Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som köper spel på EB games elelr Game? Varför?

73 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 29 June 2008 - 08:13

Arslan G
  • Arslan G
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Och vilket spel vad det och till vilken konsoll?

Xbox 360 Arcada Vol.1 (6 arcada spel och 1 månad live)

Postad 29 June 2008 - 08:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

finns fler än ni (gamers) som köper spel på EBgames, så som familjer som ska köpa spel till någon dotter eller son och behöver rådgivning på vägen. expertis kostar också.

sem har vi i Sverige någonting som kallas moms,

trångsynta små stackare som sitter på forum och pratar illa om spelaffärer för att dom lever på bidrag är patetiskt.

Ja moms har man i de flesta länder vad har det med saken att göra? Jag ger nog farbror staten min beskärda del av skatt från lönen och på all mat jag handlar till mig och min familj.

Vissa här verkar ta det som en personlig förolämpning att man handlar utomlands. Ni åker väl inte på semester utomlands heller hoppas jag så era pengar stannar i Sverige och fina "svenska" företag som EB Games. :P

Postad 29 June 2008 - 10:11

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

nä precis, du har rätt,, ja har ingen koll, därför köper ja på bästa närmaste ställe,, betalar gärna 700kr för ett bra spel,, ja har fruktansvärt mycke pengar oxå så de e inga problem :P sen stöder ja mer än gärna den enda kedjan som man kan spela ett spel i tio dagar och sedan lämna tillbaka de utan problem plus att ja mer än gärna stöder dom lokala affärerna så dom slipper gå i konkurs,, sen e de väldigt trevligt att kunna gå in i en affär och prata me ddom dom jobbar där,, DÄRFÖR köper ja mina spel på EB games...

Prata med dom? Dom som jobbar i dom butikerna är till 90% totalt okunniga vad gäller spel och konsoller.
nä Eb suger big time

Postad 29 June 2008 - 13:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Prata med dom? Dom som jobbar i dom butikerna är till 90% totalt okunniga vad gäller spel och konsoller.
nä Eb suger big time

mycke möjligt, men bara för att du har råkat träffa på dumma personer betyder väl inte de att dom är dumma i den affären som jag handlar i?

så att skriva så tycker ja bara var korkat,, du kanske jobbar på EB games?

där jag handlar har dom svar på de mesta i alla fall och dom är mer uppdaterade än vad jag är så jag tycker fortfarande det är trevligt at prata med dom där inne.

försdtår inte varför många här inne ska hacka och spy galla över oss bara för att vi handlar i en affär, tror att marioteten fortfarande handlar sina varor i affären även om det är lite dyrare,, service betyder mycket för mig när jag handlar något

Postad 29 June 2008 - 14:04

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

mycke möjligt, men bara för att du har råkat träffa på dumma personer betyder väl inte de att dom är dumma i den affären som jag handlar i?

så att skriva så tycker ja bara var korkat,, du kanske jobbar på EB games?

där jag handlar har dom svar på de mesta i alla fall och dom är mer uppdaterade än vad jag är så jag tycker fortfarande det är trevligt at prata med dom där inne.

försdtår inte varför många här inne ska hacka och spy galla över oss bara för att vi handlar i en affär, tror att marioteten fortfarande handlar sina varor i affären även om det är lite dyrare,, service betyder mycket för mig när jag handlar något

Jo service e bra men inte till nästa det dubbla priset!

Postad 29 June 2008 - 14:35

Unregisteredb0131ecf
  • Unregisteredb0131ecf
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Försöker också undvika att köpa spel i affären. Man vill ju ha det så billigt som möjligt, det e ju mänskligt. MEN, ibland så blir det impulsköp, vill ha, vill ha nu! Kosta vad det kosta vill. Fick ett ryck nu i helgen. Var dock lite osäker om spelet (bad company). Som sagt kom hem och började lira. men vart bara missnöjd, frustrerad över att det inte flöt bättre. Gick då tillbaka till affären dagen efter och förklarade hur jag tyckte det var. Och det var inga problem att lämna tillbaka det och ta ett annat spel.
Visst det är ibland mkt dyrare än på nätet, MEN säg den nätaffär som har sådan bra service som game som jag nu fick i helgen.

Postad 29 June 2008 - 15:59

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en PS3 och vill gärna ha den regionsfri så då måste jag nog vända mig till nån nätbutik...

Var har du sett att man kan få en regionsfri spelare?

Postad 29 June 2008 - 22:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Var har du sett att man kan få en regionsfri spelare?

Har sett internationella butiker som säljer PS3:or utan regionskodning (eller nått)

Den här t.ex. Finns säkert en hake och jag vet inte om jag orkar ta någon risk.

Postad 30 June 2008 - 00:02

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Har sett internationella butiker som säljer PS3:or utan regionskodning (eller nått)

Den här t.ex. Finns säkert en hake och jag vet inte om jag orkar ta någon risk.

De är bara regionsfria vad gäller PS3 spel å det är alla PS3or

Postad 30 June 2008 - 08:07

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Mig vetterligen finns det inte ett hack just nu för att få PS3:an regionsfri på dvd och blu-ray. Men spelen är som sagt var redan regionsfria från början.

Postad 03 July 2008 - 08:05

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Så här stod det längst ner precis innan man skulle acceptera köpet:
"For the customers that live outside the USA & UK, you agree to fax a copy of the front and back of your credit card and also a copy of the credit card statement with the credit card holders name and address displayed."

Vad jag förstod det som så är det ifall man ska returnera en vara som man ska faxa fram o baksidan på sitt kredit kort för att dom ska acceptera returen. Så förstod jag det som om man läser lite högre upp. Tror inte man behöver faxa något när man beställer.

Redigerat av Mayflyy, 03 July 2008 - 08:06.

Postad 03 July 2008 - 11:51

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

finns fler än ni (gamers) som köper spel på EBgames, så som familjer som ska köpa spel till någon dotter eller son och behöver rådgivning på vägen. expertis kostar också.

sem har vi i Sverige någonting som kallas moms,

trångsynta små stackare som sitter på forum och pratar illa om spelaffärer för att dom lever på bidrag är patetiskt.

Kan hålla med till stor del, småfolket köper sina prylar från utomlands och tycker att dom är jättesmarta och ekonomiska, ofta totalt ovetandes om att de skjuter sig själva i foten på längre sikt.. :P

Jag kan oxå göra det ibland, men det är inget jag är stolt över direkt...

Som sagt är inte service, personal och lokaler gratis, och det är direkt korkat att jämföra med en fysisk butik i sverige som tex. EB med en utländsk nätbutik..

Ni som gnäller, vill ni inte ha en vettig/normal lön, för tro mig, i många fall så finns era egna tjänster och varor till betydligt lägre pris utomlands, känns kanske inte LIKA positivt i den vinkeln?

Folk bara gnäller och gnäller och vill HA och vill HA, men vill sällan GE, kallas GIRIGHET(dumhet)..

Postad 03 July 2008 - 13:54

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Vet inte om jag riktigt kan hålla med om att det är girighet (dumhet) att köpa en produkt till det bästa priset, även om du inte stödjer den svenska välfärden

Postad 04 July 2008 - 08:02

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Det är ju oftast samma dumskallar som sen står och demostrerar när dom blivit uppsagda pga. för hård konkurrans från utlandet... :) Som om det skulle hjälpa...

Redigerat av Dr. Death, 04 July 2008 - 08:02.

Postad 04 July 2008 - 08:36

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
hade inte EB och Game haft så höga vinstmarginaler per spel utan istället sänkt priserna lite så hade fler folk handlat där och voila... samma lika som med nuvarande priser.... det är väl det som är problemet. Man ska inte göda dessa dyra affärer för mycket, då kan de tro att det är helt ok med sina marginaler :>

Postad 04 July 2008 - 16:56

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Ger Eb Games bra för spel som man tröttnat på? Vill nämligen bli av med en Ps2, den har legat ute på blocketi 1 månad nu men utan napp :o Skulle någon kunna gissa sig till vad man skulle kunna få för en ps2, 2 hk, ett memorycard och ca 15 spel (någorlunda nya)?

Postad 04 July 2008 - 17:11

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Ger Eb Games bra för spel som man tröttnat på? Vill nämligen bli av med en Ps2, den har legat ute på blocketi 1 månad nu men utan napp :o Skulle någon kunna gissa sig till vad man skulle kunna få för en ps2, 2 hk, ett memorycard och ca 15 spel (någorlunda nya)?

1000-1500 skulle jag tro

Postad 04 July 2008 - 18:00

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Max 800kr tyvärr. Jag har erfarenhet av det.

Postad 04 July 2008 - 18:14

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

hade inte EB och Game haft så höga vinstmarginaler per spel utan istället sänkt priserna lite så hade fler folk handlat där och voila... samma lika som med nuvarande priser.... det är väl det som är problemet. Man ska inte göda dessa dyra affärer för mycket, då kan de tro att det är helt ok med sina marginaler :>

Öhhhh....

Om man gör som du säger så resulterar det i MER jobb för MINDRE pengar, dessutom antagligen i ett behov av fler anställda...

Personligen arbetar jag mindre för samma pengar än mer, hur gör du? :o

Tycker även att det blivit så jäkla tråkigt att nätet konkurrerar ut fysiska butiker, ska man inte kunna bara gå ut och köpa grejjer på studs längre, och se/känna på dom innan köp, utan man måste alltid lägga en jäkla internetorder på snart ALLT man ska köpa?

Har man lite mellan öronen inser man att de inte tar mer betalt för att dom tycker att det är så extremt kul att förlora kunder till nätbutikerna, utan för att de måste för att det ska gå runt och tjäna pengar på det dom gör, precis samma sak som nätbutikerna gör, fast de gör det utan samma lokalkostnader och med färre anställda och i princip med noll service...

Postad 04 July 2008 - 18:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Döden, jag har tyvärr en känsla av att du propagerar för döva öron. Vi befinner oss trots allt på siten för alla snåljåpar. (prisjakt)

Finns nog ingen site där det är mer snack (och gnäll) över en produkts pris än produktens funktioner/fördelar/nackdelar än denna.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 July 2008 - 18:31.

Postad 04 July 2008 - 18:52

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Döden, jag har tyvärr en känsla av att du propagerar för döva öron. Vi befinner oss trots allt på siten för alla snåljåpar. (prisjakt)

What he said - jag orkar då inte läsa igenom något "omgwtf internetbutiker är döden!!!1"-inlägg ^^

Gör som ni vill säger jag :o Prio #1 för mig är att handla så billigt som möjligt.

Postad 04 July 2008 - 21:19

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Finns nog ingen site där det är mer snack (och gnäll) över en produkts pris än produktens funktioner/fördelar/nackdelar än denna.

Förstår inte resomanget att kalla folk för snåljåpar !!

Mvh

Postad 05 July 2008 - 09:57

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Jag är en ganska så ny ägare av PS3, har haft den i en månad nu. I mitt fall så Har jag en flickvän som ej har något jobb, vi bor i en lägenhet tillsammans med vår son Liam. För mig är det en ren kostnadsfråga. När det är flera spel jag vill ha så blir 300 extra per spel ganska mycket i slutändan. Dessutom går det snabbt att beställa och jag kan likaväl kolla upp ett spel på nätet som jag pratar med dem på tex EB.

(EB Games i Stenungsund tycker jag att iaf de flesta anställda är väldigt kunniga).

Postad 05 July 2008 - 11:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Förstår inte resomanget att kalla folk för snåljåpar !!

De är snåljåpar eftersom de klagar på priset över PS3 trots alla gudomliga funktioner den har. Eller nåt :o

Nåja, tråden hör inte hemma i PS3-forumet iallafall och det lutar åt politik vilket tillsammans med dålig stäming gör att jag låser.

/Tråd låst

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.