hitta
fan den har lite små brister , därför jag inte vet om jag ska köpa eller inte
Pilla på!! Jag skulle bli överlycklig om du hittade lösningen på mina mobila problem...
// Thomas
Postad 18 August 2008 - 20:02
därför jag inte vet om jag ska köpa eller inte
Låt dig inte vara utan denna underbara mobil bara för att du inte ser smileys och inte kan ha den som ficklampa =) Inga direkta jättebrister.
Postad 18 August 2008 - 20:39
Låt dig inte vara utan denna underbara mobil bara för att du inte ser smileys och inte kan ha den som ficklampa =) Inga direkta jättebrister.
Nej, precis!
Är supernöjd med den, men har som sagt hittat ett par smärre missar.
Skulle rekommendera den varje dag, till vem som helst!
// Thomas
Postad 18 August 2008 - 20:40
annars vettefan om det är mkt annat som e fel ... jo den har inte wlan , lite tråkigt ...
är inte F490 mer intressant än denna da ?
Redigerat av Tigerofsweden, 18 August 2008 - 20:59.
Postad 18 August 2008 - 22:12
Känns som man skriver bra saker om den och du hittar något annat att klaga på =)
Spara dina pengar istället och hoppas på att det kommer något annat du gillar inom en snar framtid.
Jag har min F480 och är supernöjd, den är snygg, sexig,bra menyer, snabb i menyer, bra kamera med många finesser, (bra batteri), många roliga saker i den, liten smidig och lätt, skön att skriva sms med, bra ljud i musiken, och kanon att titta på film med.
Hela filmen gick förut och jag har en plupp kvar, troligen slut snart men ändå bra.
Telefoni 30 minuter
film 88 minuter
serie 20 minuter
lekt några timmar
sms 6st
musik i någon timma
spelat 30 minuter
Och allt detta bara på fabriksladdningen som gick ner till 2 pluppar nästan direkt när jag använde den.
Redigerat av Fiddey, 18 August 2008 - 22:16.
Postad 19 August 2008 - 09:21
då bör den ju hålla lite mer efter man har laddat den själv eftersom den förmodligen e lite halvkass laddad när man köper den.
du har hunnit med ganska mkt på dom plupparna , har inte sett film , serier eller lyssnat på musik o den höll i 3 dagar , snacka om varierande batteritid
Postad 19 August 2008 - 12:31
oj da , det var ganska bra ändå
![]()
då bör den ju hålla lite mer efter man har laddat den själv eftersom den förmodligen e lite halvkass laddad när man köper den.
du har hunnit med ganska mkt på dom plupparna , har inte sett film , serier eller lyssnat på musik o den höll i 3 dagar , snacka om varierande batteritid
Tyckte du sa att du inte har någon. Kanske en kanon polare som låter dig ha hans hela tiden
Postad 19 August 2008 - 18:38
skoj med nya prylar ...
Postad 19 August 2008 - 21:08
Det jag framför allt undrar, har aldrig haft en touch mobil, är om det är svårare jämfört med en vanlig knappsatsmobil att skriva tex sms? Känns som att det borde vara svårare men det kanske är en vanesak oxå?
Hur kladdig blir displayen(förutsatt att man har "normala" fingrar och inte just ätit en halvsmält chokladkaka utan papper).
Vad har ni för erfarenheter av det här?
Alternativet är annars U900 Soul...med gammal hederlig knappsats.
Postad 19 August 2008 - 21:44
Det fungerar väldigt bra att skriva sms och skärmen blir som allt annat glansigt man trycker på. går ju dock att torka av.
Postad 20 August 2008 - 16:03
Sugen på den här luren. Det enda den saknar som jag kanske behövt är väl wlan och det är nog inget jag använder jättemycket direkt så det funkar nog utan...
Det jag framför allt undrar, har aldrig haft en touch mobil, är om det är svårare jämfört med en vanlig knappsatsmobil att skriva tex sms? Känns som att det borde vara svårare men det kanske är en vanesak oxå?
Hur kladdig blir displayen(förutsatt att man har "normala" fingrar och inte just ätit en halvsmält chokladkaka utan papper).
Vad har ni för erfarenheter av det här?
Alternativet är annars U900 Soul...med gammal hederlig knappsats.
knappsatsen är väldigt skön och det ÄR annorlunda att skrivsa sms med touch tycker jag. alla kanske inte håller med, men jag kan tex inte skriva med tummen som man gjorde "förr". man får hålla luren i ena handen och skriva med pekfingret, då går det undan. har försökt skriva med tummen och det blir fel på vartannat slag...
displayen blir inte så värst kladdig, trodde den skulle bli värre. men jag rekommenderar inte att äta den där chokladkakan =)...jag var inne i en optikeraffär och fick en putsduk till glasögon, det e perfekt! men ska man ha touchmobil så får man vara lite försiktigare anser jag, och det gör mig inget. då är mobilen i toppskick när man ska sälja den =).
Postad 20 August 2008 - 21:11
Klart man ska vara försiktg med mobilen...fast sälja vet jag inte. Har nog aldrig sålt en mobil. Däremot har man några gamla som ligger och dräller.
Det här skyddet som man får med, funkar det bra. Har ju oftast luren i fickan och ibland kan den ju få sällskap av tex nycklar och då gör det ju inget om den är lite skyddad.
Någon annan synpunkt som talar för eller emot den här mobilen?
Postad 21 August 2008 - 10:14
Problemen med ljudet, upplever alla det eller e det bara på viss lurar?
Postad 21 August 2008 - 10:56
Postad 21 August 2008 - 10:59
Postad 21 August 2008 - 12:06
Postad 21 August 2008 - 12:19
1. Kan man välja om man vill spara tagna kort på internminnet eller minneskort?
2. Om man tagit kort i 5mp och vill skicka detta som mms, minskar telefonen automatiskt ner filen?
3. Kan man lägga upp bilder och videor till sparade kontakter i telefonboken? Har idag k800i, och där kan man ha en egen inspelad video som "ringsignal", eller kort, på den som ringer.
Postad 21 August 2008 - 15:21
Funderar på att köpa touchwiz. Har några frågor:
1. Kan man välja om man vill spara tagna kort på internminnet eller minneskort?
2. Om man tagit kort i 5mp och vill skicka detta som mms, minskar telefonen automatiskt ner filen?
3. Kan man lägga upp bilder och videor till sparade kontakter i telefonboken? Har idag k800i, och där kan man ha en egen inspelad video som "ringsignal", eller kort, på den som ringer.
1, Självklart kan du välja vart du vill spara dina kort och andra saker.
2, Ingen aning har inte testat men det borde väl vara så?
3, Ja det går fint att lägga till egna signaler och kort, inte testat "film" ser ingen mening med det.
Postad 22 August 2008 - 14:52
Iphone faller på Telia samt brist på standardfunktioner och Omnia faller på priset. Xperia X1 har aldrig känts aktuell... Känns som jag får vända blickarna mot Touch Diamond.
Postad 22 August 2008 - 18:26
touch diamond är ju piss , lama menyer , ingen lampa ingenting ...
Postad 22 August 2008 - 20:46
Orkar inte koppla den till datorn ikväll men det lär väl ske imorgon, måste testa o titta på film i den o lägga in lite vettig musik till ringsignalerna.
Jag undrar om NÅGON
+ Vet någon vart man ställer in sms signalen?
* Bilderna som dyker upp när man låser telefonen med tangentlåsknappen, var hittar man på dom? Vissa är ganska snygga, så jag skulle vilja använda nån av dem som bakgrundsbild, men jag hittar konstigt nog inte på dem någonstans i utforskaren.
Det verkar vara någon sorts randomfunktion på dessa, för det dyker upp lite olika bilder från gång till gång...
// Thomas
Bilderna ligger i telefonen, iallafall min. Gå följande väg >>>
Huvudmeny > Mina Filer > Bilder
Där skall de ligga, döpta till Wallpaper 07.bmp, wallpaper 08.bmp o.s.v.
Edit! Upptäckte precis att min bara använder 3 av de bilderna till skärmsläckaren resterande bilder går tamigfan inte hitta och det är ju de som är snyggast, wierd?
Redigerat av Unregistered491fd651, 22 August 2008 - 20:50.
Postad 22 August 2008 - 22:22
Edit! Upptäckte precis att min bara använder 3 av de bilderna till skärmsläckaren resterande bilder går tamigfan inte hitta och det är ju de som är snyggast, wierd?
Just precis... Konstigt är bara förnamnet!
// Thomas
Postad 22 August 2008 - 23:14
@jimz
berätta lite mer imorgon när du provat lite filmer osv va du tycker
Postad 23 August 2008 - 01:52
Hur upplever ni att den fungerar att surfa med ?
tex youtube, web tv på aftonbladet mm
//J
Postad 24 August 2008 - 14:22
Nu har jag pillat färdigt för ikväll på min pur-färska Samsung
( ca. 5 timmar i min ägo).
Orkar inte koppla den till datorn ikväll men det lär väl ske imorgon, måste testa o titta på film i den o lägga in lite vettig musik till ringsignalerna.
Jag undrar om NÅGONvet hur stöldspårnings funktionen funkar. Hittade den när jag satt o dreglade
i menyerna och gör den det som den heter alltså skickar ut signaler så man kan se vart den är vid eventuell stöld vore det ju guld.
+ Vet någon vart man ställer in sms signalen?
du måste gå in i profiler för att hitta smssignaler, jag har inte hittat en annan väg än. jag undrar också om någon vet hur stöldspårningsfunk. fungerar??
Redigerat av kokostoppen, 24 August 2008 - 14:22.
Postad 24 August 2008 - 16:10
Ser ut som att jag köper den här telefonen till veckan, den verkar grym
edit; hittade en djupdykande recension, på engelska. Finns bilder tagna med telefonen och i princip allting är testat med telefonen.
http://mobiles.pz10....eview=Touchdown
Redigerat av bakkeke, 24 August 2008 - 16:19.
Postad 24 August 2008 - 17:01
Funderar på att köpa en till tjejen, men vill ju veta att den är bra först
Tror ni dom bara fått ett måndags ex eller är dom bara lite löjligt petiga?
Postad 24 August 2008 - 17:35
Telefonen blir hårt sågad, men alla här verkar så nöjda?
Funderar på att köpa en till tjejen, men vill ju veta att den är bra först
Tror ni dom bara fått ett måndags ex eller är dom bara lite löjligt petiga?
jag är supernöjd, men som det är med allt annat man har i vardagen så finns det småsaker man inte tycker om med sina prylar. men i detta fallet väldigt få anser jag. tänk på om du ska köpa en till tjejen att det är svårt att använda en touchtelefon om man har långa naglar, displayen reagerar på fingertoppen, inte naglen.
Postad 24 August 2008 - 18:34
Tack för tipset med sms signalen. Skönt o slippa den störiga förinställda.
# Undrar fortfarande om någon vet hur Stöldspårningsfunktionen funkar?
# Är det nån som vet om man kan avaktivera knapplåset vid samtal så man slipper att först låsa upp för att kunna svara, lite smått störande när man kör bil?
Tror förresten jag läste nånstans att man inte kan ha msn på denna telefonen, alternativet är att köra det via wap, lite omständigt bara iofs!
......Jimz_81
Redigerat av Unregistered491fd651, 24 August 2008 - 18:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Tonvalssamtal + kamerafunktion
3 bilder
159 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?